IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Achteruit Gespeelde Opnames Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-03-2002 16:56 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Hoera,

achteruit gespeelde opnames, (AGO's).

iedereen kent die dingen wel
post ze hier!

voorbeeld:

"In The Name of God... Let The Churches Burn"

Varg op As Flittermice as Satan's Spies

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-03-2002 16:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ministry heeft er een aantal.. gewoon normale teksten, en als je de cd achteruit afspeelt hoor je ineens andere teksten..

Dissection heeft er ook een (intro van het 1e album)

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 24-03-2002 17:26 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 24 maart 2002 16:56 schreef aerodis het volgende:

Hoera,

achteruit gespeelde opnames, (AGO's).

iedereen kent die dingen wel
post ze hier!

voorbeeld:

"In The Name of God... Let The Churches Burn"

Varg op As Flittermice as Satan's Spies

He grappig, wist ik niet?

Rond welke tijd in dat nummer zit dat?

11.45: restate my assumptions

Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 24-03-2002 17:31 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

Morbid angel - immortal rites ?

Trieste gast

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 24-03-2002 17:35 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

The Beatels hadden toch ook zo iets?
Of waren dat alleen maar geruchten dat ze duivelse teksten verborgen hadden.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 24-03-2002 17:38 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ach, bij de meeste bands is dit gewoon gezeik. Het is maar wat je er in hoort.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 24-03-2002 17:39 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Beetje het zelfde als met die walt disney tekenfilms.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 24-03-2002 17:41 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2002 17:39 schreef Cadaveria het volgende:
Beetje het zelfde als met die walt disney tekenfilms.

Huh? Vertel!

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 24-03-2002 17:46 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

bijvoorbeeld bij de lionking zie je dat dat kleine leewtje wat stof doet opwaaien en de stof vormt het woord sex. Het is duidelijk te zien als je de band in slowmotion afspeeld. Zo zit er bij toy story ook wat, maar dat ik me op dit moment even niet meer voor de geest halen.

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 24-03-2002 17:46 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Hehehe, lollig!

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 24-03-2002 17:47 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ach die gasten moeten toch ook wat te doen hebben.

Surt
Duke of Niflheim
Usericon van Surt
Posted 24-03-2002 17:50 by Surt Wijzig reactieProfiel van SurtQuote dit berichthttp://www.geocities.com/nimmerlandhomepage

Die verborgen dingen in disneyfilms zijn feestelijk.
In ariël (little mermaid of zoiets) heeft die priester een gigantische stijve als er iemand getrouwd word. (volgens disney is het zijn knie
.)
In de Reddertjes zie je in een flatgebouw een vrouw die naakt vanonder de douche komt.
Er zijn er nog wel wat, maar daar kom ik nu niet op.
Meestal zijn het ontslagen werknemers die wraak wilden nemen.

This ode to my unfading sorrow: A diary in minor-notes

NocturnalSupremacy
.
Usericon van NocturnalSupremacy
Posted 24-03-2002 17:56 by NocturnalSupremacy Wijzig reactieProfiel van NocturnalSupremacyQuote dit bericht

hehe heerschend!

maar jullie vergeten allemaal SLAYER intro van hell awaits natuurlijk

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 24-03-2002 17:58 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2002 17:56 schreef NocturnalSupremacy het volgende:
hehe heerschend!

maar jullie vergeten allemaal SLAYER intro van hell awaits natuurlijk

Wat schijnt daar in te zitten dan?

NocturnalSupremacy
.
Usericon van NocturnalSupremacy
Posted 24-03-2002 18:04 by NocturnalSupremacy Wijzig reactieProfiel van NocturnalSupremacyQuote dit bericht

word achteruit gespeeld 'join us.. join us... join us..' een stuk of 11x en dan 'welcome back' en dan begint t nummer

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-03-2002 18:08 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2002 17:26 schreef Styhn het volgende:
He grappig, wist ik niet?

Rond welke tijd in dat nummer zit dat?

helemaal aan het einde.
eerst slaat Fenriz een paar keer op de snare, en dan hoor je het.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 24-03-2002 18:09 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Hoe ontdek je dat in vredesnaam dat er een geheim iets op staat? Ik draai nooit mijn cd achterste voren..

Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 24-03-2002 18:10 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

heheh grappig, maare hoe weet je zo iets? ik ga niet al mijn platen achteruit draaien

The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 24-03-2002 18:10 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Op Piece of Mind van Iron Maiden (de CD) maar ik weet de titel effe niet meer van het nummer.... wat er gezegd wurde, geen idee....

Ik, Wil Schuurman

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-03-2002 18:10 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

tja
soms hoor je het heel duidelijk, soms weer helemaal niet.

De intro van Invocation+Chapel of Ghouls hoor je het toch duidelijk?

I AM THE GOD OF GODS!!!

heersch.

Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 24-03-2002 18:15 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

Danzig wil het trucje ook wel es gebruiken, vooral op Danzig 4

The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-03-2002 18:17 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ik vraag me nog steeds af of Immortal Rites aan het begin achteruit is gespeeld.

Volgens mij niet, want op Entangled... spelen ze het ook gewoon.

Blackened van Metallica, de tonen aan het begin zijn achteruit afgespeeld.

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 24-03-2002 19:40 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Cabaret Voltaire werkte veel met tapes die soms te snel,dan weer te traag en dan achteruit werden afgespeeld...bij Front 242 was het net zo.Hoewel,die doen dat niet altijd expres...

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-03-2002 19:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Veel bands waarbij er achterstevoren een verborgen tekstje op de cd staat maken zich er nogal makkelijk en flauw vanaf:

Gewoon een stukje muziek met tekst omgekeerd in het nummer (bijv. als intro) zetten. Niet echt ambitieus ofzo..

Een stuk gaver is als er gewoon een tekst gezongen wordt die bij achteruit afspelen ineens een andere tekst blijkt te geven.. Zoals Ministry heeft gedaan op het nummer 'JUST ONE FIX' . Hierbij zegt hij in het begin "Never trust a junkie" ,, wanneer je hem achterstevoren afspeelt hoor je , zeer duidelijk, "CHRIST IS SO STUPID!"

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 24-03-2002 20:00 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik vraag me echt af hoe ze dat doen...gewoonlijk,als je een tekst achterstevoren afspeelt,krijg je gewoonlijk onverstaanbaar gewauwel...

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-03-2002 20:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ja.. het is zeer moeilijk.. de teksten worden zo uitgesproken (met klemtonen etc.) dat het dus ook achterstevoren klinkt, en vaak ook nog iets cools..

Voor een aantal audiofilez van zulke opnames moet je hierheen gaan trouwens:

http://www.gruel.org/Backmask/welcome.html

Ze hebben de orignele sample, de reversed sample, en een korte uitleg bij elke sample..

wel relaxed

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com