|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Oh, ons wel hoor. "kutmarrokanen!" Edit: Marokkanen. [Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 05-05-2009 21:39] Bruce Banner |
|
Dat schrijf je met één R en twee K's. Herr Trieb. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Sorry. Bruce Banner |
|
Es ist mir scheißegal. Maar toch. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Je mag van een heleboel dingen uitgaan, maar of dat het altijd gebeurt, is een andere vraag.. Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Tsja.. Duitsers he.. Nederlands blijft moeilijk voor ze! |
|
Juustem ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Inderdaad. Alleen vinden veel van die ouders tegenwoordig dat dit de taak is van de scholen en daar gaat het fout. Die hebben namelijk geen tijd om kinderen dit soort dingen bij te brengen, ze zijn namelijk veel te druk met er zoveel mogelijk niet zijn voor het kroost. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Inderdaad... Waar is die tijd dat de leraren de leerlingen met de lineaal op de vingers sloeg gebleven. Die goeie ouwe tijd, die zelfs ik niet meegemaakt heb... |
|
quote: Ach ja...twee auto's voor de deur, een tophypotheek en minstens drie keer per jaar op vakantie kunnen, is kennelijk belangrijker dan de tijd nemen voor je kinderen en ze een fatsoenlijke opvoeding te geven.. Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Zij weten net zo goed als ik wat er gebeurt is in die tijd, dat is ook precies in hoeverre ik er mee opgegroeid ben. Er is binnen mijn familiekring niemand omgekomen in woII, mag ik dan ook lopen schreeuwen tijdens die 2 minuten? We waren aan het oefenen op 4 mei en hebben de versterkers keurig uitgezet voor iets langer dan 2 minuten (just in case misschien liep de klok niet goed.) Mijn punt is iig dat iedereen gewoon stil moet zijn rond die tijd, doe je het niet voor jezelf.. Doe het dan voor anderen die het wel belangrijk vinden |
|
Hehe, ik was gewoon aan hetw erk en werd 10 voor 8 door 'm'n ploegchef opgebeld of ik mijn personeel wel even in wou lichten over de stilte. Ikzelf was het straal vergeten, maar we zijn keurig stil geweest. spelfout weggehaald... |
|
Hou er altijd rekening mee, heb zelfs wel eens de auto aan de kant gezet om 2 minuten stil te zijn.. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Niet helemaal. Het enige wat je redelijkerwijs van anderen kunt verwachten is dat ze jouw stiltemoment niet verpesten. Als zij ergens lawaai willen maken waar niemand er last van heeft, prima. Voor de rest vind ik het gehamer op dat je op 4 mei om 20:00 2 minuten stil moet zijn zoals hierboven een paar keer voorkomt behoorlijk kortzichtig. Lekker belangrijk dat je die 2 minuten stil bent, het is op zich maar een symbooltje en vrijwel betekenisloos als dat het enige moment is waarop je respect voor die doden toont en als je een paar minuten later/ervoor toch weer met andere dingen bezig bent (zoals werken, oefenen, wat dan ook). Dan heb je echt maar een minimum aan geestelijke energie in het herdenken gestoken. Echt herdenken kun je niet even afdwingen; ga dan mee in een stille tocht naar een militaire begraafplaats of zo, dan merk je direct dat je er een stuk meer mee bezig bent. Ik vind het veel belangrijker dat je er überhaupt van bewust bent dat mensen hun leven geven voor zaken die ver boven hun staan en waarvan ze misschien helemaal niet weten of het het juiste is om te doen. En dat je dus respect toont voor de zelfopoffering van die mensen. Dat hele herdenken één keer per jaar kun je dan wel laten zitten. Hiermee is niet gezegd dat de herdenking afgeschaft moet worden, op zich is dat een prima zaak. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Valt het spelen wat WWII-shooters daar ook onder? |
|
Waarschijnlijk meer dan die 2 minuten dat doet, ja Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Ik vraag me echt af of je wel weet waar het over gaat. DODEN HERDENKEN, dus niet alleen maar onze voorouders die gestorven zijn in de tweede wereldoorlog, maar ook alle anderen die zijn omgekomen tijdens vredesmissies in het buitenland. Ook, of misschien wel vooral, de landen waar zoveel vluchtelingen en asielzoekers vandaan naar ons kleine kutlandje komen. En als dat je ook niets zegt dan denk je maar aan familieleden of vrienden die je hebt verloren. En dat geldt voor iedereen, allochtoon of niet. Twee minuten stil zijn is niets te veel gevraagd. NB: Ik hou ook rekening met met mijn moslim/ joodse/ vegetarische collega's bij traktaties of feestjes. Ik heb ook niets met hun cultuur of overtuiging, maar het is een kleine moeite en getuigt van respect. L'importance n'est pas la chute, c'est la terrisage |
|
Dat fatsoen hebben ze niet bij Schuitema. |
|
tis stiiiiiiiil aan de overkaaaaant Je moeder. |
|
je maakt anders herrie zat... [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 07-05-2009 15:18] |
|
ha overbuurman! Je moeder. |
|
werk je bij de Heineken dan? |
|
wij waren in de Ahoy maandag bij de counting crows. Het was netjes stil om 8 uur. Best bijzonder imo in een vol Ahoy. Herman van de bakker |
|
quote: Helemaal mee eens, dit stukje. De kern is dat er jaarlijks een moment is je al die mensen herdenkt die voor jouw en andermans vrijheid hun leven gegeven hebben, en 4 mei is historisch gezien voor Nederland een logische keuze hiervoor. In Engeland hebben ze een gelijksoortige herdenking, alleen vindt het hier plaats op 11 november, ofwel het einde van de eerste wereldoorlog. Dat betekent uiteraard niet dat alleen eerste wereldoorlog-slachtoffers herdacht worden op die dag, het is gewoon een historisch significante datum. Dus de voorgaande opmerkingen dat de 4 mei herdenking weinig interessant is als je zelf niemand verloren hebt tijdens de tweede wereldoorlog of als je allochtoon bent slaan de plank finaal mis. Dan snap je het idee van de 4 mei herdenking gewoon niet helemaal. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |