![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Van mijn mooie geboortestad Aentwaerpe De lichtshes oep de Schelde den beiord van den tore mensen oep een baenk een onslivrouke, en de Vlaaikesgaenk de straat waar 'k vruger katteke spelde Refrein: Aentwaerpe gij zeh’ gah vör mij toch de stad waar as ek zen gebore de Grungplöts, de Meêr, de Keyserlei daar em ekik m'n art verlore Aentwaerpe waar da 'kik oek ben ik kan nieverans mijnen draai ni’ vinde 'k weet et 't is flau, mor ik beken ba ae zen 'k thuis, en onder vrinde Een ziêmanskróeg, de dokke de Vogelemart oep zondagmorge ’t Sint Jansplein en Brabo zie, van ze fontein ne joenge fluite nor e mokke [Dit bericht is gewijzigd door VodeVilicious op 09-01-2011 21:40] Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip ![]() |
|
Schokland, Schokland, waar ben je gebleven, Schokland, Schokland, zo kort was je leven. Schokland, Schokland, je vocht en hield stand, Eeuwenlang beukten veel stormen je strand. Jij werd tenslotte verzwolgen door 't land. Voor Schokland dit lied, een weemoedig wijsje, 't Is jaarlijks voo velen het doel van een reisje, Want waar ook op aarde verspreid en verstrooid, Het land onzer vaad'ren vergeten wij nooit. Schokland, Schokland, waar ben je gebleven, Schokland, Schokland, zo kort was je leven. Schokland, Schokland, je vocht en hield stand, Eeuwenlang beukten veel stormen je strand. Jij werd tenslotte verzwolgen door 't land. Een eiland met een heel eigen tongval en dracht, Waaraan door ons allen zo vaak wordt gedacht. 't Bestaan was er hard, 't viel de Schokkers niet mee, Want altijd was daar het gevaar van de zee. Schokland, Schokland, waar ben je gebleven, Schokland, Schokland, zo kort was je leven. Schokland, Schokland, je vocht en hield stand, Eeuwenlang beukten veel stormen je strand. Jij werd tenslotte verzwolgen door 't land. Oud-Emmeloord Noord, met zijn haven en kerk, Klein dorp aan de baai, maar een rustpunt na 't werk. En Ens met zijn Middelbuurt, Zuidert en Zuid, Zijn rede, zijn baken met licht en geluid. Schokland, Schokland, waar ben je gebleven, Schokland, Schokland, zo kort was je leven. Schokland, Schokland, je vocht en hield stand, Eeuwenlang beukten veel stormen je strand. Jij werd tenslotte verzwolgen door 't land. Maar toen heeft de zee zo gewoed en geschuimd, Dat Schokland, 't geliefde, moest worden ontruimd. De eilandbewoners verlieten met smart, Door nooddruft gedreven, het land van hun hart. Schokland, Schokland, waar ben je gebleven, Schokland, Schokland, zo kort was je leven. Schokland, Schokland, je vocht en hield stand, Eeuwenlang beukten veel stormen je strand. Jij werd tenslotte verzwolgen door 't land. In plaats van de zee kraait het land nu victorie, Maar jij was, potdorie, een stuk Hollands glorie. En nu in de polder een terp, dat doet zeer. Ons eiland, Schokland, dat is er niet meer. Schokland, Schokland, waar ben je gebleven, Schokland, Schokland, zo kort was je leven. Schokland, Schokland, je vocht en hield stand, Eeuwenlang beukten veel stormen je strand. Jij werd tenslotte verzwolgen door 't land. Maar nimmer vergaten zij 't oude gebied, En, oh wat een wonder, vergaan wou het niet. 't Bleef heerlijk behouden, werd eindelijk droog, En wij, Schokker telgen, wij houden het hoog. Schokland, Schokland, waar ben je gebleven, Schokland, Schokland, zo kort was je leven. Schokland, Schokland, je vocht en hield stand, Eeuwenlang beukten veel stormen je strand. Jij werd tenslotte verzwolgen door 't land. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. ![]() |
|
Als ik boven op de Dom sta kijk ik even naar benee dan zie ik het oude gragie het Vreeburg en Wijk C Ja, dan springt m'n hartsie open ik ben trots wat dag ie wat der is geen mooier plehekie als Utereg M'n stad als Utereg M'n stad Utereg m'n stadsie daar gebeurt van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsie van het land de sterrenwijk het houtplein en de Lange Rozendaal Utereg het mooist van allemaal ik ben geboren in een huisie in de zakkendragensteeg vlakbij het logement van Jan de Tentenneus Al de breuk en gekken barten vult de kooste gleufjes in schele ockeloen en blauwe Teus woon al m'n leven lang in Utreg en ik heb het naar m'n zin want er is bij ons vanalles aan de hand je ken gaan dansen of naar kroegies en je stapt het leven in met mooi mokkels en met flippers aan de wand Als ik boven op de Dom sta kijk ik even naar benee dan zie ik het oude gragie het Vreeburg en Wijk C Ja, dan springt m'n hartsie open ik ben trots wat dag ie wat der is geen mooier plehekie als Utereg M'n stad als Utereg M'n stad Utereg m'n stadsie daar gebeurt van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsie van het land de sterrenwijk het houtplein en de Lange Rozendaal Utereg het mooist van allemaal Utereg het mooist van allemaal ![]() |
|
quote: Pffffffff Rouveen. ![]() I generally avoid temptation...unless I can't resist it. ![]() |
|
ja toch!!! ![]() |
|
Temidden van de paarse heide waar samenstromen Mark en Aa, daar ligt geroemd door alle tijden onz' eigen stad ons eigen fier Breda, Breda vooruit! De klokken luiden! Breda gij blijft de schoonste stad van 't zuiden! Zo lang daar rond die slanke toren nog klopt het echt Bredase bloed, gaat nimmer d' eigen aard verloren die pittig is en pittig blijven moet! Breda vooruit! De klokken luiden! Breda gij blijft de Parel van 't Zuiden!! En natuurlijk ook: [Dit bericht is gewijzigd door MetalMitch1992 op 10-01-2011 0:28] I was ancient when your ancestors were naught but protoplasmic slime!!! ![]() |
|
Twents Volkslied Er ligt tussen Dinkel en Regge een land Ons schone en nijvere Twente Het land van de arbeid het land der natuur Het steeds onvolprezene Twente Daar golft op de essen het goudgele graan Doet 't snelvlietend beekje het molenrad gaan Daar ligt er de heide in 't paarsrode kleed Dat is ons zo dierbare Twente (bis) Waar Twickel zijn torens uit't eikenloof heft De Lutte zijn heuvels doet blinken De paasvuren branden alom in't rond En 't landvolk de kersthoorn laat klinken Daar stroomt onze Dinkel zo heerlijk door 't land Door bossen en velden, langs't Losserse zand Daar rust er ons oog van der heuvelentop Op 't heerlijke landschap ons Twente (bis) De rookwolk, die stijgt aan de horizon op Die wijst ons de nijvere steden Met mensen arbeidzaam en degelijk, bewoond De zetels van 't krachtige heden Daarbuiten in boerschap op heide en veld Daar wordt nog de sage en 't sprookje verteld Daar rust de Tubanter in't heuvelig graf 't Verleden naast 't heden van Twente (bis) En voert ons het lot ook uit Twente soms weg Wij blijven het immer gedenken Geen andere landstreek hoe schoon ze ook zij Kan 't zelfde als Twente ons schenken Wij drukken elkaar in de vreemde de hand Gedenkend ons klein, maar zo dierbare land En moge ons huis in de vreemde ook staan Ons hart blijft toch altijd in Twente (bis) ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |