IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : "Gothic" Metal en aanverwante zaken Volgende pagina
Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 24-11-2010 22:59 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Om het foto-topic op te schonen en omdat de relevantste threads ongeveer 7 jaar oud en erg specifiek zijn.

quote:
Op 24 november 2010 22:18 schreef Yirroth het volgende:
Overigens moet iedereen die nog de term "gothic" metal gebruikt voor metal met vrouwelijke zang daarheen gaan, dan zul je gauw merken dat er (gelukkig) verdomd weinig oude ToT/Tris/TSOTB-klonen nog actief zijn.

quote:
Op 24 november 2010 22:25 schreef karnivoor het volgende:
Jammers, TSoTB is één van de weinige bands met vrouwenzang die ik trek.

quote:
Op 24 november 2010 22:27 schreef bokaj het volgende:
Ik snap er niks meer van met al die afkortingen.

Maar Yirroth zal wel gelijk hebben.

quote:
Op 24 november 2010 22:32 schreef karnivoor het volgende:
Trail of Tears, Tristania en The Sins of Thy Beloved.

quote:
Op 24 november 2010 22:33 schreef Yirroth het volgende:
Karnivoor: door privé-omstandigheden heeft die band een hiatus. Mochten ze weer actief worden kan ik wel een brul geven. Ik spreek de drummer af en toe.

Jakob: Theatre of Tragedy (degenen die vrouwelijke vocalen toevoegden aan gothic doom), Tristania & The Sins Of Thy Beloved (die kort erna dat volgden), of zoals ik het zelf noem, de "Stavanger sound", aangezien alle drie de bands uit die stad of regio komen.

quote:
Op 24 november 2010 22:34 schreef karnivoor het volgende:
Oja Theatre of Tragedy kon ook nog hehe.

quote:
Op 24 november 2010 22:35 schreef bokaj het volgende:
Alleen de eerste snapte ik. Ik vind zelf Ava Inferi wel tof.

quote:
Op 24 november 2010 22:37 schreef bokaj het volgende:
Zat ik toch nog fout. Een van de eerste Theatre of Tragedy albums vind ik nog wel leuk, daarna werd het mij wat te veel van het goede.

quote:
Op 24 november 2010 22:37 schreef Staalman het volgende:
Waar haal jij deze wijsheid vandaan?

quote:
Op 24 november 2010 22:38 schreef Vargen666 het volgende:
Ik vind dat The 3rd and the Mortal eerder waren.

quote:
Op 24 november 2010 22:41 schreef Yirroth het volgende:
Bij mijn weten is Velvet Darkness They Fear het eerste album wat die stijl gebruikte. Ik kan het natuurlijk mis hebben.

Nu gebruikte o.a. Sisters of Mercy al mannelijk versus vrouwelijke zang in een gothic setting, maar dat is niet bepaald metal.

Edit: Vargen666: nooit van die band gehoord, maar wat ik zo snel lees op het net klinkt wel interessant. Ik ga het eens opzoeken.

quote:
Op 24 november 2010 22:46 schreef Vargen666 het volgende:
Oh ja, hehe.

Eh, Yirroth, check Tears Laid in Earth van The 3rd and the Mortal. Uit 1994. Met Kari Rueslåtten op zang.

Maar goed, ontopic... Eh, foto's...

Zo dan...

"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-11-2010 23:01 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 22:55 schreef Staalman het volgende:
Mandylion kwam anders ook in 1995 uit en bij mijn weten eerder dan T.o.T, en op Always gebruikte The Gathering al vrouwelijke vocalen en Paradise Lost was er nog eerder bij!

Zo dan..

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 24-11-2010 23:03 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Mandylion, doet me even aan iets denken..

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-11-2010 23:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

..en voor The Gathering - Always... en Paradise Lost - Gothic had je Into the pandemonium van Celtic Frost.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 23:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Heavenwood.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 23:07 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 23:01 schreef Staalman het volgende:
Zo dan..

quote:
Op 24 november 2010 23:05 schreef bokaj het volgende:
Mandylion is alleen maar vrouwenzang geen mannenstem, Always is niet echt dorgebroken dacht ik en bij Paradise Lost zat de zangeres er niet echt vast bij dacht ik ook.

En @Vargen666: 3th en the mortal is toch wel underground, waarschijnlijk te vroeg gestopt of niet genoeg opgetreden. Ik kende het ook pas later.
Groter publiek en band had ik het over.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-11-2010 23:09 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Het maakt toch niet uit of een band doorgebroken is om als één van de grondleggers gezien te worden?

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 23:09 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Bokaj je hebt wel gelijk ja. Ik ken The 3rd a/t Mortal eigenlijk doordat ik eerst naar Kari's solowerk en Storm luisterde. Zij is trouwens in mijn oren de enige zangeres in het genre die bij mij dezelfde gevoelige snaar weet te raken als Liv Kristine. Beide dames kunnen allemachtig mooi zingen, zowel bij de bands als solo!

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 24-11-2010 23:10 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Mandylion heeft mijns inziens een totaal andere sfeer dan wat je in "gothic" terughoort. Wel een van de beste metal-albums met vrouwelijke leadzang trouwens.

Niet elke band met een vrouwelijke zangeres is "gothic". Ik denk daarbij toch vooral aan de bands die de specifieke variatie op doommetal maakte en niet over-poserende-muzikanten-op-simplistische-powermetal a la Nightwish.

Edit: om nog specifieker te zijn: "beauty & the beast"-stijl gothic. Paradise Lost, My Dying Bride en Anathema zijn natuurlijk voorlopers in gothic doom, waar die noorse bands veel inspiratie uit haalden.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 24-11-2010 23:13]

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 23:11 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 23:09 schreef Staalman het volgende:
Het maakt toch niet uit of een band doorgebroken is om als één van de grondleggers gezien te worden?
Nee, maar dat is wat anders dan naar een groter publiek brengen.

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-11-2010 23:12 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Always is en blijft anders wel een mijlpaal! Zo dan!

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 23:12 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 23:09 schreef Vargen666 het volgende:
Bokaj je hebt wel gelijk ja. Ik ken The 3rd a/t Mortal eigenlijk doordat ik eerst naar Kari's solowerk en Storm luisterde. Zij is trouwens in mijn oren de enige zangeres in het genre die bij mij dezelfde gevoelige snaar weet te raken als Liv Kristine. Beide dames kunnen allemachtig mooi zingen, zowel bij de bands als solo!
Probeer Ava Inferi dan eens. Rune (ex-Mayhem) met zijn vrouw. http://www.zwaremetalen.com/recensie/13416/Ava-Inferi-Blood-Of-Bacchus.html

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 24-11-2010 23:14 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

*Noteert die ook*

Klinkt interessant!

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 23:15 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 23:12 schreef Staalman het volgende:
Always is en blijft anders wel een mijlpaal! Zo dan!
Is goed hoor, al heb ik hem nooit gehoord. Voor mij was Velvet Darkness de eerste kennismaking.

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 23:18 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 24 november 2010 23:14 schreef Yirroth het volgende:
*Noteert die ook*

Klinkt interessant!
+1

Now d/l.

Thanks Bokaj!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 23:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Asrai.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 23:21 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 24 november 2010 23:20 schreef bastianus het volgende:
Asrai.
Dat klinkt als een mecha uit een of andere animé.

EDIT: Haha, oh ja, dat was Astray.

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 24-11-2010 23:21]

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 23:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Asbak?

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 24-11-2010 23:23 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Rotterdamse band welke sinds '85 actief is, waren bij de afgelopen toer met Tristania (met een poolse band genaamd Unsun).

Asrai heeft haar eigen sound, ik vind vooral "pale light" een lekker nummer.

Vargen666
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 23:24 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Asrai... volgens mij heb ik ze dan wel eens gehoord.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 23:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik kreeg ooit die single "Sour ground". Die draait hier nog weleens een rondje. En Tiamat natuurlijk.

w817tjes
Gekke Henkie
Usericon van w817tjes
Posted 24-11-2010 23:24 by w817tjes Wijzig reactieProfiel van w817tjesQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ruis-en-gekke-henkie

quote:
Op 24 november 2010 23:15 schreef bokaj het volgende:
Is goed hoor, al heb ik hem nooit gehoord. Voor mij was Velvet Darkness de eerste kennismaking.

Ga Always dan eens heeeeeeeel snel luisteren!!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 23:29 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Always ultra. Waarom zweert iedereen toch altijd zo bij die ballenplaat? Ok, de tijd ver vooruit, mega-pionierswerk, maar de achtergrondzang en die zang van Smart Bits zuigen toch redelijk vind ik. Muzikaal is het wel gaaf, daar niet van. Volgens mij noemden wij die achtergrondzangeres de "doomhoer", toen noemden we de Gathering ook nog doom geloof ik, net als My Dying Bride. Die Martine van Loon zong in zo'n beetje elke doomband op een gegeven moment.

bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 23:31 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 23:24 schreef w817tjes het volgende:
Ga Always dan eens heeeeeeeel snel luisteren!!
Ik zal hem eens opzoeken, maar de kans zit er in dat het voor mij tegenvalt omdat het nu geen jaren negentig meer is en de lat hoger ligt.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2010 23:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Qua sfeer is Always anders nog behoorlijk actueel vind ik.

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 25-11-2010 0:34 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 24 november 2010 23:15 schreef bokaj het volgende:

Dat vind ik nog steeds een gave cd. Always is natuurlijk een klassieker.

Verder totaal niet bekend met dit genre.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com