IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Left hand path" is NIET Entombed's beste album! [Metal Taboes] Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 05-12-2010 22:49 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 5 december 2010 22:46 schreef karnivoor het volgende:
Immolation, Meshuggah en Deathspell Omega zijn bands met dusdanig technisch geneuzel dat er totaal geen kracht meer, sfeer of bruutheid in zit.
Dat vind ik juist bij die bands wel meevallen.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-12-2010 22:50 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ik heb gisteren de hele discografie van meshuggah nog een keer geluisterd in chronologische volgorde. Daar heb je zitvleesch voor nodig, maar was best rewarding in the end.

Van immolation is ''close to a world below'' echt een klassiekertje. Van meshuggah kan de EP ''I'' en het album ''chaosphere'' mij het meeste bekoren.

Zo technisch is het allemaal niet, genoeg techdeath bands die het overschrijden. Die kan ik over het algemeen hebben en goed van genieten . Ik denk dat het minimalistische van black metal mij totaal niet trekt, en verder speelt de productie bij mij ook een hele grote rol. Ik wil alles gelikt en glad en moddervet .


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-12-2010 22:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Minimalistisch? Je had toch ook naar Cradle geluisterd? En Deathspell Omega?

Waanzin. Al die corezooi is een stuk minimalistischer, hoor, alleen lijkt dat niet zo omdat je oren voortdurend volgekotst worden


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-12-2010 22:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

"Moddervet" is tegenwoordig hetzelfde als saai en totaal kunstmatig...


Boeiender


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-12-2010 22:52 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 5 december 2010 22:48 schreef Hypnos het volgende:
Emperor ook? ANthems proberen!!



en wat is het probleem? De stem, de blastststststs?


de stem (die door de kutproductie nog kutter is), de productie (dat is het allerkutst) en de eindeloze blastbeats inderdaad. Tegen blastbeats kan ik heel goed, maar niet als het alles is wat de drummer te bieden heeft. (Door dit te zeggen zullen mensen vast boos op me worden )

Als ik black metal luister voel ik me niet lekker op mn gemak. ''out of place'' is het beste woord om het te omschrijven denk ik.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-12-2010 22:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 december 2010 22:51 schreef MR. N het volgende:
"Moddervet" is tegenwoordig hetzelfde als saai en totaal kunstmatig...

Yup. Alle frequenties voltrekken is teh sukcz0r! Veel muziek heeft ruimte nodig om te ademen


I wish I was a butterfly


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 05-12-2010 22:54 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Op 5 december 2010 22:51 schreef MR. N het volgende:
"Moddervet" is tegenwoordig hetzelfde als saai en totaal kunstmatig...


Je moet ook niet de verkeerde dingen horen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2010 22:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 december 2010 22:50 schreef iPim het volgende:
Ik heb gisteren de hele discografie van meshuggah nog een keer geluisterd in chronologische volgorde. Daar heb je zitvleesch voor nodig, maar was best rewarding in the end.

Van immolation is ''close to a world below'' echt een klassiekertje. Van meshuggah kan de EP ''I'' en het album ''chaosphere'' mij het meeste bekoren.

Zo technisch is het allemaal niet, genoeg techdeath bands die het overschrijden. Die kan ik over het algemeen hebben en goed van genieten . Ik denk dat het minimalistische van black metal mij totaal niet trekt, en verder speelt de productie bij mij ook een hele grote rol. Ik wil alles gelikt en glad en moddervet .


oef!! I imo het beste Meshuggah werk.
wat je in black niet hebt is bruutheid, of je moet bepaalde werken gaan zoeken die richting Immoatoin gaan.. dus daar zit je blok.

er is ook maximale black zonder in technics te vervallen bestaan wel degelijk goor!


signature


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-12-2010 22:56 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

3 reacties op m'n laatste post, mooi, was hij toch ontopic.


Je moeder.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2010 22:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 december 2010 22:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Yup. Alle frequenties voltrekken is teh sukcz0r! Veel muziek heeft ruimte nodig om te ademen




klopt de dikte van de sound is vervallen tegenwoordig in obesitasgeluid. Actief luisteren zit er niet meer in, vet in de oren wel


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2010 22:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 december 2010 22:56 schreef karnivoor het volgende:
3 reacties op m'n laatste post, mooi, was hij toch ontopic.


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-12-2010 22:58 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 december 2010 22:54 schreef KHPLF het volgende:
Je moet ook niet de verkeerde dingen horen
Mwoah, als ik bijvoorbeeld Metalcore hoor, zijn de producties 99 van de 100 keer volstrekt inwisselbaar. Volgeblafte producties zijn naar mijn smaak redelijk ruk. Er is niets te ontdekken in een plaat na een paar keer luisteren. Ergo: Saai.


Boeiender


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-12-2010 22:58 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 5 december 2010 22:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Minimalistisch? Je had toch ook naar Cradle geluisterd? En Deathspell Omega?

Waanzin. Al die corezooi is een stuk minimalistischer, hoor, alleen lijkt dat niet zo omdat je oren voortdurend volgekotst worden


Die nieuwste van deathspell omega was dan ook een van de weinige albums die ik kon hebben. Ik hou niet overgeproduceerdheid, maar van een goede mix hou ik wel.

Er is inderdaad erg veel ''genericore'', maar er zijn genoeg bands, vooral binnen de grenzen van chaotic metalcore/hardcore, die genoeg kwaliteitsmuziek weten te produceren. Binnen de deathcore zijn er ook genoeg technische bands te vinden.

Niet alles klinkt als ''i declare war''


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 05-12-2010 22:59 by KHPLF Profiel van KHPLF

Tussen "moddervet" en "gelijk al het geluid op maximaal trekken" zit nog steeds een verschil anders, wat bands en promotiepipos ook mogen doen laten geloven

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 05-12-2010 23:00]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-12-2010 23:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 december 2010 22:58 schreef iPim het volgende:
Die nieuwste van deathspell omega was dan ook een van de weinige albums die ik kon hebben. Ik hou niet overgeproduceerdheid, maar van een goede mix hou ik wel.

Er is inderdaad erg veel ''genericore'', maar er zijn genoeg bands, vooral binnen de grenzen van chaotic metalcore/hardcore, die genoeg kwaliteitsmuziek weten te produceren. Binnen de deathcore zijn er ook genoeg technische bands te vinden.

Niet alles klinkt als ''i declare war''

Je stelt nu kwaliteitsmuziek opeens gelijk aan technische bands, lijkt het. Dat ben ik in ieder geval pertinent niet met je eens.

Je houdt niet van overgeproduceerdheid maar geeft wel hoog op over allerlei core-dingen. Volgens spreekt je het dan wel aan, of je vindt het in ieder niet storend. Ik wel. In het begin klinkt het dan wel oorverdovend overdonderend, maar door totaal gebrek aan contrast en spanning wordt het overdovend saai.


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-12-2010 23:04 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 december 2010 22:59 schreef KHPLF het volgende:
Tussen "moddervet" en "gelijk al het geluid op maximaal trekken" zit nog steeds een verschil anders, wat bands en promotiepipos ook mogen doen laten geloven
Daarom ook "moddervet" tussen de "& "....


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-12-2010 23:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 5 december 2010 22:59 schreef KHPLF het volgende:
Tussen "moddervet" en "gelijk al het geluid op maximaal trekken" zit nog steeds een verschil anders, wat bands en promotiepipos ook mogen doen laten geloven

Ja, en tussen "kutproductie" en "productie die niet volgens de standaarden van de massa is" zit ook nog steeds een verschil, maar dat laat Piimeltje niet zoveel van blijken


I wish I was a butterfly


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 05-12-2010 23:08 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Op 5 december 2010 23:04 schreef MR. N het volgende:
Daarom ook "moddervet" tussen de "& "....


Jaja


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-12-2010 23:10 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 5 december 2010 23:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, en tussen "kutproductie" en "productie die niet volgens de standaarden van de massa is" zit ook nog steeds een verschil,




kijk maar naar de metal uit de jaren tachtig en begin jaren negentig!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-12-2010 23:11 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ik word zo langzamerhand wel een beetje moe van al die bass-boosts in nieuwe ...-core releases. We zijn van mijn originele standpunt afgegleden. Hoe moddervet of gelikt ik mijn productie ook wil, ik wil het in ieder geval niet zoals bij de meeste black metal.

En daarom vind ik het niet leuk. Punt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-12-2010 23:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 5 december 2010 22:59 schreef KHPLF het volgende:
Tussen "moddervet" en "gelijk al het geluid op maximaal trekken" zit nog steeds een verschil anders, wat bands en promotiepipos ook mogen doen laten geloven


Trui, woord omhoog. Dat mogen de deathcore-bands van vandaag wel eens leren.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 05-12-2010 23:12 by KHPLF Profiel van KHPLF

Mensen die zwijmelen over hoe goed metal vroeger was.

Nu is het veel toffer!


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 05-12-2010 23:13 by Count Steel Profiel van Count Steel

@Ben, daarom is 't live altijd leuker


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-12-2010 23:18 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 5 december 2010 23:12 schreef KHPLF het volgende:
Mensen die zwijmelen over hoe goed metal vroeger was.

Nu is het veel toffer!


Vroeger was het niet zozeer beter, er waren wel veel meer bands met een duidelijk eigen geluid en dito productie.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-12-2010 23:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Vroeger waren er gewoon minder bands bekend. Nu kent men veel meer bands van het niveau 'optreden-in-lokale-gymzaal'.

@CS: idd!

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 05-12-2010 23:23]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen