IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Archspire Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2021 22:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2021 22:17 schreef Negatieveling het volgende:
Daar ga ik mij eens even op bezinnen. Je punt is me duidelijk, maar 'letterlijk hetzelfde' vind ik nogal een boude bewering.

Hoewel ik absolute waarheden verkondig, ben ik mogelijk net niet 100% serieus.

Is meer dat wat ik niet waardeer aan die drie bands veel overlap heeft, dan dat die bands op elkaar lijken. Al denk ik dat Archspire er nog het beste uit komt.


I wish I was a butterfly


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-10-2021 22:30 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Ja, nee, dat was me wel duidelijk, wat je bedoelde. Zò simpel van geest ben ik nou ook weer niet. Maar ja, wat ik niet waardeer aan Dragonforce maakt het voor mij ook compleet onluisterbaar, al kan ik wel respect opbrengen voor wat die gasten doen. Kan er alleen niet naar luisteren, totale oor-aids.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2021 22:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2021 22:30 schreef Negatieveling het volgende:
Ja, nee, dat was me wel duidelijk, wat je bedoelde. Zò simpel van geest ben ik nou ook weer niet. Maar ja, wat ik niet waardeer aan Dragonforce maakt het voor mij ook compleet onluisterbaar, al kan ik wel respect opbrengen voor wat die gasten doen. Kan er alleen niet naar luisteren, totale oor-aids.

Ik schat je ook helemaal niet simpel in, alleen weet ik gewoon niet hoe mijn gebazel over komt, en ben ik doodsbang dat ik ruzie met jou krijg. Vandaar de nuance achteraf!

Zeker respect. Hoe standvastig moet je zijn om zoveel moeite in zoveel bagger te steken?


I wish I was a butterfly


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-10-2021 22:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2021 22:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, curieus, terwijl die drie bands (Df, FgA, As) dus letterlijk hetzelfde zijn...


Sterf.

PS, -> OVENS

Dankuwel.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-10-2021 22:43 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Beroepsafwijking van de engineer... waardering voor die enorme moeite op microniveau om zodoende totaal aan het doel voorbij te schieten.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2021 22:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2021 22:42 schreef Snaack het volgende:
Sterf.

PS, -> OVENS

Dankuwel.

De énige legitieme reactie, hulde!


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2021 22:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2021 22:43 schreef Negatieveling het volgende:
Beroepsafwijking van de engineer... waardering voor die enorme moeite op microniveau om zodoende totaal aan het doel voorbij te schieten.

Ja...

Maar meer dan een engineer-ding, toch?


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-10-2021 9:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2021 21:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Niet te doen dit, jongens... Ja, dat met die moeders is leuk. Maar de muziek? Ga gewoon Dragonforce luisteren, joh.


Doe ik ook.

Ik zie het verband.

Prima.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2021 13:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



I wish I was a butterfly


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-10-2021 15:38 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik snap wel dat Archspire zoveel lof krijgt. Ze krijgen het voor elkaar om echt een song te schrijven die op een krankzinnig hoog tempo voorbij raast met een zeer hoog aantal noten. Dat is knap. Af en toe eens een neoklassiek en jazzy tussenstukje met cleane gitaar en de hakkelende rapgruntstijl van Oli is ook cool. Jammer dat die song acht keer gespeeld wordt in kleine variaties en het overdonderende gevoel bij mij na tien minuten compleet pleite is en zelfs 31 minuten als een eeuwigheid aanvoelt.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 30-10-2021 15:38]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-10-2021 20:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind t vorige album beter, sfeervoller ofzo. ,Calamus will animate!


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-10-2021 12:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Live is het ook echt een aanrader, niet normaal strak en enthousiast.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 31-10-2021 12:48 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2021 12:42 schreef Hypnos het volgende:
Live is het ook echt een aanrader, niet normaal strak en enthousiast.


Absoluut. En de volgende keer dat ik zo'n show bezoek trek ik speciaal voor AG een Dragonforce-shirt aan.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-10-2021 15:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hier nog twee dingetjes







signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-10-2021 15:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Had laatst iets van Dragonforcec gehoord niet mijn ding maar super goed gespeeld, namen zichzelf niet te serieus, best muzikaal. Niets mis mee


When your people matter, menstrual health matters


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 31-10-2021 21:48 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Met tech death is het de laatste 10 jaar toch echt wel de verkeerde richting uitgegaan. Vroeger had je in dat genre nog bands die effectief goede songwriting hadden, ik denk dan bv. aan een 'Diminishing Between Worlds' van Decrepit Birth of 'Onset Of Putrefaction' van Necrophagist. Vanaf dat bands als Beyond Creation en consoorten op het toneel verschenen begon het al snel over te gaan naar pure guitar wankery, dit alles in een deathcore jasje (productie-gewijs). Nee, denk niet dat ik ooit ga kunnen begrijpen wat er zo geweldig is aan de nieuwe garde in het tech death genre.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 31-10-2021 22:39 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Necrophagist is in mijn ogen dan weer een toonbeeld van guitar wankery. Het is allemaal wel wat "warmer" gaan klinken dan oude Deeds of Flesh enzo, maar daardoor imo net wat interessanter.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-11-2021 6:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Jullie zijn gek. Obscura met Akroasis, Archspire met Relentless Mutation, Ulcerate met State into Death and be Still etc, dat druipt van de sfeer en compositie. En ik zit niet zo diep meer in de metal maar kan me voorstellen dat er nog veel meer moois is.


When your people matter, menstrual health matters


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 01-11-2021 10:47 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2021 21:48 schreef Steel Jaw het volgende:
Met tech death is het de laatste 10 jaar toch echt wel de verkeerde richting uitgegaan. Vroeger had je in dat genre nog bands die effectief goede songwriting hadden, ik denk dan bv. aan een 'Diminishing Between Worlds' van Decrepit Birth of 'Onset Of Putrefaction' van Necrophagist. Vanaf dat bands als Beyond Creation en consoorten op het toneel verschenen begon het al snel over te gaan naar pure guitar wankery, dit alles in een deathcore jasje (productie-gewijs). Nee, denk niet dat ik ooit ga kunnen begrijpen wat er zo geweldig is aan de nieuwe garde in het tech death genre.


Probeer Alustrium eens, die schrijven wel goede songs en zijn technisch/progressief zonder een overdosis zinloos gitaargeriedel.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 01-11-2021 13:36 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 1 november 2021 6:49 schreef Fusion het volgende:
Jullie zijn gek. Obscura met Akroasis, Archspire met Relentless Mutation, Ulcerate met State into Death and be Still etc, dat druipt van de sfeer en compositie.


Is een kwestie van smaak. Alle drie de platen zijn op het gebied van compositie top en ook compleet verschillend van elkaar. Daar is sowieso al de vraag wat techdeath eigenlijk is. Obscura is namelijk meer in de Cynic/Death-hoek, Archspire in de Necrophagist on speed-hoek en Ulcerate juist meer de kant van Gorguts. Necrophagist zie ik zeker als techdeath, maar Cynic, Death en Gorguts zou ik eerder progressieve deathmetal noemen (maar het onderscheid tussen technische en progressieve deathmetal is supervaag, dus meer persoonlijk), ondanks dat het technisch is. Bij Necrophagist (en ook een Archspire) is die techniek echt recht in je gezicht, bij de andere drie en ook Obscura (dat is wel wat meer "tech") en vooral Ulcerate is het wat minder op de voorgrond, daar is sfeerzetting toch wel een prioriteit, waarbij techniek een middel is om die sfeer op te roepen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 01-11-2021 13:39]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-11-2021 13:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Voor t eerst dat ik t helemaal met je eens ben qua muziekgeneuzel


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-11-2021 14:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2021 15:38 schreef HierIsMike het volgende:
Jammer dat die song acht keer gespeeld wordt in kleine variaties en het overdonderende gevoel bij mij na tien minuten compleet pleite is en zelfs 31 minuten als een eeuwigheid aanvoelt.


Volgens mij heb je een drumstok overdwars in de reet zitten, flikker. Eh, pardon, ik bedoel te zeggen dat je gay bent. Eh. Nou verdorie. Homo.

Ik probeer te zeggen, ik ben het niet met je eens. Jaarlijstjesmateriaal.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-11-2021 16:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 01-11-2021 21:31 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2021 22:39 schreef BenKnuckles het volgende:
Necrophagist is in mijn ogen dan weer een toonbeeld van guitar wankery. Het is allemaal wel wat "warmer" gaan klinken dan oude Deeds of Flesh enzo, maar daardoor imo net wat interessanter.

Oude Deeds Of Flesh is nu echt eens iets waarbij ik nooit aan het tech death genre zou denken. Ik vind oude Deeds geweldig, maar dat is toch eerder goed doordachte brutal death van de oude school in mijn ogen. Necrophagist is misschien inderdaad ook wel guitar wankery, maar die hadden echt nog wel goeie songwriting.

Gorguts en Ulcerate zie ik dan weer eerder als avant-garde death metal van de dissonante soort. Uiteraard komt er veel techniek bij kijken, maar doordat het zo tegendraads is lijkt het mij vele moeilijker om zulke composities te bedenken dan bij die tech death bands waar het technische er vingerdik op ligt. Gorguts is één van mijn favoriete death metal bands, vooral voor hun avant-garde materiaal. Ulcerate ben ik dan weer nooit fan van geweest.

Death en Cynic zie ik meer als progressive death metal, met dat verschil dat er bij Cynic nog wat fusion jazz bij komt kijken.

Ik vind ook dat de meeste tech death bands productie-gewijs toch echt wel de deathcore richting zijn uitgegaan de laatste 10 jaar.

Trouwens niemand die 'Diminishing Between Worlds' een geniale plaat vindt? Vind dat persoonlijk één van de hoogtepunten in het tech death genre


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-11-2021 22:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2021 21:31 schreef Steel Jaw het volgende:
Oude Deeds Of Flesh is nu echt eens iets waarbij ik nooit aan het tech death genre zou denken. Ik vind oude Deeds geweldig, maar dat is toch eerder goed doordachte brutal death van de oude school in mijn ogen.

Dat is niet de eerste keer dat ik zoiets lees, maar ik scheerde die altijd onder dezelfde kam als de technical death-bands. Ik spreek overigens over Path of the Weakening en Reduced to Ashes. Snel de herbeluistering in dan, ik zal er wel helemaal naast zitten.

quote:
Trouwens niemand die 'Diminishing Between Worlds' een geniale plaat vindt? Vind dat persoonlijk één van de hoogtepunten in het tech death genre
Te droge brok imo, de vonk slaat niet echt over bij die plaat.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen