IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Thulcandra (voor Dissection fans) Vorige pagina | Volgende pagina
RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 18-07-2010 21:44 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Maar Watain-gitarist Set speelde juist op Reinkaos en niet op de oude Dissection-platen.

Niet dat je Set op de platen van Watain hoort (alleen live), maar toch.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-07-2010 21:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Lawless Darkness heb ik nog niet gehoord, maar op Sworn to the Dark is de link met Dissection wel vrij gemakkelijk te horen ja.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-07-2010 22:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Ach, d'r lopen genoeg bands rond die in hetzelfde straatje zitten als Dissection. Necrophobic, Unanimated, Watain, Zarathustra, noem ze maar op.

Persoonlijk vind ik Watain meer groove hebben dan een Dissection. Ik vind Watain dan ook kwaadaardiger maar minder sfeervol dan Dissection. Terwijl Thulcandra de sfeer weer meer benaderd.

[edit]
Wat de fuck is Norsecore nou weer?

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 18-07-2010 22:09]

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-07-2010 22:11 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2010 22:08 schreef XnegativeX het volgende:
[edit]
Wat de fuck is Norsecore nou weer?

Term voor het geram en gebeuk die Marduk, Gorgoroth en Dark Funeral produceren. Maar net zo negatief bedoeld als 'mallcore' (= nu-metal), dacht ik.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 18-07-2010 22:12]

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 18-07-2010 22:25 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 18 juli 2010 21:35 schreef M. het volgende:
Ow, ze doen mij altijd sterk aan Dissection denken. Als je nieuwsgierig bent waar ik het dan in vredesnaam over zou moeten hebben (het kan natuurlijk ook aan mij liggen hehe) moet je maar eens "The Somberlain" van Dissection en die laatste Watain plaat na elkaar draaien.

Ok, die hoor ik dus totaal niet, haha. Ik vind Somberlain veel meer naar heavy metal neigen, als ik Watain al met Dissection moet vergelijken denk ik eerder aan storm of the light's bane, maar ook niet echt veel. Komt denk ik vooral door de drums op Lawless darkness, die zijn zo totaal anders dan bij Dissection..

quote:
Nu vind ik Watain totaal geen kloon, maar ik vind ze wel op hetzelfde spoor zitten als de oude Dissection (vooral qua gitaarmelodieën). Zelfde sfeer, zelfde stijlmiddelen, zelfde inspiratiebron, zo hoor ik het iig terug.

Hier kan ik me wel deels in vinden ja, vooral sfeer en stijlmiddelen ja.

RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 18-07-2010 22:33 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

De vergelijking berust inderdaad vooral op sfeer en is niet zozeer muzikaal. Watain is toch echt veel meer blackmetal dan Dissection.
Maar qua sfeer doet zelfs The Devil's Blood me aan beide bands denken, terwijl het totáál andere muziek is.

[Dit bericht is gewijzigd door RudiEngel op 18-07-2010 22:33]

Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 30-07-2010 14:19 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Ik heb de cd van Thulcandra inmiddels een behoorlijk aantal keer van voor naar achter geluisterd.

EN ik blijf het een gave plaat vinden. Ja het lijkt op dissection, lekker belangrijk, die band is er niet meer, en dit klinkt gewoon erg gaaf. Vind het misschien wel net iets gaver dan Dissection.

NotYourBitch
Usericon van NotYourBitch
Posted 30-07-2010 14:35 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2010 14:19 schreef Sjaakie het volgende:
Ik heb de cd van Thulcandra inmiddels een behoorlijk aantal keer van voor naar achter geluisterd.

EN ik blijf het een gave plaat vinden. Ja het lijkt op dissection, lekker belangrijk, die band is er niet meer, en dit klinkt gewoon erg gaaf. Vind het misschien wel net iets gaver dan Dissection.

+1.

=)

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-07-2010 14:36 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Gewaagde uitspraak!

Klinkt wel lekker dit trouwens maar haalt het toch echt niet bij de oude Dissection vind ik.

Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 30-07-2010 14:38 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Tsja, gewaagd, gewaagd.

Ik zie het als 2 verschillende bands, het heeft ontzettend raakvlakken met elkaar, maar ik vind de gitaarpartijen net wat gaver van Thulcandra, alhoewel het maar weinig scheelt met de Dissection partijen hoor, drums vind ik ook gaver, sneller/agressiever. Dissection blijf ik toch als een soort heavy metal band zin, vooral door het gitaarwerk en de drums.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 30-07-2010 14:40 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Zal wel komen omdat Storm of the Light's Bane een van mijn favoriete albums is. Dan kan zo'n band niet veel meer fout doen.

Zelfs Reinkaos vind ik goed te doen. Weet bijna wel zeker dat als een andere band het uitgebracht zou hebben ik het een kut album zou vinden

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 30-07-2010 14:41]

NotYourBitch
Usericon van NotYourBitch
Posted 30-07-2010 14:42 by NotYourBitch Wijzig reactieProfiel van NotYourBitchQuote dit bericht

quote:
Op 30 juli 2010 14:40 schreef Burzum het volgende:
Storm of the Light's Bane een van mijn favoriete albums

=)

Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 20-10-2010 21:07 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Ik heb de cd nu asl een aantal maanden, en hij bevalt me hoe vaker ik m draai steeds beter, het is gewoon een vette plaat. Gave riffs, vette leads, en gaaf drumwerk.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-10-2010 22:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Dat is het ook zeker wel, alleen toch stoor ik me teveel aan het feit dat het soms echt bijelkaar gejat Dissection werk is. De drumbreak na het intro (Nights Blood duhh), de Where Dead Angels Lie riedels, noem het maar op. Ik kan niet naar Thulcandra luisteren zonder constant aan Nodveidt en de zijnen herinnerd te worden en dat maakt het voor mij een kloon eerste klas en kan ik er toch niet volop van genieten.

En Thulcandra beter dan Dissection?? OK smaken verschillen blabla, maar degene die dat vindt kan ik vanaf nu niet echt meer serieus nemen wat zijn/haar muzikale voorkeur betreft

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 20-10-2010 22:28]

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 21-10-2010 19:35 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2010 22:27 schreef NecRobert het volgende:
Dat is het ook zeker wel, alleen toch stoor ik me teveel aan het feit dat het soms echt bijelkaar gejat Dissection werk is. De drumbreak na het intro (Nights Blood duhh), de Where Dead Angels Lie riedels, noem het maar op. Ik kan niet naar Thulcandra luisteren zonder constant aan Nodveidt en de zijnen herinnerd te worden en dat maakt het voor mij een kloon eerste klas en kan ik er toch niet volop van genieten.

En Thulcandra beter dan Dissection?? OK smaken verschillen blabla, maar degene die dat vindt kan ik vanaf nu niet echt meer serieus nemen wat zijn/haar muzikale voorkeur betreft

Amen. Eens met elk woord.

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 21-10-2010 20:22 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

666% gelijk!

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-10-2010 21:15 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 oktober 2010 22:27 schreef NecRobert het volgende:
...

Vind je Reinkaos dan dus beter dan wat deze band doet?

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 21-10-2010 21:47 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Neeeee, niet wéér de Reinkaos-discussie...

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 21-10-2010 21:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Haha ik zal mijn mening niet herhalen, maar was benieuwd naar de zijne.

Overigens vind ik dit ook weer geen volle 100% kloon: de hakpartijen zijn veel sneller en het geluid is wat droger.

Toch poneer ik graag de volgend stelling: wat is er mis met een kloon-band als het origineel, met weinig platen, niet meer bestaat?

Van mij mogen er ook gerust waardige klonen opstaan van Nocturnus, oude Katatonia, oude In Flames, Massacre, Death etc etc.
Als ze maar het niveau van het origineel benaderen (wat de meeste klonen imo bij lange na niet lukt).

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 21-10-2010 22:04 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

Ik begrijp je punt wel hoor, maar ik heb er niks mee. Als we Reinkaos maar even buiten beschouwing laten heeft de klassieke Dissection 2 albums en daar voegt Thulcandra voor mij als Dissection-fan bitter weinig aan toe.

Maar ik zou hetzelfde gevoel hebben gehad als Jon nooit de bak in was gedraaid en Dissection nog 4 Storm Of The Light Banes had gemaakt. Voegt ook niks toe.

Ik zou het bijvoorbeeld wel tof kunnen vinden als Thulcandra iets totaal nieuws zou uitvinden met de sound van Storm als basis.

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 22-10-2010 17:05 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Dit is niet 100% een kloon, maar 101%! Artwork, sound, opbouw nummers, melodieën; ALLES is gejat! Niet slecht, maar meer kloon als dit kan je niet worden, tenzij je een coverband begint.

[Dit bericht is gewijzigd door Gorath op 22-10-2010 17:06]

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 23-10-2010 20:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ok, jij wint; ze hebben zelfs een lid dat zelfmoord heeft gepleegd.

THULCANDRA To Enter Studio In December - Oct. 22, 2010

THULCANDRA — the reactivated German black/death metal band featuring members of OBSCURA, DARK FORTRESS and HELFAHRT — has issued the following update:

"We are very proud to announce that we have almost completed the songwriting process for our upcoming release, which will be entitled 'Under A Frozen Sun'.

"With our second album, we are going to continue and refine our chosen path of creating an ice-cold atmosphere of majestic darkness. The new songs will contain all the trademarks found on our debut album, yet with more focus on epic and intricate melodies and extensive lead guitars.

"In order to assure a worthy, freezing production for the album, the band will once again work together with V. Santura at the mighty Woodshed Studios. The recordings will take place in the beginning of December.

"On a final note, the plans for an extensive European tour in 2011 are taking shape. More details will follow soon on our MySpace profile and on our Facebook account."

THULCANDRA's debut album, "Fallen Angels Dominion", was released in June via Napalm Records. The CD was recorded at Woodshed Studios with producers V. Santura and Steffen Kummerer and features the artwork of Kristian Wåhlin (a.k.a. Necrolord; AT THE GATES, DISSECTION, EDGE OF SANITY, EMPEROR, DARK FUNERAL, SACRAMENTUM).

THULCANDRA is:

Steffen Kummerer - Vocals, Guitar
Sebastian Ludwig - Guitar
Tobias Ludwig - Bass
Seraph - Session Drums

THULCANDRA was founded back in 2003 by Steffen Kummerer (OBSCURA) and Jürgen Zintz with the intention of writing music in the vein of DISSECTION and UNANIMATED, the "old way of Swedish blackened death metal." When Jürgen committed suicide at the end of 2005, the band went on a hiatus. THULCANDRA was revived when the evil twins Tobias and Sebastian Ludwig, both known for their guitar and bass duties in the German pagan/black metal band HELFAHRT, joined the fold and Seraph of the mighty DARK FORTRESS stepped in as a session drummer.

Staat er nu 3 keer dezelfde gast (klonen) op de foto?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-10-2010 20:08]

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-10-2010 20:20 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Nee jong, al die Chinezen lijken op elkaar.

RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 23-10-2010 20:44 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

"With our second album, we are going to continue and refine our chosen path of creating an ice-cold atmosphere of majestic darkness. The new songs will contain all the trademarks found on our debut album, yet with more focus on epic and intricate melodies and extensive lead guitars."

Zo'n beetje het verschil tussen The Somberlain en Storm... dus, om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.

Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 24-10-2010 23:27 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2010 13:18 schreef XnegativeX het volgende:
En ik kan het daar alleen maar mee eens zijn. Fallen Angel's dominion is een geweldig album. Niet alleen een ode aan Dissection maar ook aan Necrophobic en Unanimated. Dit soort melodieuze, epische black/death metal wordt veel te weinig gemaakt en daarom kan ik Thulcandra alleen maar toejuichen.

Nou ken ik Unanimated niet, maar Necrophobic hoor ik er toch niet in. En dat is maar goed ook, want ik vind Thulcandra een stuk beter klinken dan die m.i. extreem overschatte band. Groeiplaatje trouwens, dat "Fallen Angel's Dominion", ik begin hem steeds beter te vinden.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com