IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Zijn hier veel techmetal / fusionmetal / progressive deathmetal freaks?????? Vorige pagina | Volgende pagina
Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 04-09-2002 18:30 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:

Progmetal (symfometal gebaseerd op Emerson Lake & Palmer e.d.) vind ik trouwens een heel ander verhaal: muzikaal te vaak overdadig pretentieus en veeeels te bombastisch vergeleken bij de verfijnde 70's symforock waar de bands duidelijk hun inspiratie vandaan halen.

Helemaal mee eens! In hou persoonlijk ook niet echt van deze muziek. OK, ik heb dan wel ff gebast bij Silent Edge maar dat was om Iwan te helpen.

Ik hou weer wel heel erg van progrock ala UK (Holdsworth!!) en Yes.

quote:

*GLOEP* Spastik ink vind ik geweldig en kan niet wachten op 'Inkompatible'

OK, om eerlijk te zijn ben ik ook wel heel benieuwd Er zit nu ook zang bij van de Watchtower zanger (aaaaahhhhh! )

quote:

Waarom heb je het trouwens over de Symbolic era?

Omdat ik dat Chuck's hoogtepunt vind. Individual is ook erg cool maar Symbolic heeft net dat beetje meer groove.

quote:

Wat vinden fusionmetal fans trouwens van
fusionhardcore zoals The Dillinger Escape Plan en Candiria?

Ken ik niet echt. DEP heb ik weleens gehoord...ik vond de zang niets geloof ik.

quote:

ken je gordian knot trouwens?

Tuurlijk! Heb je het eerste volledige nummer al gedownload van hun site? www.seanmalone.net Klinkt erg goed! Veel beter dan hun debuut wat ik saaaaaai vind.

Nu ff een andere vraag, wie van jullie fusionmetal-freaks (zijn er nog best veel! )houdt er ook van fusion?
Tribal Tech, Allan Holdsworth, Frank Gambale enz.

Cheers,
Tymon

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 04-09-2002 18:42 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

ikke!! ik reken een Planet X daar ook bij, vooral op die nieuwe plaat laat MacAlpine zijn fusionkant horen.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-09-2002 2:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 september 2002 18:30 schreef Tymon het volgende:
Ik hou weer wel heel erg van progrock ala UK (Holdsworth!!) en Yes.

Hier zit er nog een

quote:
Ken ik niet echt. DEP heb ik weleens gehoord...ik vond de zang niets geloof ik.

Probeer eens de nieuwe ep; zang van Mike Patton

Tuurlijk! Heb je het eerste volledige nummer al gedownload van hun site? www.seanmalone.net Klinkt erg goed! Veel beter dan hun debuut wat ik saaaaaai vind.

quote:
Nu ff een andere vraag, wie van jullie fusionmetal-freaks (zijn er nog best veel! )houdt er ook van fusion?

Zeker niet vies van, al ben ik druk bezig met ontdekken; ben meer bekend met de gewone jazz zoals Chet Baker enzo.

Verder al jaren fan van King Crimson (vooral Beat, Three of a perfect pair en Thrak) en de meeste side projeKcts dus ook Earthworks, Tony Levin etc.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 05-09-2002 9:20 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik vind het allemaal tegek als het maar vet is en goed klinkt !

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-09-2002 14:45 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 18:30 schreef Tymon het volgende:

ha, ik ben het nummer nu net aan het downloaden. ik ben heel benieuwd.
gordian knot 1 vind ik geweldig. er staan wel een paar wereldmuziek-achtige nummers die een beetje saai zijn, maar ook een paar hele mooie nummers, die me qua gevoel zelfs een beetje aan cynic doen denken.

quote:

ja, ikke. allen holdsworth vind ik te gek, al speel ik dan zelf geen gitaar maar keyboard. chick korea vind ik ook te gek, frank gambale staat op heel veel cd's van hem trouwens.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-09-2002 14:49 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 2:11 schreef Mutilator het volgende:

Verder al jaren fan van King Crimson (vooral Beat, Three of a perfect pair en Thrak) en de meeste side projeKcts dus ook Earthworks, Tony Levin etc.

jaaa, king crimson rules. een aanrader voor iedereen die van tool houdt.
king crimson is eigenlijk een van de weinige jaren 70 prog band die ik echt goed vind. de meeste prog bands vind ik een beetje kitcherig.
in de jaren 90 hebben ze twee cd's op genomen met dubbel-trio's: twee drummers, twee gitaristen en twee bassisten/chapman spelers. erg cool.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 05-09-2002 21:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Vette technodeath tip: CARCARIASS!!!!!

O ja: niet te vergeten Sacred sin - Eye m god & Anguish...I harvest.

Heeft iemand Darkside?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 05-09-2002 21:38]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 06-09-2002 14:29 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Jazeker. Cynic, Death, Theory in Practice, Sceptic, Atheist, Spiral Architect, Quo Vadis, Martyr, Aghora, Disincarnate ...

[Dit bericht is gewijzigd door Nihil op 06-09-2002 14:30]

Tum podem extulit horridulum...

ENGL
Usericon van ENGL
Posted 07-09-2002 21:20 by ENGL Wijzig reactieProfiel van ENGLQuote dit bericht

Progressive, fusion en jazz rules!!
Momenteel ben ik voornamelijk de jazz wereld aan het verkennen, dat vind ik enorm fascinerend. Dat gesoleer in jazz is zalig...

Trouwens: Virgil Donati komt binnenkort, verschillende malen zelfs!!

[Dit bericht is gewijzigd door ENGL op 07-09-2002 21:22]

"I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord"

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 07-09-2002 22:10 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Bwah-een freak zou ik mezelf niet noemen,maar ik zet bovengenoemde bands wel regelmatig op-

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 07-09-2002 22:17 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Waarom heb je het trouwens over de Symbolic era?

--------------------------------------------------------------------------------

Omdat ik dat Chuck's hoogtepunt vind. Individual is ook erg cool maar Symbolic heeft net dat beetje meer groove.

--------------------------------------------
hey, da's lache, symbolic is de enige ceedee (naast m'n scream bloody gore elpee) die ik nog van death heb.

dus ben ik ook een beetje techmetal / fusionmetal / progressive deathmetal freak! hehheh, dat wist ik helemaal niet van me eige.

Oud Vuil.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2004 16:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Watchtower op Headway; zeker dat ik daar bij ga zijn; ik hoop dat ze veel merchandise meenemen! CONTROLLED BY CONFUSION

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-01-2004 16:08 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Theory in practice, cryptopsy e.d. dat kan me wel boeien en death uiteraard ook. Cynic daarentegen niet

"This one is older than shit, heavier than time!"

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 25-01-2004 16:10 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik luister bijna alles......

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-01-2004 16:15 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Nee, nieuwe Pestilence/Death en dingen als Cynic zijn niet aan mij besteed.

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 25-01-2004 16:16 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 3 september 2002 22:50 schreef Tymon het volgende:
Fans van bijvoorbeeld Death, Cynic, Atheist, latere Pestilence, Anomaly, Watchtower, Spiral Architect.

Death, Pestilence, sure die zijn erg vet (zowel oud als nieuw) , Cynic en Atheist zijn wel ok.
maar ook Polluted Inheritance en natuurlijk Gorguts vooral op Obscura

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 16:40 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 16:16 schreef Spearhead het volgende:
Death, Pestilence, sure die zijn erg vet (zowel oud als nieuw) , Cynic en Atheist zijn wel ok.
maar ook Polluted Inheritance en natuurlijk Gorguts vooral op Obscura

Geheel mee eens. Verder vind ik Dream theater, Opeth, Farmacon (finse band), pain of salvation, Borknagar en "Visions from the spiral generator" van Vintersorg geweldig. Een band als Extol mag ook niet vergeten geworden, al hebben ze wel christelijke teksten. Muzikaal gezien, is het absoluut geniaal

Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 25-01-2004 16:51 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Jeps,
Dying fetus
Cryptospy
Dripping
Cephalic Carnage
Invocator
The Red Chord
Misery index
DEP
etc

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 25-01-2004 17:41 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 16:15 schreef TNightmare het volgende:
Nee, nieuwe Pestilence/Death en dingen als Cynic zijn niet aan mij besteed.

nieuw

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 17:43 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 17:41 schreef Spirit In Black het volgende:
nieuw

Hij bedoelt van Death alle cd's na Human toen Death echt begon te experimeren. "Nieuwe pestilence" is het "Spheres" album. Die is minstens zo hard geliefd als verguist.

Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-01-2004 22:32 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

nocturnus vergeten?!! Zo'n beetje de meest heersende band in de jaren 90-92

"This one is older than shit, heavier than time!"

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 25-01-2004 23:33 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm, misschien wat minder fusion und so, maar ik kan Control denied aanraden voor degene die van technische en goedgespeelde metal houden

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-01-2004 0:23 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ja, ik vind fusionmetal en dergelijke ook zwaar oke! Vooral Cynic
Ennuh voor de Fusion liefhebbers...wat vinden jullie van de c.d Heavy Machinery van Holdsworth en de gebroeders Johanson (o.a bekent van de begeleidingsband van Yngie Malmsteen)?...dat tweede nummer...

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 26-01-2004 9:40 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:
Op 26 januari 2004 0:23 schreef BARABAS het volgende:
Ja, ik vind fusionmetal en dergelijke ook zwaar oke! Vooral Cynic
Ennuh voor de Fusion liefhebbers...wat vinden jullie van de c.d Heavy Machinery van Holdsworth en de gebroeders Johanson (o.a bekent van de begeleidingsband van Yngie Malmsteen)?...dat tweede nummer...

Toffe CD... en natuurlijk super solo's van Allan. Maar ik vind zijn eigen werk toch wel een stukje beter!

rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 26-01-2004 9:54 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 26 januari 2004 9:40 schreef Tymon het volgende:
Toffe CD... en natuurlijk super solo's van Allan. Maar ik vind zijn eigen werk toch wel een stukje beter!

dude, wanneer komt die exivious demo / cd nou eens?!?!?

De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com