IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Gulaggh (follow up to Stalaggh) cd is out now! Vorige pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2009 12:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik heb die twee samples zitten beluisteren op de myspace pagina en ik vind het wel aardig. De Stalaggh CD heb ik overigens ooit eens in huize MMayo gehoord als ik het me goed herinner en dat vond ik ook wel aardig.

Wat het echter een beetje lijkt te missen is structuur. Al kan ik dat niet helemaal beoordelen omdat ik geen volledige nummers heb gehoord.

Ook in dit soort free noise/ambient moet imo structuur zitten om het aantrekkelijk te maken. En structuur is meer dan alleen een langzaam repeterende bass of een sample loopje.

Daarnaast mag het wel wat extremer en harder. Een voorbijdenderende goederentrein bijvoorbeeld of een willekeurig luchtalarm afgespeeld door een oude radio waarvan de draadjes een beetje los zitten, dat soort dingen.

Anderzijds is het altijd prettig om de gekte wat te contrasteren met een beetje melodie. De meeste van dit soort projecten doen dat overigens bijna niet en dat vind ik jammer.

Die krijsende kiddo's doen mij niet zoveel. Ik woon naast een basisschool dus dat hoor ik regelmatig. Bovendien ligt het er te dik bovenop dat het bedoeld is als een sinister stukje geluid en dat werkt gewoon niet zo goed, vooral omdat het het hoofdingredient blijkt te zijn, althans op de samples die ik heb beluisterd. Teveel van het goede zeg maar.

Maar zoals ik zei, niet onaardig, en voor mensen die dit soort genres kunnen waarderen wel de moeite waard om eens te beluisteren. Ik ben echter niet geneigd om verder te zoeken nav het gebodene materiaal.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-06-2009 18:38 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Dat Newera überhaupt nog de tijd en moeite neemt om deze projecten hier te promoten wekt mijn verbazing.
Stalaggh vond ik altijd wel tof, als ik dit ooit tegenkom check ik het wel.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

newera666
Usericon van newera666
Posted 02-06-2009 20:28 by newera666 Wijzig reactieProfiel van newera666Quote dit berichthttp://www.myspace.com/gulaggh

quote:
Op 2 juni 2009 18:38 schreef kwelgeest het volgende:
Dat Newera überhaupt nog de tijd en moeite neemt om deze projecten hier te promoten wekt mijn verbazing.
Stalaggh vond ik altijd wel tof, als ik dit ooit tegenkom check ik het wel.

New Era was eigenlijk al een paar jaar dood...maar we hebben ons zelf tijdelijk in het leven geroepen om Gulaggh samen met Autopsy Kitchen records(USA, die brengen de Gulaggh later dit jaar in digipack uit) te releasen. Wij doen de Europese markt, AKR de Amerikaanse. We staan zondag zelfs weer op een metalmarket in Gouda

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-06-2009 21:02 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 2 juni 2009 11:24 schreef bastianus het volgende:
verstandelijk gehandicapten.

die term gaan ze waarschijnlijk ook weer vervangen.

wat hoorde ik laatst, mensen met beperkte mogelijkheden?

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-06-2009 21:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2009 21:02 schreef Black Jew het volgende:
die term gaan ze waarschijnlijk ook weer vervangen.

wat hoorde ik laatst, mensen met beperkte mogelijkheden?

Met een uitdaging heb ik ook al gehoord.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2009 21:10 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2009 21:04 schreef bastianus het volgende:

Da's gewoon een vertaling van de Engelse term.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-06-2009 21:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2009 21:10 schreef Onweerwolf het volgende:
Da's gewoon een vertaling van de Engelse term.

Ja, wie verzint er nu zo'n Engelse term?

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-06-2009 21:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2009 21:04 schreef bastianus het volgende:

Haha wat een onzin.

Mensen met mogelijkheden.
Mensen met een beperking.
Achterlijken.
Mensen met een uitdaging.
Geestelijk gestoorden.
Debielen.
Mongolen.
Clienten.
Bewoners.
Klanten.

Ik noem ze meestal gewoon bij naam en anders als client. Oh en gewoon consequent gebruiken van de aanduiding verstandelijk gehandicapten.

quote:
Op 2 juni 2009 12:01 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik heb die twee samples zitten beluisteren op de myspace pagina en ik vind het wel aardig. De Stalaggh CD heb ik overigens ooit eens in huize MMayo gehoord als ik het me goed herinner en dat vond ik ook wel aardig.

Ghehe vroegah..
Maarre wel nieuwsgierig naar Gulaggh, Stalaggh vond ik wel geinig.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-06-2009 22:15 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 2 juni 2009 21:16 schreef MMayo het volgende:
Haha wat een onzin.

Mensen met mogelijkheden.
Mensen met een beperking.
Achterlijken.
Mensen met een uitdaging.
Geestelijk gestoorden.
Debielen.
Mongolen.
Clienten.
Bewoners.
Klanten.

je vergeet zwakzinnigen.

Argh
Usericon van Argh
Posted 03-06-2009 2:47 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-06-2009 7:21 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2009 22:15 schreef Black Jew het volgende:
je vergeet zwakzinnigen.

Sorry man!

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-06-2009 14:24 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

geeft niet. Mijn broertje snap het toch niet.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com