IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Nummers over Klassieke Oudheid Vorige pagina
Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 05-09-2002 17:54 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 4 september 2002 17:17 schreef istharol het volgende:
Toen Cleopatra leefde bestond egytpe al reeds 2500 jaar!!

egypte is een van de oudste oudheden die er is, voor zover ik weet.
Van daar dus; de KLASSIEKE oudheid. Een periode in de geschiedenis die zich betrok tot een bepaald volk of volkeren. In dit geval het romeinse rijk en de grieken.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-09-2002 17:57 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik kan me vergissen hoor, maar ik las volgens mij iets dat Gateways van Morbid Angel opgedragen was voor de "ancient ones".



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-09-2002 20:37 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 06-09-2002 20:39]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-09-2002 20:38 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 06-09-2002 20:40 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 16:31 schreef Morbid Death het volgende:
Iced Earth - Last December

*edit* ik bedenk me net dat Alexander de Grote ook in de Romeinse tijd rondliep, dus hoort Alexander the great van Iron Maiden d'r ook bij, tevens The Ides of March uiteraard, alleen da's een instrumentaal nummer.


Als leraar geschiedenis is spé, gaan mijn tenen hier wel enigzins van krullen.
Alexander de Grote heeft dus de ballen met Rome te maken. Hij was zo'n beetje het begin van de laatste grote Griekse periode, de hellenistische periode met die machtige beelden waaronder die van de stervende Gallieërs. Hij leefde van 356 tot 323 VC. Rome stond toen nog behoorlijk in de kinderschoenen qua belangrijkheid. Doch dit even als informatie terzijde.

Domionion Calligula, de band van Dominion en Emperor Magus Calligula (beiden van Dark Funeral) hebben dacht ik een plaatje gemaakt over een aantal Romeinse keizers.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-09-2002 21:16 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 17:57 schreef Azagthoth het volgende:
Ik kan me vergissen hoor, maar ik las volgens mij iets dat Gateways van Morbid Angel opgedragen was voor de "ancient ones".
Ik neem aan dat je "opgedragen aan" bedoelt; "opgedragen voor" lijkt me toch ietwat onmogelijk als het om dezelfde MA gaat die ik ken.


Touché, pussycat!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 06-09-2002 23:13 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

De reclame van Expeditie Robinson. Ondersteund door klassiek. Maar wie?


draconian power
Usericon van draconian power
Posted 07-09-2002 1:19 by draconian power Wijzig reactieProfiel van draconian powerQuote dit bericht

iron maiden - alexander the great


Let´s bring back the METAL


draconian power
Usericon van draconian power
Posted 07-09-2002 1:21 by draconian power Wijzig reactieProfiel van draconian powerQuote dit bericht

2 cd´s van virgin steele - 'The house of Atreus act 1 en dus 2 luistergenot genoeg dacht ik zo


Let´s bring back the METAL


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 07-09-2002 11:36 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 20:40 schreef Count Usher het volgende:
Als leraar geschiedenis is spé, gaan mijn tenen hier wel enigzins van krullen.
Alexander de Grote heeft dus de ballen met Rome te maken. Hij was zo'n beetje het begin van de laatste grote Griekse periode, de hellenistische periode met die machtige beelden waaronder die van de stervende Gallieërs. Hij leefde van 356 tot 323 VC. Rome stond toen nog behoorlijk in de kinderschoenen qua belangrijkheid. Doch dit even als informatie terzijde.

Domionion Calligula, de band van Dominion en Emperor Magus Calligula (beiden van Dark Funeral) hebben dacht ik een plaatje gemaakt over een aantal Romeinse keizers.
Maar het hoort wel bij de klassieke oudheid


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 10-11-2002 14:00 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Ik moet voor KCV (vak dat eigenlijk bij Latijn hoort) een nummer uitzoeken dat geinspireerd is door de oudheid.
Ik heb Achilles, Agony and Ecstasy in 8 parts van Manowar. (om even iedereens geheugentjes op te frissen)

Heeft iemand tips over wat ik het beste kan vertellen hierover (behalve de geschiedenis van de Trojaanse oorlog, want dat heb ik al) en welke stukjes ik het beste kan laten horen...

vertel!


I spy with my little and verrry evil eye.....


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 10-11-2002 14:09 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

ook info over waarom Manowar zich heeft laten inspireren door dit onderwerp is welkom


I spy with my little and verrry evil eye.....


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2002 14:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik ken het hele nummer niet, maar Manowar staat nu niet echt te boek als een erudiete band . Volgens mij hebben ze gewoon hun bekende geneuzel over warrior's for metal aan Achilles opgehangen. Ik kan het fout hebben natuurlijk.

Ik zou eerder 'Lion's Den' van Morbid Angel nemen .

Beasts awaiting, restless
Circus victims panic struck
Hunger spawns bestial frenzy
Commencement of the feast
By the sign of the cross

Whips crack
Centurians might be known
Christians standing breathless
Circus victims panic struck
Scream Arena butchery
Where is their god as the
Faithful meet their end?

Judgement has passed
Who questions this law?
Pagan belief of sacrifice

Kill them all
Kill them all for slander
Kill them all and mute their ways

Of het album 'Dionysos' van Lux Occulta, check those lyrics: http://www.darklyrics.com/lyrics/luxocculta/dionysos.html

Maar goed, dat gaat vast niet lukken in die spreekbeurt...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 10-11-2002 14:22 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Was Virgin steel al genoemd? En zo nee, waarom niet?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 10-11-2002 14:22 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Ik denk dat Manowar schokkend genoeg is voor mijn klas. Mijn lerares is ook een groot fan van Manowar/Iron Maiden e.d. Leuk is dat.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2002 14:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Heb die lyrics van Achilles ff gelezen, valt me niet tegen, daar kan je wel een verhaal omheen bouwen . En ik zou zeggen, ga eens op zoek naar Manowar interviews ten tijde van toen dat album uitkwam, dan moet je wel achter wat evt. inspiratie-redenen kunnen komen.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 10-11-2002 14:27 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

manowar pakt meestal, maar een globaal beeld.
Dus ik weet niet of je daar volledig op kan vertrouwen.
bijv. bij thor, dat hij alleen maar reuzen slacht en meer niet.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen