IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Web 3.0? Vorige pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2011 21:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 21:27 schreef Vargen666 het volgende:
Fuck bio-ports.
Beetje zoet allemaal. Dan liever gewoon wijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 21:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Verkeerde tijd om dit soort referenties te droppen, ik had het kunnen weten


I wish I was a butterfly


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 11-02-2011 21:34 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

VRIJDAGAVOND TEGEN HALF 10!



rotor
Usericon van rotor
Posted 11-02-2011 21:36 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 21:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Maar dat jij hier vraagt wat een Web 3.0 zou inhouden is toch ook vragen hoeveel sneller het paard nog wordt? Er is toch niet veel meer aan het web om te upgraden dan nog interactiever / mooier / sneller worden? Zoals het vanaf het begin af aan al deed.

Web 1.0 was "informatie"
Web 2.0 was "interactie"
Web 3.0 wordt "........."?

De "non-text" suggestie van White Tree vind ik wel een goeie kanshebber.
In de kroeg wisselen we toch ook geen briefjes met informatie uit...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 21:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 21:36 schreef rotor het volgende:
Web 1.0 was "informatie"
Web 2.0 was "interactie"
Web 3.0 wordt "........."?

De "non-text" suggestie van White Tree vind ik wel een goeie kanshebber.
In de kroeg wisselen we toch ook geen briefjes met informatie uit...

Maar via web 1.0 werd evengoed geinteracteerd, alleen de manier waarop verandert telkens / wordt telkens verder uitgebreid (BBS, e-mail, profieldingen, Twitter, enz.). Die veranderingen hebben wel grote impact gehad op onze maatschappij, en zijn in die zin net zo belangrijk als iets als boekdrukkunst. Maar toch zie ik die overgang van 1.0 naar 2.0 toch vooral als een telkens sneller paard

Maar goed, maakt niet zoveel uit, we hebben het dus nu over een auto voor web 3.0. Die non-text-suggestie (en dan niet sec video/foto) is inderdaad wel een wezenlijk andere soort informatie die wordt uitgewisseld. Een gedachte of gevoel dus Lastig iets wel, daar mogen slimme mensen eens even goed over na gaan denken.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-02-2011 21:51]


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-02-2011 22:16 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 21:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Maar toch zie ik die overgang van 1.0 naar 2.0 toch vooral als een telkens sneller paard

Het gaat om de "paradigm shift"; hiervoor hoeft technisch gezien niet per se iets te veranderen, het gaat erom hoe de mensen iets ervaren/gebruiken/etc.
Een paard vs. een sneller paard is geen paradigm shift (kan er wel mee samenhangen).
Een paard eerst beschouwen/ervaren/gebruiken als "vervoersmiddel", vervolgens als "edel dier" en vervolgens als "lap vlees" wel.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 22:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Duidelijk, zo had ik het niet bekeken


I wish I was a butterfly


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 11-02-2011 23:04 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Het web zal waarschijnlijk nooit echt non-text worden: een A4 vol typen is namelijk minder werk dan een goed filmpje van een paar minuten. (Om nu maar wel dicht bij mijn vak te blijven ). Maar video wordt steeds belangrijker. Dat is niet alleen omdat het technisch kan, maar ook omdat Google (als eigenaar) veel waarde hecht aan YouTube voor de zoekresultaten. Een gevolg daar van is dat steeds meer bedrijven video gebruiken.
De sociale netwerken maken video's delen heel makkelijk (en hoe vaak zie je pdf staan bij de gadgets op hyves? ), dus daardoor wordt video ook steeds aanweziger. En het maken van een video is qua basistechniek ook steeds makkelijker geworden. Een beetje telefoon kan foto's maken en filmen en deze direct oploaden.

Voor een vergaande visie over de toekomst van internet verwijs ik graag naar Ilium en Olympos van Dan Simmons. (Let op: deze boeken gaan niet over de toekomst van internet... het komt er gewoon terloops in voor.)
Daarin ligt alle informatie als een soort augmented reality over de echte wereld. Alsof je internet in je hoofd hebt met een tomtom en wikipedia automatisch de info voor je kan openen over waar je maar naar kijkt of vraagt.
Dit is natuurlijk nog een technisch sprookje, maar best kans dat er uiteindelijk een web 3.x of 4.x komt waar analfabeten heel intuitief hun weg naar informatie kunnen vinden...

Verder moeten we niet vergeten dat een term als 3.0 gebruikt wordt om de klanten van webdesigners het gevoel te geven dat de website een update moet hebben



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-02-2011 23:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2011 23:04 schreef White Tree het volgende:
Voor een vergaande visie over de toekomst van internet verwijs ik graag naar Ilium en Olympos van Dan Simmons. (Let op: deze boeken gaan niet over de toekomst van internet... het komt er gewoon terloops in voor.)
Daarin ligt alle informatie als een soort augmented reality over de echte wereld. Alsof je internet in je hoofd hebt met een tomtom en wikipedia automatisch de info voor je kan openen over waar je maar naar kijkt of vraagt.
Dit is natuurlijk nog een technisch sprookje, maar best kans dat er uiteindelijk een web 3.x of 4.x komt waar analfabeten heel intuitief hun weg naar informatie kunnen vinden...

Te gekke boeken


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-02-2011 23:12 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door rotor op 12-02-2011 9:24]


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen