|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik heb nog nooit een overkill aan licht meegemaakt eigenlijk. Het mooiste vind ik de synchrone strobo bij DB-attacks. |
|
Felle lichten recht in je oog zijn irritant, te veel rook is ook irritant. Dit is trouwens een van de weinige dingen waar ik me echt aan kan irriteren tijdens optredens. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Haha, I like this topic... Vanuit het standpunt van de fotografen gezien is sterk frontaal licht gecombineerd met een sterke achtergrondkleur heel mooi. Rood is meestal dodend voor foto's (overbelicht zo goed als altijd), maar af en toe geeft dat wel een leuk effect. Maar ik vind wel dat het wat van de muziek afhangt hoe de belichting is. Een Immortal of een Nightwish kunnen moeilijk even fel of kleurrijk belicht zijn... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Over het algemeen (lees: mits de lichttechnicus een beetje goed is) vind ik de verlichting bij metal shows heel erg sterk. De sfeer die de muziek krijgt door een kleur gloed over het podium heen te gooien is vaak erg mooi. Het enige wat ik irritant vind is dat die nieuwe lampen (geen idee hoe ze heten, het zijn van die krengen die in alle richtingen kunnen draaien, erg gefocussed kunnen zijn en figuren kunnen projecteren) vaak regelmatig het publiek in schijnen waardoor je soms niets ziet. Zeker als die in het rond aan het zwieren zijn moet je soms wel twaalf keer per minuut je ogen dichtknijpen. [Dit bericht is gewijzigd door helmet op 23-09-2002 15:53] I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Als de lichten goed zijn afgesteld dan vind ik een lichtshow bij een band eigenlijk best mooi en leuker dan geen lichtshow. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Ik heb op Wacken, ik geloof bij Children of Bodom, meegemaakt dat de grote felle witte lampen bovenaan de stage teveel het publiek in schenen, waardoor je vrij vaak even verblind werd. [edit] de draaiende lampen waar Helmet het over heeft dus. [Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 23-09-2002 15:55] |
|
quote: Te veel rook is ongelooflijk irritant. Vooral voor de zanger/zangeres omdat het al eens op je stem kan slaan. Je kan ook heel moeilijk fatsoenlijk inademen met al die rook... Rook moet ook altijd van achter de muzikanten komen en liefst vanop de grond omhoog gestuwd worden... Geeft het mooiste effect.. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Een goede lichtshow is tof, ik vind zelf bijv. rood/ blauw licht dat door rook heen schijnt erg mooi (maar dus idd rook die vanachter de muzikanten omhoog geblazen wordt).. En een stroboscoop die synchroon loopt met de dubbele base/ blastbeat is ook tof.. Alleen NIET als je op het podium staat En rook is ook megairritant, slaat idd op je luchtwegen.. En wat ik intens haat zijn lampen die te dicht boven je hoofd hangen en je als muzikant volkomen verblinden plus dat het bloedverziekend heet is |
|
Oke, Dat is al wat. Maar wat vinden julie juist mooi? |
|
symmetrie doet het altijd erg goed. ook vormen maken kan erg mooi zijn. probeer bijvoorbeeld niet te veel te fleppen met je effecten (destroyers, macs, scans) maar probeer er juist met je parren iets moois van te maken. Als je daarna je effecten in dat parrensysteem hangt kun je een hele mooie lichtshow maken. |
|
quote: Wat zijn destroyers, macs, scans en parren??? Kwestie van te kunnen communiceren met de lichtman... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
tja, dat zijn aanduidingen van typen lichteffecten. Parren zijn de meest standaard lampen. Je weet wel van die langwerpige koekblikken met een kleurtje ervoor. Die ronddraai dingen waar helmet het net over had zijn bv. macs ( ook wel moving heads). scans zijn van die langwerpige dingen met zo'n spiegeltje aan een kant. dat spiegeltje kun je draaien en zo richt je je lichtbundel alle kanten op. Bij een scan zit het hele kleur een vormpjes (gobo's) systeem in de kast en wordt de bundel dus gericht. bij een mac wordt de hele zaak in een systeem gebouwd dat vervolgend via hangarmpjes en een draaistel alle kanten op kan worden gericht. dit is bijv. een mac dit is bijv. een scan uiteraard komen ze in heel veel types en van heel veel merken. Als je er meer van wilt weten kun je eens op |
|
quote: Tank joe [Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 23-09-2002 16:20] Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Bij een scan word de straal zeg maar groter en dus minder fel. Bij zo'n movinghead blijven ze even groot. (beetje simpel gezegd) |
|
quote: wrong bij een mac wordt de straal ook door een lens gehaald en wordt dus ook steeds groter. Het leuke is dat bij veel modellen de lensafstand via je DMX controle paneel direct te beinvloeden is. Daarmee kun je de bundel smaller en dikker laten worden |
|
Bewegend licht met mate toepassen vind ik, teveel is overkill Gewoon veel vast licht, lekkere sombere kleuren. Dus geen roze en geel (dit tegen een lichttechneutTE van Atak die alle metalbands hippiekleurtjes gaf ) |
|
quote: idd. Maar voor degene die er niks van af weet LIJKT het wel zo. |
|
quote: Ja maar om daarom nou iets te gaan zeggen dat niet waar is. Mijn verhaal boven is toch ook duidelijk dacht ik zo... |
|
quote: Hangt van de groep af vind ik... Bij Nightwish pasten die happy kleurtjes volledig.. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Maar das geen metal |
|
Zijn er hier overigens nog meer mensen die licht doen. (ook gewoon in discotheken?) |
|
quote: Idd.. Zoals alle gothic crap... [Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 23-09-2002 16:32] Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
quote: ik ben al een jaartje of 4/5 lichtech. heb verschillende dingen gedaan. bandjes en disco's op unitas. met bandjes mee als lichttech. buitenfestivalletjes. ondersteunende lichtshow bij lasershows. en gewoon object uitlichting. [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 23-09-2002 16:33] |
|
quote: Inderdaad. Uw uitlegkwaliteiten zijn ver boven gemiddeld! |
|
quote: Ik heb wel eens in mijn laatste dagen in Atak achter de knoppies gezeten, maar meer pielen dan echt licht doen. Terminologie ken ik iig wel ... |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Volgende pagina |