IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Maliënkolder Vorige pagina
Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 07-01-2004 19:19 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 19:13 schreef ElitE het volgende:
je kan het natuurlijk ook met die sleutel ringen doen, dan ben je lekker snel klaar

hehe, neem dan meteen wieldoppen

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2004 19:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe of CD's

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 07-01-2004 19:22 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

of stomazakken

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-01-2004 19:23 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 januari 2004 19:22 schreef Nimmer nuchter het volgende:
of stomazakken

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 07-01-2004 20:21 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Beetje offtopic maar goed. wapenrusting hebben ze niet maar als je originele middeleeuwse spullen wil kopen moet je maar eens op www.stormbroek.nl kijken, niet goedkoop maar wel betaalbaar. Replica's van zwaarden kun je beter niet in Nederland kopen, te duur, kun je beter in Spanje doen. Echte Middeleeuwse zwaarden zijn ook nog wel te krijgen er worden soms nog hele stapels ondekt door putten bij graven open te trekken, waar je ze zou moeten kopen zou ik niet weten.

Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)

GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 07-01-2004 20:22 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Wat 'n kolder!

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-01-2004 21:45 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 januari 2004 20:21 schreef Phlegyas het volgende:
Replica's van zwaarden kun je beter niet in Nederland kopen, te duur, kun je beter in Spanje doen.
Tsjechie

I'm not being rude. You're just insignificant.

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 07-01-2004 21:59 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 21:45 schreef helmet het volgende:
Tsjechie

Hongarije ook volgens mij. Althans in Boedapest. Maar was toen met het vliegtuig. Leek me niet verstandig een zwaard mee te nemen.
Wil er toch één hebben. Weet je tenminste waar je over schrijft als het hoofdpersoon het zwaard te hand neemt...

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-01-2004 22:01 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 januari 2004 21:59 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Hongarije ook volgens mij. Althans in Boedapest. Maar was toen met het vliegtuig. Leek me niet verstandig een zwaard mee te nemen.
Wil er toch één hebben. Weet je tenminste waar je over schrijft als het hoofdpersoon het zwaard te hand neemt...
Ik zit op zwaardvechten, dus dat gevoel ken ik wel

dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 07-01-2004 23:35 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 19:22 schreef Nimmer nuchter het volgende:
of stomazakken

of neu: maliën lingerie voor meiske

Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 07-01-2004 23:37 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 23:35 schreef dr_schoft het volgende:
of neu: maliën lingerie voor meiske

neu als in nieuw? Dat spul verkopen ze al jaren op Wacken hoor! Bij die kraam verkopen ze trouwens ook mooie piercings (zwart titaan ) en ander mooi spul..

..."Hate can only create more hate"...

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Posted 07-01-2004 23:39 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 22:01 schreef helmet het volgende:
Ik zit op zwaardvechten, dus dat gevoel ken ik wel

Ja? Is het wat? Hoeveel weegt zo'n ding?

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-01-2004 23:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 januari 2004 23:39 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ja? Is het wat?
Erg leuk... erg interessant en vaak ook behoorlijk vermoeiend. Maar we oefenen met houten zwaarden (niet dat die niet stevig zijn, maar niet zo scherp he )

quote:
Hoeveel weegt zo'n ding?
Authentiek zwaard? Twee en een halve kilo ongeveer... niet zo heel erg zwaar. Je moet er mee rond kunnen lopen en snel mee kunnen hakken he

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Posted 07-01-2004 23:48 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 23:44 schreef helmet het volgende:
Erg leuk... erg interessant en vaak ook behoorlijk vermoeiend. Maar we oefenen met houten zwaarden (niet dat die niet stevig zijn, maar niet zo scherp he )

Minder dramatisch als je iemand raakt. Maar blijft leuk lijkt mij.
quote:

Authentiek zwaard? Twee en een halve kilo ongeveer... niet zo heel erg zwaar. Je moet er mee rond kunnen lopen en snel mee kunnen hakken he

Niet erg zwaar, maar zo'n gewicht zal je op een gegeven moment toch gaan voelen denk ik als je met het zwaard aan het zwaaien bent of niet?

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-01-2004 23:50 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 januari 2004 23:48 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Minder dramatisch als je iemand raakt. Maar blijft leuk lijkt mij.
Iemand raken is nooit leuk Met een houten zwaard kun je iemand in theorie gewoon dood meppen. Of, wat veel vaker voorkomt, z'n vingers breken ofzo.

Maar als je een beetje oplet tijdens het oefenen en weet wat je doet gaat het vrijwel altijd goed.

quote:
Niet erg zwaar, maar zo'n gewicht zal je op een gegeven moment toch gaan voelen denk ik als je met het zwaard aan het zwaaien bent of niet?
Eh ja, als je bedenkt dat de punt van het zwaard (lengte: 1,25 meter... behoorlijke 'arm' dus) in een volle slag zo'n 300 km/u haalt zul je wel inzien dat je dat echt wel gaat merken.

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 07-01-2004 23:51 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 23:50 schreef helmet het volgende:
Iemand raken is nooit leuk Met een houten zwaard kun je iemand in theorie gewoon dood meppen. Of, wat veel vaker voorkomt, z'n vingers breken ofzo.
ROFL! (sorry, ben nogal melig)
ik zie jou namelijk voor me met een houten zwaard iemand neerknuppelen

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 07-01-2004 23:51]

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-01-2004 23:53 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 januari 2004 23:51 schreef Elfensteen het volgende:
ik zie jou namelijk voor me met een houten zwaard iemand neerknuppelen
Ja, dat soort dingen zien er maf uit.

Maar als je met volle kracht iemand op z'n kop timmert gaat ie wel om hoor, bewusteloos. En iemand in z'n keel hakken is dodelijk.

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Posted 07-01-2004 23:57 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 23:50 schreef helmet het volgende:

Euh... vingers breken is geen pretje...
quote:

Eh ja, als je bedenkt dat de punt van het zwaard (lengte: 1,25 meter... behoorlijke 'arm' dus) in een volle slag zo'n 300 km/u haalt zul je wel inzien dat je dat echt wel gaat merken.

Jij hebt ook zelf zo'n stalen zwaard? Plaatje?
Ik zie in Nederland wel veel zwaarden, maar met veel tierelantijntjes. Voor mij hoeft zo'n ding niet ontzettend mooi te zijn. Gaat mij meer om de functionaliteit. Je laat je tegenstander tenslotte niet eerst je mooie zwaard zien voordat je begint te vechten.

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-01-2004 0:01 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 januari 2004 23:57 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Euh... vingers breken is geen pretje...
Ik ga het gewoon niet proberen

quote:
Jij hebt ook zelf zo'n stalen zwaard? Plaatje?
Nee, komt er aan binnenkort, maar ik heb nog even geen geld.

quote:
Ik zie in Nederland wel veel zwaarden, maar met veel tierelantijntjes. Voor mij hoeft zo'n ding niet ontzettend mooi te zijn.
Dat zijn ook stuk voor stuk sierzwaarden... die moet je aan de muur laten hangen. Ze zijn veel te zwaar om mee te vechten vaak en als je aan de gang gaat blijft er niets van je zwaard over.

Gewoon authentieke middeleeuwse zwaarden (o.a. te koop bij Dragonheart; evenals malienkolders etc.) daar kun je tenminste wat mee.

quote:
Gaat mij meer om de functionaliteit. Je laat je tegenstander tenslotte niet eerst je mooie zwaard zien voordat je begint te vechten.
Sterker nog, in een ideale situatie ziet je tegenstander echt nauwelijks zwaard. Een van de basis-houdingen, de os, zet de zwaarpunt namelijk direct gericht op de ogen van de tegenstander waardoor die geen diepte in het zwaard kan zien. Hij kan dan dus niet zien hoe lang je zwaard precies is.

RrroooaaarrR
as "The Chief"
Posted 08-01-2004 0:07 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2004 0:01 schreef helmet het volgende:
Nee, komt er aan binnenkort, maar ik heb nog even geen geld.

Ben benieuwd wat het eindelijk wordt.
quote:
Gewoon authentieke middeleeuwse zwaarden (o.a. te koop bij Dragonheart; evenals malienkolders etc.) daar kun je tenminste wat mee.

Zal het eens bekijken. Bedankt voor de tip!
quote:
Sterker nog, in een ideale situatie ziet je tegenstander echt nauwelijks zwaard. Een van de basis-houdingen, de os, zet de zwaarpunt namelijk direct gericht op de ogen van de tegenstander waardoor die geen diepte in het zwaard kan zien. Hij kan dan dus niet zien hoe lang je zwaard precies is.

Weer wat geleerd! Ik moet me toch meer in de hele materie gaan verdiepen voordat ik er over ga schrijven...

dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 08-01-2004 0:11 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 23:37 schreef Immortella het volgende:
neu als in nieuw? Dat spul verkopen ze al jaren op Wacken hoor! Bij die kraam verkopen ze trouwens ook mooie piercings (zwart titaan ) en ander mooi spul..

of neu als in of nee: maliën lingerie voor een meiske

het woord "neen" zoals ik dat wel eens durf uitspreken als "nö"

[Dit bericht is gewijzigd door dr_schoft op 08-01-2004 10:52]

Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com