IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Beeldvorming van de VS Volgende pagina
Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 04-09-2002 18:48 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Dit jaar moet ik mijn profielwerkstuk maken over het volgende onderwerp:

Beeldvorming van de VS: hoe kijken Nederlanders tegen "de Amerikaan" aan?, welk wereldbeeld heeft de Amerikaan?, welk wereldbeeld heeft de Amerikaan woonachtig in Nederland?

Ik hoop en denk dat met name over de eerste vraag veel in te brengen is. Ik zou graag jullie mening horen en de motivatie daarvoor. Dus niet alleen: de VS zuigt!

Ik geloof dat Dargull ook gedeeltelijk Amerikaans is dus misschien dat bijvoorbeeld hij (het is geen verplichting ) op de andere vragen kan antwoorden of eventueel anderen met ervaringen.

B.V.D.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-09-2002 18:52 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Als je iets specefieker zou kunnen zijn...?

Wat wil je precies weten, als ik hier m'n wereldbeeld moet gaan uittypen in z'n geheel dan zit ik hier nog wel ff...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 04-09-2002 18:54 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 4 september 2002 18:52 schreef Dargull het volgende:
Als je iets specefieker zou kunnen zijn...?

Wat wil je precies weten, als ik hier m'n wereldbeeld moet gaan uittypen in z'n geheel dan zit ik hier nog wel ff...


Wat vind jij bijvoorbeeld zelf van de VS en de mening van het gros van de Nederlanders over de VS?

Ocerigens ben ik wel benieuwd naar je gehele wereldbeeld hoor


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 04-09-2002 19:09 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik geloof dat het beeld dat ZM'ers van de VS schetsen veel negatiever is dan het beeld dat de gemiddelde Nederlander van de VS heeft..

Zelf ben ik het voor een groot deel oneens met de regering van Bush, en in een zekere zin dus ook met de amerikanen die zo dom zijn voor hem te kiezen..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaƮt point."


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 04-09-2002 19:13 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Wat voor opleiding doe je?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-09-2002 19:17 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik vind dat de VS een soort grootsheid waan heeft en zich dus veel meer veroorloofd dan het zich kan veroorloven. Van de andere kant vind ik ook dat de VS altijd het vuile werk opknapt, dat wij Europeanen niet durven/willen/of geen zin in hebben op te knappen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 04-09-2002 19:26 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht

Ik zie amerika als Israel maar dan in het groot.
Amerika wil politie agentje over heel de wereld spelen en ze komen er nog aardig mee weg ook.
Ook vermoed ik dat de USA een vies spelletje speelt, zo heb ik veel vragen bij 11/09.

Amerika

Ik ga er als ik meer tijd heb wel wat dieper op in


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-09-2002 19:30 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Hoe kijken Nederlanders tegen "de Amerikaan" aan?
Ik zie de gemiddelde amerikaan overgevoelig voor vet en indoctrinatie/propaganda. Het zijn veelal sensatiezoekers of aandachttrekkers.
Hoge consumptie en carriere -dwang en -drang.
Te patrionistisch/chauvinistisch dan goed voor ze is.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 04-09-2002 19:41 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Alles wat kut is is Amerika. Amerikanen hebben geen wereldbeeld, Bush heeft geen wereldbeeld. Amerikanen snappen niet dat ze inferieur zijn. Inferieur aan het 'mens' zijn.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2002 19:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 19:41 schreef Vargen666 het volgende:
Alles wat kut is is Amerika. Amerikanen hebben geen wereldbeeld, Bush heeft geen wereldbeeld. Amerikanen snappen niet dat ze inferieur zijn. Inferieur aan het 'mens' zijn.


enkle uitzonderingen:

possessed
exodus etc

er zijn toch ook wel goede amerikanen. Niet alle amerikanen zijn rechtse christlijke kortzichtige hamburger eters. helaas bepalen die nu wel het beeld omdat er zo een de baas is. en het is nog maar de vraag of die eerlijk is gekozen. zo nee, dan representeer hijtoch niet HEEL amerika.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 04-09-2002 19:50 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 4 september 2002 19:44 schreef attila_de_hun het volgende:
enkle uitzonderingen:

possessed
exodus etc

er zijn toch ook wel goede amerikanen. Niet alle amerikanen zijn rechtse christlijke kortzichtige hamburger eters. helaas bepalen die nu wel het beeld omdat er zo een de baas is. en het is nog maar de vraag of die eerlijk is gekozen. zo nee, dan representeer hijtoch niet HEEL amerika.
Ok, uiteraard zijn er uitzonderingen. Net zo goed als dat er ook christenen zijn die wel ok zijn. Maar het gaat om het totaalbeeld.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-09-2002 19:59 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 18:54 schreef Sjaan het volgende:
Wat vind jij bijvoorbeeld zelf van de VS en de mening van het gros van de Nederlanders over de VS?


Zelf vind ik de VS een fijn land, tenminste het zuiden dan, in het noorden zijn 'n stelletje overhaaste stress-kippen voor het merendeel "in-control". Amerikanen zijn heel aardige vriendelijke mensen over het algemeen, doch wat gemaakt en arrogant, maar domme eikels zijn het zeker niet.

Amerikaanse politiek is echter 'n een ander verhaal en de politieke mening van de meeste amerikanen ook... Maar dat komt niet door dat ze dom zijn, dat komt omdat amerikanen politiek dom gehouden worden, als je wat meer wil weten dan het nieuws of de USA Today je vertellen loop je in amerika gouw tegen 'n muur aan, en ga je vragen stellen kom je geen meter verder onder de noemer "staatsveiligheid" of krijg je "You darn commi" naar je hoofd geslingerd wat voornamelijk een erfenis van de koude oorlog en een toen ontstane cultuur van geheim houding.

Je moet ook nooit vergeten dat amerika bijna geheel christelijk is en gewoon wat conservatief, waar door mensen hun mening niet gouw veranderen.

Over de nederlandse mening over amerikane heb ik maar 1 ding te zeggen; ZIELIG! "die domme amerikanen, moeten dit niet doen, en dat niet doen want daar hebben ze geen enkel recht toe" en onder tussen niet door hebben dat ze gewoon keihard het zelfde doen... Amerika mag niet zeggen hoe het met de wereld moet, maar iedere willekeurige nederlander mag wel zeggen wat amerika dan wel moet, hypocriet.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 04-09-2002 20:04 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Is maar een kleine groep


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2002 20:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 19:59 schreef Dargull het volgende:

Over de nederlandse mening over amerikane heb ik maar 1 ding te zeggen; ZIELIG! "die domme amerikanen, moeten dit niet doen, en dat niet doen want daar hebben ze geen enkel recht toe" en onder tussen niet door hebben dat ze gewoon keihard het zelfde doen... Amerika mag niet zeggen hoe het met de wereld moet, maar iedere willekeurige nederlander mag wel zeggen wat amerika dan wel moet, hypocriet.


dan moet ik toch wel zeggen dat de meeste nederlanders toch wel iets meer nuchterder overkomen als de gemiddelde amerikaan.Ik heb zelf 7 maanden in Louisiana gewoond (gouden tijd, eerlijk is eerlijk) en moet toch zeggen dat de gemiddelde amerikaan gewoon heel gemaakt doet en oppervlakkig is. Niemand wist ook maar iets over Nederland. En ik heb echt lange discussies gehad met amneriakane wat bu het ergste is. een keertje fuck op de TV of de manier waarop met wapesn etc wordt omgegaan.Nogmaals, schitterend land maar er is toch wel een cultuurverschil.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-09-2002 20:10]


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 04-09-2002 20:11 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Kijk, wij ZEGGEN alleen maar hoe het moet. Amerika DOET het ook nog eens. En dat zonder overleg met de andere landen. Nou ja, tenzij je "Je doet met ons mee, of je bent onze vijand" als overleg ziet.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-09-2002 20:12 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:10 schreef attila_de_hun het volgende:
dan moet ik toch wel zeggen dat de meeste nederlanders toch wel iets meer nuchterder overkomen als de gemiddelde amerikaan.Ik heb zelf 7 maanden in Louisiana gewoond (gouden tijd, eerlijk is eerlijk) en moet toch zeggen dat de gemiddelde amerikaan gewoon heel gemaakt doet en oppervlakkig is. Niemand wist ook maar iets over Nederland. En ik heb echt lange discussies gehad met amneriakane wat bu het ergste is. een keertje fuck op de TV of de manier waarop met wapesn etc wordt omgegaan.Nogmaals, schitterend land maar er is toch wel een cultuurverschil.


zeker dat zij ik zelf ook al amerikanen zijn soms aardig gemaakt, ik heb zelf dus in Florida gewoont en idd amerikanen zijn soms ontzettend fake, maar dat geeft ons nog niet het recht om dan maar klakkeloos over ze te oordelen, of hun gaan vertellen hou zij hun land wel of niet moeten besturen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2002 20:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:12 schreef Dargull het volgende:
of hun gaan vertellen hou zij hun land wel of niet moeten besturen.


zeker, maar ik vind wel dat de verkiezingen uiterst onbetrouwbaar zijn. en zoziezo het hele politieke gedoe. de rijkste winnen gewoon. dan zeg ik toch geen onzin? en als buitenstaander vind ik dat je dat best mag zeggen dat dat erg fout is.

ik vind echt dat de US een Nader als president hard nodig heeft.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-09-2002 20:19 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:16 schreef attila_de_hun het volgende:
zeker, maar ik vind wel dat de verkiezingen uiterst onbetrouwbaar zijn. en zoziezo het hele politieke gedoe. de rijkste winnen gewoon. dan zeg ik toch geen onzin? en als buitenstaander vind ik dat je dat best mag zeggen dat dat erg fout is.

ik vind echt dat de US een Nader als president hard nodig heeft.


Ralph? tja hij zou 'n goeie geweest bent maar jij weet net zo goed als mij dat 'n linkse president in de VS 'n illusie is waarom denk je dat Al Gore niet won? die was ook gewoon te links


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-09-2002 20:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:12 schreef Dargull het volgende:
zeker dat zij ik zelf ook al amerikanen zijn soms aardig gemaakt, ik heb zelf dus in Florida gewoont en idd amerikanen zijn soms ontzettend fake, maar dat geeft ons nog niet het recht om dan maar klakkeloos over ze te oordelen, of hun gaan vertellen hou zij hun land wel of niet moeten besturen.
Dat recht heb ik helemaal niet nodig .

't Is een christelijk land dat een volkomen opportunistische politiek voert, met een leugenachtig moralistisch (en super irritant) sausje. En de meeste amerikanen zijn super dom. Ga maar eens usenet op.

Er zijn ook wel goede lui tussen, idd. Maar ik hoop zelf op nog een 747, ditmaal op het Vrijheidsbeeld. Hatsaaaa...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2002 20:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:19 schreef Dargull het volgende:
Ralph? tja hij zou 'n goeie geweest bent maar jij weet net zo goed als mij dat 'n linkse president in de VS 'n illusie is waarom denk je dat Al Gore niet won? die was ook gewoon te links


mag ik iets persoonlijks vragen? prefereer jij Nederland boven de US? en in welk opzicht (of juist niet?)
ik vind het wel boeiend om zoiets te vragen aangezien jij de twee landen beter met elkaar kunt vergelijken als wie dan ook.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-09-2002 20:31 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:29 schreef attila_de_hun het volgende:
mag ik iets persoonlijks vragen? prefereer jij Nederland boven de US? en in welk opzicht (of juist niet?)
ik vind het wel boeiend om zoiets te vragen aangezien jij de twee landen beter met elkaar kunt vergelijken als wie dan ook.


ik prefereer geen van bijden, voel mezelf noch nederlander noch amerikaan noch wat anders, nationalisme is nooit iets geweest wat in me zit.

Maar om te wonen NL waarschijnlijk, maar ik vind het hier wat te kneuterig af en toe.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 04-09-2002 20:33 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 4 september 2002 19:13 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Wat voor opleiding doe je?


6VWO, deze info wil ik verwerken in mijn profielwerkstuk wat ik 'naar behoren' moet afronden om te kunnen slagen.
Dit onderwerp valt overigens onder Aardrijkskunde, wel interessant dacht ik zo.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2002 20:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:31 schreef Dargull het volgende:
ik prefereer geen van bijden, voel mezelf noch nederlander noch amerikaan noch wat anders, nationalisme is nooit iets geweest wat in me zit.

Maar om te wonen NL waarschijnlijk, maar ik vind het hier wat te kneuterig af en toe.


nou, zoals gezegd, ik heb er slechts zeven maanden gewoond (voor mijn studie) en toen ik terug kwam schrok ik omdat alles in nederland zo dicht bebouwd is en overal erg druk is. en dat slechts in zeven maanden!

(maar wel gelijk naar de friettent want fatsoenlijke friet hebben ze in de us NIET )


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 04-09-2002 20:36 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 20:34 schreef attila_de_hun het volgende:
nou, zoals gezegd, ik heb er slechts zeven maanden gewoond (voor mijn studie) en toen ik terug kwam schrok ik omdat alles in nederland zo dicht bebouwd is en overal erg druk is. en dat slechts in zeven maanden!

(maar wel gelijk naar de friettent want fatsoenlijke friet hebben ze in de us NIET )


ja errug he, het is echt een vol gebouwd kikker landje hier als je het met de VS vergelijkt! Wat voedsel aan gaat ik hen NL-koffie zooooo gemist! Trouwens amerikanen eten toch al niet al te gezond


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-09-2002 20:37 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

US = damn good metal! plain and simple.
De rest intresseert mij geen fuck


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-09-2002 20:42 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik zie de standaard Amerikaan als een domme fast-food etende arrogante dikzak met een pistool die vind dat Amerika het beste land is en daarom mag bepalen wat er allemaal in de wereld gebeurd en wat wel en niet kan.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen