|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
In het Fortarock 2011-topic ontstond een discussie over NWOAHM. Ach, waarom geen topic hierover maken? |
|
quote: Black seeds of bunny! |
|
Ik heb er zelf ook niks mee, maar kan zo nu en dan As I Lay Dying wel waarderen maar dan heb ik na een kwartier weer zin en black of death. |
|
Ik heb het altijd een vage term gevonden. Worden daarmee dan bands als Shadows Fall, All That Remains, Lamb of God, Trivium, Killswitch Engage, God Forbid en Silent Civilian bedoeld? Geschreeuwde coupletten en clean gezongen refreinen met een Gothenburg-riff eronder? I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Ja nog zoiets. Clean vocals erbij. Vind ik toch altijd weer jammer. |
|
Het hangt ervan af, af en toe kan dat best goed zijn. Dit uit het FortaRock-topic: quote: Te vage term dus, als je wiki moet geloven ( ). The Red Chord heeft muzikaal zo goed als niets verwant met Trivium, Prong in hetzelfde hokje steken als Poison the Well is even vreemd en System of a Down heeft niets van doen met Bury Your Dead. Hokjesdenken, I love it. [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 15-11-2010 17:27] I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Geinig te vermelden is dat wikipedia ons naar bands als hatebreed, the dillinger escape plan, slipknot, machine head en system of a down verwijst. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
|
|
Ik vind het allemaal niks, echt niet. Sowieso heb ik niet zo veel met amerikaanse HM. Ik vind Dillinger Escape Plan op zn tijd wel leuk, Toxicity van SOAD was cool, Supercharger van Machine Head en Slipknot en Iowa van Slipknot. de rest vind ik gewoon ruk Black seeds of bunny! |
|
Pantera valt hier oook onder? |
|
En dan is alsnog de enige gelijkenis dat de bands uit amerika komen en relatief jong zijn. Dat is dus het enige wat NWOAHM te vertellen heeft... Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Pantera is niet meer new wave Nou wacht, Iron Maiden was ook new wave Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ok ok ik was vergeten te vermelden dat ik Darkest Hour heb zien spelen afgelopen januari, en het was niet rampzalig. Aardig aan te horen zelfs. Toch nog een uitzondering dan. Black seeds of bunny! |
|
NWOAHM, wat een kutbenaming. |
|
quote: Ja, maar we hebben het nou over de hamburgervreters, niet over de pikeys |
|
Darkest Hour, was dat niet een beetje goth-deaht uit amerika? [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 15-11-2010 17:33] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Er staan bands in die lijst die al bestonden voordat jij geboren werd trouwens. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik heb ook een maat die veel van dingen als A Day to Remember houdt. Tja, dan moet je wel. |
|
Wat een topic, ik lig hier kapot te gaan. Zoveelste mentalkloon. |
|
A Day To Remember is slecht, maar toch zo verschrikkelijk geweldig. Nieuwe album is redelijk, maar ik wil meer breakdowns - minder cleans Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Is een beetje mix tussen 80's hardcore punk en 90's scandinavische death metal Aardig te pruimen toch. Niet van die clean/screamo zooi met breakdowns, en goede gitaarlijnen. En strak live, das ook een +1 Black seeds of bunny! |
|
Doe mij maar het album Deliver Us van Darkest Hour, maar nu gaat deze 17 jarige prutser vakkenvullen bij de AH. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote:Als je dat maar niet verprutst dan. Zoveelste mentalkloon. |
|
We gaan nou niet iemand hier helemaal zwart maken he? We zijn geen 12 meer he? Ik snap dat je dit genre niet mot, maar er zijn ook mensen die Gerard Joling geweldig vinden. [Dit bericht is gewijzigd door holysjit op 15-11-2010 17:40] |
|
Een beetje respect voor de minderheden! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |