|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ga ervoor zou ik zeggen... |
|
quote: Ga jij sponsoren Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Dit stond op het gastenboek van graspop. Ik vraag me af over wie ze bezig zijn... "Ik ken een groepke met GEWELDIG ORIGINELE muziek, ongelofelijk goei gitaristen, nen drummer die een serieus goeie solo uit zijn gespierde lijf kan toveren, ne zanger die men niet van podiumvrees kan beschuldigen en erg toonvast is, een trouwe schare fans en geruime podiumervaring en ze spelen tot ieders verbazing op GMM, maar geloof me ze zullen iedereen verstomd doen staan!" De man met de kleine from Mexico |
|
Dat riekt naar schaamteloze zelfpromotie... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Nee dat was dus niet wat ik bedoelde... |
|
wat bedoel je dan? het is mij niet geheel duidelijk. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik ben dus niet 100% zeker dat dit over Xeah zou gaan. Waarschijnlijk wel dus: Een groep gaat zichzelf toch niet promoten door GEWELDIG ORIGINEEL te schrijven en dan nog in hoofdletters. Dit lijkt me meer een geval van ironie. [Dit bericht is gewijzigd door Davy op 16-04-2002 17:10] |
|
Ik ga wel naar Graspop maar ik ga NIET naar deze band kijken (aangezien ik pas zaterdag ga wordt dat zowiezo moeilijk maar anders ging ik nog niet kijken) |
|
quote: dat denk ik er ook van en niet uit jaloezie maar wel omdat elke Belgische groep nu als grap wordt aanzien. moet ik er van "The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will." |
|
Als alle ZM'ers nou ff verzamelen, geven we ze ff een uitjoelconcert Bazzio Attacks!!! |
|
hehe.. JAAWH! Don't touch me. I'm evil. |
|
Helaas gaat het inderdaad zo in de bizz... Ik weet er alles van. Ik heb er bijna een full-time baan aan om optredens voor Sun Caged te regelen. Zaal na zaal wijst ons af en dan hoor ik een week later dat een of andere kutband met een gemiddelde leeftijd van 18 jaar en 0,0 ervaring wel geboekt is ofzo. Omdat de oom van een van de bandleden bij die zaal werkt. Dat soort shit. Ook zijn er veel bands die die op nog veel lulligere wijze handelen. Zo hebben wij (Sun Caged) onlangs nog een tour met een redelijk bekende band aan onze neuzen voorbij zien gaan. Die band pikte dus min of meer onze plek als support act voor die tour in. Niemand was het daar mee eens want die band zuigt dikke neger pikken. Maar enkele bandleden hadden nu eenmaal op nuttige plekken een vinger in de pap. Na de tour hoorde ik van iedereen die was wezen kijken dat het voorprogramma gewoon genant was. Leuk is dat. Hebbe hebbe hebbe. Maar niet verdienen... Als je zo slecht bent als de band waar ik het hier over heb (ik noem geen namen), waarom WIL je dan per se dat soort tours doen? Zodat de hele wereld weet dat je niet kan spelen? Maar zelf de illusie hebben dat je het helemaal aant maken bent? Sun Caged heeft inmiddels wel VERDIEND om op ProgPower ( http://www.progpower.com ) te spelen dit jaar. En nog een berg andere redelijk grote festivals. Zie http://www.suncaged.com (dates page). We hebben nu bijna elk weekend een gig en gaan volgende maand 5 dagen naar Denemarken op tour. Alles zelf geregeld, zonder vriendjespolitiek of vieze praktijken. Dat is iets waar ik TROTS op ben. Veel trotser dan ik zou zijn wanneer ik in bovengenoemde band zou spelen. |
|
quote: Voor dat uitjoelconcert ben ik niet echt zo te vinden. Maar een verzamelplek vind ik wel een goed idee. Vooral tijdens een optreden dat toch niemand wil zien. |
|
quote: je bedoelt een soort meetinkje? |
|
quote: AMEN |
|
Dat optreden op Progpower is jullie dan ook dik gegund (ik had het je afgelopen jaar al voorspelt he Marcel.. ) Maar van Bob vind ik het een rare aktie.. Mijn ervaring met Bob is is dat hij een zeer sympathieke en integere kerel is die op zeker speelt. Voor mijn Penumbra-tour (de nieuwe CD heerst de pannen van het dak af maar dat terzijde) heb ik eerst een goed telefonisch onderhoud gehad. Later kreeg ik een keurige reactie van Bob terug dat hij er vanaf zag gezien het feit dat hij navraag gedaan had bij LSP (de platenboer 1 deur verder) en dat Penumbra niet goed genoeg verkocht (met dank aan het oude label van Penumbra die geen ene tering aan promotie en distributie deden). Penumbra verkocht niet genoeg, WTG en Dying Tears waren niet bekend genoeg en dus had hij geen enkele garantie dat er genoeg volk op af zou komen. Maar ja.. met namen als Slayer, My Dying Bride en Halford komen de bezoekers wel naar Graspop.. 2 jaar geleden was Ancient Rites opener van het hoofdpodium en dat hadden ze ook dik verdiend... Ik had dan dit jaar liever Manic Movenment ofzo gezien.... Inderdaad vriendjespolitiek dus... |
|
quote: Dat hadden ze veel eerder verdient; naar mijn idee krijgt die band nog steeds niet waar het recht op heeft. Als een band integer is dan is Ancient Rites het wel; ze zijn niet voor niets keer op keer genaaid door geldpikkers...(en dan nóg doorgaan...) Sharteel; zorg dat je mensen binnen de organisatie aan jouw kant krijgt met je verhaal; dit verhaal is zó duidelijk; hier moet je medestanders mee kunnen krijgen. En dan met z'n allen ertegenin! Echt zwaar lullig voor al dat andere Belgische talent!!!! ps. Nooit geweten dat Belgische bands zo geboycot worden. Weet iemand meer van het hoe & waarom? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
ff iets uitleggen... Bob is inderdaad 'n sympathieke kerel, 'n zakenman tot en met ook... Graspop bestaat al héél lang en was vroeger een niet-Metal fest... De grote man achter Graspop is nog steeds 'n kerel genaamd Peter Van Geel. Het allereerste fest was in zijn handen en hij is eigenlijk nog steeds de grote man.. Natuurlijk zitten er momenteel 'n hoop anderen tussen... Bob van Biebob en Herman Schuermans hebben 'n stevige hand in 't geheel maar niet alles... 't Is allemaal niet fair, en ook ik persoonlijk vind Xeah 't zeker nie waard om op het internationale podium te staan.. Ik ken de jongens persoonlijk en heb ze ook al aan enkele optredens geholpen.. Maar ze moeten nog enorm groeien... Als wij nu nog 'n aanval op o.a. de graspop-org. en Biebob gaan doen, waar zijn we dan mee bezig ??? Stel : ik als org. zet dan toch 's iets Belgisch op 't podium... 'n Hoop tegenwind langs alle kanten... Waarom zou 'k dan nog iets Belgisch doen ??? Met Calibre en Deviate staan er ook 2 kwaliteitsbands op het podium... Persoonlijk vind ik er niets aan, maar je moet eerlijk zijn, deze bands hebben wel uitstraling en zijn heftig.. Ze kunnen gemakkelijk meedraaien op de internationale markt... Uit eigen ondervinding heb ik al wel gemerkt dat veel bands mekaar steunen tot er eentje eens bekender / meer mogelijkheden krijgt dan 'n andere en dan zijn deze plots dikkenekken e.d. Zielig toch ?? Natuurlijk zijn er heel veel uitzonderingen en 'k krijg steeds meer 't gevoel dat 't de goeie richting uitgaat, dus... |
|
Ach dat is toch al jaren bekend dat het zo werkt en echt niet alleen in de muziek bizz. Toch geef ik de band groot gelijk! Of is er iemand hier die met zijn band zou bedanken voor zo'n mogelijkheid. Misschien zijn somiggen van jullie ook wel een beetje jaloers en zouden zelf daar wel willen staan Bovendien, als je je band ook tot een commercieel sucses wil maken is er meer voor nodig dan alleen talent |
|
Het gaat niet om het willen, het gaat om het verdienen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Mooie samenvatting.. En met jaloezie heeft het niks te maken. Ik voel me gewoon erg betrokken met de Belgische metalscene. Ik weet hoe moeilijk het is om herkenning te krijgen als Belgische groep. Dit is gewoon 1 groep die het voor iedereen verkloot. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Ik zou never nooit niet op zo'n manier ergens willen optreden, dat gaat 100% tegen mijn opvattingen over eerlijkheid in. Dit zijn naaistreken van de bovenste klasse ! |
|
quote: als een groep goed is ,krijgt die vanzelf de erkenning die het verdient .als graspop niet wordt gesubsidieerd door de overheid dan mag de organisator iedereen programeren ,die hij wil . het is immers zijn festival . ik denk dat de oplossing is je eigen festival organiseren en deze 'graspop' massaal te boycotten ,als je er zo over denkt ,en je eigen festival te promoten . |
|
quote: Zoals Mutilator al vroeg: Waarom hebben Belgische bands het dan zo moeilijk? Dit is de eerst keer dat ik hierover iets hoor.. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |