|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Gebeurt er nog iets in de Griekse black metal, anno 2007? Of blijft het bij pak'm beet 10 gave platen? (daar praten we toch over.... varathron, rotting christ, necromantia, zemial misschien, allemaal oud werk toch?) [Dit bericht is gewijzigd door M. op 18-09-2007 20:12] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Nou, dit jaar is er een vette release uitgekomen, imo. Met varathron leden, oa. Dat is wel wat ik hoor en rotting christ invloeden. Dat tweede nummer, wow. Kippenvel, echt! Wát een plaat! edit. Wansmaak, webblaster wim en De Vieze man, op 1 pagina, hehe. [Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 16-12-2015 20:03] VIESPEUK!!! |
|
quote: Indertijd was ik daar ook redelijk zot van maar als ik dat nu terug hoor, klinkt dat allemaal nogal vrij simpel en gedateerd. Gaan nu voor zot veel geld verhandeld, tja. Septic Flesh, enkel de tweede is superbe. Rotting Christ eerste drie, tweede van Necromantia en dan nog wat Kawir. Vooral het warme gitaargeluid is warm bij deze Griekse bands, net zoals het klimaat in Griekenland. Die split met Necromantia en Varathron gaat nu ook voor veel weg, vind er niks aan, heb die destijds voor weinig weg gedaan. Voor de rest ook nog veel NSBM maar dat vind ik niks speciaals. Agatus was veelbelovend met hun ep maar die nieuwe vind ik maar flauw op het eerste gehoor. Nocternity's nieuwe kabbelt ook maar aan. Macabre Omen's laatste heb ik in mijn top 10 gezet maar dat was ook maar om aan 10 te geraken. Ik denk niet dat ik die cd veel ga beluisteren, nummers duren ook te lang. Pfffff, metal. En nu gaan we vegen |
|
Check die link nou maar! VIESPEUK!!! |
|
Dacht dat het een zoveelste substituutband was maar blijkbaar is dit dus een nieuwe band. En hey, klinkt inderdaad vet. En nu gaan we vegen |
|
quote: Slagen er dus ook in om het traditionele sound in een modern jasje te steken zonder de symphonische tapetterij van Rotting Christ of Septic Flesh tegenwoordig. En nu gaan we vegen |
|
quote:Waar word het leuk? Iets teveel 'heja' waar ik langs klikte. Wel typisch grieks accent. |
|
Bij al die geweldige gitaarriffs. Imo, natuurlijk. Maar als je dit niet goed vind.... Nou ja, dan vind je het niet goed. VIESPEUK!!! |
|
Het beste wat ik de laatste 5 jaar in Griekenland gezien heb. En nu gaan we vegen |
|
Ik kreeg echt oude rotting christ flashbacks. Lekker! Ik zag rotting christ eventjes geleden live, ze speelden alleen nummers van hun eerste 3 releases. Dat was ook ontzettend lekker. Gewoon waar ze ontzettend goed in zijn. Hele vette riffs. Zelfs mijn favoriete liedje live. Zat net even de baroeg '93 live te kijken op youtube. O o o. Mijn eega was daar gewoon. Ik was oorlog aan het voeren qua marine, godverdegodver. [Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 17-12-2015 22:12] VIESPEUK!!! |
|
Van de subtop komt enkel Kawir met Eoptios in de buurt. Necromantia uiteraard speciaal met de dubbele bas. Nergal, Nocternity en Zemial zéér middelmaat m.i. Thou Art Lord gruwelijk overschat dan weer. En nu gaan we vegen |
|
Dat thou art lord, ja. Ik heb het toen gekocht, op vinyl en zo. En gedraaid. En toch, ik vond het gewoon niet zo heel erg geweldig. Veel liever thy mighty contract. Raar, kan m'n vinger er niet helemaal op leggen of zo. edit. quote: Dat zegt wel wat. [Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 17-12-2015 22:33] VIESPEUK!!! |
|
Eosforos is vrij goed. De nakomer is gewoon wat gedreun zonder nuances. DV8 en The Regal Pulse waren dan weer iets beter terug maar niks speciaal. En nu gaan we vegen |
|
Die, ja! Keer opnieuw beluisteren, blijkbaar was ik die plaat in 2002 al vergeten, dus hoe lang het geleden is dat ik die beluisterd heb. Misschien vind ik het nu wel gaaf. Spannend! VIESPEUK!!! |
|
quote: Weinig bombarie ook rond gemaakt in de underground-media, buiten Floga Records zelf dat wat aankondigingen deed. En nu gaan we vegen |
|
Leuke plaat Hafgufa |
|
quote:Doet mij helemaal niks eigenlijk. Dat Rotting Christnummer idem dito(irritant drumgeluid wel). Je zal er wel bij moeten zijn geweest, denk ik. |
|
quote:Ik vind die fantastisch. Laatst nog het oudere werk ook eens opgezocht, want ik kende de band verder niet, maar dat vond ik een pak minder. Thy Darkened Shade is het beste wat uit Griekenland komt op dit moment. Geen idee of het die 'typisch griekse sound' heeft verder. Wel een compleet eigen stijl. |
|
Spectral Lore [Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 18-12-2015 19:02] I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|
griekse black metal scene is weer in erg goede doen de laatste jaren. De nieuwe Macabre Omen en inderdaad die Katavasia album zijn 2 van mijn 3 (tot nu toe) favoriete albums van dit jaar. |
|
quote: Idem, al zegt dat meer over het huidige BM-aanbod dan het andere. Wat een miserie. En nu gaan we vegen |
|
|
|
Tussen haakjes, Kawir zit nu op Iron Bonehead, en hun releases gaan crescendo, deze volgende moet er wel boenk oep zijn. En nu gaan we vegen |
|
Nou, aarschijnlijk is er souvlaki vn gemaakt! |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |