|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Inderdaad, gewoon Hoe lang je bezig bent hangt af van de grootte van je ringetjes, maar als ze een buitendiameter van 1 cm hebben, kun je er wel 15.000 in een maliënkolder kwijt http://www.chainmailconnection.com/ Check hier maar hoe het moet. |
|
quote:als je niet al te lang en te breed bent, kunnen er vast wel minder in.. ook kun je zelf bepalen hoe dicht je hem wilt maken, dat hang af van hoeveel ringetjes je aan 1 ringtje vast maakt. dat kunnen er 8 wezen, maar ook 4 Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ik ken ook meerdere mensen die zo'n ding in elkaar hebben gezet.. Zorg wel dat je niet te dikke ringetjes neemt, anders wordt het geval loodzwaar . Kost wel veeeel tijd en is werk waar je geduld voor moet hebben, maar natuurlijk wel wat cooler om te kunnen zeggen dat je hem zelf gemaakt hebt.. |
|
mn maat heeft er onlangs ene gekocht op een rommelmarkt, een hele mooie zelfs, kostte hem wel 350 Euro, heb hem gek verklaard maar ie is dan ook zon ridder-freak.... Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: 350 Euro??! Dan mag hij hopen dat het ook echt een oude is, want voor eentje die de laatste paar decennia is gemaakt is dat echt belachelijk veel geld.. |
|
quote:Ik denk het wel hij kent er iig genoeg van om zich niet te laten klooien Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Bij Archeon zit een kerel die de hele dag malienkolders maakt met de hand. Ga daar eens een keertje kijken! Pritt kills the Brazilian glue-scene |
|
Wat weegt zo'n ding eigenlijk? P. Wie men liefheeft kastijdt men! |
|
ik denk zoon 5-10 kilo ? My madness, my sadness |
|
Toch wel minstens 10 kilo, of je moet hele dunne ringetjes gebruiken. inderdaad, zwaar |
|
quote: Er zijn geen oude maliënkolders bewaard gebleven, die zijn allemaal weggeroest. Het meest gangbare in europa was om één ringetje aan vier anderen te maken. Het zogenaamde vier-in-één-patroon. Een goede maliënkolder wordt op maat gemaakt en is getailleerd. Daardoor wordt het gewicht redelijk gelijkmatig over het bovenlichaam verdeeld. Een maliënkolder moet zo hangen dat hij in de breedte "uitrekbaar" is en in de lengte niet. In veel films zie je dat ze dit verkeerd hebben gedaan en dan is je maliënkolder én te kwetsbaar én te lelijk. Overigens zie je in films bijna nooit echte maliënkolders. Het zijn bijna altijd metaalkleurig gespoten wollen (of synthetische)truien. |
|
quote: Hee kijk Dat is nou een goedkope oplossing!!! Hoewel het natuurlijk niet echt 'true' is om op een concert met een metaalkleurige wollen trui rond te lopen Zenial |
|
quote: Ik heb ook maliënkolders gezien die gemaakt waren van pvc. Degene die die gemaakt had nam een gele pvc-buis en knipte daar met een speciale tang allemaal hele dunne ringetjes vanaf. Die knipte hij dan open en daarna lijmde hij ze weer dicht. Daarna werd het metaalkleurig gespoten. Toen ik dat ding voor het eerst zag, zag ik wel dat er iets niet helemaal klopte, maar wat dat nou was wist ik niet. Op zich erg tof en het weegt maar een kilo Helaas geen rinkelende geluiden als je langsloopt. |
|
malienkolders maken is best te doen, alleen de schouders zijn irritant. Een maat van mij heeft ook een zelfgemaakte: [Dit bericht is gewijzigd door Bintmeister op 11-09-2002 22:46] |
|
quote: Ik vind het anders ook behoorlijk triest om tijdens een concert met een malienkolder rond te lopen.... carnaval ok.... Pritt kills the Brazilian glue-scene |
|
Wat een gelul, Floris! Er zijn honderden malienkolders bewaard gebleven uit de Middeleeuwen, zelfs geheel compleet. Ook zijn er zelfs malienkolders uit de Romeinse tijd en vroege Middeleeuwen bekend. Ik heb in een paar jaar tijd 2 originele kunnen kopen in Nederland, dus zo zeldzaam zijn ze niet! [quote]Op 11 september 2002 17:41 schreef General Skullfucker het volgende: Er zijn geen oude maliënkolders bewaard gebleven, die zijn allemaal weggeroest. |
|
Ik heb zelf een poging gewaagd een mail te maken. Ik heb bij www.larp.nl een zooitje ringetjes gekocht en daarmee wat aan geklooid (en ook lekkere blaren gekregen van die tangetjes). Het is wel lekker hersendodend werk maar ook tijdrovend. Het makkelijkst zou zijn als je de ringetjes zelf kan maken (er zijn wel handleidingen voor met boormachines e.d. maar mij lukt het niet) En aangezien je zeker zo'n 10.000 ringetjes nodig hebt werd het kosten plaatje mij iets te duur, zeker als je gaat kijken wat het kost als je ze wel zelf kan maken. Dus ik ga eerst iemand zoeken die ze zelf maakt en daarna misschien eens verder. Dit is trouwens wel een goeie site. http://artofchainmail.com/patterns/index.html [edit] Ik moet je trouwens wel een 6 in 1 aanraden omdat dit een veel mooier patroon geeft en steviger is dan een 4 in 1 (wat wel iets goedkoper is) [Dit bericht is gewijzigd door Trevoc op 04-01-2004 12:27] |
|
quote: Vroegah... toen gingen mensen er gewoon zelf eentje breien van staaldraad Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Het is heel makkelijk om met een boormachine de ringen te maken. Gewoon een lange holle metalen buis met de juiste diameter in de boorkop steken. Dan maak je aan het uiteinde van de buis een spleetje met een zaag en daar maak je de ijzerdraad aan vast. Vervolgens de boor op een lage stand laten draaien en dan de draad over de buis leiden. Je krijgt dan een hele lange veer die je met een tang of zaag tot ringen knipt/zaagt. In 3 weken kun je zo een malienkolder maken, kosten: 35 euro aan draad (je hebt wel een paar 100 meter nodig!) . quote: |
|
quote: yeah! Waar larp je nogal? Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
quote:Tot nu toe alleen tijd gevonden voor de Zwarte Vlam II, afgelopen november, (naast Live Vampire, maar dat is weer een ander verhaal,) maar daar komt dit jaar vast wel weer wat bij. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
zwarte vlam nog niet geweest, wel veel van gehoord. hoop je eens bij Cauldron te zien. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
een vriend van mij is bezig er een te maken van bierblik lipjes, genoeg lipjes heeft hij inmiddels, nu de rest nog |
|
je kan het natuurlijk ook met die sleutel ringen doen, dan ben je lekker snel klaar ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |