IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Beetje odd-topic (of off-topic): Hoe copyrights onze samenleving letterlijk dom houden. Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2002 12:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

eenieder die hier zegt dat copyright okay is heeft volgens mij die presentatie niet gekeken.

Ik schrok me rot!! Het heeft verregaande implicaties.

Vb. muziekverspreiding over het net: enkele amerikaanse cijfers waar meneer Lessing meekomt zijn de volgende... er zijn op het net in het afgelopen jaar VIJF KEER ZOVEEL CD's 'geruild' (via mp3) als dat er CD's verkocht zijn. VIJF KEER ZOVEEL.

De daling in de CD-verkoop in datzelfde jaar is VIJF PROCENT geweest.

Oftewel, een illegale distributie van vijf honderd procent zorgt voor een afname in de omzet van vijf procent.

En dan is het nog niet eens zeker dat die daling door het mp3-ruilen komt. Maar toch voert de RIAA e.d. een enorme oorlog tegen peer-to-peer networks en bedenkers van die technologie. Sterker nog; de schade die in naam van deze oorlog tegen mp3 toegebracht wordt aan die technologie-industrie is VEEL MEER dan die stomme vijf procent!
Allemaal dankzij copyright.

Let wel, ik vind dat een ieder die iets publiceert, krediet moet krijgen. Hier is een suggestie voor een alternatief copyright:

http://creativecommons.org/

En KIJK DIE SPEECH mensen voordat je je hierover een mening vormt, zwaar de moeite waard.

P.S. MBMarduk.... "if you're explaining, you're losing".


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2002 12:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 12:01 schreef Sharteel het volgende:
Het is aan degenen die komen na degene waarvan het idee komt, om zo creatief te zijn iets met dit idee te doen.

Dat is nu net wat er door copyright niet mag: iets met dit idee doen. 'All rights reserved'.

Wist je dat je van een e-book van Aristoteles elke 10 dagen 10 bladzijden mag printen? Maar je mag niks op je clipboard zetten. Is bepaald door advocaten van copyright. De 'read aloud' button mag je wel gebruiken.
Van het e-book van Lessing mag je helemaal nix uitprinten; nix op het klembord zetten; en je mag ook niet de 'read aloud' button gebruiken. Het mag niet! Staat in de voorwaarden! Anders krijg je een rechtszaak!!



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-10-2002 18:37 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 2 oktober 2002 11:44 schreef MBMarduk het volgende:
Yep, na een paar regels van elk van Sun Sacers posts te hebben gelezen en te hebben gemerkt dat de gal, irritatie, scheldwoorden en dergelijke mij om de oren vlogen heb ik het maar zo gelaten.


HAHAHAHA!!!
Misschien zou je die posts toch eens door moeten lezen, volgens mij is hij de enige hier die WEL weet waar hij het over heeft in plaats van er een sensatieverhaal van te maken.


Zenial


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-10-2002 19:36 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik vind het erg krom dat jij copyright mag aanvragen op iemand anders ideeen. Zo moeten die wet misschien eens gaan aanscherpen. Weet iemand ook ofdat copyrights/patenten die in america zijn aangevraagd hier ook geldig is?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 02-10-2002 19:44 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 2 oktober 2002 19:36 schreef Iskariot het volgende:
Weet iemand ook ofdat copyrights/patenten die in america zijn aangevraagd hier ook geldig is?

Wat denk je zelf? Voor bijvoorbeeld de film Resident Evil is in america een copyright aangevraagd. Zou je dan hier videobanden met kopietjes van die film mogen verkopen?


Zenial


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-10-2002 19:49 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 19:44 schreef Zenial het volgende:
Wat denk je zelf? Voor bijvoorbeeld de film Resident Evil is in america een copyright aangevraagd. Zou je dan hier videobanden met kopietjes van die film mogen verkopen?

Het kan toch ook zo zijn, dat ze apart in europa copyright moeten aanvragen?


Asgorath
Praise the Tuin Kabouters
Usericon van Asgorath
Posted 02-10-2002 20:11 by Asgorath Wijzig reactieProfiel van AsgorathQuote dit berichthttp://www.doom-metal.com

Allemaal humor die paniek, maar (c)'s verlopen na zoveel jaar. Kan je ook niet meer verlengen dan. Alles wordt na zoveel jaar publiek bezit.

Daarnaast kan wat nu publiek bezit is geen (c) worden van een bedrijf. Dus 1+1=2 kan geen (c) worden.

Dit is echt weer druk maken om het druk maken...


"Set me aflame and cast me free. Away, you wretched world of tethers. Through the endless night and day I have never wanted more." - www.doom-metal.com


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 02-10-2002 20:24 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

[Het kon iets beleefder dus, doe dat je op je eigen forum ofzo. ]

******PARENTAL ADVISORY: EXPLICIT LYRICS****

[censuur]

hupsakee, de voorlopige Mister NiceGuy versie dan (maar vraag voor de zekerheid je pappa om samen de tekst mee te lezen. Misschien kan hij uitleggen wat ik met 'godverdomme' bedoel.)

******geschikt voor jong en oud hoor ******

Beste jongens en meisjes,

1] leer discussieren. Zeg wat je van mijn argumenten vindt. Zeg wat je van mijn kritiek vindt. Nog veel belangrijker: als je van plan bent een discussie te starten, LEES dan ook de volledige reacties van degenen die het NIET met je eens zijn.

2] Voor degenen die constant schermen met een e-book versie van Aristoteles: ga eens naar de bibliotheek. Daar hebben ze nog boeken van heus papier. En leen dan een boek van Plato waarin Socrates'zijn argumentatie technieken worden behandeld. Een van de valkuilen die wordt besproken is het op de persoon spelen (zoals ik in de ongecensureerde versie van deze post deed) en zoals MBMarduk dat deed bij mij (mij verdenken van dat ik een baan heb bij een platenmaatschappij). Dat doet niets af aan mijn argumenten uiteraard. Logica geeft niet om wat je bent. Logica gaat om wat je zegt. En waarom is het dan wel van belang dat ik erbij vermeld dat die advocaat uit is op geld en roem? Het doet niets af aan zijn argumenten (die zuigen sowieso al, zie mijn eerdere posts) maar het geeft alleen de reden weer waarom deze meneer aandacht wil voor de copyright problematiek. Hij heeft zeker gelijk dat het eng is/gaat worden wat betreft die wet tav digitale werken. Maar de generalisatie naar 'DE GEHELE AUTEURSWET KLOPT NIET' is invalide. Er zijn wel meer problemen, zoals de mp3 business en downloaden van illegale muziek, die hij aankaart. Maar 5% van miljarden dollars is heeeeeeeeeel veel geld... Wat zeg je? dat ze toch al geld genoeg verdienen? oh, nou begin dan ook maar met het jatten uit de supermarkt hoor. Die hebben toch geld genoeg en t zal vast ook maar op 5% verlies uitkomen..

3] En hou gewoon op met die onzin van e-books. Koop m in papieren versie of leen m uit de bieb. Das veel makkelijker EN het staat nog geleerd ook in je woonkamer.


4] Auteursrecht is iets heeeeeel anders dan handelsmerk (trademark, ® en tm)en patenten.
Handelsmerken en de auteurswet vallen onder het kopje Industrieel Recht, maar zijn wel twee verschillende wetten. Patenten vallen, als ik het goed heb, onder het octrooirecht en ik dacht dat dat ook onder Industrieel Recht valt (weet ik nie zeker). Dus dingen als medicijnen die gepatenteerd zijn is volledig offtopic (= GEEN copyright).


5] Voor de duidelijkheid...ik heb GEEN baan bij een platenmaatschappij. Ik ben al meer dan 10 jaar metalhead en ik studeer gewoon aan de universiteit. Vandaar dat ik ook het een en ander weet over copyright in de wetenschap en muziek. En ik arrogant? ik denk het wel ja *loopt vooruit op reactie*. Ik ken deze materie aardig goed namelijk. En deze paniekzaaierij is gewoon nergens voor nodig. Wel moeten we opletten (zoals bij elke wet of die nu oud of nieuw is). En de auteurswet kan mijn inziens wat soepeler gemaakt worden.. maar dat heb ik al in andere bewoordingen aangegeven.

6] Voor meer informatie kun je via mijn metal site naar verschillende copyright organisaties gaan (lees bijvoorbeeld eerst de Auteurswet zelf vluchtig door voordat je hier gaat posten over hoe verschrikkelijk die wet is). Op die sites staan zelf ook weer links en heleboel documenten.

*spam*

Mijn site, over (1) het componeren, opnemen en spelen van extreme metal en (2) ideeen en thema's in de metal scene:

http://www.zenial.nl/shunsacer

links:

http://www.zenial.nl/shunsacer/links.htm

Tussen haakjes, deze discussie wordt verwerkt in een essay op mijn site.

*einde spam*

7] O ja, op basis van welk recht beweert MBMarduk ( trouwens en dat mag dan wel weer) dat iedereen die auteursrechtelijke beschermde kennis zou moeten hebben? Wie zegt dat alle auteurs dat zelf willen? Het is heel nobel, zeker. Maar het weggeven van arbeid (= kennis) valt velen (en met name de arbeiders = wetenschappers) in het verkeerde keelgat.

p.s. Mislyd waar blijft de uitleg over de relevantie van je DNA opmerking? Of ben je nog steeds gepikeerd over het feit dat ik 'godverdomme' heb geschreven?


[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 03-10-2002 1:44]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 02-10-2002 20:32 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

leuk hoor argumenten, maar waarom zoveel scheldwoorden?
Waar slaat dat nou op?
Heeft toch geen enkel nut.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-10-2002 20:35 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Doe eens een beetje normaal.
En ik ga geen Plato en Aristotelus lezen, steek die griekse bullshit maar in je arrogante reet man!
Naieve kinderen hier? Flikker dan een eind op!

*Waar zijn die mods nu dan? Nee, douche topics sluiten en on-topic roepen! Bannen die vent en wel sofort! *

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 02-10-2002 20:47]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 02-10-2002 23:55 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Het is weg, en nu weer ontopic hé


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 03-10-2002 0:57 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Wat is erger, censuur of copyrights?



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 03-10-2002 0:58 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hey, het wordt zometeen aangepast teruggezet....
En dat heeft niks met elkaar te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 03-10-2002 0:58]


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 03-10-2002 0:59 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 3 oktober 2002 0:58 schreef Asherah het volgende:
Hey, het wordt zometeen aangepast teruggezet....
En dat heeft niks met elkaar te maken.


En hoe noem je dat met een net woord?

(Hint: Het woord copyright is het niet.)



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-10-2002 1:09 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2002 0:59 schreef General Skullfucker het volgende:
En hoe noem je dat met een net woord?

(Hint: Het woord copyright is het niet.)


Auteursrechten?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-10-2002 12:10 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Tering, er wordt echt belachelijk gereageerd op Shun Sacer en dat terwijl hij juist meer leven in de discussie blaast dan ieder ander.

En dat schelden? how gives a shit, als je daar slecht tegen kan, moet je waarschijnlijk de wat "kindvriendelijkere" sites opzoeken. Of het nou "correct" is of niet, het blijft een (krachtige) vorm van communiceren.




Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-10-2002 12:12 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 3 oktober 2002 12:10 schreef Azagthoth het volgende:
Tering, er wordt echt belachelijk gereageerd op Shun Sacer en dat terwijl hij juist meer leven in de discussie blaast dan ieder ander.








Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 03-10-2002 12:25 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Na de hele boel gelezen te hebben is er maar 1 conclusie: Shun Sacer heeft gewoon gelijk!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 03-10-2002 12:38 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 20:24 schreef Shun Sacer het volgende:
1] leer discussieren. Zeg wat je van mijn argumenten vindt. Zeg wat je van mijn kritiek vindt. Nog veel belangrijker: als je van plan bent een discussie te starten, LEES dan ook de volledige reacties van degenen die het NIET met je eens zijn.

Akkoord

2] Voor degenen die constant schermen met een e-book versie van Aristoteles: ga eens naar de bibliotheek. Daar hebben ze nog boeken van heus papier. En leen dan een boek van Plato waarin Socrates'zijn argumentatie technieken worden behandeld. Een van de valkuilen die wordt besproken is het op de persoon spelen (zoals ik in de ongecensureerde versie van deze post deed) en zoals MBMarduk dat deed bij mij (mij verdenken van dat ik een baan heb bij een platenmaatschappij). Dat doet niets af aan mijn argumenten uiteraard. Logica geeft niet om wat je bent. Logica gaat om wat je zegt. En waarom is het dan wel van belang dat ik erbij vermeld dat die advocaat uit is op geld en roem? Het doet niets af aan zijn argumenten (die zuigen sowieso al, zie mijn eerdere posts) maar het geeft alleen de reden weer waarom deze meneer aandacht wil voor de copyright problematiek. Hij heeft zeker gelijk dat het eng is/gaat worden wat betreft die wet tav digitale werken. Maar de generalisatie naar 'DE GEHELE AUTEURSWET KLOPT NIET' is invalide. Er zijn wel meer problemen, zoals de mp3 business en downloaden van illegale muziek, die hij aankaart. Maar 5% van miljarden dollars is heeeeeeeeeel veel geld... Wat zeg je? dat ze toch al geld genoeg verdienen? oh, nou begin dan ook maar met het jatten uit de supermarkt hoor. Die hebben toch geld genoeg en t zal vast ook maar op 5% verlies uitkomen..


In het kader van discussietechnieken: Een bekend fenomeen is het zo algemeen mogelijk opvatten van een uitspraak gezien de uitspraak dan blootstaat aan aanvallen.


3] En hou gewoon op met die onzin van e-books. Koop m in papieren versie of leen m uit de bieb. Das veel makkelijker EN het staat nog geleerd ook in je woonkamer.

De relevantie is weer opmerkelijk


4] Auteursrecht is iets heeeeeel anders dan handelsmerk (trademark, ® en tm)en patenten.
Handelsmerken en de auteurswet vallen onder het kopje Industrieel Recht, maar zijn wel twee verschillende wetten. Patenten vallen, als ik het goed heb, onder het octrooirecht en ik dacht dat dat ook onder Industrieel Recht valt (weet ik nie zeker). Dus dingen als medicijnen die gepatenteerd zijn is volledig offtopic (= GEEN copyright).


Dat is natuurlijk een woordspelletje. De relevantie lijkt me duidelijk en dit soort kritiek getuigt van weinig intelligentie.



Tussen haakjes, deze discussie wordt verwerkt in een essay op mijn site.



Bij deze WEIGER ik je NADRUKKELIJK toestemming mijn uitspraken voor enig doeleind te gebruiken.



7] O ja, op basis van welk recht beweert MBMarduk ( trouwens en dat mag dan wel weer) dat iedereen die auteursrechtelijke beschermde kennis zou moeten hebben? Wie zegt dat alle auteurs dat zelf willen? Het is heel nobel, zeker. Maar het weggeven van arbeid (= kennis) valt velen (en met name de arbeiders = wetenschappers) in het verkeerde keelgat.


Wederom leuke woordspelletjes. Arbeid = kennis, arbeiders = wetenschappers...
Wat ik nog zou willen aansnijden is hoe kennis eigendom kan zijn. Gezien iedereen tot kennis kan komen is het mij een raadsel waarom kennis ooit als eigendom gezien kan worden. Een begrip wordt hier beschouwd als materie, een erg domme vergelijking natuurlijk. Tussen het ERKENNEN van de arbeid die tot kennis leidt en het opeisen van kennis zit een grot verschil..




Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-10-2002 12:39 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 3 oktober 2002 12:25 schreef Mortanius het volgende:
Na de hele boel gelezen te hebben is er maar 1 conclusie: Shun Sacer heeft gewoon gelijk!



Snelle conclusie hoor ik heb het geheel gelezen alleen de flash presentatie nog niet gezien (moet ik ff thuis doen). Het enige wat ik kan concluderen is dat Shun Sacer met redelijke argumenten komt die redenen geven om eens wat dieper in dit onderwerp te duiken.

Ik heb nu het gevoel dat de Copyright rechten vaak bij de verkeerde "mensen" liggen - de platenmaatschappijen hebben vaak meer "recht" over de muziek dan de artiesten zelf- Hoe dit precies ligt weet ik niet, maar ik ben wel nieuwsgierig. Dus ik ga maar eens wat google-duiken.



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-10-2002 13:42 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 3 oktober 2002 12:39 schreef Azagthoth het volgende:
Ik heb nu het gevoel dat de Copyright rechten vaak bij de verkeerde "mensen" liggen - de platenmaatschappijen hebben vaak meer "recht" over de muziek dan de artiesten zelf- Hoe dit precies ligt weet ik niet, maar ik ben wel nieuwsgierig. Dus ik ga maar eens wat google-duiken.


Over die rechten die bij de plantemaatschappijen liggen. Dat zit in grote lijnen zo (dat zat toch zo bij het contract van axamenta): Als je een uitgavecontract tekent als groep, betekent dit dat de maatschappij je SABAM-kosten betaald, maar dat de rechten van je muziek wel voor hen zijn. En dit voor de duur die in het contract is aangegeven. De maatschappij heeft ook alle recht om die rechten verder te verkopen.
Axamenta heeft dit niet getekend, maar goed ook, want LSP is failliet. De andere groepen die bij LSP tekenden zijn dus, zelfs al is LSP failliet, hun rechten nog kwijt, maar kunnen ze wel terugkopen.


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-10-2002 13:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 oktober 2002 13:42 schreef Sharteel het volgende:
Axamenta heeft dit niet getekend, maar goed ook, want LSP is failliet. De andere groepen die bij LSP tekenden zijn dus, zelfs al is LSP failliet, hun rechten nog kwijt, maar kunnen ze wel terugkopen.
Dat wordt dan toch een standaard faillisementsprocedure? De curator zal alle bezitingen, dus inclusief de rechten op muziek, bij opbod gaan verkopen om er zo veel mogelijk geld uit te halen om de schulden van het bedrijf te betalen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-10-2002 13:48 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

In dat geval beschermen de copyright rechten dus niet het "produkt" van de arbeider, maar verzekert de parasieten dat ze het produkt tot de laatste druppel kunnen uitzuigen


[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 03-10-2002 13:48]



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 06-07-2003 22:00 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Voor de geïnteresseerden is er een artikel met meer uitleg over de wet op softwarepatenten die waarschijnlijk goedgekeurd zal worden in Europa, naar Amerikaans model.
http://swpat.ffii.org/index.en.html


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 07-07-2003 13:16 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 2 oktober 2002 11:48 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar als ik de wetenschap dien mag die kennis in principe gebruikt worden. maar ik wil dus niet hebben dat een bedrijf een gen of zo bezit. dat moet openbare kennis zijn. Ook gruwel ik bij de gedachte dat bedrijven geneeskrachtige middelen als eigendom kunnen claimen die bijv uit het tropische regenwoud komen. (maar ik ben naief op dit vlak)


Sterker nog, dit gebeurt al tijden,er zijn genoeg verslagen geweest over genezende kruiden en planten in regenwouden waar je "plotseling" niets meer over hoort. De geneesmiddelen industrie, net als de olie-industrie, de plastic-industrie, de wapen-industrie en ga zo maar door hebben een verleden van onderdrukking van alternatieve middelen en nieuwe ideeen.

Een van de redenen waarom wiet rond de wereld verboden is is omdat hennep een veel betere en goedkopere grondstof is dan hout of de producten van de chemie. Toen de chemische industrie (van plastic waren) ontstond, zag men gelijk in dat van hennep talloze dingen gemaakt konden worden die met plastic ook gemaakt konden worden, om te voorkomen dat ze terrein zouden verliezen, is alle macht aangewend een hetze en angst-campagne tegen hennep te beginnen.

In de jaren vijftig werden wietgebruikers steevast in verband gebracht met verkrachting, geestesziekheid, moord e.d. Bijna op identieke wijze aan de anti-joden propaganda van de nazis (met de ratten en de ziektes)

We leven in een wereld waar legers advocaten op de loer liggen om iedere nieuwe concurrent op te sporen en of om te kopen of aan te klagen.

Onze creativiteit is inderdaad bedreigd, maar het is niet het enige wat bedreigd wordt...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen