IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : mannen het zwakkere geslacht?? Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-08-2002 13:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik ben momenteel een boek aan het lezen voor mijn nieuwe stage. Het heet pedagogische adviezen voor speciale kinderen. (trix van lieshout) Erg leerzaam en aan te raden voor iedereen die in het onderwijs zit of gaat, ouders en opvoeders. Er worden dingen beschreven zoals angst, faalangst, adhd, agressief en antisociaal gedrag, pdd-nos ect.

Maar goed om even terug te komen op de topic titel. In dit boek las ik dat mannen eigenlijk het tot het zwakkere ras behoren omdat volgens Delfos jongens meer stoornissen hebben dan meisjes. Dit zou komen omdat de stoornissen zoals fysieke problemen en erfelijke ziekten in het X chromosoom zouden zitten. Meisjes hebben zoals iedereen weet 2x het X chromosoom. Het 2e X chromosoom zou het afwijken X chromosoom rechttrekken. Terwijl het Y chromosoom wat een jongtje maakt, dat niet kan.

Weet iemand of dit klopt?? Ik wil niet weten van ja dat wisten we altijd al. Neen ik wil bewijzen zien waarom wel of waarom niet.

[edit] topictitel aangepast

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 25-08-2002 19:19]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-08-2002 13:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Meer stoornissen, okay, maar is 'sterker en zwakker' niet eerder een zaak van hoe goed je functioneert? Zegt ze daar ook wat over? Het kan best zijn dat je met meer stoornissen toch even goed functioneert als zonder, dus dan is sterker/zwakker niet aan de orde, toch?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-08-2002 13:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Puur statistisch gezien klopt dit. Maar het woord zwak kan ook vervangen worden door kwetsbaarder, want toen ik de topiktitel las dacht ik een feministisch betoog tegen te komen.
Mijn biologie-boek zegt overigens hetzelfde.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-08-2002 13:55 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Er staat me wel iets bij van een stel genen op het Y-chromosoom die zorgden voor bepaalde ziektes, die vrouwen dus vanzelfsprekend niet op basis van erfelijkheid kunnen krijgen. Maar welke ziektes dat waren weet ik niet meer, is te lang geleden.


joeri
Usericon van joeri
Posted 25-08-2002 14:44 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

zou een normaal x chromosoon van een vrouw dan ook een geniale x chromosoon "rechttrekken"


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-08-2002 14:47 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 25 augustus 2002 14:44 schreef joeri het volgende:
zou een normaal x chromosoon van een vrouw dan ook een geniale x chromosoon "rechttrekken"


Hangt er vanaf of die geniale genen (allelen was het zeker) dominant zijn of niet.



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 25-08-2002 14:47 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Aangezien ik geen natuurkunde / scheikunde / biologie etc studeer zeggen die termen me absoluut geen fuk...

(post dan niet hoor ik al weer iemand roepen)



Ik, Wil Schuurman


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-08-2002 14:48 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:52 schreef Dwaallicht het volgende:
Meer stoornissen, okay, maar is 'sterker en zwakker' niet eerder een zaak van hoe goed je functioneert? Zegt ze daar ook wat over? Het kan best zijn dat je met meer stoornissen toch even goed functioneert als zonder, dus dan is sterker/zwakker niet aan de orde, toch?
Het gaat in dit boek juist over dat mannen de meeste problemen veroorzaken. In veel jeugd instellingen is de verhouding jongens: meisjes 4:1.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


joeri
Usericon van joeri
Posted 25-08-2002 14:50 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 14:47 schreef elessar het volgende:
Hangt er vanaf of die geniale genen (allelen was het zeker) dominant zijn of niet.


zou je daaruit dan niet kunnen halen dat mannen of geniaal (wat dat ook mag inhouden) of juist een zwakte hebben, en vrouwen vaker gemiddeld zijn?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 25-08-2002 14:50 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 14:48 schreef Cadaveria het volgende:
Het gaat in dit boek juist over dat mannen de meeste problemen veroorzaken. In veel jeugd instellingen is de verhouding jongens: meisjes 4:1.


Dat is eerder het gevolg van geldingsdrang of "haantjes gedrag" denk ik, iets waar mannen zo ie zo meer last van hebben.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-08-2002 14:51 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 25 augustus 2002 14:50 schreef joeri het volgende:
zou je daaruit dan niet kunnen halen dat mannen of geniaal (wat dat ook mag inhouden) of juist een zwakte hebben, en vrouwen vaker gemiddeld zijn?


Alleen als die genen voor genialiteit op het X-Chromosoom zouden liggen.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-08-2002 14:54 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

idd dargull. In het boek staat ook dat er meer verwacht wordt van het mannelijke geslacht. Er word een grotere druk op mannen uitgevoerd om te presteren, en er wordt meer geprobeerd om er alles uit te halen. Terwijl meisjes eerder blijven hangen en afzakken naar een lager niveau in het onderwijs worden jongens eerder doorverwezen naar speciaal onderwijs om er wel alles uit te halen wat er inzit.

Omdat ze dus ook 'zwakker zijn' komt dit gedrag tot uiting in agressief/ ontolerant gedrag.

Jongens uiten hun ongenoegen vaak openlijker in het gedrag dan meisjes waardoor ze meer last veroorzaken in de omgeving en dus in het onderwijs eerder als problematisch gezien worden


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


joeri
Usericon van joeri
Posted 25-08-2002 14:56 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 14:54 schreef Cadaveria het volgende:

Jongens uiten hun ongenoegen vaak openlijker in het gedrag dan meisjes waardoor ze meer last veroorzaken in de omgeving en dus in het onderwijs eerder als problematisch gezien worden



dit ken ik ergens van.....kan wel kloppen ja


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 25-08-2002 15:03 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:50 schreef Cadaveria het volgende:
Ik ben momenteel een boek aan het lezen voor mijn nieuwe stage. Het heet pedagogische adviezen voor speciale kinderen. (trix van lieshout) Erg leerzaam en aan te raden voor iedereen die in het onderwijs zit of gaat, ouders en opvoeders. Er worden dingen beschreven zoals angst, faalangst, adhd, agressief en antisociaal gedrag, pdd-nos ect.

Maar goed om even terug te komen op de topic titel. In dit boek las ik dat mannen eigenlijk het tot het zwakkere ras behoren omdat volgens Delfos jongens meer stoornissen hebben dan meisjes. Dit zou komen omdat de stoornissen zoals fysieke problemen en erfelijke ziekten in het X chromosoom zouden zitten. Meisjes hebben zoals iedereen weet 2x het X chromosoom. Het 2e X chromosoom zou het afwijken X chromosoom rechttrekken. Terwijl het Y chromosoom wat een jongtje maakt, dat niet kan.

Weet iemand of dit klopt?? Ik wil niet weten van ja dat wisten we altijd al. Neen ik wil bewijzen zien waarom wel of waarom niet.




Hmm heb ooit eens een boek gelezen "de helse mens". Die vent die dat schreef geeft veel voorbeelden over hoe het in de natuur werkt enzo. Eigenlijk zijn vrouwen gemaakt als overlevingsmachines. Ze kunnen beter tegen kou/warmte; kunnen langer overleven zonder water of voedsel. Daar zijn ook studies naar geweest dacht ik. De point is; mannetjes kunnen tegenlijkertijd meerdere vrouwtjes bevruchten en maken nageslacht; vrouwtjes zorgen voor nageslacht. Moeder natuur beschermd ze misschien daardoor beter?!!!!! Dat mannetjes het vrouwtje uitzoeken is een mythe; de vrouw zorgt ervoor dat de genen die in haar ogen goed zijn doorgegeven worden. Misschien is dat moeder natuur's antwoord op een overschot aan mannetjes???

My BRAIN HURTS Ik heb ook ooit iets over erfelijkheid gelezen en er zijn veel ziekten die door de mannelijke lijn doorgegeven worden waar als er een dochter uitgeboren wordt die zelf er geen last van heeft maar als zij weer een jongetje baart dat die het wel weer kan krijgen.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-08-2002 15:07 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 15:03 schreef Argentumfeles het volgende:
. Misschien is dat moeder natuur's antwoord op een overschot aan mannetjes???

.
vrouwen leven langer (gemiddeld) als de man. En als ik me niet vergis zijn er op dit moment meer vrouwen dan mannen op de wereld. (dus vrijgezellen...)maar dat heeft dus ook weer te maken met dat de man zwakker zou zijn. of zwakker is.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-08-2002 17:40 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Wat een onzin.
het blijkt trouwens dat de man ook weer langer is gaan leven en bij de vrouw in de buurt komt.


joeri
Usericon van joeri
Posted 25-08-2002 17:46 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

komt door werkstress


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-08-2002 17:48 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 15:07 schreef Cadaveria het volgende:
vrouwen leven langer (gemiddeld) als de man. En als ik me niet vergis zijn er op dit moment meer vrouwen dan mannen op de wereld. (dus vrijgezellen...)maar dat heeft dus ook weer te maken met dat de man zwakker zou zijn. of zwakker is.
Mannen zwakker...? In landen waar continue oorlog is, gaan mannetjes minder lang mee dan vrouwtjes vanwege een hoger gehalte lood in diverse ledematen, vlak voor het overlijden. Vrouwtjes hoeven niet zonodig met AK-47's en aanverwanten te zwaaien en gaan aldus ietsje langer mee. Ik denk dat dit soort handelingen het gemiddelde aardig de verkeerde kant op trekt. Stellig, er worden meer mannetjes mensen dan vrouwtjes mensen geboren. Kijk maar na, en trek je conclusies. Dit heeft nix met zwakte te maken, maar een verhoogd risico op eerder sterven. Sorry.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 25-08-2002 18:18 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

volgens mij hoort er in de titel van dit topic geen "ras" maar "geslacht" te staan. Anders was de mens naar alle waarschijnlijkheid inmiddels wel uitgestorven.
Overigens had ik het idee dat vrouwen veel vaker en langer last hebben van mentale stoornissen (sowieso als ze inde overgang komen gaat het vaak mis).
Als ik binnenkort mijn studie weer oppik zal ik weer eens een boek openslaan en kijken of ik bronnen kan vinden.



General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 25-08-2002 18:21 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

En om nog even op Greycloak in te haken... Na schipbreuken en andere rampen zijn het vaak vrouwen die een betere kans hebben om te overleven. Dit zal voor een deel aan de houding van mannen liggen, maar het wordt voornamelijk veroorzaakt door het feit dat vrouwen gemiddeld een hoger vetpercentage hebben en daarhalve langer zonder eten kunnen.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-08-2002 18:41 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 17:40 schreef wladimir het volgende:
Wat een onzin.
.
Dit bedoelde ik dus in mijn 1e post, bewijs, feiten!

quote:
Op 25 augustus 2002 18:18 schreef General Skullfucker het volgende:
.
Overigens had ik het idee dat vrouwen veel vaker en langer last hebben van mentale stoornissen (sowieso als ze inde overgang komen gaat het vaak mis).
Als ik binnenkort mijn studie weer oppik zal ik weer eens een boek openslaan en kijken of ik bronnen kan vinden.

Ik had meer het idee dat het bij mannen vaak misgaat. Kijk maar hoeveel mannen er in de leeftijd rond de 40 er met een chickie vandoor gaan. En waarom zijn er veel meer vaders die hun kinderen mishandelen dan moeders? Er meer mannen in een psychiatrisch ziekenhuis zitten?

quote:
Op 25 augustus 2002 17:48 schreef Greycloak het volgende:
Mannen zwakker...? In landen waar continue oorlog is, gaan mannetjes minder lang mee dan vrouwtjes vanwege een hoger gehalte lood in diverse ledematen, vlak voor het overlijden. Vrouwtjes hoeven niet zonodig met AK-47's en aanverwanten te zwaaien en gaan aldus ietsje langer mee. Ik denk dat dit soort handelingen het gemiddelde aardig de verkeerde kant op trekt. Stellig, er worden meer mannetjes mensen dan vrouwtjes mensen geboren. Kijk maar na, en trek je conclusies. Dit heeft nix met zwakte te maken, maar een verhoogd risico op eerder sterven. Sorry.
Ik doelde niet op dit soort dingen. Zo kan je nog wel verder gaan. Maar ik doelde meer op het geestelijke en niet op de lichamlijke zwakheid!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-08-2002 20:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik wantrouw de conclusie die aantoont dat mannen korter leven. Hoe komen ze aan die data, hoe oud zijn de gegevens? bijv: tot voor kort gingen alleen mannen naar het front. ook rookten vroeger standaard alle mannen terwijl vrouwen dat relatief minder deden.hetzelfde voor alcohol enz. enz.Zulke concusies kun je allen "bewijzen"onder streng gecontroleerde omstandigheden en met voldoende aantallen deelnemers.

Ik ben er van overtuigd dat beide geslachten even sterk zijn gemiddeld.


joeri
Usericon van joeri
Posted 25-08-2002 20:34 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

bij natuurkunde (van een biologie leraar) hebben we geleerd dat mannen korter leven omdat ze ballen hebben, hoe en waarom weet ik niet meer, maar dat was de slotsom


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-08-2002 20:55 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Dan ga ik mezelf maar castreren


joeri
Usericon van joeri
Posted 25-08-2002 20:57 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

hehe, maar dat zou wel werken weet ik nog, dus als je wat ouder wilt worden moet je dat vooral doen


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-08-2002 21:12 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

uhm, dat doe ik wel als ik wat plezier hebt gehad.

Mannen zijn niet van het zwakkere geslacht.

Ze kunnen veel beter muziek maken . Vrouwen kunnen alleen zingen meer niet.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen