IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Angel Witch Vorige pagina | Volgende pagina
Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 09-07-2012 9:47 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2012 9:42 schreef Marcel H. het volgende:
Wat mij betreft komt het Angel Witch debuut bij verre niet in de buurt van Iron Maiden en Killers.

Het Satan debuut daarentegen dan weer wel.


Debuut van Satan is inderdaad erg gaaf. Laten we ook niet Give 'em Hell van Witchfynde en Cloven Hoof - s/t (!!) vergeten. Of Death Penalty van Witchfinder General.

Angelwitch is érg tof, maar er zijn echt gavere nwobhm-bands.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-07-2012 10:09 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Die staan hier ook allemaal netjes in de kast. Zeker Witchfynde en Satan zijn van hetzelfde niveau. Maar ook bijvoorbeeld Spellbound van Tygers of Pan Tang, Wheels of Steel van Saxon, The Nightcomers van Holocaust en Head On van Samson staan hier hoger aangeschreven van de eerstelingen van Maiden. Niet dat die slecht zijn, verre van. Maar ze halen het niveau van genoemde bands net niet (vind ik).


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 09-07-2012 10:23 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Witchfynde vind ik dan persoonlijk weer totaal ruk. En wat een aanfluiting was die band een paar jaar gelden op Roadburn, niet dat Angel Witch veel beter was daar.

Head On (ook Survivors trouwens), Spellbound (en Wild Cat), Wheels Of Steel (en tevens Strong Arm Of The Law en Denim And Leather) daarentegen zijn zeer gave platen die in de buurt komen van de eerste twee van Maiden, maar wel sterker zijn dan alles dat Maiden na de eerste twee uitgebracht heeft.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-07-2012 10:26 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2012 10:23 schreef Marcel H. het volgende:
Witchfynde vind ik dan persoonlijk weer totaal ruk.



Leaving Nadir niet gehoord dan?




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 09-07-2012 10:27 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 juli 2012 10:26 schreef Count Usher het volgende:
Leaving Nadir niet gehoord dan?





Dat is dan net het enige nummer dat ik van ze goed vind


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-07-2012 10:28 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 09-07-2012 10:29 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2012 10:23 schreef Marcel H. het volgende:
Witchfynde vind ik dan persoonlijk weer totaal ruk. En wat een aanfluiting was die band een paar jaar gelden op Roadburn, niet dat Angel Witch veel beter was daar.



Ik vond ze wel gaaf op Roadburn toen. Behalve dat ik die "niewe" zanger niet zo heel goed vind. Pagan Altar was toen ook gaaf, hoewel ik dat maar gedeeltelijk gezien heb i.v.m. Triptykon.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 09-07-2012 10:31 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 juli 2012 10:29 schreef Schuurman het volgende:
Ik vond ze wel gaaf op Roadburn toen. Behalve dat ik die "niewe" zanger niet zo heel goed vind. Pagan Altar was toen ook gaaf, hoewel ik dat maar gedeeltelijk gezien heb i.v.m. Triptykon.


Pagan Altar was erg sterk toen. Triptykon vond ik maar zeer matigjes (het gedeelte dat ik ervan gezien heb)


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 09-07-2012 14:33 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2012 10:23 schreef Marcel H. het volgende:
Witchfynde vind ik dan persoonlijk weer totaal ruk. En wat een aanfluiting was die band een paar jaar gelden op Roadburn, niet dat Angel Witch veel beter was daar.

Head On (ook Survivors trouwens), Spellbound (en Wild Cat), Wheels Of Steel (en tevens Strong Arm Of The Law en Denim And Leather) daarentegen zijn zeer gave platen die in de buurt komen van de eerste twee van Maiden, maar wel sterker zijn dan alles dat Maiden na de eerste twee uitgebracht heeft.


De eerste twee van Raven en het debuut van Jaguar zou ik graag nog aan dat rijtje toevoegen. En de derde Samson-plaat, Shock Tactics.


Bareuh...


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 09-07-2012 15:02 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

En, niet te vergeten, het debuut van Elixir (Son of Odin). Weliswaar een wat latere nwobhm plaat, wel érg sterk.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-07-2012 18:56 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2012 9:42 schreef Marcel H. het volgende:
Wat mij betreft komt het Angel Witch debuut bij verre niet in de buurt van Iron Maiden en Killers.

Het Satan debuut daarentegen dan weer wel.


Precies!!



Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-07-2012 19:05 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2012 9:24 schreef Count Usher het volgende:
Nou nou, het debuut overtreft wat mij betreft toch de eerste platen van Maiden.


Ja, dat bedoel ik dus, dit soort vergelijkingen.
In ieder muzikaal onderdeel van de muziek was Maiden al stappen verder vooruit met hun debuut in 1980,
dan wat Angelwitch in 1980 met hun debuut presenteerden.
Ook al had Maiden op de eerste 2 platen ook een zanger met een beperkt vocaal bereik.


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-07-2012 19:21 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2012 10:23 schreef Marcel H. het volgende:
Witchfynde vind ik dan persoonlijk weer totaal ruk. En wat een aanfluiting was die band een paar jaar gelden op Roadburn, niet dat Angel Witch veel beter was daar.

Head On (ook Survivors trouwens), Spellbound (en Wild Cat), Wheels Of Steel (en tevens Strong Arm Of The Law en Denim And Leather) daarentegen zijn zeer gave platen die in de buurt komen van de eerste twee van Maiden, maar wel sterker zijn dan alles dat Maiden na de eerste twee uitgebracht heeft.


Witchfynde is muziaal inderdaad tamelijk matig.

Om dan ook maar een paar bands op te noemen uit de NWOBHM periode die ik zou opzetten Mythra The Death and Destiny e.p.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 09-07-2012 20:19 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

debut full length lps vind ik wat karig uit die periode, met een 20 tal zeer goede lps heb je het wel gehad. deze 3 zijn het noemen wel nog waard, verder zijn het de singles waar de echt vette shit op staat, uit die tijd.
diamond head, lightning to the nations (super LP!!)
gaskin - end of the world (redelijk)
legend - legend (legend'arisch)



Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 09-07-2012 20:21 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

oh ik vergeet FIST!




Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-07-2012 9:29 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2012 19:05 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Ja, dat bedoel ik dus, dit soort vergelijkingen.
In ieder muzikaal onderdeel van de muziek was Maiden al stappen verder vooruit met hun debuut in 1980,
dan wat Angelwitch in 1980 met hun debuut presenteerden.
Ook al had Maiden op de eerste 2 platen ook een zanger met een beperkt vocaal bereik.


Dan zijn we het alvast niet eens. De nummers van Angelwitch zaten imho anno 1980 net wat beter in elkaar en kenden een spannender opbouw.
Maiden klinkt (zeker op het debuut) nog wat houterig vind ik. Killers is al een grote stap voorwaarts, maar pas vanaf The Number of the Beast zijn ze (heel even) op volle kracht. Daarna werd het mij iets te beschaafd.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 29-08-2019 10:23 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Nieuw nummer op hun bandcamp.

https://angelwitch.bandcamp.com/album/angel-of-light

Lekker nummer.



[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 29-08-2019 10:26]


bub


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-08-2019 16:47 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Gaaf, per 1 november een nieuw album dus. Lijkt alsof de lijn van As Above, So Below verder wordt doorgezet. Dus weer voortbordurend op het legendarische debuut. zowel qua geluid als artwork. In de vorm van The Night Is Calling staat er zelfs weer een oudje op, dat nummer stamt echt nog uit hun begintijd en is te vinden op diverse bootlegs, een heel goed nummer trouwens.

Ik vond het een paar jaar terug een geslaagde comeback. Hopelijk wordt het nieuwe album weer net zo goed.


[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 29-08-2019 16:49]


... hoe de hazen lopen ...


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 30-08-2019 16:40 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 30-08-2019 16:55 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2019 16:40 schreef Sadistic Sinner het volgende:
Er komt ook een exclusieve box uit van het nieuwe Angel Witch album:

https://www.noremorse.gr/products/angel-witch-angel-light-deluxe-box-incl-vinyl-digipak-cd-7-single-more-lp-boxset



Ook te koop bij de Large.
https://www.large.nl/p/angel-of-light/455833.html


bub


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-10-2019 21:41 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Nog een nieuw nummer. Klinkt weer heerlijk old school



... hoe de hazen lopen ...


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 11-10-2019 15:23 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Tof nummer.


bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 12-10-2019 5:55 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Kevin Heybourne zijn zangstem klinkt anno 2019 gelukkig nog nagenoeg hetzelfde als in 1980.
Het heeft toch ook zijn voordelen blijkbaar om je band om de paar jaren te begraven en weer op te graven.
In vergelijking met de stem van Bruce Dickinson die inmiddels behoorlijke slijtage laat horen bij toonvastheid.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-11-2019 12:09 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

De elpee is inmiddels binnen.
Mooie hoes, dikke productie, vette nummers.

Bij de elpee zit ook nog een poster en een download code voor bandcamp zodat je de plaat ook nog als cd kan downloaden en die op cd branden en deze bij de elpee bewaren.
Iets wat ik altijd zelf doe.

De uitklapbare hoes is van het stevige karton soort waar je helaas niet in het daarvoor behorende gedeelte de elpee met binnenhoes kan duwen. Dit wil alleen met geweld wat niet de bedoeling is en ik ook niet doe.
Dat is een beetje jammer. De hoes bewaren in een plastic hoes met daarin ook het stuk vinyl is de oplossing.
Op zich geen probleem maar wel een beetje jammer.

Toffe release.


[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 02-11-2019 10:43]


bub


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 02-11-2019 6:49 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Ik denk hem ook nog op vinyl aan te schaffen.
Metal Blade heeft onlangs nog die prachtige box van Cirith Ungol uitgebracht.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen