IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Doodrijders... Vorige pagina | Volgende pagina
zwartdoornroosje
Stervend
Usericon van zwartdoornroosje
Posted 27-08-2002 17:59 by zwartdoornroosje Wijzig reactieProfiel van zwartdoornroosjeQuote dit bericht

Ik woon ook aan zo'n boerenweg ( ), en een paar jaar geleden is er een van onze kaaten doodgereden, maar de vrouw die de kat had doodgereden kwam zowat huilend naar ons toe om het te vertellen dus dát was geen probleem (ik heb wel flink lopen janken, als lief meisje van 5 ofzo).



Godverdomme, jij durft! Ik wil alleen een vrouw met kutschurft!!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-08-2002 11:51 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 17:02 schreef hellbanger het volgende:
waarom maken jullie je toch zo druk om die katten, er gebeuren wel ergere dingen als een begrafenis van een kat, ik vind dat als je niet wilt dat je kat aangereden wordt dat je m dan maar binnen moet houden, die klote beesten vormen zelf een gevaar voor het verkeer
Sommige mensen hebben wel gevoel.
En als je mijn stukjes goed gelezen had, had je eruit op kunnen maken dat het om een plek gaat waar je je katten juist wel buiten kunt hebben.
Ik heb overigens nog even wat nagevraagd. De weg waar het om gaat is clandestien aangelegd en de gemeente doet er niks aan. Als je erover begint wordt je met onbenullige argumenten afgescheept.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-08-2002 10:40 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Even terug naar het thema in z'n algemeenheid.

Ik lees hier over ervaringen met huisdieren en mensen en daarbij heb ik een aantal keren de reëele opmerking gelezen dat er echt geen verkeersremmende maatregelen worden genomen voor 'die paar katten.'

Ik vraag me daardoor af: waar ligt dan ineens het keerpunt, waar wordt de grens getrokken en waarom? Als een (groep) bewoner(s) erop wijst dat er sprake is van een gevaarlijke verkeerssituatie, wordt er niks aan gedaan aangezien er 'alleen nog maar' sprake is van dierlijk leed. Het potentiële gevaar dat diezelfde situatie kan opleveren, is daar toch niet minder om?

Het is toch eigenlijk te grijs voor woorden dat er eerst een menselijk slachtoffer moet vallen voordat men inziet dat er sprake is van een onacceptabele verkeerssituatie en er iets ondernomen wordt?


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-08-2002 10:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Pas als er een aantal mensen plat gereden wordt wordt er iets gedaan hier in Nederland.

Ach .. wat boeien die paar mensen ook ...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-08-2002 11:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Pas als het kalf verdronken is, dempt men de put.

En tja.. dat met de houding van mensen tegenwoordig het spreekwoordelijke kalf alleen nog maar 'een mens' of vaak zelfs 'een bekend/belangrijk mens' inhoudt wisten we allemaal al lang natuurlijk.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 29-08-2002 23:56 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 29 augustus 2002 10:40 schreef Sporty Voleg het volgende:
Het is toch eigenlijk te grijs voor woorden dat er eerst een menselijk slachtoffer moet vallen voordat men inziet dat er sprake is van een onacceptabele verkeerssituatie en er iets ondernomen wordt?


oeh jah! harde taal! man wat loop jij te zwammen zeg. Natuurlijk is het kut als je huisdier wordt aangereden, maar je maakt je zo te horen niet echt druk om alle andere diertjes die plat worden gewalst (egeltjes, enz)

denk je nou echt dat de gemeente zegt: "oh jee die persoon vin dat z'n kat niet veilig kan over steken! laten we maar drempels aan leggen" doe niet zo debiel.

het is iid wat paul al zegt, als je je katten buiten laat lopen, is er de kans dat ze overreden worden.

jij mag later geen auto rijden, want je kan wel een kat dood rijden!
heb je een scooter? helaas ook gevaarlijk voor zo'n beestje.

oh en fietsen zou ik ook maar niet meer doen. Een kat tussen je spaken doen het beestje ook niet veel goeds



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 30-08-2002 0:10 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 augustus 2002 23:56 schreef Markam het volgende:


het is iid wat paul al zegt, als je je katten buiten laat lopen, is er de kans dat ze overreden worden.




hetzelfde geld voor kinderen, die laat je toch ook buiten lopen? die hou je toch ook niet binnen?


Oud Vuil.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 30-08-2002 0:18 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

ik zou mijn kinderen pas vnaf een bepaalde leeftijd onbeheerd buiten op straat laten spelen



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 30-08-2002 0:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 augustus 2002 0:18 schreef Markam het volgende:
ik zou mijn kinderen pas vnaf een bepaalde leeftijd onbeheerd buiten op straat laten spelen


en dan steken ze niet in 1 X over? wat voor leeftijd is dat dan?


Oud Vuil.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 30-08-2002 0:24 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

weet ik veel als ik ze daar groot genoeg voor acht.en als jij je kind goed leert dat ie niet zomaar mag over steken of de straat op mag rennen, dan gaat het heus wel goed. een kat leer je zoiets nou eenmaal lastig



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 30-08-2002 0:33 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

okay, ik snap je ook wel. maar een kat en een kind zijn in mijn gedachte hetzelfde. als er een paniek situatie ontstaat, zal een kat pas in 1X de weg willen oversteken. en dat heeft een kind ook, hell, wie niet? dus ik ben best voor drempels en 30km zones.
hier in de straat rijdt bijna niemand s'avonds en s'nachts, maar als er 1 rijd, pas dan gerust op, want dan gaat het met 80 of harder. en daar baal ik zo van, ook bij ons kat doodgereden, 4 jaar terug.
maar in het weekend staat het hier stampvol geparkeerde auto's en dan zijn er nog heel veel jongens met petjes op die hier 80 rijden. en dan lopen er hier erg veel kinderen, overburen hebben er al 3 .

ik zit gewoon te wachten op de klap...


Oud Vuil.


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 30-08-2002 8:58 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik heb hier jammer maar helaas ervaring mee .mijn dochter is 2 geleden dood gereden door een dronken automobiliste.terwijl ze op maandag ochtend naar school fietste met haar vriendinnen,
,ze was 16 jaar oud.het is smorgens om half 8 gebeurt de automobiliste kwam van een feestje soort house party .ze was nog doorgereden ook maar wel klem gereden door een andere automobilist die het had zien gebeuren en die ook meteen 112 had gebeld ,maar mijn dochter was op slag dood.
ik kan je zeggen er niets zo erg als een kind dat van je af genomen word


welcome to hell,fuckin, hell yeah


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 30-08-2002 10:10 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 8:58 schreef blacksoul666 het volgende:
ik heb hier jammer maar helaas ervaring mee .mijn dochter is 2 geleden dood gereden door een dronken automobiliste.terwijl ze op maandag ochtend naar school fietste met haar vriendinnen,
,ze was 16 jaar oud.het is smorgens om half 8 gebeurt de automobiliste kwam van een feestje soort house party .ze was nog doorgereden ook maar wel klem gereden door een andere automobilist die het had zien gebeuren en die ook meteen 112 had gebeld ,maar mijn dochter was op slag dood.
ik kan je zeggen er niets zo erg als een kind dat van je af genomen word
*heeft hier geen woorden voor*


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 30-08-2002 10:26 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 8:58 schreef blacksoul666 het volgende:
ik heb hier jammer maar helaas ervaring mee .mijn dochter is 2 geleden dood gereden door een dronken automobiliste.terwijl ze op maandag ochtend naar school fietste met haar vriendinnen,
,ze was 16 jaar oud.het is smorgens om half 8 gebeurt de automobiliste kwam van een feestje soort house party .ze was nog doorgereden ook maar wel klem gereden door een andere automobilist die het had zien gebeuren en die ook meteen 112 had gebeld ,maar mijn dochter was op slag dood.
ik kan je zeggen er niets zo erg als een kind dat van je af genomen word

FUCK !!! heel veel sterkte !!! godver, als ik jouw posts lees op het forum ga je echt een heel moeilijke tijd door, heel veel sterkte man !!


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-08-2002 10:28 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

T spijt me dit te moeten horen. Lijkt me het meest verschrikkelijke wat je mee kan maken. En dat ze dan ook nog gewoon door probeert te rijden... sheesh... nee, ik heb er ook geen woorden voor...


Zenial


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 30-08-2002 10:50 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 8:58 schreef blacksoul666 het volgende:
ik heb hier jammer maar helaas ervaring mee .mijn dochter is 2 geleden dood gereden door een dronken automobiliste.terwijl ze op maandag ochtend naar school fietste met haar vriendinnen,
,ze was 16 jaar oud.het is smorgens om half 8 gebeurt de automobiliste kwam van een feestje soort house party .ze was nog doorgereden ook maar wel klem gereden door een andere automobilist die het had zien gebeuren en die ook meteen 112 had gebeld ,maar mijn dochter was op slag dood.
ik kan je zeggen er niets zo erg als een kind dat van je af genomen word

Wat is er met die automobiliste gebeurt?

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 30-08-2002 10:52]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-08-2002 11:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 8:58 schreef blacksoul666 het volgende:
ik heb hier jammer maar helaas ervaring mee .mijn dochter is 2 geleden dood gereden door een dronken automobiliste.terwijl ze op maandag ochtend naar school fietste met haar vriendinnen,
,ze was 16 jaar oud.het is smorgens om half 8 gebeurt de automobiliste kwam van een feestje soort house party .ze was nog doorgereden ook maar wel klem gereden door een andere automobilist die het had zien gebeuren en die ook meteen 112 had gebeld ,maar mijn dochter was op slag dood.
ik kan je zeggen er niets zo erg als een kind dat van je af genomen word

Damn .. ik heb dat verdriet bij een oom en tante gezien toen hun zoon overleed nij een auto-ongeluk. Dat gaat door merg en been.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-08-2002 12:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Doodrijders.. en katten..

ach..

Ik vind niet dat mensen iets kunnen doen aan het doodrijden van een kat. Behalve als je dat beest al ziet zitten op de weg, dan kun je afremmen ofzo, maar als ze eronder rennen..

het is idioot om drempels of 30 km zones ofzo aan te leggen om katten te sparen.. het moet andersom wezen: mensen die bij veel grote wegen wonen moeten zich afvragen of het wel goed is om een kat te nemen en los te laten lopen, zeker als er al eerder (meerdere) van hun zijn doodgereden.



WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 30-08-2002 12:27 by WinterQueen Wijzig reactieProfiel van WinterQueenQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2002 13:18 schreef Slechtheid het volgende:
Maar goed ook! Stel je voor, die automobilist ontwijkt je kat maar rijdt daarom een fietser of voetganger aan.


liever een mens dood dan een kat


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-08-2002 12:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 12:27 schreef WinterQueen het volgende:
liever een mens dood dan een kat


Dat is wel makkelijk praten, maar als het om een mens gaat uit je eigen omgeving (lees vriendenkring/famillie) dan zou het ineens toch fijner zijn als het om een kat ging of niet??

Hypocrisie dus.. (of ware misantrophy, als je het wel echt meent)

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 30-08-2002 12:35]


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 30-08-2002 12:35 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 12:27 schreef WinterQueen het volgende:
liever een mens dood dan een kat
Wat een ongelofelijk botte opmerking, na wat blacksoul666 hier boven schreef.

Ik kan me voorstellen dat je het verschrikkelijk vind als je kat wordt doodgereden (heb ik vroeger ook meegemaakt, is niet leuk), maar je kind is toch wel erger imho...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-08-2002 12:38 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 12:35 schreef suzanne het volgende:
Wat een ongelofelijk botte opmerking, na wat blacksoul666 hier boven schreef.

Ik kan me voorstellen dat je het verschrikkelijk vind als je kat wordt doodgereden (heb ik vroeger ook meegemaakt, is niet leuk), maar je kind is toch wel erger imho...


Ik vind het niet zozeer bot als wel gewoon onnadenkend.. zie vorige post


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 30-08-2002 12:58 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 12:38 schreef Valorian666 het volgende:
Ik vind het niet zozeer bot als wel gewoon onnadenkend.. zie vorige post
Ok, maakt niet uit, gewoon niet zo handig opgemerkt...terug on topic maar...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 30-08-2002 13:26 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2002 23:56 schreef Markam het volgende:
oeh jah! harde taal! man wat loop jij te zwammen zeg. Natuurlijk is het kut als je huisdier wordt aangereden, maar je maakt je zo te horen niet echt druk om alle andere diertjes die plat worden gewalst (egeltjes, enz)

denk je nou echt dat de gemeente zegt: "oh jee die persoon vin dat z'n kat niet veilig kan over steken! laten we maar drempels aan leggen" doe niet zo debiel.

het is iid wat paul al zegt, als je je katten buiten laat lopen, is er de kans dat ze overreden worden.

jij mag later geen auto rijden, want je kan wel een kat dood rijden!
heb je een scooter? helaas ook gevaarlijk voor zo'n beestje.

oh en fietsen zou ik ook maar niet meer doen. Een kat tussen je spaken doen het beestje ook niet veel goeds
Dit is een tamelijk ongenuanceerde en botte reactie, waaruit bovendien niet blijkt dat je de hele thread aandachtig gelezen hebt. Er is in elk geval niet veel van blijven hangen.

Ik neem deze post dan ook maar niet al te serieus, behalve dan om je erop te wijzen dat je taalgebruik ("oeh ja, harde taal!" of "doe niet zo debiel") erg kwetsend is voor de mensen die 'vervelende' ervaringen hebben gehad. De manier waarop je je uit getuigt van bijzonder weinig tact en intelligentie.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 30-08-2002 13:29 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2002 8:58 schreef blacksoul666 het volgende:
ik kan je zeggen er niets zo erg als een kind dat van je af genomen word
Kloten man, ik ken een verhaal van iemand wiens vader voor z'n ogen werd doodgereden. En mensen vonden het dan nog vreemd dat hij persé geen rijbewijs wilde halen.


Touché, pussycat!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen