IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Web 3.0? Vorige pagina | Volgende pagina
rotor
Usericon van rotor
Posted 10-02-2011 14:49 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 14:44 schreef Onweerwolf het volgende:
Hoezo is online ruimte trouwens schaars?

Omdat de informatie zich niet "online" bevindt maar ergens op een server in de echte wereld. Die dingen vreten gezamelijk inmiddels meer energie als de hele luchtvaartindustrie.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-02-2011 14:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 14:49 schreef rotor het volgende:
Omdat de informatie zich niet "online" bevindt maar ergens op een server in de echte wereld. Die dingen vreten gezamelijk inmiddels meer energie als de hele luchtvaartindustrie.


Gelukkig kan de luchtvaartindustrie gedeeltelijk afgeschaft worden wegens het bestaan van sociale netwerken, zeker als we straks fatsoenlijke videomeeting opties hebben inclusief digitaal knuffelen, handschudden en neuken enzo.

Verder gaat het in deze om pure tekst en die neemt ontzettend weinig ruimte in. Ik bedoel, ga maar eens proberen om een ouderwetse 1,4 mb diskette vol te typen. Ik wens je veel succes.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


rotor
Usericon van rotor
Posted 10-02-2011 14:55 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 14:22 schreef Helvete het volgende:
Sociaalnetwerksites zijn niets nieuws meer toch?

Jawel hoor; tien jaar geleden had niemand in mijn vriendenkring een "profieltje".
Inmiddels ken ik nog maar ÉÉN leeftijdsgenoot die (net als ik) niet op Facebook zit. WTF?!
Als ik dan zie hoe ontevreden de gebruikers zijn vrees ik het "ergste".


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 10-02-2011 15:19 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Ik zet deze discussie eens bij de facebook updates, kijken of het mensen die daadwerkelijk dagelijks nutteloze info verspreiden hierheen trekt om er ook eens een woordje over te doen. :')


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 10-02-2011 15:28 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Uhm, nee?


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 10-02-2011 16:03 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 10 februari 2011 14:22 schreef Helvete het volgende:
Sociaalnetwerksites zijn niets nieuws meer toch? Ik zat zelf meer te denken aan verdere ondersteuning voor aanraakgevoelige schermen, cloud computing, HTML 5...


De cloud is niet veilig genoeg en op HTML5 wachten we al jaren... en dan is het er straks echt en dan kan het lekker toch niet wat Flash kan...



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-02-2011 16:54 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 16:03 schreef White Tree het volgende:
De cloud is niet veilig genoeg
Dat is wel heel eenvoudig gezegd. Ligt er maar net aan wat je gebruikt en waarvoor je het gebruikt. Steeds meer (kleinere) bedrijven maken er gebruik van. Door consumenten wordt er nu ook al veel mee gedaan (al is het maar iets als GMail of internetbankieren), en dat zal alleen maar meer worden.
quote:
Op 10 februari 2011 16:03 schreef White Tree het volgende:
op HTML5 wachten we al jaren... en dan is het er straks echt en dan kan het lekker toch niet wat Flash kan...
HTML5 is niet alleen een vervanger voor Flash/Silverlight. Verder ook niet verkeerd dat de browsers zaken zelf af kunnen handelen i.p.v. gebruik te maken van een plugin.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 10-02-2011 17:06 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 10 februari 2011 16:54 schreef Helvete het volgende:
.....
HTML5 is niet alleen een vervanger voor Flash/Silverlight. Verder ook niet verkeerd dat de browsers zaken zelf af kunnen handelen i.p.v. gebruik te maken van een plugin.


Dat is waar, maar omdat 'iedereen' wacht op HTML5 komen sommige dingen niet van de grond, terwijl het wel al kan (smartphones zijn gewoon niet snel genoeg ). Het commentaar op Flash is dat het zo zwaar is, maar als een browser straks zelf kan wat Flash kan, zal de browser zelf ook niet zo licht meer zijn.
(Het feit dat er een officiele Flash-app komt voor de iPad zou kunnen betekenen dat het nog wel even duurt voordat HTML5 er komt, of dat HTML5 straks toch niet zoveel kan als dat er afentoe geroepen is...?)

Daarnaast is het te hopen dat HTML5 een echte standaard wordt, ipv voorgaande versies die in elke browser stiekem net anders werkt....

(Pff ik maak me wel druk om een programmeertaal, hè? En dan bouw ik niet eens websites...)



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-02-2011 17:17 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 17:06 schreef White Tree het volgende:
Dat is waar, maar omdat 'iedereen' wacht op HTML5 komen sommige dingen niet van de grond, terwijl het wel al kan (smartphones zijn gewoon niet snel genoeg ). Het commentaar op Flash is dat het zo zwaar is, maar als een browser straks zelf kan wat Flash kan, zal de browser zelf ook niet zo licht meer zijn.
(Het feit dat er een officiele Flash-app komt voor de iPad zou kunnen betekenen dat het nog wel even duurt voordat HTML5 er komt, of dat HTML5 straks toch niet zoveel kan als dat er afentoe geroepen is...?)

Daarnaast is het te hopen dat HTML5 een echte standaard wordt, ipv voorgaande versies die in elke browser stiekem net anders werkt....
Ah ok, duidelijk.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 10-02-2011 22:09 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 11:40 schreef White Tree het volgende:
De volgende stap zou het 'non-text-web' zijn, waarbij de hoeveelheid tekst minder wordt en er meer gebruik wordt gemaakt van foto's en video om informatie over te brengen. (Maar of het ooit echt zo ver komt....?)


Een soort mix van Tumblr en Twitter ?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-02-2011 7:21 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Bizar, als je je Facebook account wil deactiveren krijg je foto's van jezelf en vrienden te zien met de mededeling 'naam vriend will miss you...', confirm?

Ja, als ik mijn Facebook account verwijder dan verbreek ik ook direct al mijn vriendschappen en zal ik nooit meer iets van ze horen...


You have time. You are doing fine.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-02-2011 7:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Ah, ben je er zo 1...



Boeiender


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-02-2011 7:27 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik heb nauwelijks geslapen en volg je niet helemaal, wat bedoel je?


You have time. You are doing fine.


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-02-2011 10:45 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Als ik het me goed herinner krijg je binnenkort om de zoveel tijd een mailtje "are you sure you don't want to come back" etc.

Ik denk trouwens dat Facebook en andere sociale media veel te snel veel te groot zijn geworden... één nieuwe trend en iedereen loopt ergens anders achteraan (vorig jaar zat iedereen hier op Hyves) en één wezenlijke verandering en de hele 'community' klaagt steen en been (zoals bij Myspace). Op een terrein dat zo sterk en roerig in ontwikkeling is lijkt me dat een zorgelijke zaak... als ze de top één keer bereikt hebben zie ik geen manier waarop ze hun users kunnen behouden


----------
In Nokia land is het trouwens ook grote paniek, vooral sinds de opkomst van de iPhone en Google... ook dit heeft VEEL te maken heeft met de ontwikkeling van web 2.0/3.0.


Shift happens.



Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 11-02-2011 10:54 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Ik blijf lekker bij FB. Hyves heb ik al ik weet niet hoe lang en ik doe er geen ruk mee, via FB kan ik ten misnte lekker makkelijk in contact blijven met mn vrienden uit veel te veel landen.

En mijn Nokia blijf ik ook blij mee, flash support, instant USB data transfer en HDMI aansluiting, tyvm


Black seeds of bunny!


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-02-2011 10:57 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

En over tien jaar?


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 11-02-2011 11:00 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

dat zie ik over 10 jaar dan wel, niet?


Black seeds of bunny!


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 11-02-2011 14:54 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com



Maximus Ratticus
Usericon van Maximus Ratticus
Posted 11-02-2011 15:05 by Maximus Ratticus Wijzig reactieProfiel van Maximus RatticusQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2011 17:06 schreef White Tree het volgende:
(Pff ik maak me wel druk om een programmeertaal, hè? En dan bouw ik niet eens websites...)


Dat blijkt, want de huidige browsers ondersteunen al een aantal zaken van HTML5. De nieuwe versies van o.a. Firefox, Opera en IE ondersteunen bijna (zoniet) alles. Die browsers zijn nu nog in bèta, maar zouden in enkele weken als officiële download beschikbaar moeten zijn. Even los van de gebruiker die dan natuurlijk wel de laatste versie moet installeren, is 'het web' over enkele weken HTML5-gereed.
Mijn sites bouw ik al geruime tijd in HTML5 met fallbacks naar oudere browsers. Als de nieuwste versies van de belangrijkste browsers enkele weken beschikbaar zijn, stop ik daarmee. Je moet als gebruiker natuurlijk wel meegaan met de laatste innovaties, of anders niet zeuren als bepaalde sites het opeens niet meer doen in je verouderde browser.


Watch and weep, you furry fucker.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 11-02-2011 15:56 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Een aantal zaken ondersteunen is zoiets als bijna upgraden
Mooi dat het er eindelijk echt aankomt.
En nu ben ik benieuwd hoe ik een interactief filmpje kan bouwen met loops, cue-points en klikbare (onzichtbare) buttons (waarmee je in het filmpje kunt zappen, info kunt oproepen, naar een andere webpage kunt gaan, etc) zonder flash



rotor
Usericon van rotor
Posted 11-02-2011 20:55 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 14:54 schreef BerserkerWoman het volgende:
Ik kon er geen kiezen

http://en.wikibooks.org/wiki/Future/Quotes

"If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses." --Henry Ford

...faster horses vind ik in dit geval wel een mooie analoog voor "html5" of een "nog interactiever" www.

----
Wat we nu doen was vroeger compleet ondenkbaar en de (nabije) toekomst is veel gekker dan we ons nu kunnen voorstellen!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 21:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 20:55 schreef rotor het volgende:
"If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses." --Henry Ford

...faster horses vind ik in dit geval wel een mooie analoog voor "html5" of een "nog interactiever" www.

Maar dat jij hier vraagt wat een Web 3.0 zou inhouden is toch ook vragen hoeveel sneller het paard nog wordt? Er is toch niet veel meer aan het web om te upgraden dan nog interactiever / mooier / sneller worden? Zoals het vanaf het begin af aan al deed.

Nou goed, misschien zou de stap paard-->auto op het web er kunnen komen als we het inherent virtuele van het web nog wat verder afbreken. We zetten nu allerlei representaties van het echte op het web (woorden, plaatjes, video), en halen die representaties er weer af. Augmented reality kan dan een stapje verder gaan voor wat dat laatste betreft, maar is wezenlijk niet veel anders dan dat we nu ook op telefoons kunnen internetten. Het blijft informatie die in een vorm geduwd wordt die het origineel niet had en die dus per definitie niet klopt. Interessant wordt het als we echte dingen diréct het web op en af kunnen krijgen; direct een gedachte, gevoel of geest uploaden.

Verder is de bio-pod allang bedacht, en mogen ze daar dus weleens haast mee maken


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2011 21:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Bio-pod, daar had mijn ome Kobus er vroeger één van. Zo'n kist op de deel. En één keer in de week verspreidde hij de inhoud daarvan over het land. De rabarber groeide er prima op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 21:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



Om mijn stukje weer correct te maken; ik bedoelde pods die via een bio-port worden ingeplugd. De lol is er al wat af, zo


Quis moderabat ipsos moderatores?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 11-02-2011 21:27 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Fuck bio-ports.



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen