IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Wintermuziek Vorige pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-12-2009 10:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wat vooral in mij opkomt, kwa gevoel en niet per se kwa covers of titel:

Moonsorrow - V: Hävitetty
Enslaved - Frost
Windir - Det Gamle Riket
Burzum - Filosefem
Immortal - At the heart of winter
Nortt - Galgenfrist
Cathedral - Forest of equilibrium
Earth - Hex, or printing in the infernal method
Sommige nummers van Esoteric

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-12-2009 10:45 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Season of seance, science of silence van Unearthly trance niet vergeten!!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-12-2009 11:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2009 9:02 schreef De Ulk het volgende:

..

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 31-12-2009 11:07 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Empyrium

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 31-12-2009 14:53 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Oh, en deze heer uiteraard ook:

Bareuh...

Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 31-12-2009 18:31 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

[Dit bericht is gewijzigd door Lothar op 31-12-2009 18:32]

Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 31-12-2009 18:31 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

oeps, quote knop ipv edit knop.

[Dit bericht is gewijzigd door Lothar op 31-12-2009 18:32]

Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 31-12-2009 18:32 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

-

Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 31-12-2009 23:28 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Zo, daar komen best gave titels voorbij. Ook veel die ik nog niet ken, maar die ik onlangs ontdekt heb en met plezier aan mijn favorieten toe heb gevoegd! Met name Vinterriket en Biosphere klinken erg goed.

Titels van bands als Catamenia, Falkenbach, Amorphis en Sonata Arctikut voldoen daarentegen dan weer totaal niet aan mijn interpretatie van 'wintermuziek'... Doet me meer denken aan vrolijke heppie-de-peppie-hand-in-hand-huppel-de-muppel-de-puppelmuziek die gedraaid wordt in een buitenschoolse opvang voor kinderen met de neiging tot oppervlakkigheid op zeer grote schaal, in plaats van aan verlaten, levenloze, uitgestrekte, besneeuwde koude landschappen. Sorry.

Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.

Skyfire
Jij zegt muziek, ik zeg herrie.
Usericon van Skyfire
Posted 04-01-2010 22:43 by Skyfire Wijzig reactieProfiel van SkyfireQuote dit berichthttp://speervanger.web-log.nl/

quote:
Op 31 december 2009 23:28 schreef Bijlensmid het volgende:

Titels van bands als Catamenia, Falkenbach, Amorphis en Sonata Arctikut voldoen daarentegen dan weer totaal niet aan mijn interpretatie van 'wintermuziek'... Doet me meer denken aan vrolijke heppie-de-peppie-hand-in-hand-huppel-de-muppel-de-puppelmuziek die gedraaid wordt in een buitenschoolse opvang voor kinderen met de neiging tot oppervlakkigheid op zeer grote schaal, in plaats van aan verlaten, levenloze, uitgestrekte, besneeuwde koude landschappen. Sorry.

Oh, je bedoelt dus niet titels zoals

Catamenia - Winternight Tragedies

Falkenbach - Heralding - The Fireblade

Amorphis - Skyforger

en Sonata Arctica - Ecliptica?

Nou, gefeliciteerd met je mening & pech gehad ...

Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-01-2010 0:21 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Ik zeg alleen dat ik vind dat jij ongelooflijk, barslechte, inhoudsloze en zeer smakeloze titels neerzet. Ieder zijn mening, dus je hoeft je niet voor je waardeloze smaak te verontschuldigen hoor.

Northward
Usericon van Northward
Posted 05-01-2010 11:47 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Falkenbach "vrolijke heppie-de-peppie-hand-in-hand-huppel-de-muppel-de-puppelmuziek"...

R.
Usericon van R.
Posted 05-01-2010 14:04 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 0:21 schreef Bijlensmid het volgende:
Ik zeg alleen dat ik vind dat jij ongelooflijk, barslechte, inhoudsloze en zeer smakeloze titels neerzet. Ieder zijn mening, dus je hoeft je niet voor je waardeloze smaak te verontschuldigen hoor.

Dan moet je echt meer Falkenbach opzetten denk ik:

Beetje verkeerde opmerking, maar niemand is perfect =P

[Dit bericht is gewijzigd door R. op 05-01-2010 14:10]

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-01-2010 14:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Wow da's lang geleden dat ik die plaat gehoord heb!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

R.
Usericon van R.
Posted 05-01-2010 14:11 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:06 schreef NecRobert het volgende:
Wow da's lang geleden dat ik die plaat gehoord heb!

De '95 promo staat nu volledig op youtube, gaaf om te horen hoe ruig de nr's zijn:

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-01-2010 15:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

spelfout weggehaald...

Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 05-01-2010 18:49 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:11 schreef R. het volgende:
De '95 promo staat nu volledig op youtube, gaaf om te horen hoe ruig de nr's zijn:

Gelukkig is niemand perfect, want dan zou het een saaie bedoeling worden.

Ik zie nog steeds huppelende kinderen in de warme lentezon voor me wanneer ik de genoemde titels van Falkenbach hoor. Ik krijg jeuk van dat soort metal, dat komt er hier gewoon niet in.

Maar wat betreft die promotape... Ik neem daarvoor mijn woorden terug, want dat klinkt goed zeg. Mooie kille sfeer, mede door die keys. En ik krijg daar gelukkig ook helemaal geen 'huppelidee' van, dit is echt ruig en kil inderdaad, gaaf! Dat vind ik overigens ook zo goed aan die eerste twee platen van Borknagar; die band weet óók zo goed zo'n kille sfeer neer te zetten.

Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-01-2010 20:42 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com