IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Heretoir Vorige pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 16:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Heretoir is een tweemansband uit Beieren, Duitsland, opgericht in 2006. De band maakt muziek die helemaal past op het snijvlak van twee recentelijk zeer populaire stromingen binnen de black metal; de shoegaze/emo black van bands die meevaren in het kielzog van Alcest en de depressive/suicidal black die het hysterische geluid van de jaren '90 Burzum op ietwat modernere wijze in ere probeert te houden.

Heretoir kenmerkt zich enerzijds door slepende gitaarstukken en hysterische screams die zowel doen denken aan het Australische Austere en vergelijkbare projecten, als aan de sound van de behoorlijk geëxplodeerde suicidal black scene uit de Verenigde Staten en anderzijds door filmische ambient stukken, vriendelijkere zang, arrangementen en franjes, aan een band als Amesoeurs.

Waar bands als Alcest en Amesours op een gegeven moment wel eens iets te lief en zoet worden en de eerdergenoemde suicidal black stroming er een handje van heeft om nogal eens erg repeterend extreem over te komen lijkt Heretoir, in ieder geval op het gelijknamige debuut full-lenght album, een erg prettige samensmelting te hebben gevonden. Eentje die er voor mij persoonlijk in ieder geval voor zorgt dat de plaat van begin tot eind blijft boeien. Een andere duidelijke vergelijking is Lantlôs maar ik vind Heretoir een stuk aansprekender.

De band, bestaande uit de heren Eklatanz (Vocals, drums, guitar) en Nathanael (Bass), hebben tot dusverre 4 releases op hun naam staan:

- Existenz (Demo 2008)

- .Existenz. (EP 2009, heropname van de demo + 1 nieuw nummer)

- Wiedersehen - Unsere Hoffnung (Split 2010 met Thränenkind)

- Heretoir (Full-lenght 2011)

De full-lenght is verplicht luistermateriaal als je blij wordt van post/shoegaze/wave/suicidal/depressive/modern black metal. Wat mij betreft in ieder geval de fijnste ontdekking van 2011 tot dusverre.

Paar soundfiles:

MySpace

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com