IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : NWOAHM Volgende pagina
holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-11-2010 17:20 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

In het Fortarock 2011-topic ontstond een discussie over NWOAHM. Ach, waarom geen topic hierover maken?

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-11-2010 17:22 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Omdat Weerwolf de discussie elimineerde door lekker generaliserend te zijn.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 15-11-2010 17:22 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2010 17:21 schreef iPim het volgende:
Als ik twee NWOAHM bands noem en jij kraakt ze af, zonder argumenten, en jij vervolgens zegt dat alle NWOAHM bands kut zijn, dan had het niet uitgemaakt welke bands ik opgenoemd had.

Lekkere discussie ontstaat er dan...

Black seeds of bunny!

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-11-2010 17:23 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Ik heb er zelf ook niks mee, maar kan zo nu en dan As I Lay Dying wel waarderen maar dan heb ik na een kwartier weer zin en black of death.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-11-2010 17:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik heb het altijd een vage term gevonden. Worden daarmee dan bands als Shadows Fall, All That Remains, Lamb of God, Trivium, Killswitch Engage, God Forbid en Silent Civilian bedoeld? Geschreeuwde coupletten en clean gezongen refreinen met een Gothenburg-riff eronder?

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-11-2010 17:24 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Ja nog zoiets. Clean vocals erbij. Vind ik toch altijd weer jammer.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-11-2010 17:26 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het hangt ervan af, af en toe kan dat best goed zijn.

Dit uit het FortaRock-topic:
quote:
Op 15 november 2010 17:19 schreef iPim het volgende:
en verder noemt wikipedia het volgende:

Becoming the Archetype
Biohazard
Bury Your Dead
Byzantine
Chimaira
Common Dead
Damageplan
Darkest Hour
Demon Hunter
DevilDriver
Disturbed
Down
God Forbid
Hatebreed
Killswitch Engage
Lamb of God
Life of Agony
Living Sacrifice
Machine Head
Mastodon
Otep
Poison the Well
Prong
Shadows Fall
Slipknot
Superjoint Ritual
System of a Down
The Agony Scene
The Black Dahlia Murder
The Dillinger Escape Plan
The Red Chord
Throwdown
Trivium
Unearth
War of Ages

Te vage term dus, als je wiki moet geloven ( ). The Red Chord heeft muzikaal zo goed als niets verwant met Trivium, Prong in hetzelfde hokje steken als Poison the Well is even vreemd en System of a Down heeft niets van doen met Bury Your Dead.

Hokjesdenken, I love it.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 15-11-2010 17:27]

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

iPim
Usericon van iPim
Posted 15-11-2010 17:27 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Geinig te vermelden is dat wikipedia ons naar bands als hatebreed, the dillinger escape plan, slipknot, machine head en system of a down verwijst.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-11-2010 17:28 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 15-11-2010 17:28 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik vind het allemaal niks, echt niet. Sowieso heb ik niet zo veel met amerikaanse HM. Ik vind Dillinger Escape Plan op zn tijd wel leuk, Toxicity van SOAD was cool, Supercharger van Machine Head en Slipknot en Iowa van Slipknot. de rest vind ik gewoon ruk

Black seeds of bunny!

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 15-11-2010 17:30 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Pantera valt hier oook onder?

iPim
Usericon van iPim
Posted 15-11-2010 17:30 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

En dan is alsnog de enige gelijkenis dat de bands uit amerika komen en relatief jong zijn.

Dat is dus het enige wat NWOAHM te vertellen heeft...

iPim
Usericon van iPim
Posted 15-11-2010 17:30 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Pantera is niet meer new wave

Nou wacht, Iron Maiden was ook new wave

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 15-11-2010 17:31 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ok ok ik was vergeten te vermelden dat ik Darkest Hour heb zien spelen afgelopen januari, en het was niet rampzalig. Aardig aan te horen zelfs. Toch nog een uitzondering dan.

Black seeds of bunny!

Silence
Usericon van Silence
Posted 15-11-2010 17:31 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

NWOAHM, wat een kutbenaming.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-11-2010 17:32 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 15 november 2010 17:30 schreef iPim het volgende:
Pantera is niet meer new wave

Nou wacht, Iron Maiden was ook new wave

Ja, maar we hebben het nou over de hamburgervreters, niet over de pikeys

iPim
Usericon van iPim
Posted 15-11-2010 17:33 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Darkest Hour, was dat niet een beetje goth-deaht uit amerika?

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 15-11-2010 17:33]

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-11-2010 17:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2010 17:30 schreef iPim het volgende:
En dan is alsnog de enige gelijkenis dat de bands uit amerika komen en relatief jong zijn.

Er staan bands in die lijst die al bestonden voordat jij geboren werd trouwens.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-11-2010 17:35 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Ik heb ook een maat die veel van dingen als A Day to Remember houdt. Tja, dan moet je wel.

Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 15-11-2010 17:37 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

Wat een topic, ik lig hier kapot te gaan.

Zoveelste mentalkloon.

iPim
Usericon van iPim
Posted 15-11-2010 17:38 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

A Day To Remember is slecht, maar toch zo verschrikkelijk geweldig.

Nieuwe album is redelijk, maar ik wil meer breakdowns - minder cleans

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 15-11-2010 17:38 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2010 17:33 schreef iPim het volgende:
Darkest Hour, was dat niet een beetje goth-deaht uit amerika?

Is een beetje mix tussen 80's hardcore punk en 90's scandinavische death metal

Aardig te pruimen toch. Niet van die clean/screamo zooi met breakdowns, en goede gitaarlijnen. En strak live, das ook een +1

Black seeds of bunny!

iPim
Usericon van iPim
Posted 15-11-2010 17:39 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Doe mij maar het album Deliver Us van Darkest Hour, maar nu gaat deze 17 jarige prutser vakkenvullen bij de AH.

Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 15-11-2010 17:39 by Murder Junkie Wijzig reactieProfiel van Murder JunkieQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2010 17:39 schreef iPim het volgende:
Doe mij maar het album Deliver Us van Darkest Hour, maar nu gaat deze 17 jarige prutser vakkenvullen bij de AH.
Als je dat maar niet verprutst dan.

Zoveelste mentalkloon.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-11-2010 17:40 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

We gaan nou niet iemand hier helemaal zwart maken he? We zijn geen 12 meer he? Ik snap dat je dit genre niet mot, maar er zijn ook mensen die Gerard Joling geweldig vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door holysjit op 15-11-2010 17:40]

iPim
Usericon van iPim
Posted 15-11-2010 17:41 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Een beetje respect voor de minderheden!

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com