|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Stefan van Obscura kloont niet alleen Death, maar nu ook Dissection (incl Somberlain cover). Beter dan Reinkaos en aangezien de band zelf niet meer bestaat, waarom ook niet? http://www.myspace.com/thulcandrametal [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-07-2010 16:52] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Vette plaat! Niveau van "Storm of the Light's Bane" wordt niet helemaal gehaald, maar Thulcandra is zeker de moeite waard. |
|
Ik vind het erg lekker klinken |
|
Bedankt voor de tip, erg fijn !! Vind ik ook niet |
|
Het ligt er wel héél erg dik bovenop, ja. Maar het klinkt ook gewoon goed. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Zelfs het reaper-motief van het artwork is gejat quote: I maim to please The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Donders, dit is best lekker. |
|
Slap aftreksel. Ik snap die 'hype' totaal niet. En wat betreft het openinsbericht: ik vind het zeker NIET beter dan Reinkaos. Ik kan me erg storen aan alle commentaar op dat album. Ik draai hem nog steeds regelmatig en vind het een heerlijk rauwe plaat. |
|
quote: Bij het lezen van deze zin moest ik direkt denken aan dit geweldige schrijfsel van Angry metal guy: "At the end of the day, Thulcandra will be limited by the perception they are a tribute band of sorts and I’m sure they embraced that fact from the beginning. However, this is a great black metal album, tribute or no. If you like Dissection, you will like this plenty. If you like well done and very professional melodic black metal, this will impress you. If however, you are a music snob and look down your nose at anyone not striving for the very cutting edge of originality, you may have some issues here. For those of you in the latter category, lighten the fuck up and enjoy this damn album!!" En ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. Fallen Angel's dominion is een geweldig album. Niet alleen een ode aan Dissection maar ook aan Necrophobic en Unanimated. Dit soort melodieuze, epische black/death metal wordt veel te weinig gemaakt en daarom kan ik Thulcandra alleen maar toejuichen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Wel een beetje een érg groot verschil tussen a) 'tribute band' en b) 'not striving for the very cutting edge of originality', vind je niet? En als degene dan ook nog beweert dat daar niets tussenin zit, neem ik hem niet serieus. Maar ja, ik vind originaliteit nog altijd belangrijker dan pure spelkwaliteit. En ik heb inderdaad helemaal niets met tribute/cover bands. |
|
Mensen die Reinkaos een "rauwe plaat" vinden neem ik niet serieus. En ik krijg al helemaal rode vlekken in m'n nek van mensen die originaliteit belangrijker vinden dan kwaliteit. Nee, geef mij maar sterke nummers met sfeer die mij weten te raken. Dan mag jij je originaliteit wel houden. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Dat eerste is een feit en dat tweede een mening. Prima toch? |
|
Nee. Jou "feit" is ernstig discutabel en "meningen" zijn dooddoeners. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Maar verder gaat alles goed met je? |
|
Nee, ik heb zin om te jennen. Maar ik ben het ook echt helemaal zat dat mensen aan pure kwaliteit voorbij gaan omdat het niet origineel is. Terwijl de grootste bagger op handen gedragen wordt omdat men toevallig nog niet eerder zoiets had gehoord. Alleen grote namen zijn geoorloofd om van dat pad af te wijken. Bands als Cannibal corpse, Motorhead of Iron maiden zou het zelfs niet in dank afgenomen worden als ze een plaat zouden opnemen die origineel was. Maar goed, deze discussie hoort niet in dit topic. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
On-topic: als je zowel muzikaal als qua artwork Dissection probeert te klonen en dan ook nog eens een cover van The Somberlain op je album zet, dan moet je m.i. toch ook zorgen dat je MINSTENS even goed bent als die band en dus echt iets toevoegt. Maar Thalcundra is (logisch ook) kwalitatief gewoon veruit de mindere. |
|
Het zijn maar liedjes. Niets om je heel erg druk om te maken, lijkt me. Niet leuk, niet luisteren, wel leuk, wel luisteren. Potvervier, het kan zo simpel zijn. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Juist. Ik vind het best gaaf, eens even kijken waar ik de cd kan scoren |
|
Heerst er een hype rondom Thulcandra? Wel een hele bescheiden dan, volgens mijn waarnemingen. Verder niks mis met het album, zoals er evenmin niks mis is met 'tribute bands' als Violator, Entrails enzovoorts. Oh ja, en over 'tribute bands' gesproken: de zijdelingse bewering in de openingspost dat Obscura een verkapte Death-kloon is slaat natuurlijk nergens op. |
|
quote: Touché, want idd. te kort door de bocht. Het kwam voort uit mijn indruk dat Stefan originele van stijl veranderde/opgeheven bands gebruikt voor zijn eigen muzikale carriëre en dat is idd niet alleen herkenbaar jatten van de latere Death maar ook van bijv -de oude- Cynic. Obscura gaat daarnaast idd ook nog wat verder dus idd. niet zomaar een kloon. De manier waarop hij dat uitvoert juich ik overigens van harte toe en wacht alweer op de volgende opgeheven originele band die hij gaat klonen The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Pestilence misschien? |
|
quote: Die bestaan nog. Liever Nocturnus. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik vind dit niet zo goed. Gewoon Norsecore als je het mij vraagt. Pakken beter dan die gare bende van Reinkaos wat mij betreft, maar daar is niet zo veel voor nodig. Als ik Dissection in de 21e eeuw wil horen zet ik wel Watain op. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Nou heb ik van Watain alleen "Lawless darkness" maar ik hoor de vergelijking met Dissection daar niet echt in terug. |
|
Ow, ze doen mij altijd sterk aan Dissection denken. Als je nieuwsgierig bent waar ik het dan in vredesnaam over zou moeten hebben (het kan natuurlijk ook aan mij liggen hehe) moet je maar eens "The Somberlain" van Dissection en die laatste Watain plaat na elkaar draaien. Nu vind ik Watain totaal geen kloon, maar ik vind ze wel op hetzelfde spoor zitten als de oude Dissection (vooral qua gitaarmelodieën). Zelfde sfeer, zelfde stijlmiddelen, zelfde inspiratiebron, zo hoor ik het iig terug. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |