|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Toch een naam die - met name de laatste tijd - vrij vaak te horen valt, en zeker niet ten onrechte. Deze Amerikaanse band bestaat sinds 2005, speelt een moddervette, stroperige, logge, trage, hoofdzakelijk instrumentale mix van sludge en doom metal, en ze hebben ondertussen - voornamelijk in eigen beheer - al een aardige hoeveelheid releases uitgebracht: The Great Barrier Reefer Full-length 2006 Hippie Killer Full-length 2007 Heroin Full-length 2007 Hate Ashbury Full-length 2008 Meat Ditch EP 2008 Satan Worshipping Doom Full-length 2010 Sex Tape/Snuff Film EP 2011 Zelf heb ik Hippie Killer, Hate Ashbury en Satan Worshipping Doom in de kast staan, en met name die laatste - die overigens ook in mijn persoonlijke top tien van 2010 stond - mag ik graag draaien. Het plan is om binnenkort even die nieuwe 7" te scoren tezamen met de vinylversie van Hate Ashbury. Check het hier, veel muziek valt ook te streamen door de pagina van de afzonderlijke releases te openen: http://bongripper.bandcamp.com/ Ik denk, ik breng het even onder de aandacht, aangezien ik constateerde dat er nog geen topic was. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Satan Worshipping Doom ben ik bekend mee. ZWAAR IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Ja, te gekke band, die nieuwe 7" is vet! |
|
quote:Hmmm, geen tien minuten nummers zeker. Eens checken. |
|
Ik luister hem nu. Lijkt wel grindcore. |
|
Goed werk ST! Top spul. |
|
Wel gaaf, draai Satan Worshipping Doom regelmatig, maar overall toch wel een tikje overgewaardeerd. Degelijke doom, maar weinig uniek of vernieuwend. Waarom die platen voor zulke achterlijke bedragen op eBay gaan begrijp ik niet. Misschien als oudedagvoorziening toch maar zo'n Hate Ashbury plaat en Snuff Movie dinges 7" bestellen...Nee toch maar niet. You have time. You are doing fine. |
|
Sterker nog, Hate Ashbury LP is alweer uitverkocht. You have time. You are doing fine. |
|
O. Nou, drie keer raden welke LP ik dan niet in huis ga halen. Maakt overigens ook niet zoveel uit, ik heb de CD toch staan. Dan maar ff werk maken van die 7". Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Laatste plaat is erg lekker. Andere albums pakken me in het geheel wat minder maar bevatten wel een aantal geweldige nummers. |
|
quote: Nog enkele exemplaren op Reckless Records: http://www.reckless.com/ $11,99, spotgoeiekoop dus. 7" ook te krijgen voor net niks, terwijl er laatst al een exemplaar voor $50 als OOP op eBay ging. Niet besteld overigens, hoewel ik er een hoop geld mee kan verdienen. Weiger mee te doen aan die shit. You have time. You are doing fine. |
|
beedje saai. te scgoon [Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 04-06-2011 0:54] |
|
Hippie Killer nu ook tot mijn besachikking, Reefer Sutherland. |
|
Hate Ashbury nu al een tijdje op vinyl. Satan Worhipping Doom is duidelijk een tikkeltje beter maar onbetaalbaar op vinyl. Ik laat het voorlopig dus nog maar even zo |
|
Die nummers met vocalen zijn ook fijn, Terrible Bear Attack bijvoorbeeld. |
|
quote: Gelukkig hadden ze hem bij op Roadburn. |
|
quote: Ik heb hem nu ook. |
|
quote: Waar die dus door mij voor de heer Retardo aangeschaft is Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: En Sonic Titan naderhand alle lp's heeft opgekocht om vervolgens op Discogs te zetten zodat hij alle 88 versies van Earth - Hex en Bee Made Honey... kan kopen. |
|
quote: Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Pas nou op, dadelijk krijg ik hier ook berichten van mensen die er eentje willen. Mijn stapel ligt inmiddels in een climate controlled safe in Zwitserland, komt helemaal goed. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Heb SWD ook op plaat gehaald tijdens Roadburn. Live was het echt moker. Dat einde ook van die eerste show. Fucking hard. Hate Ashbury en Hippie Killer zijn ook cool, die had ik al op cd, alleen sommige van die meer experimentele tracks trek ik minder. Debuut is niet slecht maar niet heel boeiend (één lang nummer). Met die drone/noise op Heroin kan ik helemaal niets. |
|
quote: Is niet heel gek. 3/4 van de leden hebben solo noise projecten lopen lang voordat Bongripper werd opgericht. Een van hun heeft ook een obscuur tape labeltje specifiek gericht op noise. |
|
Barrier Reef reissue is nu als preorder verkijgbaar: 100 gekleurd en 400 zwart vinyl. Ook op cd trouwens. http://www.emeticrecords.com/SearchResults.asp?Search=BONGRIPPER&Submit= Op de site van Bongripper is vanaf volgende week de Sex Tape /Snuff Film 7" 2e persing verkrijgbaar. |
|
Hun set van Roadburn 2012 is gratis te downloaden op hun bandcamp. Wow, mindblowing heavy Horns up! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |