IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Ik zoek de titel van dit nummer Vorige pagina | Volgende pagina
Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 06-04-2021 11:45 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2021 10:59 schreef Ethereal het volgende:
Dikke rotschop... Niet eens echt op zoek omdat ik het nummer zo graag wil horen, maar gewoon rete-irritant dat ik dat nummer niet kan vinden.

Zat ooit in een uitzending van 3 op reis. Beschrijving: instrumentaal, traag, beetje episch/soundtrack-achtig. Zou zo een filmsoundtrack kunnen zijn. Wel met de standaardinstrumenten (gitaar, bas, drums).

Riff lijkt een beetje op de Rammsteinriff op 3:40:


Maar dan wat dissonanter. Ofzo. Kans is levensgroot dat de track in deze lijst staat.

Volgens mij retebekend, heb het al wel veel vaker gehoord en alhoewel ik dit nooit meer ga luisteren vind ik het gewoon kut dat ik die track niet vinden kan. Halp!


Weet je nog over welk land het ging? Wellicht kun je die aflevering of een fragment ervan terugvinden en dan shazam gebruiken.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-04-2021 12:03 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 6 april 2021 11:45 schreef Lothar het volgende:
Weet je nog over welk land het ging? Wellicht kun je die aflevering of een fragment ervan terugvinden en dan shazam gebruiken.


Nee, hehe, ik ben al eens door hun site gescrolled om te zien of dat herkenningspunten zou opleveren maar neen. Wel bést veel afleveringen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-04-2021 13:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is het metal?


indien niet denk ik dat je dit bedoelt:



alhoewel, neen bas drums gitaar nope


eerder zo?




of niet postrockerig?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-04-2021 13:37]


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 06-04-2021 14:07 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 6 april 2021 13:33 schreef Hypnos het volgende:
is het metal?


indien niet denk ik dat je dit bedoelt:
alhoewel, neen bas drums gitaar nope


eerder zo?
of niet postrockerig?


Beiden neen helaas! Het is wel (post)rock/metallig en klinkt vooral episch kan ik me herinneren. Heb ff een online sequencerdingetje gebruikt om de noten voor zover ik me die herinner in te spelen. Check: https://streamable.com/zqeo67


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-04-2021 20:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

De melodische cadens doet me aan Type O Negative denken.

Handig tooltje trouwens. Aangezien ik nog steeds niet achter dat tourguide ding ben ga ik daar ook maar eens mee pielen.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 07-04-2021 21:16 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2021 14:07 schreef Ethereal het volgende:
Beiden neen helaas! Het is wel (post)rock/metallig en klinkt vooral episch kan ik me herinneren. Heb ff een online sequencerdingetje gebruikt om de noten voor zover ik me die herinner in te spelen. Check: https://streamable.com/zqeo67


Deuntje klinkt mij zo bekend in de oren. Doet mij eigenlijk denken aan één of andere soundtrack. Kan het alleen niet thuisbrengen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 08-04-2021 12:47 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 7 april 2021 20:40 schreef Snaack het volgende:
De melodische cadens doet me aan Type O Negative denken.

Handig tooltje trouwens. Aangezien ik nog steeds niet achter dat tourguide ding ben ga ik daar ook maar eens mee pielen.


ToN is het niet! Althans, daar ken ik heul veul van en qua sound lijkt het er niet op. En bring it on met je Tourguide-dingetje, hehe, misschien komen we daar dan verder mee


quote:
Op 7 april 2021 21:16 schreef Steel Jaw het volgende:
Deuntje klinkt mij zo bekend in de oren. Doet mij eigenlijk denken aan één of andere soundtrack. Kan het alleen niet thuisbrengen.


Dat gevoel ken ik

Volgens mij gaat het origineel wel langzamer...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-04-2021 19:16 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Geen nummer deze keer, maar een band. Ik ben de naam vergeten en ik zit er al een tijdje naar te zoeken. Helaas weinig info.

Band heeft alleszins bestaan tussen 1998 en 2001 (vroeger of later kan natuurlijk ook) en ze klonken als twee druppels water als de Bathory (ten tijde van Hammerheart en vooral Blood on Ice).

Ik heb alleszins weet van één album (want die had ik), maar ergens na 2001 kwijtgeraakt dus. Hier en daar al gevraagd, maar ik kom dan vaak niet verder dn Falkenbach of een andere bekende naam.

Dusss... bands die klinken als Bathory ten tijde van Blood on Ice.

Edit: het similar artists lijstje van metal-archives is al uitgespit.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 10-04-2021 19:34]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 11-04-2021 3:00 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2021 19:16 schreef Count Usher het volgende:
Geen nummer deze keer, maar een band. Ik ben de naam vergeten en ik zit er al een tijdje naar te zoeken. Helaas weinig info.

Band heeft alleszins bestaan tussen 1998 en 2001 (vroeger of later kan natuurlijk ook) en ze klonken als twee druppels water als de Bathory (ten tijde van Hammerheart en vooral Blood on Ice).

Ik heb alleszins weet van één album (want die had ik), maar ergens na 2001 kwijtgeraakt dus. Hier en daar al gevraagd, maar ik kom dan vaak niet verder dn Falkenbach of een andere bekende naam.

Dusss... bands die klinken als Bathory ten tijde van Blood on Ice.

Edit: het similar artists lijstje van metal-archives is al uitgespit.
Similar artists bij LastFM eens checken?


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-04-2021 9:15 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Yep, zonder succes.

Nu ik erover denk, volgens mij was het net als Bathory een eenmansband. Gelijkaardige (net niet valse) zang ook. Eigenlijk een complete Blood on Ice-worship. Mss iets meer keyboards en heel soms iets doomiër, dat wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 11-04-2021 9:17]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Northward
Usericon van Northward
Posted 11-04-2021 10:01 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Klinkt als Morrigan of Mayhemic Truth.

Maar die ben je vast ook al tegengekomen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-04-2021 10:28 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Yep. Genoemde bands neigen ook meer naar het oudere werk. Dit klonk meer als Hammerheart/Blood on Ice.

Ik snap ook dat mijn omschrijving toepasbaar is op veel bands en mss hoort iemand met de oren van 2021 er iets anders in. In de reviews destijds werd wel de link met Bathory gelegd. Dat weet ik nog wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 11-04-2021 10:32]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


NecRobert_
Usericon van NecRobert_
Posted 12-04-2021 14:54 by NecRobert_ (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobert_Quote dit bericht

Furthest Shore?






Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-04-2021 18:08 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Nope, maar wel een leuke tip.

De verlossing kwam vandaag in de vorm van een tip van een vriend. Het bleek te gaan om Long Voyage Back.



Nu ik het opnieuw beluisterd heb, komt het eerste album mss dichter bij Bathory dan dit. Dit heeft meer toeters en bellen, maar toch.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-04-2021 18:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Jammer van die Ghost alike whatever zang.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-04-2021 18:25 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Dat is anders exact hoe Quorthon klonk op Blood on Ice. En als je het vergelijkt met diens soloplaten, valt dit nog mee.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 18-04-2021 19:47 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Ja kinders.. ik zoek dit nummer. Het is geen into, maar het hele nummer zo.

https://files.fm/u/u5eyv6av6


Het is de lichtinval ;')


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-04-2021 19:56 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2021 18:25 schreef Count Usher het volgende:
Dat is anders exact hoe Quorthon klonk op Blood on Ice. En als je het vergelijkt met diens soloplaten, valt dit nog mee.

Quorthon zong wel met meer ballen op Blood On Ice, dit is echt zwaar kut qua stem.

Vind de muziek wel tof, doet me wat denken aan de eerste paar The Gathering platen. En ook wel een beetje de oude Tiamat.



... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-04-2021 20:06 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2021 19:47 schreef Kimmey het volgende:
Ja kinders.. ik zoek dit nummer. Het is geen into, maar het hele nummer zo.

https://files.fm/u/u5eyv6av6


Klinkt als iets postrock achtigs... veel verder dan dat kom ik helaas niet


... hoe de hazen lopen ...


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 18-04-2021 20:10 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2021 20:06 schreef faalhaas het volgende:
Klinkt als iets postrock achtigs... veel verder dan dat kom ik helaas niet


Shazam kon niks vinden en er is geen playlist online te vinden.
In elk geval dankje voor de richting.


Het is de lichtinval ;')


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-04-2021 20:17 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2021 20:10 schreef Kimmey het volgende:
Shazam kon niks vinden en er is geen playlist online te vinden.
In elk geval dankje voor de richting.


Ben ook wel benieuwd trouwens, klinkt erg gaaf.


... hoe de hazen lopen ...


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 18-04-2021 21:16 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2021 20:17 schreef faalhaas het volgende:
Ben ook wel benieuwd trouwens, klinkt erg gaaf.


Lijkt heel erg op:
https://www.youtube.com/watch?v=4rd_AbvskBE&t=1931s


Het is de lichtinval ;')


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 18-04-2021 21:52 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2021 21:16 schreef Kimmey het volgende:
Lijkt heel erg op:
https://www.youtube.com/watch?v=4rd_AbvskBE&t=1931s

Het deed mij heel erg denken aan iets ambient. De link van Youtube die je hier post geeft ook o.a. aan dark ambient. Denk dat je best in die richting zoekt. Helaas is dat een genre waar ik niks van ken, buiten enkele industrial black metal bands die gebruik maken van (dark) ambient soundscapes in hun muziek. Succes met de zoektocht


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 18-04-2021 22:58 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2021 21:52 schreef Steel Jaw het volgende:
Het deed mij heel erg denken aan iets ambient. De link van Youtube die je hier post geeft ook o.a. aan dark ambient. Denk dat je best in die richting zoekt. Helaas is dat een genre waar ik niks van ken, buiten enkele industrial black metal bands die gebruik maken van (dark) ambient soundscapes in hun muziek. Succes met de zoektocht


Dank je wel!
Word een helse zoektocht dit hehe


Het is de lichtinval ;')


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 20-04-2021 23:14 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2021 22:58 schreef Kimmey het volgende:
Dank je wel!
Word een helse zoektocht dit hehe

Op het forum van Metal Archives zijn er help topics per genre. Probeer je vraag misschien eens te stellen in het black metal help topic? Op dat forum zit wel redelijk veel volk. Dus ik acht de kans wel bestaande dat iemand het gaat weten daar


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen