IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Malazan Book of the Fallen [Erikson, Esslemont, etc.] Vorige pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 12:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 11:58 schreef Mark het volgende:
Ah, daar staat me inderdaad iets van bij. Ik vermoed dat daar wellicht meer aandacht aan besteed zal worden in de T'Lan Imass prequel trilogie?

Kan maar zo! FoD zat nog te vroeg in de Tiste-gerelateerde 'creation myths' om het relevant te laten zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-10-2013 12:01]


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2014 20:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2014 20:46 schreef Mark het volgende:
Maar tegelijkertijd toch ook enkele zeer interessante openbaringen. Draconus blijkt Azathenai ipv Tiste, sowieso de hele Azathenai groep (Brood!! , Olar Ethil, K'rul, Kilmandaros), het mysterie rondom wie of wat Mother Dark en Father Light waren is ineens opgehelderd, en enkele zeer interessante karakter voorbeschouwingen en raadsels.

Veel onthullingen, ja, dat klopt. Maar of alles daardoor echt duidelijker is geworden? Brood, ja... Damn... Speelde toch een relatief onderkoelde rol in de main series, al was het wel duidelijk dat hij erg significant was.

En ja, die openbaringen rond Dark/Light betekenen wel degelijk wat. Maar het is ook weer zo anders dan ik me voorgesteld had...

Overigens vind ik dit serieus allemaal pluspunten. Het komt op mij niet kunstmatig over, het spelen met de lezer, en dus kan het prima.
quote:
Overigens: Arathan, is dat heel toevallig....?

Weet niet precies wat je bedoelt... Spoilers: http://forum.malazanempire.com/topic/24496-true-identities-arathan-korya-delath-grizzin-farl-old-man/ Als het om de eerste regel onder Arathan/Clues gaat begrijp ik je mogelijk wel

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-02-2014 20:50]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-02-2014 20:55 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2014 20:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Weet niet precies wat je bedoelt... Spoilers: http://forum.malazanempire.com/topic/24496-true-identities-arathan-korya-delath-grizzin-farl-old-man/ Als het om de eerste regel onder Arathan/Clues gaat begrijp ik je mogelijk wel


Dat was het eerste wat ik dacht. Eerst kon ik hem niet plaatsen, maar aangezien het een van de weinige hoofdpersonen is die ik niet direct naar de MBOTF kon linken, nam ik aan dat dit betekende dat hij ofwel ergens in de Kharkanas trilogie het loodje legt, of dat we hem onder een andere naam kennen. Arathan is wel heel erg dicht bij Artan / Artanthos, de meermalen gebezigde voornamen van Tayschrenn, dus die link was vrij snel gelegd.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 17-02-2014 20:55]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2014 21:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2014 20:55 schreef Mark het volgende:
Dat was het eerste wat ik dacht. Eerst kon ik hem niet plaatsen, maar aangezien het een van de weinige hoofdpersonen is die ik niet direct naar de MBOTF kon linken, nam ik aan dat dit betekende dat hij ofwel ergens in de Kharkanas trilogie het loodje legt, of dat we hem onder een andere naam kennen. Arathan is wel heel erg dicht bij Artan / Artanthos, de meermalen gebezigde voornamen van Tayschrenn, dus die link was vrij snel gelegd.

Zou kunnen inderdaad. Erikson heeft ook zat van dit soort zeer gelijkende naamcombinaties gehad, dus wat dat betreft zeker plausibel. [Zelf was me die voornaam me in eerste instantie ontglipt, overigens.] Buiten dat mis ik nog wel wat diepere hints dan 'de namen lijken'.

Dat stukje speculatie rond Korya Delath vind ik ook wel mooi. Niet dat het betreffende MBOTF-karakter daar zoveel duidelijk door wordt, maar toch

Een van de vrouwelijke 'warriors' had ik ook een klik mee naar de MBOTF. Maar de (in mijn geheugen) equivalente naam kon ik daar niet meer terugvinden...

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-02-2014 21:08]


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2014 21:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

En dan nog dit over Old Man: http://forum.malazanempire.com/topic/24588-old-man/ (eerste post) & http://malazan.wikia.com/wiki/Blood_and_Bone (Dramatis Personae).


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-02-2014 17:00 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ja, die lag redelijk voor de hand, leek mij ook.

Overigens:


Fall of Light: The second book in the Kharkanas Trilogy

"This title will be released on February 19, 2015."



Achterin mijn kopie van Forge of Darkness stond zomer 2014



Nou ja, nog altijd beter dan Martin...

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 19-02-2014 17:01]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-11-2014 22:52 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Tja, Assail. ICE, zucht. Het is okee op zich, maar ik blijf toch weer met een teleurgesteld gevoel achter.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-11-2014 11:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Yup Zat op zich best wat in, en leek ook wel naar echt iets groots toe te werken. "Zou het dan in de laatste 50 pagina's gebeuren?" "Zou het dan in de laatste 25 pagina's gebeuren?" "Zou het dan in de laatste 10 pagina's gebeuren?" "Zou het dan in de laatste 5 pagina's gebeuren?" "Hmm. OK."


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-11-2014 23:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik wil Shimmer graag nomineren voor de 'traag van begrip' trofee 2014. "Huh? We're what?"


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-11-2014 9:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hehehe...


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2021 16:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ondertussen wachten we nog op Walk in Shadow, maar hebben we wel The God is not Willing gekregen! (En wat ICE-boeken, tsja.) Alle ZM'ers die er wat mee hadden vermoedelijk inmiddels uitgestorven


I wish I was a butterfly


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 30-10-2021 17:07 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik heb na House of Chains de handdoek in de ring gegooid. Ik heb het serieus geprobeerd, maar dit is echt niet mijn serie.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2021 17:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Haha, wel echt serieus je best gedaan, ja! Ik denk dat je na boek 2 echt zekerheid* hebt of het wat voor je is of niet, maar ja, dan vraag je mensen al ~1500 pagina's te lezen Knap dat je het nog tot boek 4 hebt volgehouden!

Als je wel verder gegaan was, was dat ook mogelijk te heftig. Je wordt met boek 5, Midnight Tides, weer helemaal in het diepe gegooid. Andere plek, vrijwel geen personen uit de eerdere boeken, maar wel weer megalange lijst Dramatis Personae Een van mijn favorieten wel. Laatste boek wat de basis legt voor hoe boek 6-10 gaan lopen.

*nou ja, er zijn zeker punten die voor iemand een goede reden kunnen zijn om eerder op te houden, maar de kracht van deze boeken komt pas echt aan bod in boek 2.


I wish I was a butterfly


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 30-10-2021 18:11 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ja, ik schreef “echt niet mijn serie”, maar “uiteindelijk toch niet mijn serie” is eerlijker. Ik heb best genoten van met name Deadhouse Gates en Memories of Ice. Vierde boek viel daarna tegen en het vooruitzicht van nauwelijks aansluiting op eerdere boeken in Midnight Tides was teveel van het goede.

Ik heb best een slecht geheugen voor dit soort enorm uitgebreide series. Geen idee of ik ooit nog zin krijg de draad op te pakken, maar als wel, dan gaat dat nog een dingetje worden. Ik moet dan eigenlijk alles herlezen en ik geloof niet dat ik dat nog kan opbrengen.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen