IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Malazan Book of the Fallen [Erikson, Esslemont, etc.] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-08-2011 22:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Doen, dat bestellen! Ondanks dat ik M.'s kritische argumenten deel, ben ik het niet met zijn conclusies eens (later meer inhoudelijke reactie, M. ); ik vind het een dikke vette aanrader. En je moet ook wel, als je toch al 9 boeken bezig bent. Tenminste, waar ben je nu?


I wish I was a butterfly


Not Invented Here
Usericon van Not Invented Here
Posted 15-08-2011 22:32 by Not Invented Here Wijzig reactieProfiel van Not Invented HereQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 22:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Doen, dat bestellen! Ondanks dat ik M.'s kritische argumenten deel, ben ik het niet met zijn conclusies eens (later meer inhoudelijke reactie, M. ); ik vind het een dikke vette aanrader. En je moet ook wel, als je toch al 9 boeken bezig bent. Tenminste, waar ben je nu?


Ik heb ze net uitgehaald, ik heb er negen. Dat wist ik dus zelf effe niet meer, maar ik heb dan ook te veel boeken


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-08-2011 17:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ben bezig in het laatste deel, tot dusverre best aardig hoor. Wel benieuwd hoe hij de halve cast nog van de diverse continenten gaat afhalen of ze een rol van betekenis laten spelen, neem toch aan dat ik die tig karakters niet voor jan met de korte achternaam heb zitten volgen al die boeken lang.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 16-08-2011 19:51 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 15 augustus 2011 21:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Omdat boeken onder media vallen, toch? En ja, in de subtitel van het dit subforum wordt media niet (meer) genoemd. En ja, dat zou ook betekenen dat topics over films e.d. hier niet thuishoren. En nee, niemand heeft zin om al die topics te verplaatsen. Zo, mooi.

Anyway... Dit hoeft dus niet in het "Wie leest hier nog meer fantasy ??"-topic (in Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek, dikke lol): meer lui al klaar met het laatste deel?! Het blijft maar door m'n hoofd spoken, pfft... Moet me inhouden om niet direct de andere 9 boeken weer te gaan lezen


Ik heb voor ik aan deel 10 begon de eerste twee boeken nog een keer gelezen. Als je de kennis hebt van de latere delen, zijn ze erg leuk om nog eens door te gaan. Veel zaken die bij de eerste leesbeurt onbeduidend of niet te bevatten leken, worden dan spontaan helder.

Ik zit nu op tweederde van The Crippled God en het bevalt me allemaal nog goed, al deel ik M's mening wel enigszins mbt de Forkrul Assail.

Sinds mijn laatste post trouwens ook nog de drie boeken van Esslemont gelezen, waarvan ik vooral Return of the Crimson Guard erg goed vond.


Life doesn't get much better than this!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 14:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 14:02 schreef M. het volgende:
Ja!

Bordkarton, allemaal. Van bv. Whiskeyjack weet je NIETS. Behalve dat-ie een veteraan is en o zo veel heeft meegemaakt. /care

Klopt, dat soort karakters worden gewoon erin gegooid en dat is het. Dat kan je inderdaad tegenstaan; ik vond het wel prima zo. Persoonlijk vind ik het wel knap dat ondanks dat het amper uitgelegd/uitgediept wordt, zo'n karakter wel overkomt en dat ík er dus wel om care Naar mijn idee laten ze expres van de écht grote karakters (ascendants / bijna-ascendants) niet/amper de interne motivaties zien. De boeken zijn wel episch/groots, maar gaan er juist om hoe de normale soldaat dat meemaakt, die dus ook slechts een zijdelings idee heeft van wat die grootheden nu echt denken/willen etc.

Dezelfde positie als waarin de lezer gemanoeuvreerd wordt, dus. We moeten relateren/meeleven met de kleine -menselijk gebleven- karakters, niet de grote. Van die karakters zijn ook juist wel (kleine) interne overwegingen te vinden. Niet van alle, uiteraard, maar de niet-bordkarton karakters zijn volgens mij wel exclusief 'kleine' karakters. Dus inderdaad, geen 3D Whiskeyjack, Rake, Laseen, Caladan, Kallor; wel 3D Trull, Sorry, Duiker, Fiddler (!). De care voor iemand als Whiskeyjack is dan ook care-by-proxy, die moet via zijn soldaten ontstaan en niet direct uit wat hij denkt etc.

SPOILERS VOLGEN:

Dit thema wordt ook een paar keer vrij direct aan gerefereerd, Dust of Dreams draait er voor een groot deel om dat wij én de soldaten niet weten wat de fuck Tavore allemaal van plan is én dat zij dat juist zeer bewust zelf in stand houdt. En de keizerin! Was het niet bij het bezoek van Kalam (of Topper?) aan haar dat hij opeens opmerkt dat ze er helemaal niet was / al lang weg was? Dat hij met een 'stroman' aan het praten is? Prachtig vond ik het, dat is precies waar het om draait. Ook bvb. Tayschrenn, totaal niet te begrijpen danwel uitgelegd voor zo'n beetje de hele serie. Laat praktisch geen menselijk trekje zien tot zijn totale 'transformatie' (in... Orb, Sceptre, Throne?); de enige ascendant/bijna-ascendant die full circle gaat en weer relatable wordt

Nou ja. Had ik al eens gezegd dat ik met deze boeken wil trouwen?
quote:
Op 11 januari 2013 14:02 schreef Mark het volgende:
Moet M. wel in zoverre gelijk geven dat de meeste Malazan-karakters redelijk een-dimensionaal blijven en weinig 'karaktergroei' laten zien, afgezien van steeds cynischer worden. Dat lijkt de algemene tendens van elk karakter. Maar de reeks draait dan ook minder om karakters, zoals bijv. Song of Ice and Fire, en meer om de wereldopzet en de manipulaties en intriges op de achtergrond. Daar triomfeert de serie, niet op individuele karakters.

Ja, klopt ook. Maar zoals je suggereert lijkt dat een keuze, omdat het inderdaad niet zozeer daar om draait.

Desalniettemin zijn er karakters die wél ontwikkelen, en zélfs niet alleen maar cynischer worden (al is dat wel degelijk de tendens, ja). Dus volgens mij *kunnen* ze het wel, maar *doen* ze het vaak niet
quote:
Op 11 januari 2013 14:44 schreef M. het volgende:

Op 11 januari 2013 14:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
SPOILERS VOLGEN:

Dit thema wordt ook een paar keer vrij direct aan gerefereerd, Dust of Dreams draait er voor een groot deel om dat wij én de soldaten niet weten wat de fuck Tavore allemaal van plan is én dat zij dat juist zeer bewust zelf in stand houdt.


Dit bijvoorbeeld. Jij vindt dat vet; ik vind het juist een cop-out van Erikson. Gewoon het lekker niet beschrijven, dan kan het daarna op het eind opeens van alles zijn. Dat is geen goed schrijverschap, maar gewoon lui.

Als je het zo ziet dan snap ik inderdaad dat je het lui/slecht vindt. Vind ik dus anders wegens redenen, maar dat mocht al wel duidelijk zijn
quote:
Ik heb me prima vermaakt met die boeken maar toen ik ze uit had had ik eigenlijk best een kater ervan. Zo van: "Nou ja. moest dat nou 10 boeken duren?"

Ik heb persoonlijk ook wel moeite met dat laatste boek, dat einde was eerst ook een (lichte) teleurstelling. Begin het wel meer en meer in context te plaatsen en daardoor stijgt mijn waardering achteraf, maar het blijft knagen. Tijd voor een herlezing van *alles*

En nee, had in principe zeker geen 10 boeken hoeven duren, er is ontzettend veel onafgerond/oningevuld materiaal blijven liggen. It's killing me, maar dat vind ik ook wel weer de charme.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-01-2013 14:55]


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 14:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 14:54 schreef Mark het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het einde van de Malazan-serie (dus boek 9-10) ook wat teleurstellend vond en erg onbevredigend. Desalniettemin blijft de wereld en de hele opzet magistraal en uniek, en doordat zowel Erikson als Esstlemont blijven aanvullen met bijverhalen wordt die teleurstelling flink verzacht omdat je vaak via die zijverhalen toch informatie aangereikt krijgt die in mijn ogen mist in de kernserie.

Overigens schijnt het dat Erikson en Esstlemont bepaalde verhaallijnen en karakters onderling verdeeld hebben, wat het voor mij althans ineens een stuk begrijpelijker maakte waarom bepaalde openliggende lijnen door Erikson niet opgepakt of uitgewerkt werden in de Malazan serie (bijv. de hele ascendency van Kellanved en Dancer).

Uiteraard.

"Esslemont and Erikson co-created the Malazan world in 1982 as a backdrop for role-playing games. In 1991 they collaborated on a feature film script set in the same world, entitled Gardens of the Moon. When the script did not sell, Erikson greatly expanded the story and turned it into a novel. The two writers agreed to both write books set in the same world. However, it took a further eight years before Gardens of the Moon was published by Bantam UK and Erikson agreed to write a further nine novels set in the same world. Life and work commitments delayed Esslemont's own entries to the series until 2004, when his first novel, Night of Knives, was published as a limited edition by PS Publishing (a mass-market release by Bantam UK followed in 2007). This book was a prequel to the main Malazan sequence. His second novel, Return of the Crimson Guard, takes place within the main Malazan sequence, shortly after the events of the sixth book, The Bonehunters. It was published by PS Publishing in May 2008 and by Bantam UK later that year. Both Night of Knives and Return of the Crimson Guard have now been bought by Tor for publication in the United States. His third novel, Stonewielder, was published by Bantam UK in 2010 and Tor in the US. His fourth novel, Orb, Scepter, Throne was published in 2012. He expects to write up to three more novels set in the Malazan world."

en

"The Malazan world was co-created by Steven Erikson and Ian Cameron Esslemont in the early 1980s as a backdrop to their GURPS roleplaying campaign.[6] In 2005, Esslemont began publishing his own series of five novels set in the same world, beginning with Night of Knives. Although Esslemont's books are published under a different series title – Novels of the Malazan Empire – Esslemont and Erikson collaborated on the storyline for the entire fifteen-book project and Esslemont's novels are considered as canonical and integral to the series as Erikson's own."

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-01-2013 14:58]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 15:02 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Zou overigens graag toch ook eens wat meer uitleg willen lezen over de Azath Houses, dat blijft in de Malazan serie ook erg onderbelicht (oorsprong en significantie voor de diverse warrens/holds).

Oh, en een uitdieping van Icarium en Osserc bedanktjewel.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 11-01-2013 15:03]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2013 15:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Deze serie is inmiddels toch afgerond? Binnenkort geldt ook voor "Wheels of time." Dat ene meneer Martin dat maar eens als voorbeeld gaat nemen...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 15:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 15:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Deze serie is inmiddels toch afgerond? Binnenkort geldt ook voor "Wheels of time." Dat ene meneer Martin dat maar eens als voorbeeld gaat nemen...


Ja, de kernserie. Maar zowel Erikson als Esstlemont schrijven nog altijd verhalen die in dezelfde wereld plaatsvinden en die veel van de mythologie en geschiedenis verder uitdiepen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-01-2013 15:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 15:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat ene meneer Martin dat maar eens als voorbeeld gaat nemen...


Dat kun je wel op je buik schrijven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2013 15:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 15:28 schreef Mark het volgende:
Ja, de kernserie. Maar zowel Erikson als Esstlemont schrijven nog altijd verhalen die in dezelfde wereld plaatsvinden en die veel van de mythologie en geschiedenis verder uitdiepen.


dank. ik ga in ieder geval die kernserie zeker lezen. (maar het is geen gemakkelijke kost)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 15:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 15:02 schreef Mark het volgende:
Zou overigens graag toch ook eens wat meer uitleg willen lezen over de Azath Houses, dat blijft in de Malazan serie ook erg onderbelicht (oorsprong en significantie voor de diverse warrens/holds).

Oh, en een uitdieping van Icarium en Osserc bedanktjewel.

Ja, dat is zeker onderbelicht... Wat mogelijk iets op gaat leveren: in Blood and Bone werden in het begin heel even de Azathanai genoemd, en die lui worden in Forge of Darkness uitgelegd geloof ik. Dus volgens mij 'hoor' je eerst FoD te lezen en dan pas BaB

Osserc komt in ieder geval voor in Blood and Bone, al weet ik nog niet hoever hij uitgediept wordt. En in Stonewielder wordt er ook aan hem gerefereerd. In RotC?

En Icarium, oi oi oi. Daar kan/moet nog zat over verteld worden
quote:
Op 11 januari 2013 15:28 schreef Mark het volgende:
Ja, de kernserie. Maar zowel Erikson als Esstlemont schrijven nog altijd verhalen die in dezelfde wereld plaatsvinden en die veel van de mythologie en geschiedenis verder uitdiepen.

Klopt natuurlijk, maar ik wil er nog even aan toevoegen dat naar het einde van de kernserie toe het leuk is om wat van de ICE-boeken er alvast doorheen te mengen.
quote:
Op 11 januari 2013 15:30 schreef M. het volgende:
Overigens: die Korbal Broach/Bauchelain verhalen van Erikson vind ik wel ECHT vet. Supergoeie humor, erg origineel en qua lengte precies goed, drie fantastisch afgeronde verhalen. Neusje van de zalm, dat.

Klopt Is ook al een vierde van, toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-01-2013 15:45]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 16:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 15:30 schreef M. het volgende:
Overigens: die Korbal Broach/Bauchelain verhalen van Erikson vind ik wel ECHT vet. Supergoeie humor, erg origineel en qua lengte precies goed, drie fantastisch afgeronde verhalen. Neusje van de zalm, dat.


Arme Mancy


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 16:06 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2013 15:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klopt Is ook al een vierde van, toch?


Vijf zelfs, blijkbaar. Crack'd Pot Trail, en The Worms of Blearmouth zijn er ook nog. Even opzoeken dus maar.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-01-2013 16:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Jaoh... Even kijken of ik daar weer dure versies van oppik of gewoon even wacht tot de volgende bundeling


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-01-2013 17:09 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Een van de fraaiste aspecten van de Malazan wereld is overigens ook juist de mythologie waar slechts zijdelings aan gerefereerd wordt.

Zoals Anomander Rake waarvan we op een gegeven moment in het voorbijgaan leren dat hij ook Seguleh Seventh is. En dit simpelweg omdat hij ooit toevallig verzeild raakte op het eiland van de Seguleh's en, door zijn gedrag en houding die als arrogant gezien werden (en dus een uitdaging), steeds werd aangevallen zonder dat hij begreep waarom, maar door zijn overwinningen onbedoeld opklom in de Seguleh rangen tot nummer 7. Om vervolgens weer volledig in verwarring en onbegrip verder te reizen, maar daarbij niet het masker meenemend dat bij die status hoort, waardoor de Seguleh zich nog altijd tot op het bot beledigd voelen tov hun eigen 'nummer 7'

In veel boekenseries is dat een boek op zich, in de Malazan serie is het gewoon een zijdelings commentaar dat hints geeft naar zo veel meer


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2013 17:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Zijn jullie "Malazanies"(ipv Trekkies)?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-01-2013 18:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Zoiets, ja Ik wel in ieder geval
quote:
Op 11 januari 2013 17:09 schreef Mark het volgende:
Een van de fraaiste aspecten van de Malazan wereld is overigens ook juist de mythologie waar slechts zijdelings aan gerefereerd wordt.

Zoals Anomander Rake waarvan we op een gegeven moment in het voorbijgaan leren dat hij ook Seguleh Seventh is. En dit simpelweg omdat hij ooit toevallig verzeild raakte op het eiland van de Seguleh's en, door zijn gedrag en houding die als arrogant gezien werden (en dus een uitdaging), steeds werd aangevallen zonder dat hij begreep waarom, maar door zijn overwinningen onbedoeld opklom in de Seguleh rangen tot nummer 7. Om vervolgens weer volledig in verwarring en onbegrip verder te reizen, maar daarbij niet het masker meenemend dat bij die status hoort, waardoor de Seguleh zich nog altijd tot op het bot beledigd voelen tov hun eigen 'nummer 7'

In veel boekenseries is dat een boek op zich, in de Malazan serie is het gewoon een zijdelings commentaar dat hints geeft naar zo veel meer

Hahaha, ja, dat is een prachtig iets! Wordt ook door ICE nog eens aan gerefereerd, sowieso een heel stuk epische Seguleh-heid.

En ook je algemene commentaar: inderdaad kleine mythologische zijstapjes die verder totaal niet uitgediept worden maar wel hele sterke beelden schetsen.


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-05-2013 12:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nu bezig met 'Blood and Bone'. Tot dusverre het beste wat ik gelezen heb van Esslemont, en eindelijk eens Jacuruku!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-05-2013 12:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Forge of Darknes was ♥


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-06-2013 10:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Blijf Esslemont toch minder vinden dan Erikson, al wordt hij langzamerhand wel beter. Blood en Bones was absoluut zijn beste werk tot dusverre, maar het einde zakt toch een beetje in elkaar in mijn optiek. Wel ontzettend veel interessante onthullingen, toch indrukwekkend om nog steeds gave info te krijgen na 15 boeken. Ik ben benieuwd naar zijn komende werk, aangezien dat naar verluid over Assail gaat.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 11:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 10:58 schreef Mark het volgende:
Of gewoon de Tor re-reads doen

http://www.tor.com/features/series/malazan-reread-of-the-fallen

Haha ja, daar kijk ik ook weleens in

Ik heb een probleem dat ik een detail herinner uit de boeken die ik *nergens* kan terugvinden Werd in mijn herinnering ook maar één keer ergens gezegd, en kwam nergens terug. Iets met naar ik meen de K'Chain Nah'ruk die via een ingewikkelde 'constructie' een soort kill switch op 'het bestaan' gezet hebben. Vaag omschreven omdat ik twijfel of ik niet een totaal verkeerde herinnering gecreëerd heb, en omdat het misschien ergens wat spoilerish zou kunnen worden.


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-10-2013 11:32 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Klinkt me niet bekend in de orer, eerlijk gezegd. Verwar je het niet met Icarium's constructen?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 11:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 11:32 schreef Mark het volgende:
Klinkt me niet bekend in de orer, eerlijk gezegd. Verwar je het niet met Icarium's constructen?

Het was geen letterlijke constructie, daarom 'constructie' Iets in de trant van Mother Dark die (zogenaamd) in een alsmaar krimpende gevangenis van licht zit. En gevoed door het idee "wij dood, dan jullie ook dood".

Dit detail zat volgens mij al voor Icariums constructen zo duidelijk in beeld kwamen. En ik herinner met het ook los van dat chaos achter duisternis aanzit... Als het klopt Laatst PDF-versies van de boeken opgeduikeld, zal er eens in zoeken.

Aha! Zo te zien KCCM, niet Nahruk Check de post van 16 August 2010 - 07:00 PM hier (spoilers tot en met Toll the Hounds): http://forum.malazanempire.com/topic/19530-mother-darks-tear-from-the-tiste-andii-explanation/

Vlam boem bam! Uitgebreide quotes: http://forum.malazanempire.com/topic/26334-the-kchain-chemalle-ritual/

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-10-2013 11:50]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-10-2013 11:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ah, daar staat me inderdaad iets van bij. Ik vermoed dat daar wellicht meer aandacht aan besteed zal worden in de T'Lan Imass prequel trilogie?

[edit]Dit is overigens ook een hint in die richting, over de vernietiging van de K'Chain Che'Malle Skykeep bij Morn door de Eleint:

"What was their crime, you wonder, Silchas Ruin? Why, nothing less than the assured annihilation of all existence. If extinction awaited them, then so too would all else die. Desperation, or evil spite? Perhaps neither, perhaps a terrible accident, that wounding at the centre of it all. But what do we care? We shall all be dust by then. Indifferent. Insensate."

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 29-10-2013 12:04]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen