|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Heb net de nieuwe Setherial plaat "Endtime Divine" gekocht. Hij gaat weer lekker door waar "Hell Eternal" is opgehouden! Razende black metal met fenomenale riffs. Wel jammer dat ze weer die Abyss studio in zijn gedoken. Hierdoor is de sound natuurlijk niet echt origineel. Uiteraard verplichte kost voor Marduk- en Dark Funeral fans!! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik heb alleen "Nord" en die was goed te luisteren(heb 'em ondertussen al jaren niet meer gehoord). Heb wel ooit de promo van hun tweede full-length gehad maar die vond ik niet echt interssant. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Nord... is m.i. een geweldige cd, hierna ben ik toch wel even geschrokken. Toen de heren nl. in R'dam neerstreken tijdens hun Lords of the Nightrealm-tour met Malignant Eternal en In Battle speelden ze slechts een nummer van het geniale debuut!! Hierna ben ik ze uit het oog verloren om jaren later de draad weer op te pakken met de demo-re-release. |
|
yeah, Malignant Eternal was toen vet! Jammer dat ze zo vaag zijn geworden. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Far Beneath the Sun vind ik een geweldige plaat, op de single (Glory) staat ook nog een leuk nummer in de vorm van Zyklon maar die coverversie van The Number of the Beast gaat helemaal nergens over De plaat daarna heb ik 1 x gehoord bij 'n maat van me wat ik me er nog van heug is dat 'ie erg vaag klonk. Maar ik durf er na slechts 1 gecombineerde drink/luistersessie geen definitieve uitspraak over te doen... |
|
Malignant Eternal(tegenwoordig M-Eternal) speelt dit jaar op Hole in the Sky festival met wederom een nieuwe line-up. Heb ze op Inferno festival 2001 gezien en het was echt een megavet optreden.Voornamelijk nummers van de "Alarm" cd maar ook 3 nummers van "Far beneath the sun". "Alarm" is inderdaad een nogal aparte schijf maar als je eenmaal gewend bent aan hun nieuwe stijl zul je zeker merken dat het erg gave muziek is (Ronny(Ares) van Aeternus speelt trouwens basgitaar). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: signature |
|
Setherial heerscht. Nord is één van mijn favoriete platen. OK, het klinkt als Emperor ten tijde van Nightside, maar dat is toevallig de meest briljante black-metalplaat van de eerste helft van de jaren negentig. Het andere werk van Setherial neigt idd nogal naar Dark Funeral, maar ook hier moet gezegd worden dat de kwaliteit voor zich spreekt. Conclusie: Setherial heerscht! When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: IDD! al vind ik de matte van DF tegenwoordig zwaarder heerschen dan wat ik van Setherial ken. Het valt me ook niet echt bijster lourd dat Satan evenveel voorkomt per song als Kabouter in willekeurig Plop-lied, wat bij menig ander black-group wel eens durft voorvallen Count is right again signature |
|
Ik van alles van Setherial zwaar ok. En dan vooral "Nord..." en "Hell Eternal". Die platen hebben allebei een sfeer waar je U tegen zegt. En over Malignant Eternal gesproken, daarvan ken ik alleen de eerste 2 albums, waarvan ik "Tarnet" toch wel het gaafst vind. Een plaat die zeker in m'n BM top 10 zou staan. don't mistake lack of talent for genius |
|
Dit doet me er aan denken om Hell Eternal nog eens op te zetten. Qua supersnelblek kan ik dat wel smaken. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote:Idd behoorlijk 'In the Nigtthside...' achtig. Al liggen de keys iets meer op de achtergrond. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ex SETHERIAL DRUMMER SUICIDE Sundsvall, Sweden-based death metallers IN BATTLE have issued the following statement: "IN BATTLE wants to announce that their longtime friend and drummer Otto Wiklund, born October 18, 1976 and died August 13, 2006, has passed away by his own hand... "Otto Wiklund was a great drummer and did record the debut album of IN BATTLE (1997) and the second album, 'Rage of the Northmen' (1998). He also was the session drummer for SETHERIAL in 1998 and recorded the 'Lords of the Nightrealm' album. "Otto Wiklund's memory will be honored on the upcoming [fourth] IN BATTLE album, 'Kingdom of Fear', which will be released through Nocturnal Art Productions/Candlelight Records in mid-November this year with material that Otto Wiklund wrote for IN BATTLE. "I ofred vi drar fram!! I OTTO's Namn!" http://www.roadrunnerrecords.com/bl...ewsitemID=56747 --- A Great Loss Posted 19 August, 2006 This post is a memory of Otto Wiklund who passed away the 13th of August, 2006. Otto was the drummer on "In Battle" (1997, Napalm Records) and "Rage Of the Northmen" (1998, Napalm Records). Eternal hails from In Battle! See you on the other side. http://www.inbattle.net/ On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
weer 1 dus hehehe Fuck the world and fuck you |
|
Zozo, het gaat wel loos daar in Zweden zeg. Deze week nog de debuutplaat van In Battle op de kop getikt, heerlijke extreme Black Metal. don't mistake lack of talent for genius |
|
signature |
|
Ze hebben 19-7-2008 opgetreden in Mean , Belgie, Wallonie. Wat al verklaart dat Begium, Belgie is . |
|
:') |
|
wel een gave band trouwes en dat meen ik serieus, dit is een van de weinige bm die erg goed is en die ik wel waardeer! ( aan alle mods : dit is een serieuse post,dus me hiervoor bannen lijkt me niet nodig. ) Fuck the world and fuck you |
|
Doe mij alles t/m Hell Eternal maar en dan met name Nord Endtime Divine heeft ook zeker gave nummers, Death Triumphant is een stuk minder. Af en toe nog wel wat gave riffs, maar die drummer gooit roet in het eten vind ik. Lang niet zo intens als bovengenoemde. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
signature |
|
Nord is een fantastische plaat, de rest boeit minder. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik vind de nieuwe song wel een beetje tegenvallen. Hopen dat het nieuwe album niet meer van zon tegenvallende liedjes heeft. Over het algemeen vind ik dat Setherial best wel goede muziek heeft. euu? |
|
quote: Ik mag alles tot Endtime Divine anders ook graag horen. Nord is een meesterwerk, die laatste een aanfluiting. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |