IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : PhD / Promoveren Vorige pagina
Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 08-06-2011 22:09 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 8 juni 2011 18:20 schreef Gemene Lepel het volgende:
Wikipedia:





Naar Wikipedia verwijzen? Wat voor academici zijn jullie nou


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-06-2011 8:41 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Luie.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-06-2011 8:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2011 22:09 schreef Alterprince het volgende:
Naar Wikipedia verwijzen? Wat voor academici zijn jullie nou

En wat voor filosoof ben jij nou? Je weet toch wel wat de originele, bredere, betekenis van filosofie is?


I wish I was a butterfly


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2011 9:13 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2011 8:51 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En wat voor filosoof ben jij nou? Je weet toch wel wat de originele, bredere, betekenis van filosofie is?

Wilde het alleen even zeker weten jongens Ja, ik weet wat de originele bredere betekenis van filosofie is, maar of en hoe de academische wereld daar naar gevormd is, is een tweede... en daar had ik me nog niet zo in verdiept


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-06-2011 9:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2011 10:29 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Duidelijk geen PhD materiaal.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2011 11:29 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Als ik straks mijn bachelor heb misschien maar door voor de master. En daarna maar eens promoveren op het Nedersaksisch ofzo. Misschien heeft de universiteit van Harderwijk wel interesse. Ik weet nog wel een professor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 09-06-2011 12:23 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Het ontbreken van financiering is toch wel wat er voor mij uitspringt in het verhaal van valfar. Een PhD-positie aangeboden krijgen zonder financiering stelt m.i. ook geen donder voor, of het moet al een internationale topuniversiteit betreffen...
TBC.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 09-06-2011 12:42 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 9 juni 2011 10:29 schreef Mark het volgende:
Duidelijk geen PhD materiaal.

Beetje flauw hoor

Maar heb momenteel ook geen echte behoefte, om eerlijk te zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 09-06-2011 17:37]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-06-2011 13:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2011 12:23 schreef rotor het volgende:
Het ontbreken van financiering is toch wel wat er voor mij uitspringt in het verhaal van valfar. Een PhD-positie aangeboden krijgen zonder financiering stelt m.i. ook geen donder voor, of het moet al een internationale topuniversiteit betreffen...
TBC.

Hmmm, goed punt eigenlijk, had er zelf nog niet zo over doorgedacht... edit: of ze moeten zelf bvb. er hard voor gaan werken om financiering voor elkaar te krijgen, dan valt het wel mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 09-06-2011 13:46]


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2011 15:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2011 13:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hmmm, goed punt eigenlijk, had er zelf nog niet zo over doorgedacht... edit: of ze moeten zelf bvb. er hard voor gaan werken om financiering voor elkaar te krijgen, dan valt het wel mee.


Dan moet het wel een serieus bedrag zijn. Het voltooiien van een doctoraat is meer dan een voltijdsbaan. Als iemand zijn/haar energie ook nog moet gaan besteden aan verdere financiëring, dan acht ik de kans bijzonder klein op een succesvolle voltooiing van het doctoraat (reken maar dat op zoek gaan naar gedl veel energie kost en stress oplevert)


Rapshnel
Usericon van Rapshnel
Posted 09-06-2011 23:50 by Rapshnel Wijzig reactieProfiel van RapshnelQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2011 12:23 schreef rotor het volgende:
Het ontbreken van financiering is toch wel wat er voor mij uitspringt in het verhaal van valfar. Een PhD-positie aangeboden krijgen zonder financiering stelt m.i. ook geen donder voor, of het moet al een internationale topuniversiteit betreffen...
TBC.


quote:
Op 9 juni 2011 15:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Dan moet het wel een serieus bedrag zijn. Het voltooiien van een doctoraat is meer dan een voltijdsbaan. Als iemand zijn/haar energie ook nog moet gaan besteden aan verdere financiëring, dan acht ik de kans bijzonder klein op een succesvolle voltooiing van het doctoraat (reken maar dat op zoek gaan naar gedl veel energie kost en stress oplevert)


Precies. Het is natuurlijk mooi dat je goed genoeg bevonden wordt om een plek aangeboden te krijgen, maar je moet je wel realiseren dat promoveren doorgaans je leven overneemt (en dat hoeft natuurlijk niet negatief te zijn). Het is altijd veel meer werk, en kost dus veel meer tijd, dan je denkt--en met een 9-tot-5-mentaliteit zul je niet ver komen. Een beetje financiële zekerheid is dus eigenlijk wel een eerste vereiste, want als je naast je onderzoek ook nog je kostje bijelkaar moet scharrelen wordt het wel erg zwaar...

Misschien dat de site van Nuffic een goed uitgangspunt is om eens beginnen te zoeken naar financiëringsmogelijkheden? Zie
http://www.beursopener.nl

Verder is er nog het fondsenboek (en de Fondsendisk): http://www.verenigingvanfondsen.nl/activiteiten-publicaties

En NWO heeft ook zgn. vrije competities op allerlei vakgebieden, zie bijvoorbeeld http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOA_4XLBT7

Veel succes in ieder geval met zoeken!




[Dit bericht is gewijzigd door Rapshnel op 09-06-2011 23:51]


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen