bastianus |
|
|
|
|
Posted 24-11-2010 10:31 by bastianus |
|
|
Mijn beste vriendin, ook tegenwoordig nog, was zo stom om op haar zeventiende ofzo zwanger te raken en werd zodoende de schande van de school. Foei, wat was ik blij dat ik, ondanks de vele geboden kansen, bij deze dame altijd netjes de leuter in de boks heb weten te houden, ook door de omstandigheden overigens, maar dat terzijde.
Als goede vriend heb ik haar tijdens haar moeizame en verplichte (want uit een zeer gristelijk milieu afkomstig) huwelijk dikwijls mentaal ondersteund, maar het zuigt gewoon, twee kinderen zonder enige opvoedcapaciteit die kinderen moeten grootbrengen. Sterker nog, die niet eens capabel zijn om op fatsoenlijke wijze voor zichzelf te zorgen.
Toch heeft mijn beste vriendin, zij het met welhaast bovenmenselijke krachtinspanning, een zeer lastige maar wel ontzettend leuke puber tot stand weten te brengen, zelfs met behulp van haar inmiddels best te pruimen ex-echtgenoot, maar daar moest hij dan wél ex voor worden.
Afijn, ervaring leert dat jong zwanger worden niet aan te bevelen is. En dat zwanger worden nou niet dé uitweg is om je lastige thuissituatie te ontvluchten, je betrekt dan namelijk nog iemand, een nieuw iemand zelfs, in je eigen problematiek.
Feit is ook dat tienerzwangerschap altijd een heftige bron van discussie is, die de tongen losmaakt. "Mooi", dacht Elite, toen hij met zijn opgespaarde extra internettijd, want verslaafd, een kop over dit thema op internet tegenkwam. "Laat ik die eens in het wilde weg op het forum waar iedereen om niks in discussie gaat lanceren. Kejjelache."
QED.
Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.
|