IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Oranssi Pazuzu Vorige pagina | Volgende pagina
mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 25-03-2020 0:14 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2020 6:37 schreef Zwelglichaam het volgende:


Van de aankomende full length Mestarin Kynsi die op 17 april uitkomt.


Nu pas geluisterd, wat een beestig nummer!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-04-2020 19:32 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Mestarin Kynsi is echt een fenomenale plaat geworden. Gelukkig betekent de overstap naar Nuclear Blast niet dat de band toegankelijker is geworden qua sound, integendeel: dit is misschien wel chaotischer, psychedelischer en onheilspellender dan ooit voor Oranssi Pazuzu.

De electronic neemt steeds meer de voorgrond, met ronduit duistere soundscapes. De band noemt Third van Portishead als inspiratie voor deze plaat (geniale plaat, enorme aanrader), en dat hoor ik zeker. Dit is genadeloos, kil en industrieel. De blackmetal is een messcherp accent geworden, want wanneer de band uitbarst is het echt hard en intens. De Steve Reich-stijl koortjes op Uusi Teknokratia vind ik ook ronduit meesterlijk. Wat een eindbazenband is dit!

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 18-04-2020 19:32]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-04-2020 20:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Na twee luisterbeurten: mega-ambitieus project! Reichiaans bij tijd en wijlen (de single) en op meerdere plekken behoorlijk orchestraal en enorm gelaagd. Tevens: meer prog des progs (met name track 4). Die vind ik dan ook als enige zwaar matig eigenlijk. Alsin, dit soort baslijntjes heb ik al wel genoeg gehoord. Maar dan weer het laatste stuk van de plaat: briljant.

Kortom: tegek, maar vaker horen nog.

Edit: Die vierde track. De baslijn heb ik dus vaker gehoord in ietwat andere vorm door Aluk Todolo, misschien dat ik daardoor een beetje moeite heb met deze verder toch wel goeie track.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 19-04-2020 11:45]



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 28-04-2020 14:58 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Inmiddels ook maar eens beluisterd (en de lp besteld)

Ik had wel eens eerder een poging gedaan naar aanleiding van hun project met Dark Buddha Rising wat resulteerde in het geniale Waste Of Space Orchestra.
Maar het kwartje viel niet echt.
Deze nieuwe dan gisteren beluisterd op spotify.
Ik ben er nog niet helemaal overuit. Sommige stukken zijn te gek en andere stukken denk ik van huh?
En het laatste nummer Taivaan Portti, wat een angstaanjagend stuk herrie. It scares the shit out of me.
De elpee dan ook maar besteld. Wanneer die na een aantal luisterbeurten bevalt, voorzichtig aan met de rest van hun releases beginnen. Het zijn er gelukkig maar 5.

In oktober, als alles goed gaat, spelen ze in Sneek.
Lekker dichtbij.



bub


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 28-04-2020 18:20 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2020 14:58 schreef Bub het volgende:
Het zijn er gelukkig maar 5.


Zo makkelijk wals je echt niet door hun discografie heen hoor


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 28-04-2020 22:29 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Daar heeft Pim een punt, het enige nummer dat bij mij is blijven hangen, is Vasemman Käden Hierarkia en die staat op het album Värähtelijä.

Het is mij over het algemeen net teveel prog/ruis/noise


Hafgufa


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 29-04-2020 7:59 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2020 18:20 schreef iPim het volgende:
Zo makkelijk wals je echt niet door hun discografie heen hoor


Ik doe mijn best.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-04-2020 11:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Absoluut de moeite waard. Zelf vind ik overigens zowel Dark Buddha Rising als Oranssi Pazuzu beter dan Waste of Space. Atomikylä vind ik wat dat betreft een veel toffere samenwerking.

Ben er nog niet over uit wat nu mijn favoriete plaat van Oranssi is.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 29-04-2020 17:07 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De beste instapper om kennis te maken met de Oranssi-sound is Valonielu. Daar krijg je een precieze balans tussen blackmetal en psychedelische rock. Vanuit daar denk ik dat de overstap naar de meer spacy sfeerplaten als Kosmonument, Värähtelijä en Mestarin Kynsi (waarbij blackmetal meer een accent is) een stuk natuurlijker is.



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 29-04-2020 17:10]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-04-2020 19:52 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Idd misschien de beste instapper. Wat totaal niet wil zeggen dat het niet ook hun beste kan zijn! Bij mij zit die in ieder geval ergens bovenaan. De sound is iets rustiger, in de zin dat het minder extreem gelaagd is dan sommige andere platen.



Sater
Usericon van Sater
Posted 29-04-2020 20:01 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik zou Bub als Swansfan Värähtelijä aanraden. Het tweede en derde nummer daarvan zijn goede binnenkomers.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-04-2020 20:02 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2020 20:01 schreef Sater het volgende:
Ik zou Bub als Swansfan Värähtelijä aanraden. Het tweede en derde nummer daarvan zijn goede binnenkomers.



Daar zeg je wat! Als Swansfan is die gelaagdheid een enorm pluspunt .



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 29-04-2020 21:12 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2020 20:02 schreef Dirge for november het volgende:
Daar zeg je wat! Als Swansfan is die gelaagdheid een enorm pluspunt .


Die gelaagdheid (als Swans fan) en de prog / pyschedelica is wat mij juist aantrekt. Naast de herrie.

Ik had vandaag de elpee binnengekregen. Kant b met als 2e nummer Oikeamielisten Sali, blijft aan het einde hangen in de groef.
Ik dacht dat het een fout wass in de persing maar het is opzettelijk gedaan. Geinig.

Ongetwijfeld top 10 materiaal aan het eind van het jaar.



bub


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-04-2020 10:55 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 29 april 2020 21:12 schreef Bub het volgende:
Die gelaagdheid (als Swans fan) en de prog / pyschedelica is wat mij juist aantrekt. Naast de herrie.


Ja, dan is Värähtelijä ook zeker een aanrader.

quote:
Op 29 april 2020 19:52 schreef Dirge for november het volgende:
Idd misschien de beste instapper. Wat totaal niet wil zeggen dat het niet ook hun beste kan zijn! Bij mij zit die in ieder geval ergens bovenaan. De sound is iets rustiger, in de zin dat het minder extreem gelaagd is dan sommige andere platen.


Precies, Valonielu is ook een van mijn favorieten.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 30-04-2020 10:57]



Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 30-04-2020 12:36 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht

Toen die eerste plaat net uit was landde het bij mij niet echt en sindsdien is de hele band eigenlijk een beetje in de vergetelheid geraakt bij me. Gezien alle lovende en intrigerende reacties hier ga ik ze eens een tweede kans geven. Zowel band als ikzelf zijn immers ook ruim 10 jaar verder.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 30-04-2020 13:28 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2020 12:36 schreef Diarrepelsteeltje het volgende:
Zowel band als ikzelf zijn immers ook ruim 10 jaar verder.




Schoon verwoord, maar doen zou ik zeggen...


On topic over de nieuwe plaat: ik vond dat eerste nummer geniaal, de eerste luisterbeurt van de volledige plaat viel echter wat tegen. Na een tweede beurt begon het al te groeien, dus ik vermoed dat het wederom een toppertje zal zijn. Wel een echt donkere plaat geworden.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 03-05-2020 22:12 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

terwijl ik het beluisterde vond ik de nieuwe leuk maar had eigenlijk weinig impact. Ik zal em nog wel wat vaker op zetten maar denk niet dat het een van hun betere is.



Sater
Usericon van Sater
Posted 03-05-2020 22:50 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

IJs en weder dienende zijn ze 4 oktober in Nederland te zien: https://dehelling.nl/agenda/21365/oranssi-pazuzu


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-05-2020 14:45 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Aanstaande vrijdag (15 april) zal de band om 21:00 het nieuwe album helemaal live gaan spelen op YouTube (te zien op het kanaal van de band).



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-05-2020 7:21 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 12 mei 2020 14:45 schreef HierIsMike het volgende:
Aanstaande vrijdag (15 april) zal de band om 21:00 het nieuwe album helemaal live gaan spelen op YouTube (te zien op het kanaal van de band).


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 15-05-2020 19:13 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De streamlink is al gelanceerd:




Sater
Usericon van Sater
Posted 15-05-2020 20:59 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Dank voor de herinnering! De eerste ambientklanken zijn al te horen!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 15-05-2020 21:24 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Houd die camera is stil verdomme.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 15-05-2020 21:56 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Holy moses.
Wat een band.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 15-05-2020 22:03 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

En daarom is Oranssi Pazuzu de beste band die ik ooit live heb gezien. Holy shit!



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen