|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Het is gewoon een dmx interface, die bestaan al jaren, zoals de lanbox. Je laptop wordt een lichtcomputer, die een dmx signaal rechtstreeks naar de dimmers kan sturen via een 3- of 5-polige XLR kabel. Je moet de laptop wel steeds opnieuw leren hoe de lichten nu weer zijn opgehangen. Of je moet de luxe hebben dat het podium in staat is om het licht exact zo op te hangen als jij dat wenst. En om het licht strak met de muziek mee te laten lopen heb je gewoon een goede lichttechnicus nodig die de muziek perfect kent. Het blijft mensenwerk. Met een programma als wysiwyg kun je vantevoren een volledige lichtshow ontwerpen in een autocadachtige omgeving. Op Lowlands bijvoorbeeld kunnen lichttechnici die met een band meekomen voorafgaand aan het concert hun instellingen maken op een pc waarin de lichtplannen van de verschillende tenten in wysiwyg staan. USB stick of flop mee naar de tent en gaan. ontwerp en in t echt [Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 09-10-2006 15:30] |
|
|
|
hehe leuk topic :-) K ben nu een jaar of 3 lichttech en de laatste paar maanden gaat t erg vooruit voor mij :-) Begin een flinke cv op te bouwen... T liefste werk k met Pearls of de Grand MA master... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Ik ga binnenkort een basiscursus licht en geluid volgen. Heb ik altijd al wel interessante materie gevonden maar dan weer niet interessant genoeg om er echt verder in te gaan. Beetje de basisdingen leren lijkt me wel leuk . Altijd handig als er weer eens lichtvrouwen met een volle blaas zijn |
|
Dit is mijn gereedschap, een ADB mentor. Op zich leuk, alleen hebben bezoekende technici niets aan hun floppies met lichtstanden, want deze tafel zie je in nederland zelden. En toen ik hem laatst meehad om een klus op locatie tedoen, is'ie gecrashed. Heeft de volgende dag een uur gekost om hem uit de stress te krijgen met een belgische expert aan de telefoon. [Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 12-10-2006 21:17] |
|
Lichtmensen die hun werk te serieus nemen zijn gewoon mislukte muzikanten. |
|
En muzikanten die hun werk te serieus nemen zijn gewoon mislukte lichtmensen. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
quote: Dank je wel.. Het belangrijkste is om een paar weken voor een optreden contact op te nemen met een zaal/festival. Dan weet je al wat voor een lichttafel ze hebben, en wat de mogelijkheden zijn. Ook neem ik altijd een partij eigen licht en extra lichttafel mee, zodat je er met ''jouw'' band altijd uit springt tussen de andere bands. Hiervoor regel ik altijd van tevoren dat er genoeg stroom aanwezig is, en dat er extra DMX lijnen zijn. |
|
quote: eigenlijk is t dus kut? In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Dat belgisch in combinatie met expert werkt me alleen op de lachspieren |
|
quote: Deze tafel heeft volgens mij wel wat weg van de Spark4. Dat is meer een supertafel voor in een theater oid, maar voor live optredens vind ik het maar een complex geval. Geef mij maar een Pearl of een MA.. |
|
quote: Wie heeft jou ook alweer opgeleid brutale aap? Happen naar de baas? |
|
quote: Dat heb ik toch echt zelf gedaan lieverd.. |
|
Ik hoor eigenlijk nog maar weinig reacties die echt ingaan opd e vraag van de TS. Synchrone blabla... ja logisch. Dat kan iedereen verzinnen. Ik vindt een of twee detroyers van achter de drummer heel vet als ze goed opgesteld staan. Of bij gebrek daar aan strobo's dan wel een parren zonder filter. Je show moet je ook echt aanpassen op de muziek. Ik vind zelf dat als je licht doet voor een band dat je de cd('s) minimaal een keertje door moet hebben geluisterd zodat je beetje weet waar de overgangen zitten. Alleen dan kan je als lichtman echt iets toevoegen aan een optreden. Als jij zwaar staat door te gassen met je strobo als de dubbel bass ineens ophoudt dan sta je mooi voor lul. Rook idd van achter de artiesten. En als fotograaf wil ik iig redelijk wat frontlicht hebben. Wit is daarin geen probleem als het maar niet te fel is. En daarnaast niet al te veel rook. Alleen rode filters schiet ook niet op. Zelf ben ik niet echt een voorstander van te veel dynamisch licht. Tenzij de lichtman echt iets doet wat bij de band past. Maar dan hebben we het toch al gauw over lichtmannen die de band zelf kennen. tot zover mijn eerste ideetjes . metalfoto's @ http://www.basementonline.nl |
|
quote: Is qua functionaliteit vergelijkbaar met een micron, en idd een typische theatertafel. Hij moet nog een jaartje of 2 mee, en dan komt er hopelijk een photon of een spark. |
|
eergisteren met de nieuwste flying hog gewerkt heersch! wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
hihi vet lomp...gisteren sloeg mn rookmachine op tilt...voor de ogen van 1000 man wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Het kan erger..... Tijdens 2 zingende/mondharmonica bespelende oma's en 400 man publiek (hoe dit idd kan is mij ook een raadsel hehehe) ineens een gigantische wolk Rook MIDDEN in die oma's blazen is ook vrij "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote:hihihi kan k me voorstellen arme omas... bij mij gebeurde het net voor de grand guitarsolo, maar het kwam aan een kant wel goed uit, want er zitten allemaal lampen op die gitaar...was ook alles wat men nog kon zien... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Ik heb er es een vette stroboscoop ingegooid bij een ukelele-trio. Maar ja, ze speelden op dat moment "the ace of spades". |
|
Poolse klassieke gitarist Marcin Dylla tijdens het Twents Gitaarfestival: Ook leuk: Beamertje neerzetten, mooie plaatjes googlen, powerpointje bouwen et voila: een decor. |
|
Je hebt iets voor je DB Pendaal, doe je aan allebei een sensor als je dan trapt ( Ben geen drummer weet niethoe het heet ) dan gaan de strobos aan allebei de kanten aan en uit wanneer je er op trapt wel gaaf. The trend is dead. |
|
Ik heb dit weekend de tutorial van de pearl 2004 doorgespit met een geleend exemplaar plus wat koppen. Wat een heerschapparaat! |
|
quote:fijn dingetje ja! als k na mn studie weer wat meer ga touren wil k er zo eentje aanschaffen...of de allernieuwste...die heeft zo'n rolding dat doormidden is gechopt, kun je 2 kanten op rollen...(dure krengen wel ) wait for me dragon, we'll meet in the sky |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |