|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nee... alsof iemand weet wat de officiele release date van een klassieker is. Had wel een vermoeden dat het om Iron Maiden ging maar heb toch eerst moeten opzoeken. Het enige dat ik wist was dat ik dat ding in 1980 heb gekocht Ik zal bij God ook niet weten wat de precieze release date van het Metallica debuut is Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Dat was op een woensdag als ik het goed heb, midden in de zomervakantie, ik dacht 13 juli 1983, tijdens hun support van Raven, Kill,em All for One Tour. |
|
quote: Als we dan toch bezig zijn wil ik ook wel de data van debuten van Anthrax, Slayer en Megadeth weten Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Eitje, ff op Metal Archives neuzen. |
|
quote: Yep, behalve dan Fistful of Metal, die officieel zondag 1 januari 1984 als releasedate heeft, dus maandag de tweede te koop. En niet februari 1984. Show no Mercy-zaterdag 3 december 1983 Killing is my Business-woensdag 12 juni 1985 |
|
quote: Over het paard getild? Beetje vreemde opmerking. Ten eerste zijn ze nooit echt doorgebroken. Ten tweede is het debuut gewoon retegoed! Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Dat was nou precies wat ik bedoelde met mijn vreemde opmerking!! |
|
quote: je had ze ook niet live moeten gaan zien in 2003... beetje vergane glorie.. maar waarom is het debuut zo middelmatig volgens jou? Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Hoogstwaarschijnlijk waren ze in 1979/1980 overtuigender dan in 2003. Van de Angelwitch discografie is het debuut het beste. Het gitaarwerk is ook overtuigend, maar Kevin als leadzanger is te matig , bas en drumpartijen ben ik ook nooit zo onder de indruk van geweest. Dave Tattum nam de leadzang dan ook al over op Screamin ,n Bleedin, het werdt geen groter succes. Dan luister ik nog net zo lief naar andere NWOBHM bands als:Spartan Warrior, Tokyo Blade, Mithra, Hellanbach, Witchfynde, Afterdark, Samurai, Chateaux, Grim reaper, Blitzkrieg, Gaskin enz. |
|
heb ze vorige week op headbangers open air gezien, veel beter dan in 2003. staan nu een paar van die jonge gasten bij, die weten hoe angelwitch moet klinken, dus niet de latere speed 'achtige' metal maar gewoon gierende nwobhm. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
Ik heb ze nooit live gezien, maar de debuutplaat vind ik een van de betere NWOBHM-platen, wellicht ondertussen oubollig of wat dan ook, in mijn zwaar beperkte wereldje toch beter dan het gros van de meuk wat er tegenwoordig uitkomt. Hij verveeld me nog steeds niet, zo catchy als de tering die plaat! Screamin' and Bleedin' is dan inderdaad wel weer een niet noemenswaardige opvolger. Kutplaat. |
|
die Dr Phibes ep blijft ook erg lekker Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Ben benieuwd hoe ze het 4 april doen. |
|
Ik vind Iron Maiden stiekem beter. Bareuh... |
|
Haha, een spatie in de bandnaam. Gave band, gisteren hun debuut lp gekocht. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Geweldige plaat is dat. Bareuh... |
|
Had al een nummer van hun op een verzamel lp staan. Was toeval dat ik hem tegenkwam. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: op mijn exemplaar van het debuut zit anders ook een spatie Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
O. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
je hebt die elpee helemaal niet he, vuile poser Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Hun andere platen kun je trouwens rustig vergeten. Alleen de debuut-LP en de singles Sweet Danger en Loser zijn de moeite waard. Bareuh... |
|
quote: Klopt. Wel leuk om ook achter aan te gaan zijn Sinister History (demos + liveopnames 79-81), Give It Some Tickle (Live at Norbreck Castle 1981) en de BBC session uit 1980. Maargoed das ook allemaal obscuur spul uit de begintijd, daarna werd het alleen maar minder. Vooral het aantrekken van een extra zanger heb ik nooit begrepen.. met Kevin Heybourne hadden ze een heel eigen geluid.. Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Jawel, Duitse persing op Bronze Records. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Kijk wel ff uit welke versie je scoort als je em op cd wil. Ik heb een re-release uit 2007 met de 10 nummers, maar heb je de versie uit 2005 dan heb je 20 nummers: http://www.metal-archives.com/release.php?id=3626 The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |