|
Auteur: |
|
|
Hier een voorbeeld van, laat ik maar zeggen, de uitzondering die de regel bevestigt - in dit geval dat wat goed is toch wel boven komt drijven. Dit is wat mij betreft zonder twijfel de meest ondergewaardeerde band uit de SF Bay Area die met hun 2nd Wave Of Bay Area Thrash veel meer aandacht en een platendeal hadden verdiend, eind 80er jaren. Als je ze nog niet gehoord hebt en nog wat schade in wil halen: denk aan Frolic-era DA en Trapped-era Forbidden met een vleugje Vio-lence, om een beetje een idee te krijgen. Luister zelf naar vier nummers op hun MySpace site (Fiend Of Misery is m'n favoriet): http://www.myspace.com/militia89 Waarom nu nog een topic over deze gasten? Ze zijn nu bezig om hun 10 beste nummers opnieuw op te nemen zodat die eindelijk op CD uitgebracht kunnen worden door Stormshelter records. Ja, het is 20 jaar later dan ze hadden verdiend, maar zelfs nu is dit materiaal meer dan goed genoeg om met de beste old school Thrash van toen en nu mee te kunnen. Wie weet krijgen ze daar nog wat hulp bij van hun oude vrienden in Forbidden en Testament, maar in de tussentijd zou ik Thrash fans aanbevelen eens even hun MySpace site te bekijken en beluisteren! In 91 bezocht ik hen tijdens een "pelgrimstocht" in hun oefenruimte in Hayward en aangezien ik daar gisteren de foto's van heb ingescand, hier een paar uit den ouden doosch (nee, niet meteen aan MILFs denken bij die opmerking...): Tony Fletcher: Dave Confer en Scott Frazer op gitaar, zanger Matt Ulricksen in de achtergrond: Scott en Matt: Scott: Dave: [Dit bericht is gewijzigd door Martinator op 23-05-2009 12:35] |
Index / Heavy Metal |