IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : NIEUWE gave horrorfilms ala Romero, Fulci en Raimi Vorige pagina | Volgende pagina
Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 25-08-2022 23:05 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

WTF


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 25-08-2022 23:24 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 25 augustus 2022 23:05 schreef Doodskop het volgende:
WTF







"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 20-09-2022 19:54 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Nieuwe Hellraiser met medewerking van Clive Barker himself, volgende maand, 7 october. Te zien via het horror kanaal van Hulu en ongetwijfeld dan te downloaden via nieuwsgroepen e.d.

Pinhead is ditmaal een vrouw. En waarom ook niet.
Deel 3, 4, 5 etc waren allemaal kutfilms maar deze trailer ziet er wel erg gaaf uit.

Ik ben benieuwd.



bub


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 20-09-2022 22:28 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Deel 3 en 4 vond ik eigenlijk de laatste goeie in de reeks. Deel 5 tot 8 was absolute bagger imho. De twee laatste delen ben ik zelfs niet meer aan begonnen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 21-09-2022 7:51 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Toch ook wel benieuwd. Doug Bradley als Pinhead vervangen is geen sinecure.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 07-10-2022 21:55 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2022 19:54 schreef Bub het volgende:
Nieuwe Hellraiser met medewerking van Clive Barker himself, volgende maand, 7 october. Te zien via het horror kanaal van Hulu en ongetwijfeld dan te downloaden via nieuwsgroepen e.d.

Pinhead is ditmaal een vrouw. En waarom ook niet.
Deel 3, 4, 5 etc waren allemaal kutfilms maar deze trailer ziet er wel erg gaaf uit.

Ik ben benieuwd.




En inmiddels gezien. Mijn favoriete film van het jaar.
Wanneer je de trailer hebt gezien weet je de sfeer van de film.
Jamie Clayton als The Priest (Pinhead) is uitstekend en de andere cenobites zien er gaaf en griezelig uit.
Het einde is fucking epic.

En hoewel er zeker gore in zit, verwacht geen gorefest ala Hellbound.
Visueel is de film ook een pracht om te zien.


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-10-2022 12:38 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht



Art The Clown zit achter een meid aan en diens broertje.

Het verhaal is simpel en van het acteerwerk moet je het niet echt hebben.
De beste acteur is zonder twijfel David Howard Thornton die Art voortreffelijk speelt. Geef die man een oscar want met zijn expressie zet hij een geniaal gestoorde horrorclown weer.

Ik heb nog wel wat kritieken op deze film maar dat doet er eigenlijk niet toe.

Extreem bloederig geweld en Art The Clown himself maken dit tot een heerlijk kijkfeest voor de ware horror fan.


bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-12-2022 19:01 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 24-04-2023 14:23 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Gisteren gezien. Evil Dead Rise.

En hij viel mij wat tegen. Ik denk dat de verwachtingen aan mijn kant iets te hoog waren.
Het is geen slechte film maar zo goed als Evil Dead 2013, van Alfred Alvarez, is hij zeker niet.
Wat mij betreft is die Evil Dead een van de beste horror films van de laatste 15 jaar.
Evil Dead Rise is minder bruut, minder schokkend, minder eng.

De openingsscène is aardig en dan duurt het even voordat de leukere scenes komen.
Verder veel verwijzingen naar de vorige Evil Dead films maar ook de Shining.
De setting is een oud appartementencomplex wat mij weer deed denken aan Demons 2 van Lamberto Bava.

Zoals gezegd, de film is niet slecht maar het had van mij wel bruter gemogen.



bub


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 21-08-2023 7:00 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Heb nu eindelijk ook de nieuwste Hellraiser kunnen zien ( je kan hem huren op Prime ); het verhaal zat redelijk goed in elkaar, daar hadden ze duidelijk moeite in gestoken. Ook het acteerwerk viel zeer goed mee. Maar de beruchte Cenobites vielen me toch tegen. Doug Bradley heeft de lat, met de eerste films, zeer hoog gelegd met zijn English gentleman-aanpak van pinhead. De monsters in de nieuwste film zien er eerder als neonverlichte kermisattracties uit. De gore is me veel te clean en te steriel. Daarmee vond ik de film nooit dreigend, nooit eng. Maar los van het genre en van de voorgaande films, blijft het verhaal op zich wel mooi staan.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 21-08-2023 7:01]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 25-10-2023 20:57 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht


Wanneer je verstand op nul zet is de trailer nog wel aardig.

Als die hard fan van The Exorcist (1974) moest ik deze remake wel zien. Echter niet in de bios. Ik ga hier geen geld aan verspillen. En dat is maar goed ook.
Want godverdomme, wat is dit een kutfilm.
Het verhaal is kut, het acteerwerk is ruk. 1 schrikeffect die ik wel aardig vond. De exorcisme aan het einde is kut.

Deze The Exorcist is een belediging voor elke filmliefhebber.
Wat een bagger!




bub


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 25-10-2023 22:22 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wat een verrassing!

O, nee.

Dat je toch weer elke keer de moed hebt om een remake te kijken. Op zn Gerard Jolings: ik heb er de kracht niet meer voor, lol.

Maar nee, echt.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 26-10-2023 7:21 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

De nieuwste Saw is me ook nog steeds een raadsel. Is het weer allemaal een flitsterug? Ik snapte er geen reet van en de traps waren meh.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-10-2023 8:27 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2023 22:22 schreef F.Jacobse het volgende:
Wat een verrassing!

O, nee.

Dat je toch weer elke keer de moed hebt om een remake te kijken. Op zn Gerard Jolings: ik heb er de kracht niet meer voor, lol.




Sommige remakes zijn toch wel gaaf of erg goed.
Evil Dead (2014), The Hills Have Eyes, The Fly...

Maar het merendeel is wel ruk ja. Maar ik wil ze wel zien om een oordeel te kunnen geven.


quote:
Op 26 oktober 2023 7:21 schreef Tanteloos het volgende:
De nieuwste Saw is me ook nog steeds een raadsel. Is het weer allemaal een flitsterug? Ik snapte er geen reet van en de traps waren meh.


De recensies zijn overwegende positief maar hij viel mij vies tegen.
Het verhaal was wel ok maar de kills te weinig / te tam.
De finale niet spannend en compleet bloedeloos. Het was meer een opzet naar weer een volgende deel.

Ze moeten gewoon stoppen met Saw.


bub


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 26-10-2023 15:35 by MediaPlayer Wijzig reactieProfiel van MediaPlayerQuote dit bericht

In vergelijking met de films uit de "New French Extremity" beweging zijn de Saw films net Sesamstraat, lol.


MediaPlayer


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-10-2023 15:46 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 26 oktober 2023 7:21 schreef Tanteloos het volgende:
De nieuwste Saw is me ook nog steeds een raadsel. Is het weer allemaal een flitsterug? Ik snapte er geen reet van en de traps waren meh.


De eerste was geniaal, deel 2 was nog wel te doen, de rest was bagger met brokjes. Deel 1 blies me echt van mijn sokken, zelden met zo'n naar gevoel een film zitten kijken. Ook de traps waren geloofwaardig. Die zijn inmiddels zo vergezocht en ingewikkeld dat er een team van 50 man een half jaar mee aan het werk zou zijn om die krengen te bouwen. Compleet ongeloofwaardig.

Ik kijk de films ook niet eens meer, ik skip even door de kills heen en klaar.


quote:
Op 26 oktober 2023 15:35 schreef MediaPlayer het volgende:
In vergelijking met de films uit de "New French Extremity" beweging zijn de Saw films net Sesamstraat, lol.


À l'Intérieur en Martyrs, woei.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 26-10-2023 16:23 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ja, dié waren naar, ja.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-10-2023 16:33 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Ik ben nu halverwege Terrifier 2 en die lijdt ook aan het 'veel gore en nergens naar of spannend'-syndroom. Soms leuk, denk aan classics als Braindead, maar weinig horror.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 27-10-2023 8:31 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

De nieuwe film van Demián Rugna is via bepaalde kanalen (nieuwsgroepen enzo) te downloaden. When Evil Lurks. Spaanse titel: Cuando acecha la maldad.

Als je de naam niets zegt. Demián Rugna maakte ook het geweldige Aterrados (Terrified).

Ik zat al op deze film te wachten.

De recensies zijn zeer goed.

Helaas heb ik niet eerder de tijd om deze film zaterdagavond te zien.




bub


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-10-2023 10:07 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Grote fan hier van Aterrados, dus benieuwd naar de nieuwste worp.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 28-10-2023 2:32 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

De trailer van 'When Evil Lurks' beviel mij wel toen ik deze enkele weken geleden zag. Ben niet bekend met het verdere werk van Rugna.

Ben de film al tegengekomen via torrent, maar 5,8 GB voor een 1080p versie die dan nog niet eens voorzien is van een x265 codec... Ik wacht wel even op een versie die wel voorzien is van deze codec en die ook wat kleiner is van formaat.


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 28-10-2023 17:50 by MediaPlayer Wijzig reactieProfiel van MediaPlayerQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2023 15:46 schreef Ethereal het volgende:
À l'Intérieur en Martyrs, woei.



Haute Tension / High Tension is ook een goeie, trouwens. Het einde is wel een beetje slap, maar dat ligt er net aan hoe goed je met dat soort vreemde twists om kan gaan. Ongeacht zijn de gore en make-up effecten echt gigantisch goed.


MediaPlayer


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 28-10-2023 21:33 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2023 10:07 schreef PandroidJack het volgende:
Grote fan hier van Aterrados, dus benieuwd naar de nieuwste worp.


Zojuist gezien. En het is een gave film.
Ik vind hem niet zo goed (griezelig) als Aterrados maar het is prima vermaak.
Een paar prima "schokkende" scenes.
Het einde is een kwestie van smaak en de meningen zullen verdeeld zijn.
Ik vind het echter wel goed.

Toffe film.


bub


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 29-10-2023 11:35 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 28 oktober 2023 17:50 schreef MediaPlayer het volgende:
Haute Tension / High Tension is ook een goeie, trouwens. Het einde is wel een beetje slap, maar dat ligt er net aan hoe goed je met dat soort vreemde twists om kan gaan. Ongeacht zijn de gore en make-up effecten echt gigantisch goed.


Die is ook zeker tof ja, gezien! Van de bekendere Franse horrors moet ik eigenlijk alleen Ils nog, nog niet in fatsoenlijke kwaliteit kunnen vinden geloof ik. Al zoek ik al een tijdje niet meer, hehe…


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 29-10-2023 22:46 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2023 11:35 schreef Ethereal het volgende:
Die is ook zeker tof ja, gezien! Van de bekendere Franse horrors moet ik eigenlijk alleen Ils nog, nog niet in fatsoenlijke kwaliteit kunnen vinden geloof ik. Al zoek ik al een tijdje niet meer, hehe…


1080p versie: https://yts.mx/movies/them-2006


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen