|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Oe donders, dan heb ik eigenlijk wel wat extra zin. |
|
Mja, moet nog effe een maat overhalen voor gezelligheid+autoritje |
|
quote: Hehe, niemand wil de bob zijn. |
|
Op de site van 013 staat dit nu het tijdschema is: Arkona 16.00 - 16.30 Varg 16.45 - 17.45 Dornenreich 17.30 - 18.15 Alestorm 18.30 - 19.15 Svartsot 19.30 - 20.15 Eluveitie 20.35- 21.35 Finntroll 22.00 - 23.00 Maar...op de site van Paganfest staan de bands in andere volgorde: http://www2.paganfest.eu/files/runningorder/tilburg.jpg Dus wat is het nou |
|
De site van 013 loopt volgens mij achter. Ik houd de tijden van de Paganfest site zelf aan. En we merken het wel. |
|
Op de site van 013 staat nu het juiste tijdschema (dus hetzelfde als op site van Paganfest) 16.00 - 16.30 Svartsot 16.45 - 17.15 Arkona 17.30 - 18.15 Varg 18.30 - 19.15 Dornenreich 19.30 - 20.15 Alestorm 20.35 - 21.35 Eluveitie 22.00 - 23.00 Finntroll |
|
Kheb er zin in. |
|
Anders ik wel! |
|
Ben gisteren in Londen geweest. Arkona gemist omdat de volgorde niet klopte. Toen we dat eenmaal ontdekt hadden kreeg de Wagamama de voorkeur over Varg. Van Dornenreich had ik niet veel verwacht, maar dat bleek aardig mee te vallen. Eluveitie is nooit zo m'n favoriete band geweest, maar altijd wel leuk om te zien. Finntroll was weer gaaf als vanouds. Ik hoop alleen niet dat Solsagan nu de nieuwe vaste afsluiter wordt. Het galmt nu nog steeds door m'n kop, maar om nou te zeggen dat dat 't een goed nummer maakt... [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 09-03-2010 12:15] |
|
Ik was in 013 geweest. Hier mijn verslagje/recensie van die middag/avond. Kwart over 4 (wilde eigenlijk half 4 in Tilburg aankomen maar had de trein gemist, omdat de bus veel te laat op het station in Dordrecht arriveerde) stapte ik 013 binnen en nadat ik m’n jas had afgegeven bij de (drukke) garderobe begaf ik mij naar de zaal. Daar was Svartsot al een tijdje bezig. Wat ik zag (was zo’n 10 minuten) klonk opzich wel oke, maar niet heel bijzonder dus. Wel goed geluid trouwens en al met al toch wel een aardige opener. Gezien het tijdschema was het toen de beurt aan Arkona, maar het waren de mannen van Varg die klaarstonden. Visueel zagen ze er net zo uit als Turisas (zwart/rood geverfd). Muzikaal vond ik wat minder, maar opzich wel aardig. Daarna kwam dus Arkona wat goed bezig was. De frontvrouw schreeuwde haar longen uit haar lijf. De band was ook wat steviger dan de 2 voorgaande bands, dat kwam mede door het gebruik van snellere stukken. Helaas kwamen de ‘vrolijke deuntjes’ uit een doosje, maar dat mocht de pret niet drukken. Prima band! Hierna heb ik een stukje van Dornenreich gezien, maar dat kon me niet echt boeien, dus ben wat gaan eten. Wel apart om te zien zo met enkel een drummer, zanger/gitarist en violist. Die zang vond ik wat minder en die Duitstalige teksten had van mij ook niet gehoeven. De piraten van Alestorm toverden daarna de zaal in mum van tijd in een kolkende massa. Hun populariteit is behoorlijk gestegen nadat ze ik een aantal jaar geleden op Graspop zag. Nummers als oa Over The Seas, Captain Morgan’s Revenge, Wenches & Mead, Leviathan, Black Sails At Midnight en natuurlijk Keelhauled gingen erin als koek! De Schotten weten wel hoe je een feestje moet bouwen! Daarna was het de beurt aan het meer ingetogen Eluveitie. Had de band nog niet in de nieuwe bezetting gezien en was dan ook wel benieuwd hoe ze het deden. Ook deze band is inmiddels erg populair onder het aanwezige, vrij jonge publiek. Nieuwe nummers werden afgewisseld met oud materiaal. Ook het mooie vrouwtje wat de Hurdy Gurdy bespeelde, mocht ook wat nummers meezingen en dat ging haar goed af. Prima optreden! Aan Finntroll de taak om de avond af te sluiten. Men begon met Blodmarsch (het intro van de nieuwe plaat Nivelfind), maar daarna barsten ze verassend los met het laatste nummer van die plaat, Dråp. Daarna speelden ze oa nog Skogens Hämnd, Slaget Vid Blödsalv en Fikarens Fiende. Het publiek kwam wat langzaam op gang naar mijn idee; op de trappen stonden mensen er maar stilletjes bij, maar nadat men nummers als Trollhammaren ging spelen werd het toch nog een leuk feestje! Ook het beste nummer van de nieuwe plaat, Solsagan, ontbrak niet. Na een toegift was het gedaan met de pret en konden de trollen terugkijken op een prima optreden. Volgende keer zeker weer! [Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 09-03-2010 19:15] |
|
Ik miste Midnattens Widunder |
|
Ik het hele concert. Je moeder. |
|
quote: Waar was je dan? |
|
|
|
Wat ontzettend veel lelijke mensen |
|
quote: Ik heb me ook best vermaakt met het bekijken van de publieksfoto's |
|
quote:Nou... Deze kerel heeft het wel goed voor mekaar dacht ik zo |
|
quote: Viel me ook op. Gha, je weet lekker niet hoe ik eruit zie. |
|
Gisteren in Hof Ter Lo geweest: Top: Finntroll, Equilibrium (echt vet ) en Arkona Goed: Dornenreich Matig tot zwak: Alestorm, Varg, Eluveitie Faustian Spirit of the Earth |
|
Het was gezellig in de Melkweg. Wel jammer van de zakkenrollers die een hoop portemonnees en Bert's camera gejat hebben! Nu hebben we geen fotoverslag! "Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was." |
|
Ja bizar, ik hoorde van allemaal mensen dat ze gerold waren. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: Dat vond ik ook al |
|
Hierbij nog wat foto's van afgelopen zaterdag. Varg Arkona Dornenreich Alestorm Equilibrium Eluveitie Finntroll De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com |
|
Zo, hoppa, 2 dagen achter elkaar. Was geniaal |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina |