IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Mugabe Vorige pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2002 12:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2002 12:08 schreef helmet het volgende:
Tja.. als, als, als... Als ze in het Midden-Oosten nou gewoon vriendjes met Amerika wilden worden. Als de Israeliers en Palestijnen nou gewoon in vrede naast elkaar gingen leven. Als Rusland nou gewoon de Tsjetsenen hun zin gaf. Als de Spanjaarden nou de Inca's met rust hadden gelaten. Als de Romeinen nou eens lekker in Rome waren blijven zitten...

Het zit gewoon niet in de natuur van de mens om vreedzaam te zijn.


hobbes had gelijk wat dat betrefd (mens is bang voor de ander dus probeerd zijn eigen positie veilig te stellen ten koste van die ander) deze uitleg was erg kort door de bocht.

het zit bij veel mensen idd dus in de aard, maar toch zijn er steeds meer mensen die anders gaan denken, dat geeft toch hoop


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 23-08-2002 12:17 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 23 augustus 2002 12:08 schreef ghoulliette het volgende:
oke ik ga lief doen (ik zet me gewoon over mijn humeur heen, hopsa)

18 btw

en thee zou lekker zijn


Had je zo'n pesthumeur dan ? Komt toch niet door mijn gezanik ?
Ik las alleen maar 1983. Sorry....
Enneh...citroentheetje ? Lekker fris...

En in Zimbabwe is het het doorgaans niet fris maar erg warm en dat brengt me weer ontopic !!!!

[Dit bericht is gewijzigd door DMTR op 23-08-2002 12:18]


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2002 12:28 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2002 12:17 schreef DMTR het volgende:
Had je zo'n pesthumeur dan ? Komt toch niet door mijn gezanik ?



nee, heb heleboel hoofdpijn.

ben over 7 dagen wel 19 (de gedachte aan feest si btw wel een happy thougt)

maarre sinds wanneer is die mugabe eigenlijk al aan de macht, weet iemand dat. volgens mij al best wel een tijdje


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 23-08-2002 12:30 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

En nu weer optopic!!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2002 12:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

http://dspace.dial.pipex.com/town/terrace/lf41/na/may00/nacs0501.htm

is een hele lap tekst met "feiten" (wantrouw alles wat je leest)

dat snorretje dat hij af en toe heeft, zou hij dat nou expres doen?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 23-08-2002 12:33 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

When Robert Mugabe came to power in 1980 the talk was of peace and co-operation after decades of white colonial rule and a bitter civil war.

Taking the helm of the newly renamed nation of Zimbabwe he was quickly elevated to the ranks of international statesman.

He has, however, always been regarded as something of a political enigma.

Raised and educated as a Roman-Catholic Mr Mugabe became a committed Marxist during the guerrilla war against the Rhodesian Front government of Ian Smith.

Taking power on a wave of popular support his early political promises of reconciliation and democracy were later overtaken by a strong authoritarian streak and a deep distrust of opposition.

Guerilla leader

Born in 1924, Robert Gabriel Mugabe was educated in missionary schools and received the first of his seven degrees from South Africa's Fort Hare University.

Returning to Rhodesia in 1960 he joined Joshua Nkomo's Zimbabwe African People's Union (Zapu) but left three years later to form the rival Zimbabwe African National Union (Zanu).

Jailed without trial for 10 years he left Rhodesia for neighbouring Mozambique in 1974 and led the largest of the guerrilla forces fighting a protracted and bloody war against the Smith government.

After months of negotiations the 1979 Lancaster House agreement set the seal on a Rhodesian peace deal and Mr Mugabe returned home to a rapturous welcome from black supporters.

He initially built a coalition government with Mr Nkomo, whose Zapu forces had also fought the Smith government, but the discovery of a large arms cache at Zapu-owned houses led to Mr Nkomo's dismissal from government.

A brutal crackdown on Zapu supporters followed, leading many commentators to compare Mr Mugabe's own approach to political opposition with that during the time of white rule.

The collapse of the coalition allowed Mr Mugabe to strengthen his hold on power.

Economic collapse

In recent years Mr Mugabe has become an increasingly outspoken nationalist, lashing out at the 75,000 white Zimbabweans and their alleged foreign backers for his country's economic collapse.

Mr Mugabe has made much of his devout Christianity, but his marriage to a former private secretary in 1996 - 41 years his junior and with whom he already fathered two children - raised more than a few eyebrows.

At the same time he has pursued what he regards as a deeply moral campaign against homosexuality making "unnatural sex acts" illegal with a penalty of up to 10 years in prison.

A vocal opponent of colonialism Mr Mugabe has been criticised for committing his armed forces to what many see as little more than a wasteful colonial-style intervention in the Congolese civil war.

The war has also raised accusations of corruption, with government officials alleged to be lining their pockets from Congo's rich mineral reserves while Zimbabwe's own economy plummets out of control.

Opposition stifled

Local journalists who have tried to investigate these and other allegations against Mr Mugabe and his family say they have been intimidated and in some cases tortured.

Until recently, Mr Mugabe had always been able to stifle political opposition. His Zanu-PF party still dominates what is virtually a one party state occupying 147 out of the country's 150 parliamentary seats.

Growing discontent over the country's failing economy with inflation and unemployment soaring to record levels are starting to threaten his authority.

And with defeat for President Mugabe in the constitutional referendum, his long stated aim of handing over large tracts of fertile land from whites to blacks looks no nearer to being resolved.

The issue, which was a major cause of the guerrilla war for independence in the 1970s, looks likely to remain mired in arguments over compensation.

(Bron: BBC News)


I'm not being rude. You're just insignificant.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2002 12:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2002 12:33 schreef helmet het volgende:
Mr Mugabe has made much of his devout Christianity, but his marriage to a former private secretary in 1996 - 41 years his junior and with whom he already fathered two children - raised more than a few eyebrows.

At the same time he has pursued what he regards as a deeply moral campaign against homosexuality making "unnatural sex acts" illegal with a penalty of up to 10 years in prison.

(Bron: BBC News)


wel een typisch katholieke inslag dus

**hij begon met een nobel doel, helaas heeft hij dat uit het oogh verloren, dat is toch jammer.**

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 23-08-2002 12:44]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 23-08-2002 13:00 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Hmmm pikzwarte negers moet geen oogverblindend blauw pak met een mooie bijpassen sherpa (ofzo, dat groene lapje stof) aan doen. En achja mugabe, heeft enigzins fascistische trekjes... (maar hij zet ze nog niet in concentratie kampen, geloof ik).


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2002 13:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2002 13:00 schreef Iskariot het volgende:
Hmmm pikzwarte negers moet geen oogverblindend blauw pak met een mooie bijpassen sherpa (ofzo, dat groene lapje stof) aan doen. En achja mugabe, heeft enigzins fascistische trekjes... (maar hij zet ze nog niet in concentratie kampen, geloof ik).


nee dat doet alleen de australische regering

**damn heb typtyfus**

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 23-08-2002 13:02]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-08-2002 13:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind het op zich wel goed dat de blanke boeren weggestuurd worden, wat heb je als blanke Europeaan in Afrika te zoeken? Niets toch. Tuurlijk hebben ze daar vast veel opgebouwd maar uiteindelijk zit je in een land waar je niet thuishoort.

Was het maar zo makkelijk, want met die blanke boeren verdwijnt enorm veel know-how en de voorraden van Zimbabwe zijn nu al bijna op. Dat land gaat een flinke hongersnood tegemoet.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-08-2002 13:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2002 13:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vind het op zich wel goed dat de blanke boeren weggestuurd worden, wat heb je als blanke Europeaan in Afrika te zoeken? Niets toch. Tuurlijk hebben ze daar vast veel opgebouwd maar uiteindelijk zit je in een land waar je niet thuishoort.



en hoe denk jij over marrokaanse gastarbeiders in nederland dan?
is niet precies de zelfde situatie maar gaat in beide gevallen over bevolkingsgroepen die iets opgebeouwd hebben maar eigenlijk ergens anders vandaan komen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-08-2002 13:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2002 13:49 schreef ghoulliette het volgende:
en hoe denk jij over marrokaanse gastarbeiders in nederland dan?
is niet precies de zelfde situatie maar gaat in beide gevallen over bevolkingsgroepen die iets opgebeouwd hebben maar eigenlijk ergens anders vandaan komen.
Met een beetje realiteitszin zie je in dat de Nederlandse samenleving in zou storten als je iedereen weg zou sturen. Ik ben dan ook niet iemand die dat zou willen, maar als een soort utopie zou ik het beter vinden als het verschijnsel 'gastarbeider' helemaal niet bestond en samenlevingen hun eigen werk door mensen van de eigen samenleving zouden kunnen laten doen. Al heeft een Turkse wijk als Lombok hier in Utrecht ook behoorlijk z'n charme. Een beetje op twee gedachten hinken dus...


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 23-08-2002 13:57 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

Die blanke boeren zitten daar toch al een hele tijd?

ik heb dit jaar een werkstuk gemaakt over hoe hij de verkiezing weer eens lekker gemanipuleerd heeft
maar goed, de vent is al in de 70tig, hopelijk trekt hij het niet meer lang


LordJohn_2
You can run but you can't hide...
Usericon van LordJohn_2
Posted 23-08-2002 14:02 by LordJohn_2 Wijzig reactieProfiel van LordJohn_2Quote dit bericht

Ik denk dat als ze daar eens wat meer zouden samenwerken en gebruik maakten van elkaars kennis dat er al wat problemen opgelost konden worden, maar ze willen natuurlijk niets van elkaar horen of weten


Sticking feathers up your butt doesn't make you a chicken


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 23-08-2002 14:40 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Mugabe is gewoon een irritant mannetje die zijn eigen land naar de klote helpt.
De blanke boeren waren bijna de enige bron van voedsel, Het is echt typische afrikaan met macht.
Stom
niet te vertrouwen
en heeft schijt aan alles.

van mij mogen ze hem begraven.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 23-08-2002 15:15 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Misschien is Mugabe niet zo heel slim, gesteld dat hij het wel goed zou voor hebben met de bevolking.

Want: laat de blanke boeren zitten, hef belasting over land en exportinkomen, en je land heeft geld om goederen of voedsel te kopen. Maar nee, hij stuurt ze weg.

En wat doet hij verder: hij zet er onervaren "boeren" neer, met als gevolg dat de oogst gigantisch mislukt. Het zou slimmer geweest zijn die mensen op te leiden (in die ruim 20 jaar dattie aan de macht is, had'ie daar best tijd voor gehad) voordat je ze op het land zet.

En hij heeft recentelijk de graanvoorraad de deur uit gedaan. Mislukte of geen oogst met daarbij geen reserves, tadaaa: honger.

Als we stellen dat hij het eigenlijk helemaal niet zo goed voor heeft met zijn bevolking, en alleen maar aan zijn eigen macht denkt (waar het wel erg op lijkt als je die verkiezingstoestanden volgt) dan is hij misschien wel heel slim bezig, zo houdt hij de bevolking arm en misschien wel dom (propaganda). Werkte in Europa in de Middeleeuwen geweldig.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 24-08-2002 13:54 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

Hij heeft gisteren z'n regering ontslaan.

quote:
[23/08/2002 - 19:22]
Mugabe ontbindt kabinet

De Zimbabwaanse president Robert Mugabe heeft zijn ministersploeg vrijdag naar huis gestuurd. Maandag zal het staatshoofd een nieuwe regeerploeg presenteren, aldus het ministerie van Informatie. De reden voor de ingreep is niet bekendgemaakt. Zimbabwe is momenteel in de greep van een economische en politieke crisis. In het land heerst hongersnood door aanhoudende droogte en de landbouwsector ligt op apegapen door onder meer het beleid van Mugabe om blanke boeren te onteigenen. Mugabe, die in maart controversiële presidentsverkiezingen won, ligt internationaal onder vuur. De president en zijn entourage mogen onder meer niet langer naar de EU reizen en hun buitenlandse banktegoeden zijn bevroren. (DWM)



Arson
1010010110
Usericon van Arson
Posted 24-08-2002 13:57 by Arson Wijzig reactieProfiel van ArsonQuote dit bericht

was wel te verwachten natuurlijk....

kan ie volgende week met een paar gelijkgestemde zieltjes echt los...


None of us are saints - Albert Fish


polinco
Usericon van polinco
Posted 24-08-2002 15:44 by polinco Wijzig reactieProfiel van polincoQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2002 12:02 schreef helmet het volgende:
Ik zei alleen dat ik het zeer terecht vind dat ie die aso-boeren het land uit kiept.. alsof die zo goed geweest zijn voor de economie en de voedselvoorraad.



Mijn god, als je dit in mijn gezicht zei dan sloeg ik je helemaal verrot. Waar haal je het gore lef vandaan om goed te keuren wat die hond Mugabe doet? Hij schopt die mensen het land uit zonder enige vorm van compensatie, dat alleen al is genoeg reden om hem een klootzak te vinden. Nog maar eens afgezien van de martelingen, politieke moorden, opsluitingen zonder proces, zelfverrijking en dergelijke.

Aso-boeren? Realiseer je je wel dat die boeren daar voor het eten zorgen? Heb je wel eens de documentaires gezien over hoe men daar in het algemeen over die boeren denkt? Als ze de tienduizenden werknemers van die blanken interviewen? Die worden heus niet uitgeperst hoor, ze werken er graag voor en willen heus niet dat die 'veteranen' de boerderijen overnemen. Alsof de gewone burger daar graag wil dat die blanken op moeten rotten.

Als wij hier zomaar alle zwarten en Mediterrane types het land uit zouden schoppen, dan zou de wereld te klein zijn. Iedereen zou over ons heenvallen, maar hier hoor je niets over. Omgekeerde discriminatie mag immers, racisme bestaat natuurlijk alleen maar van wit op zwart! Alle blanken zijn inherent racistisch en zwarten kunnen het onmogelijk zijn.

Zonder blanken rot dat land helemaal weg. Het is nu eenmaal zo dat ze daar de economie draaiend houden, net als in de rest van de wereld. Dat kun je aso noemen, dat kun je uitbuiting noemen, maar het is verdomme wel zo. Tot 1960 draaide Afrika goed, en toen ze overal zelfbeschikking kregen werd het een zootje. Suriname en de Antillen? Zelfde verhaal - een bodemloze put.

Ik mag hopen dat ze door hun achterlijkheid in Zimbabwe allemaal een hongerdood sterven. Maar natuurlijk zullen alle hulporganisaties egwoon voedsel sturen, terwijl die Mugabe maar dure mercedessen koopt. Het is immers de verplichting van de blanken om geld en voedsel te sturen - het is gewoon onze schuld.

Wat ben jij een klootzak zeg.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 24-08-2002 16:25 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 24 augustus 2002 15:44 schreef polinco het volgende:
Tot 1960 draaide Afrika goed, en toen ze overal zelfbeschikking kregen werd het een zootje. Suriname en de Antillen? Zelfde verhaal - een bodemloze put.



Dit is niet helemaal waar . Mauritius is een uitzondering .
over Mugabe en soevereiniteit :
als een bestuurder (internationale) wetten overtreed dan kan hij hiervoor berecht worden . dit is belanrijker dan soevereiniteit van een land .



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen