![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Welke oorlog? ![]() |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 08-01-2011 16:50] ![]() |
|
mobiele interfailwebz [Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 08-01-2011 16:51] ![]() |
|
Ontwaakt, verworpenen der aarde! ... Komt het dichtst in de buurt, geen volkslied hier, bij gebrek aan lui die tijd over hadden. Rechtse hobby's. [Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 08-01-2011 17:03] ![]() |
|
Het volkslied van Epe ownt gewoon.. enzo. ![]() 't Eper volkslied “Epe mien därpien” Woar de botterbluumpies en de margrieten bluuit, Woar op ’t land die gulle rogge gruuit, Woar nog mensen woon’n die tevrèèden bint, Epe, da’s mien därpien woar ik geboor’n bin. Woar ’t mooie standbeeld an de viever steet, Woar die mooie darpsbèèke langs geet, Woar de vogels fluit’n heel hoog op de tak, Epe, da’s mien därpien doar vuul ik mie op mine gemak. Woar de drukkerië en de Epox stoat, Woar die stoere keerls noe warken goat, Woar machines raozen heel de ganse dag, Epe, da’s mien därpien woar ‘k graag weez’n mag. En dat mooie roadhuus, ’t is wè groot en fijn, Want ’t andere ding dat was toch veel te klein, Zie ik menig paartien die mooie trappen opgoan, Dan hoope ik dat ons därpien nog lange mag blie’m bestoan. Achthonderd joar’n is ons därpien noe al old, Aj ok ziet wat ze bewaard voor Stichting Behold, De olde boerderiejen en de mooie klederdracht, Ie maang toch dankbaar weez’n veur degenen die dat hef bedach. As ik later op mien starfbed lig, En de ogen goat mien langzaam dich, Is-ter dan gien ene, die um die olde treurt, Epe da’s mien därpien da’s ’t laatste wa’j van mien heurt. in my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies..! ![]() |
|
En van Vaassen: in my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies..! ![]() |
|
Het is gezellig in Vaassen zie ik, lekker samen internetten op de bank? ![]() Je moeder. ![]() |
|
'k Zie oe daor zo gère ligge, Tilburg, waor 'k geboore ben, Mee oe kerken, oe febrieke, Waor ik iedere lijn van ken. 'k Zie zo gèren al die toorens, mee d'r kruise fier in top, 't blauw deurboore naost de schaawe mee d'r pluimen om d'r kop. Want de toorens van oe kerken En oe schaawe zinge schôôn, Zinge men van bidden en werke, Lieve liekes zonder tôôn. Deurom zie 'k oe daor gère, Tilburg, waor 'k geboore ben, Mee oe kerken, oe febrieke, Waor ik iedere lijn van ken. Tilburg dè ge zô meut blève Tilburg waor 'k gebore ben 'k zal dan zinge hil m'n lève liekes die ik van oe ken. 'k Heb van jouw veul schône dinge hil m'n hart aon oe verpaand. 'k Zal van jou dus blève zinge Tilburg Schôônste stad van 't laand 'k Zal van jou dus blève zinge Tilburg Schôônste stad van 't laand Nederlandse vertaling Ik zie je daar zo graag liggen, Tilburg, waar ik geboren ben, Met je kerken, je fabrieken, Waar ik iedere lijn van ken. Ik zie zo graag al die torens, Met hun kruisen fier in top, Het blauw doorboren naast de schoorstenen Met hun pluimen om hun kop. Want de torens van je kerken En je schoorstenen zingen mooi, Zingen mij van bidden en werken Lieve liedjes zonder melodie. Daarom zie ik jou daar zo graag, Tilburg, waar ik geboren ben Met je kerken, je fabrieken, Waar ik iedere lijn van ken. Tilburg, dat je zo mag blijven, Tilburg waar ik geboren ben. Ik zal dan zingen heel mijn leven Liedjes over jou die ik ken. Ik heb van jou veel mooie dingen, Heel mijn hart aan jou verpand. Ik zal over jou dus blijven zingen: Tilburg, mooiste stad van 't land. Ik zal over jou dus blijven zingen: Tilburg, mooiste stad van 't land. Never have so many sacrificed so much for so few ![]() |
|
![]() Doettiehet? [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 08-01-2011 20:46] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
@Wim: nope. Ik baal nu dat we geen opname hebben van ons Utrechtse volkslied, uitgevoerd door ome Boerzoem in de bus. De beste uitvoering die ik ken. ![]() ![]() |
|
![]() |
|
http://www.youtube.com/watch?v=yVHJ9g-1CPU Stukje muzikaal friesch erfgoed Wil je muilperen? ![]() |
|
![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 08-01-2011 21:02] ![]() |
|
![]() ![]() |
|
![]() ![]() Wat een spast heey! [Dit bericht is gewijzigd door stigma op 08-01-2011 21:09] Subtiel kamerolifantje ![]() |
|
![]() [Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 08-01-2011 21:10] Bareuh... ![]() |
|
quote: Dat was géniaal ja ![]() ![]() ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... ![]() |
|
Onze vlag! ![]() Ons Hooglands volkslied Ja, de hemel zal ons helpen In onze gerechte strijd. Samen zullen wij overwinnen Dat is wat geen twijfel lijdt. Hoort de berichten van de fronten aan! Hoort hoe de strijd verloopt, wij blijven staan! Ik heb u lief mijn mooi Hoogland. Ik heb u lief mijn mooi Hoogland! Zoveel eeuwen wonen wij samen. Tussen akkers, tussen vee. Niets ter wereld kan ons kopen. Met Hoogland zijn wij tevree. Landhonger lappen wij aan onze laars. Hun agressiviteit zijn wij de baas! Ik heb u lief mijn mooi Hoogland. Ik heb u lief mijn mooi Hoogland!!! Met enige info! Ter gelegenheid van de “annexatie” door de gemeente Amersfoort in 1974 werd bij de hulpsecretarie aan de Zeverhuizerstraat/Hamseweg een zogenaamde grafsteen van de voormalige gemeente Hoogland gelegd. Het opschrift luidt: "Luctatie non emersimus gem Hoogland obiit ad MCMLXXIII" (Wij die geworsteld hebben zullen niet meer bovenkomen.) Het grondgebied van Hoogland werd verdeeld over Bunschoten-Spakenburg en Amersfoort. In de jaren daarvoor waren al delen toegevoegd aan het grondgebied van Amersfoort, zodat deze stad kon blijven groeien. In 1991 is het monument verplaatst naar de hoek Zevenhuizerstraat-Sportlaan. Ieder jaar wordt op Oudejaarsdag de inlijving van de gemeente Hoogland herdacht. De herdenking bestaat uit de aankomst van de regenten (gekleed in stemmig zwart) in antieke auto's, het hijsen van de vlag, een toespraak over het 'snode beleid' van de gemeente Amersfoort, een kranslegging en het zingen van het Hooglandse volkslied. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" ![]() |
|
Ons Gelderland Gepubliceerd in: "Kun je nog zingen, zing dan mee!", 32e druk, 1941 Waar der beuken breede kronen Ons heur koele schaduw biên; Waar we groene dennebosschen, Paarse heidevelden zien; Waar de blonde roggeakker En het beekje ons oog bekoort, Daar is onze Vale ouwe, Kost'lijk deel van Gelre's oord. Kost'lijk deel van Gelre's oord. Waar bij zomerzon de boomgaard Kleurig ooft den wand'laar toont, En de vruchtb're korenakker Stagen arbeid rijk'lijk loont; Waar het aorige rivierke Rustig stroomt langs groenen boord, Daar is onze rijke Betuw Kost'lijk deel van Gelre's oord. Kost'lijk deel van Gelre's oord. Waar kasteelen statig prijzen Rond door park en bosch omringd, Waa het voog'lenkoor zijn lied'ren In het dichte loover zingt; Waar het lief'lijk schoon na 't landschap 't Oog des schilders steeds bekoort, Daar is onze "olde Graafschap", Kost'lijk deel van Gelre's oord. Kost'lijk deel van Gelre's oord. Gelders dreven zijn de mooiste In ons dierbaar Nederland Vette klei en heidegronden Beken, bos en heuvelrand Ginds de Waal, daar weer de IJssel, Dan de Maas en ook de Rijn Geeft ons recht om heel ons leven Trots op Gelderland te zijn Waar het vaderland bebouwd werd Door den Saksischen Germaan, Daar werd onze stam geboren, Daar is Gelderland ontstaan En het graan dat thans geoogst wordt Waar het woest en wild eens was Geeft ons recht om trots te wezen Op ons echte Gelders ras In de dorpen en de steden Tussen Brabant en de zee Tussen Utrecht en Westfalen Heerst de welvaart en de vreê Met je kerken en kastelen, Met je huisjes aan de dijk, Gelderland jij bent de parel Van ons Nederlands koninkrijk Ginds de Waal, daar weer de IJssel, Dan de Maas en ook de Rijn Geeft ons recht om heel ons leven Trots op Gelderland te zijn en uiteraard: Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien In ons Gelderland Op winst in de strijd Op vlees en jolijt Kom laat ons nu drinken Op ons Gelderland Duizend duistere nachten doorstaan De diepste dalen doorkropen Eenzaamheid in ons bestaan Door nachtelijke wouden geslopen Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien In ons Gelderland Op winst in de strijd Op vlees en jolijt Kom laat ons nu drinken Op ons Gelderland Het koudste ijs is betreden De sterkste stromen doorwaad De grootste vijand bestreden De zwaarste storm is doorstaan Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien In ons Gelderland Op winst in de strijd Op vlees en jolijt Kom laat ons nu drinken Op ons Gelderland Ver weg van ons huis en haard Het land door ons zo bemind Smachtend naar ons Gelderland De zeilen staan strak in de oostenwind Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien In ons Gelderland Op winst in de strijd Op vlees en jolijt Kom laat ons nu drinken Op ons Gelderland Ons doel is de horizon We reizen de zon achterna Verlangend naar de geboortegrond De Rijn leidt ons nu huiswaarts Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien Het bier zal weer vloeien In ons Gelderland Op winst in de strijd Op vlees en jolijt Kom laat ons nu drinken Op ons Gelderland dus... [Dit bericht is gewijzigd door F.E.S. op 09-01-2011 13:43] ![]() |
|
Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Dat Heidevolk is toch wel de schande van Gelderland. ![]() Mijn God, wat een ellende... ![]() Bareuh... ![]() |
|
Idd. ![]() Je moeder. ![]() |
|
quote: Toen ik de topictitel las dacht ik al direct aan ons volkslied, nu hoef ik hem niet meer op te zoeken haha ![]() ![]() |
|
u b welcome ![]() ![]() |
|
Vooral dat stuk over die emmers met het witte vocht is een mooi stukkie ![]() |
![]() |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |