IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : US metal Vorige pagina | Volgende pagina
terror
meest domme onderkruiper ter wereld
Usericon van terror
Posted 12-01-2004 2:15 by terror Profiel van terrorQuote dit bericht

banned

[Dit bericht is gemodereerd door Beli Mawr op 12-01-2004 2:17]

ik ben dom, o zo dom

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 12-01-2004 9:30 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2004 9:55 schreef testement het volgende:
oeh gaaf !! ben ook een groot US metal fan!
manilla road, helstar, brocas helm, griffin, hexx e.d.!

thx kvind Testament ook geweldig maar dat is offtopic.

US Metal? Alles is nu zo ongeveer wel genoemd dus ja, heersch, en vooral Cirith Ungol/Manilla Road/Brocas Helm. De rest ben ik niet of nauwelijks bekend mee. Vooral "Crystal Logic" van Manilla Road kan je me mee van mn stoel blazen hehe, "Metal" ook trouwens al is die een stuk rustiger, Crystal Logic heeft wat meer imo. Dat wordt wat om MR live te zien op Keep It True! Nog meer ZM-ers aanwezig trouwens?
Cirith Ungol gvd alles is al genoemd, maar One Foot in Hell mag nog wel een keer genoemd worden een zeer unieke stem!

Zeer binnenkort dat H:O:A kaartje 's halen anders moet ik Brocas Helm missen..

en dat Attacker zal ik 's moeten zoeken

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 12-01-2004 9:49 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

indeed de HOA kaart, die moeten we snel gaan bestellen. Bands niet genoemd zoals Halloween, met hun humoristische ''dont metal with evil'' plaat.
Leatherwolf, 1e 2 platen allebei self-titled, lekker chaotisch, oude power band eigenlijk. Hanker uit canada beetje rare sound, maar wel vet! bloodbath in heaven de 1e EP en LP van Jag panzer '84. Ample destruction. Malice, in the beginning & licencd to kill. tyrant / titan force / vicious rumors / sanctuary.. allemaal fucking gaaf, oud spul uber alles! ow en piledriver uit canada, metal inquisition

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 12-01-2004 9:54 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

ah! Don't Metal With Evil! haha, die is gaaf
en Metal Inquisition ook. Vicious Rumours vind ik wel leuk, maar hm niet echt geweldig

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-01-2004 10:10 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de nieuw opgenomen "oude" nummers van Jag Panzer echt machtig vindt, er zit nog steeds die oude feel en sound aan....
Decade Of The Nail Spiked Bat

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 12-01-2004 10:10]

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-01-2004 10:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 10:10 schreef Staalman het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de nieuw opgenomen "oude" nummers van Jag Panzer echt machtig vindt, er zit nog steeds die oude feel en sound aan....
Decade Of The Nail Spiked Bat

Staan er ook nummers op van de eerste Jag panzer ep? die vind ik super (o.a. metal melts the ice)

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-01-2004 10:16 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 10:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Staan er ook nummers op van de eerste Jag panzer ep? die vind ik super (o.a. metal melts the ice)

Disc 1:
Reign Of The Tyrants
Eyes Of The Night
The Church
Metal Melts The Ice
Forsakken
Fallen Angel
Battle Zones
Warfare
Tower Of Darkness
Licensed To Kill

Disc 2:
Generally Hostile
The Watching
She Waits
Edge Of Blindness
Spirit Suicide
Iron Shadows
Black Sunday
Symphony Of Terror
Death Row
The Crucifix

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 12-01-2004 10:17]

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 12-01-2004 14:18 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

vicious rumors, raggende gitaren, heerschende vocalen echte power metal zoals het hoort verdomme!
attacker, tyrant, slauter xstroyses..ook geweldig ja.

Hanker, pas leren kennen, gaaf zeg! Doet me ergens aan denken..maar ben er nog steeds niet uit.. maar wat een gave riffjes en supervocals!

En wat te denken van cage, nieuwe band, maar heb er een aantal nummers van gehoord, ze spelen echt gave 80s power! Net zoals Crimson Glory..
Verder natuurlijk niet de ouwe savatage vergeten! THE DUNGEONS ARE CALLING

[Dit bericht is gewijzigd door testement op 12-01-2004 14:24]

zzz

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 12-01-2004 16:35 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Exiled - Fortune teller is een schijfje dat ook net uit is, ook regelrechte USA speed! Geniaal gitaarwerk en zo'n typisch wilde zang. Bij Hellion Records (wat een machtige catalogus hebben die lui) te bestellen.

Ik, Wil Schuurman

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 12-01-2004 22:08 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 12 januari 2004 9:30 schreef Griffin het volgende:US Metal? Alles is nu zo ongeveer wel genoemd dus ja,

ROFL

Het beste moet nog komen ik zie nog maar een klein ijsberg-topje bovendrijven hier

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Sar'Goth the Warlock
Posted 13-01-2004 12:06 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

hehe ik zal nog es even meewerken dan.

armored saint, hammerwitch - return to salem
barren cross, christelijke band, hun ''rock for the king'' album is zeker niet slecht.
Chastain is nog niet genoemd, just 80's heavy metal. Culprit, deze is heel erg vet!: guilty as charged. Virgin steele, tyton - mind over metal, die cover . Tension, die gasten zitten nu in ballistic (gattis, conner) Quiet Riot - Metal HEalth! Le mans - on the streets. beetje suffe naam, maar deze plaat is echt tof, we live to rock!. nytrix - nytrix EP. cannon - thunder and lightning, deze vind ik echt te gek! medieval steel EP, battle beyond the stars
ook heel vet and gereleased door roadster van MR, Stygian Shore - Stygian metal.

[Dit bericht is gewijzigd door Sar'Goth the Warlock op 13-01-2004 12:12]

attila_de_hun
Posted 13-01-2004 12:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 12:06 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
Culprit: guilty as charged.

Die hebben toch opgetreden op wacken enkele jaren gelden? jammer dat de reunie niet verder is doorgezet of niet heeft geleid tot een nieuwe cd.

Sar'Goth the Warlock
Posted 13-01-2004 12:11 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

klopt ja ik geloof in 2001, niet gezien helaas. maar inderdaad dat is echt een toffe plaat. hier nog wat informatie: http://www.culpritlives.com/articles/Rock%20Reunion.html

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 13-01-2004 13:55 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

Culprit zegt me vrij weinig..

Cannon & Medievil steel daarentegen zijn inderdaad geniaal!! Maar cannon was duits toch?
Chastain vind ik ook wel gaaf, maar moet ik es wat meer van leren kennen.

[Dit bericht is gewijzigd door testement op 13-01-2004 14:03]

zzz

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 13-01-2004 17:41 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 13 januari 2004 12:08 schreef attila_de_hun het volgende:
Die hebben toch opgetreden op wacken enkele jaren gelden? jammer dat de reunie niet verder is doorgezet of niet heeft geleid tot een nieuwe cd.
Was regelrecht MACHTIG!!!
Ik bedoel, da's een legende aan't werk, zelfs al hadden ze het totaal verknoeid had ik het mss nog goed gevonden, maar 't was wel gewoon recht erop!

Waarom Chastain, en geen CJSS? wat toch stukken meer knalde als Chastain (In Dementia en The Seventh Of Nevermee beschouwd)?
Leather Leone rockt wel, haar solo plaat 'Shockwaves' ook , amar da's neit meer de echte US-stijl
nog amar een paar tips dan: Steel Assassin, Eric Steel, SA Adams, ESP, Banshee (er is naast de Canadese idd een Amerikaanse uit dezelfde periode, ongeveer) , [Image] tss haakjes want ze waren er wel erg vroeg bij en zijn gewoon 'Heavy' zeg amar, vgl met Crysys of zo, dan zei ik al Steel Assassin dan kom ik ineens op Madd Hunter ntl!!! euh, SATAN'S HOST (wie had het al over Jag Panzer?) met een der subliemste platen 'Metal From Hell'; Lester Maddox (!cult!), Rellik (de US dus van Remember The Future, niet de Engelse of Zwitserse/Oostenrijkse of zo), Killen, Matthias Steele, Salem's Wych (kijk, Betrayer of Kings is verplichte kost voor wie zich Metal wil noemen), Tsunami (had ook Japanse elden en ik weet niet oftie in US wel degelijk opgericht is, maargoed hun naamloze debuut is een der huidige US Metal grondleggers, imo), Hatrix, Puragtory, Mystik, Delusive Dream (zoek de link in de laatste drie)... en zo kan ik nog doorgaan maar dit zou jullie toch al een tijdje zoet kunnen houden. owja Iced Earth heette ook Purgatory (60) maar da's iets anders, niet dezelfde van 'Tied to The Trax' met Jeff Hatrix

ed: Cannon idd Duits
Snaggermans! Je vergeet dat Tom Gattis van Tension ook bij Deuce zat met dezelfde line-up, en dan voro Ballistic nog drie platen heeft met Wardog (die GVD zo verdomd Heavy zijn)
Tyton idd super hoes met die smid, dat eerste nr met die piano intro is heilig, ze hebben na deze ook nog Castle Donnington uitgebracht...

[Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 13-01-2004 17:51]

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 04-02-2004 11:43 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 17:41 schreef IronGlory het volgende:
Lester Maddox (!cult!)

laatst even gothic lore leren kennen van ze.. geniaal!! supergave vocalen.. dat nummer fire giver ! de sfeer heerscht!

zzz

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-02-2004 11:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Putrefied!

Nederlandse US-deathmetal band .. en HEERSCHHH

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-02-2004 12:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik kan veel bands in dit genre wel waarderen met name Jag P. en Fates Warning. Helaas zijn veel van de oude platen niet of nauwelijks niet op CD beschikbaar en ik doe niet aan teeps of vinyl.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 04-02-2004 12:17 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

lol!
ja vergeet het maar dan

zzz

Sar'Goth the Warlock
Posted 04-02-2004 12:36 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

oa monsterrecords brengt oud spul op CD uit.
http://www.monsterrecords.com/index2.html

@ IG, steel assassin is gaaf ja, die vocals zijn echt snerpend over de top. Salems wytch ook bekend ja. wat purgatory betreft, hatrix verliet de band, en de drummer easterly ging na enige tijd door met mystic en delusive dream. Axemaster heeft ook gaaf spul uitgebracht, een hele oude plaat alweer ('79) legend - from the fjords, 1 brok epische metal, echt een klassieker!

attila_de_hun
Posted 04-02-2004 15:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 17:41 schreef IronGlory het volgende:
Was regelrecht MACHTIG!!!
Ik bedoel, da's een legende aan't werk, zelfs al hadden ze het totaal verknoeid had ik het mss nog goed gevonden, maar 't was wel gewoon recht erop!

Waarom Chastain, en geen CJSS? wat toch stukken meer knalde als Chastain (In Dementia en The Seventh Of Nevermee beschouwd)?

De eerste twee solo cd's van chastain behoren tot het beste wat ooit is uitgebracht naar mijn mening. Mooie melodieuze metal maar zo heavy als het maar kan. Bijv. Night of the gods, wat een vette doombeuker. Het CJJS materiaal vind ik ook super idd, ook die laatste nieuwe. Maar de zang vin ik wat minder. leather heeft een wat rauwere stem en daar hou ik nu eenmaal meer van.

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-02-2004 17:54 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

haha ik heb't dan egl meer voor de scherpere of 'cleanere' stemmen. Hoe vond je Leather's LP 'Shockwaves'??

US Metal is ngo steeds heel levend, en ik gooi weer amar wat namen rond zoals ONWARD, Firewind, Raventhrone, Byfist (ok neit zeuren wat ze uitbrachten was uit 89, maar ze bestaan nog en ik verw8 dit jaar een fullCD), ...

attila_de_hun
Posted 04-02-2004 19:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2004 17:54 schreef IronGlory het volgende:
haha ik heb't dan egl meer voor de scherpere of 'cleanere' stemmen. Hoe vond je Leather's LP 'Shockwaves'??

Niet slecht, maar niet zo goed als het Chastain en CJSS materiaal.

Overigens, de derde attacker wordt reeds op e-bay aangeboden! Heb je nog eens voor Dr. Mastermind gekeken?

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-02-2004 19:31 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

reeds op Ebay? fuck ik heb ngo geen mail van Bob gekregen? kut alstie mij vergeet schop ik hem

ja hoor heb die site gevonden, ga ff wat geld opzij leggen en ineens de hele zooi bestellen wan tik heb enkel copietjes van Wild Dogs

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 04-02-2004 19:32 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

De nieuwe Attacker, ben erg benieuwd. Gaaf dat ze ook op Keep it True spelen dit jaar... voor de US metal fan echt een fijne line up lijkt me zo.

Ik, Wil Schuurman

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com