IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Left hand path" is NIET Entombed's beste album! [Metal Taboes] Vorige pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-02-2012 15:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Gorguts is best wel ongenietbaar


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-02-2012 15:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Gorguts is best wel extreem saai.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Graftmeister
Usericon van Graftmeister
Posted 08-02-2012 8:05 by Graftmeister Profiel van Graftmeister

quote:
Op 21 juni 2010 20:38 schreef bastianus het volgende:
Die eerste van Machine Head is één van de beste metal-albums ooit.
Helemaal mee eens!!!


Graftmeister
Usericon van Graftmeister
Posted 08-02-2012 8:12 by Graftmeister Profiel van Graftmeister

Origin is een grote brij van herrie ( schrijf eens een nummer)
Metallica heeft maar drie goede albums ( de eerste drie)
En niet megadeth maar exodus had een van de big four moeten zijn...


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 08-02-2012 8:28 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 8 februari 2012 8:12 schreef Graftmeister het volgende:

Origin is een grote brij van herrie ( schrijf eens een nummer)

+1
quote:
Metallica heeft maar drie goede albums ( de eerste drie)

-1
quote:
En niet megadeth maar exodus had een van de big four moeten zijn...

+10

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 08-02-2012 8:29]


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 08-02-2012 9:47 by Brent_ Profiel van Brent_

quote:
Op 5 februari 2012 15:04 schreef BenKnuckles het volgende:
Gorguts is best wel extreem saai.


Obscura (de plaat, niet de band) ook gecheckt? Meesterwerkje! De rest kan ik idd weinig mee.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 08-02-2012 9:49 by CTTS Profiel van CTTShttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 8 februari 2012 9:47 schreef Brent_ het volgende:
Obscura (de plaat, niet de band) ook gecheckt? Meesterwerkje! De rest kan ik idd weinig mee.


+100



Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 08-02-2012 10:28 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

• Naarmate ik ouder word, word ik telkens meer mainstream, en de bands doen mee. Slayer is ongekend main stream succesvol, Machine Head ook zo. En ik kan me meer op dergelijke bands verheugen dan op Exhumed, of zoiets.

• Black metal is een tragische parodie op zichzelf geworden.

• Emperor is een geniale ban die eigenlijk een soortgelijke status en commercieel succes van een Slayer zou moeten hebben.

• Entombed is de gaafste band ooit.

• Engelse bands maken beter geen 'Blackened metal', want het klinkt allemaal moeilijk Cradle-of-Filth-achtig gay en klote. Niet doen!

• Bands die in het Noors/ Zweeds/ Engels zingen klinken beter dan bands die in het Duits of Nederlands zingen.

• Ik heb 'Don't break the oath' in de kast staan en hooguit 1x beluisterd.


Ja hoor...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 10:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 10:28 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
• Naarmate ik ouder word, word ik telkens meer mainstream, en de bands doen mee. Slayer is ongekend main stream succesvol, Machine Head ook zo. En ik kan me meer op dergelijke bands verheugen dan op Exhumed, of zoiets.

Mja, niet alle bands falen als ze meer mainstream worden, maar die twee voor een groot deel wel. Jammer dan.
quote:
• Black metal is een tragische parodie op zichzelf geworden.

Ja en nee.
quote:
• Emperor is een geniale ban die eigenlijk een soortgelijke status en commercieel succes van een Slayer zou moeten hebben.

Ja! Een miljoenmiljard keer beter dan Slayer, dat sowieso. En vrijwel nog steeds ongeëvenaard.
quote:
• Entombed is de gaafste band ooit.

Nee. Maar wel erg gaaf.
quote:
• Engelse bands maken beter geen 'Blackened metal', want het klinkt allemaal moeilijk Cradle-of-Filth-achtig gay en klote. Niet doen!

Akercocke. Einde discussie.
quote:
• Bands die in het Noors/ Zweeds/ Engels zingen klinken beter dan bands die in het Duits of Nederlands zingen.

Eens.
quote:
• Ik heb 'Don't break the oath' in de kast staan en hooguit 1x beluisterd.

O. Ik vind het sowieso maar 'redelijk', dat hele MF/DS-circus.

Hoewel de Emperor-cover van Gypsy natuurlijk 100% geniaal is.


I wish I was a butterfly


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 08-02-2012 10:52 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 8 februari 2012 10:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mja, niet alle bands falen als ze meer mainstream worden, maar die twee voor een groot deel wel. Jammer dan.


dat hele gedoe over mainstream metal, ik bergijp het niet goed. Wat wordt er nu eigenlijk mee bedoeld?? Ik hoor het vaker. Van de genoemde bands is er nog nooit iets gedraaid op de 'normale' mainstream radio. Bands van naam die zich laten 'sponsoren' door drank/drum /gitaar/versterkers e.d.? Hun zaakjes beter voor elkaar hebben omdat ze bekendheid genieten en een bredere doelgroep aantrekken dan alleen old school publiek. Is dat het kenmerk van mainstream?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 10:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 10:52 schreef Spirit In Black het volgende:
dat hele gedoe over mainstream metal, ik bergijp het niet goed. Wat wordt er nu eigenlijk mee bedoeld?? Ik hoor het vaker. Van de genoemde bands is er nog nooit iets gedraaid op de 'normale' mainstream radio. Bands van naam die zich laten 'sponsoren' door drank/drum /gitaar/versterkers e.d.? Hun zaakjes beter voor elkaar hebben omdat ze bekendheid genieten en een bredere doelgroep aantrekken dan alleen old school publiek. Is dat het kenmerk van mainstream?

Zoiets. En succes meer op basis van voorgaande resultaten dan huidige resultaten, blabla. Sound aangepast (vergemakkelijkt, meestal) om succes te blijven houden, et cetera.

Arch Enemy is ook zo'n band. Bah.

An sich is het allemaal niet erg, als de muziek maar goed blijft. Maar dat blijft het meestal niet


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-02-2012 11:11 by M. Profiel van M.

Black metal is gaaf.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 08-02-2012 11:14 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 8 februari 2012 10:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zoiets. En succes meer op basis van voorgaande resultaten dan huidige resultaten, blabla. Sound aangepast (vergemakkelijkt, meestal) om succes te blijven houden, et cetera.

Arch Enemy is ook zo'n band. Bah.

An sich is het allemaal niet erg, als de muziek maar goed blijft. Maar dat blijft het meestal niet


smaken verschillen nu eenmaal en let's be honest, er zijn maar weinig bands tr00 to the bone als er een goeie deal gesloten kan worden....
a. om de plaatverkoop te stimuleren
b. daardoor meer bekendheid te genieten
c. meer $$ in je pocket om leuke dingen mee te doen.

Dat hele gedoe is voor een groot deel afgunst. Hard werken is cool, maar er iets mee verdienen....

Ben het er wel mee eens dat het soms wat minder opzichtig mag. Dat heeft waarschijnlijk met het zakelijk inzicht te maken van of manager, maar ook zeker de bandleden.

Btw de laatste plaat van Slayer of MH is beter en herkenbaarder dan van menig thrash / metalcore / deathcore bandje. Die druipen nu ook massaal af bij gebrek aan herkenbaarheid en inspiratie. Ligt ook aan de 'fan' van tegenwoordig, zijn te snel uitgekeken, door teveel aanbod. Dat zorgt voor onzekerheid bij de platenmaatschappij, maar als er wél gescoord, wordt het succes je niet gegund. Ben je meteen 'mainstream'. Hetzelfde lot is Mastodon beschoren. Is een instelling die ik toch wel een beetje betreur. De enige die er enigszins mee wegkomt is Opeth.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 11:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 11:14 schreef Spirit In Black het volgende:
smaken verschillen nu eenmaal en let's be honest, er zijn maar weinig bands tr00 to the bone als er een goeie deal gesloten kan worden....
a. om de plaatverkoop te stimuleren
b. daardoor meer bekendheid te genieten
c. meer $$ in je pocket om leuke dingen mee te doen.

Dat hele gedoe is voor een groot deel afgunst. Hard werken is cool, maar er iets mee verdienen....

An sich is het allemaal niet erg, als de muziek maar goed blijft

Nou ja, en het is natuurlijk sowieso niet erg, zoals je inderdaad zegt: smaak. Dat ik het niets (meer) vind doet er ook niet toe
quote:
Ben het er wel mee eens dat het soms wat minder opzichtig mag. Dat heeft waarschijnlijk met het zakelijk inzicht te maken van of manager, maar ook zeker de bandleden.

Yup.
quote:
Btw de laatste plaat van Slayer of MH is beter en herkenbaarder dan van menig thrash / metalcore / deathcore bandje.

Dat is ook waar, ja. Die zijn ook best goed teruggekomen van een wat mindere tijd.
quote:
Die druipen nu ook massaal af bij gebrek aan herkenbaarheid en inspiratie. Ligt ook aan de 'fan' van tegenwoordig, zijn te snel uitgekeken, door teveel aanbod. Dat zorgt voor onzekerheid bij de platenmaatschappij, maar als er wél gescoord, wordt het succes je niet gegund. Ben je meteen 'mainstream'. Hetzelfde lot is Mastodon beschoren. Is een instelling die ik toch wel een beetje betreur. De enige die er enigszins mee wegkomt is Opeth.

Klopt, vind ik ook jammer, hoor. In casu Mastodon: die hebben door hard werken de top gehaald en maken nog prima platen. Niet meer de ruige van vroegah, maar wel gaaf werk. Prima.


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-02-2012 11:20 by M. Profiel van M.

Zitten mensen Mastodon serieus te betichten van knievallen voor de commercie?


Pffff....


Volkomen oninteressant. Ik vind de meeste "mainstream metal" gewoon flauw, klaar. En Opeth al helemaal.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 08-02-2012 11:21 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

• True en underground zijn voor een heleboel bands termen die als excuus worden gebruikt omdat het commercieel (nog) geen succes is.

Dimmu Borgir was ooit underground en true. Nu zijn ze een commerciële poppenkast, waar ze een betere boterham van eten dan het gerommel in de marge van voorheen. Welke muzikant wil niet kunnen leven van zijn/ haar muziek?



Ja hoor...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 11:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 11:21 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
• True en underground zijn voor een heleboel bands termen die als excuus worden gebruikt omdat het commercieel (nog) geen succes is.

Dimmu Borgir was ooit underground en true. Nu zijn ze een commerciële poppenkast, waar ze een betere boterham van eten dan het gerommel in de marge van voorheen. Welke muzikant wil niet kunnen leven van zijn/ haar muziek?

Klopt wel.

Tegelijkertijd: "true en underground zijn" kan je een vrijbrief geven mokerveel shirtjes e.d. uit te geven en lekker te cashen.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2012 11:24 by bastianus Profiel van bastianus

De enige echt gave blackmetalbands zijn King Diamond en Notre Dame. Vooral Notre Dame eigenlijk. Oja, en Masters Hammer natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2012 11:25 by bastianus Profiel van bastianus

Oja, en Bathory. En de nieuwere Mayhem. Beenham smaakt ook best trouwens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 08-02-2012 11:29 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 8 februari 2012 11:24 schreef bastianus het volgende:
De enige echt gave blackmetalbands zijn King Diamond en Notre Dame. Vooral Notre Dame eigenlijk. Oja, en Masters Hammer natuurlijk.


Je kan goed zien wanneer jij voor het laatst in de Gevel bent geweest. Notre Dame, wow, die draaiden we daar nog wel eens.


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2012 11:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 februari 2012 11:29 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Je kan goed zien wanneer jij voor het laatst in de Gevel bent geweest. Notre Dame, wow, die draaiden we daar nog wel eens.
De enige nieuwe black metal-albums die ik ken en vaker draai zijn die van Mayhem, Hollenthon en Akercocke inderdaad, omdat zich dat nog een beetje onderscheidt van de rest. Verder lijkt het allemaal op elkaar. Idem voor de death trouwens. Maarre, ik luister het nog wel hoor. Alleen boeit weinig me.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 11:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 11:42 schreef bastianus het volgende:
Verder lijkt het allemaal op elkaar. Idem voor de death trouwens.

Onzin, en dat weet je best. Je verdiept je er gewoon niet genoeg in, omdat je daarvoor te weinig tijd hebt met al opruien van je


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2012 11:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 8 februari 2012 11:44 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Onzin, en dat weet je best. Je verdiept je er gewoon niet genoeg in, omdat je daarvoor te weinig tijd hebt met al opruien van je
Hehe. Afijn, ik ga voor de primitieve en rauwe muziek. Dat stadium zijn de meeste death en black wel gepasseerd. Zelfs de laatste Autopsy klinkt i.m.o. al te gladjes, verder is het een beste plaat trouwens. Dus houd ik het nu vooral bij crust, dat heeft nog wel dat rauwe primitieve.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 08-02-2012 11:48 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Pft, ben het met Batsdieanus eens. En met AG, ik heb de energie niet om al die nieuwe meuk te checken, ik weet alleen wel dat er niet veel meer is dat me heel erg kan verrassen.

Laatste 'nieuwe' ontdekking was Shining's Halmstadt. Wreed album, maar natuurlijk jaaaaaren niet op zitten te letten, op die gasten.


Ja hoor...


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 08-02-2012 11:48 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen