|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik zet hier bij veel stoner nummers wierook aan, ook bij dark ambient. Blowen doe ik op verschillende muziek. Ik zet graag viking/pagan metal op als ik gedronken heb en ik luister vaak muziek tijdens het inslapen. Nu luister ik bijv Them Crooked Vulture's met een biertje, donkere kamer, wierookje en kaarsjes. Het doet maar even pijn! |
|
Mja, eigenlijk zit ik gewoon bij alle muziek thee te drinken. Kaarsen wil ik niet in de buurt van de computer hebben. |
|
Ik geloof niet dat ik bepaalde rituelen heb tijdens een bepaald soort muziek. Wanneer de muziek goed genoeg is, ga ik er toch wel in op, dan maakt de situatie niet heel veel uit. |
|
The Doors in de auto. Ah Keep your eyes on the road, Your hands upon the wheel. Keep your eyes on the road Your hands upon the wheel. Yeah, we're going to the roadhouse, Gonna have a real good-time. Yeah, the back of the roadhouse, They've got some bungalows. Yeah, the back of the roadhouse, They've got some bungalows. They dance for the people Who like to go down slow. Let it roll, baby, roll. Let it roll, baby, roll. Let it roll, baby, roll. Let it roll, all night long. En dan meeblèren! |
|
Op zich geen rituelen, al vind ik het heeeeel soms wel fijn om op een vrijdag avond de mobiel uit te zetten, Pink Floyd oid aan te zetten en dan 2 trekjes van een joint te nemen. Hehe, dan vlieg ik al door de muziek heen. Boeiender |
|
quote:Idem. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
Hier inderdaad ook altijd kaarsen aan en verder al het licht uit als ik er echt in op wil gaan. Vooral bij veel ambient en post shit als WITTR is dat heel relaxed. Soms ook een waterpijpje erbij (meestal zonder, maar af en toe met groenten), maar meestal drink ik een lekker glas whiskey erbij. |
|
Afwassen |
|
Mja, ik draai nu een album waar ik vroeger tranen van kon krijgen. Gebeurt nu niet meer. |
|
Ik heb dat niet meer. Eigenlijk zo ongeveer sinds ik dingen download (vanaf 1999), bedenk ik me nu. Vroegah kocht ik een lp of een cd, dan zette ik de boxen precies goed richting bank en ging ik liggen luisteren. Hele plaat lang. Zonder drank of drugs ofzo. Gewoon luisteren. Op de één of andere manier komt dat er gewoon niet meer van. Vreemd eigenlijk. [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 22-06-2010 22:22] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Als ik écht naar een album wil luisteren ga ik languit op de bank liggen en pak de hoes er bij, die ik uitgebreid ga bestuderen. Als de teksten er bij zitten lees ik die vaak mee. Bijkomend trekje is dat ik standaard ook aan hoes en binnenhoes ruik. Bareuh... |
|
quote: Precies hetzelfde hier. Gewoon genieten. Of je emoties af laten reageren op de muziek... Maar bij mij altijd zonder drugs geweest. Wel soms met een drankje. |
|
quote: Grappig, dat had ik eerst ook toen ik mijn muziek voor het eerst digitaal ging luisteren met MP3's. Sinds ik echter een Squeezebox heb en al mijn muziek heb geript en van de juiste tags heb voorzien gaat het muziek luisteren weer een stuk bewuster. Misschien omdat ik door de indeling vrij bewust op artiest en album zoek en er gemakkelijk doorheen kan bladeren als ik nog niet weet wat ik op wil zetten. Het kan er ook mee te maken hebben dat ik ten opzichte van de oude situatie een nieuwe muziekset heb die ik zorgvuldig heb uitgekozen. Daarom heb ik met name in de beginperiode heel nadrukkelijk geluisterd naar alle details die ik daarvoor nooit hoorde en dit doe ik met enige regelmaat nog wel. Sli-Sla-Slayer! |
|
Sommige artiesten roepen de rituelen ook bewust op. Net die limited edition-box van de nieuwe Watain binnen en daar zit o.a. een kaars in met de tekst: 'Burn this candle while taking part of Lawless Darkness. It should be set alight in the name of Watain.' |
|
quote: Kijk, dat vind ik dan weer een beetje cheesy. |
|
quote: Inderdaad. En vreemd genoeg is het nog een geurkaars ook. En dan heb ik het niet over de geur van geitenbloed. |
|
Gewoon aardbeien of zo? |
|
quote: Ik kan de lucht even niet thuisbrengen. Kaarsen met aardbeienlucht vind ik trouwens best wel raar... |
|
quote: Dat. Ik steek meestal mijn neus wel in de hoes, vooral bij vinyl. come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
Volume op maximaal, alle deuren en ramen open, en zorgen dat alle buren er last van hebben. En dan afwisselen tussen water drinken en headbangen Nee. |
|
quote:Gaaf zeg. |
|
Volume lekker oppompen is altijd heerlijk. Ik doe het niet zodat de buren het kunnen horen maar soms (zoals op dit moment) kan het me ook weinig interesseren. Ik heb de hele dag in de bieb gestudeerd dus vind het wel effe lekker om nu te pompen. |
|
Schoonmaken met thrash metal. Verder geen rituelen. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Soulboulder op 30-06-2010 20:56] Nee. |
|
. Nee. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |