|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik las dit op metalfan.nl, ik had eigenlijk zoiets van 'is hier nogwel vraag naar'..... Zoals het waarschijnlijk niemand is ontgaan is het format van de in Nederland verkrijgbare muziekzenders recentelijk opnieuw ingedeeld en als gevolg daarvan stevig veranderd. Nieuwe programma’s erbij en een aantal oude programma’s eraf. Dat is precies waar dit persbericht over gaat. Op het moment is er geen TV programma meer dat videoclips uitzendt van het “hardere genre”. Een groot gemis volgens de liefhebbers. Waar er vroeger nog gezapt kon worden van TMF’s “Wet & Wild” naar MTV’s “Superrock” is het nu proberen om aan je trekken te komen met “veilige” top 40 metal. Daarom is er geen meer voor nieuwe veelbelovende bands om hun clip op TV te krijgen. Vind jij ook dat de huidige situatie moet veranderen ? Laat dan je stem horen ! Stuur een e-mail naar info@tmf.nl met als onderwerp : Metal terug op TV. Eventuele motivatie kun je erbij zetten. Laten we met zijn allen proberen dit onrecht te herstellen. |
|
oja, ik stuur wel een meeltje, maar om eerlijk te zijn interesseert het me niet. metal op teevee, pfff, ja in de jaren '80 ja, maar supeerock en wet en wild was nogal een beetje Oud Vuil. |
|
quote: Ik sluit me hier bij aan. Ik heb hier nog een VHS teepje van Wet&Wild toen het nog wat voorstelde. Met bijvoorbeeld de aankondigingen van een zeer stonede Glen Benton Maar nu? Fuck de consumptie-TV. |
|
Mosh op RTL+ was vroeger kicken, gepresenteerd door Sabine Claassen van Holy Moses. kreator - toxic trace voivod - tribual convictions celtic frost - circle of tyrants tankard - the morning after enzovoortenzoverder... coole clips voor die tijd (1989 of zo) super low budget maar heersend! Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Maar wil de metalhead eigenlijk wel metal op TV? Ik heb veel liever een mooie DVD van een band dat ergens op een vage videoband een clipje hebben staan. Ik denk als er weer zoiets komt als Wet & Wild (in de vorm van de laatste 2 jaar) dat het flopt als de nete. Als er een nieuw metalprogamma moet komen moet het meer zijn dan alleen video's! DVD recenties, concerten, festivals, elke week gastoptreden van een Nederlandse band enzo.... enzo..... |
|
in mijn tijd was het monsters of rock op skychannel. frost, king diamond, slayer, exodus, venom als een band iets had(vaak live materiaal), dan kwam het erop. king diamond in de studio met amanda reddington(zij presenteerde het, ex van frank boeien. X2) Oud Vuil. |
|
quote: klinkt goed, maar de meeste dromen... ik denk niet dat zoiets er komt, helaas. Oud Vuil. |
|
een degelijk metal programma zou goed zijn, kunnen er ook nieuwe mensen geintroduceerd worden |
|
quote: precies, dat denk ik ook.... |
|
Ik wil helemaal geen metal op TV zeg... hou die metal es lekker underground zoals het vroeger was... *nostalgie* |
|
quote: Ach... Wet&Wild heeft eigenlijk nooit veel voorgesteld.. Vroeger bij MTV's Headbangers Ballroom had je echte metal, ik heb ook nog een VHS liggen met clips van Burzum, Carcass, Entombed, Cannibal Corpse, Morbid Angel Morgoth, Konkrha, My Dying Bride, At The Gates, etc etc.... helaas is er niet veel meer over van de kwaliteit na al die jaren (heb de band zo'n vijf jaar geleden van iemand gekregen) |
|
quote: zoals in de jaren '80??? maar dat zeg ik net, juist toen had je dat geweldige monsters of rock... Oud Vuil. |
|
Maar dat was marginaaaal!! Dat kan nu niet meer, nu moet alles hip en blits zijn... |
|
quote: mwoa.. underground? vroeger kwam die shit ook op tv, keken toch alleen de fans, omdat 't laat wordt. maar zo kunnen 'nieuwelingen' de muziek verkennen |
|
Dat heet dus "underground" |
|
quote: Heheh.. superrock kwam ook van 00:00 - 02:00 op maandagavond.. maar beslist geen underground |
|
headbangers ball kwam ook laat, en was wel underground. zoiets moet terug.. of bijvoorbeeld 'the pit' kent iemand dat nog!? |
|
Jammer dat ik te jong ben om dat te hebben meegemaakt |
|
Boeiend laat er gewoon een metal programma op tv komen, verdienen de bands ook weer wat meer. Ik word al ziek van al die shit op tv, laat er maar is wat betere muziek op komen. en het word natuurlijk nooit meer als de jaren 80. |
|
quote: yep, 'Into the Pit' was wellicht het meest ondergrondse programma met Black en Death Metal clips. Maar in Superrock en Wet & Wild kreeg je alleen maar mainstream Metal te zien en nu en dan eens een Black/Death Metal clip. |
|
quote: heb ook headbangers ball, into the pit & wet & wild compilatie op video, is wel eens tof. Immortal clip is schitterend God Dethroned idem dito |
|
Metal hoort niet op tv vindt ik. Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote:Wij willen Vanessa Warwick terug! |
|
Dankzij het web komen er al genoeg mensen naar metal. Als het op TV komt moeten er echt nieuwe dingen gebeuren. Bijv. een metal big brother met King Diamond, Dave Lombardo, Jon Schaffer, Nocturno Culto, Varg Vikernes, Pete Sandoval en HIM . (dit kunnen we ook al op ZM doen, alle mods in een hok van drie bij vier en filmen maar). Dat lijkt me wel wat .... |
|
3 bij 4? dat is precies genoeg voor jenje. [edit] jenje is geen mod meer [/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 02-10-2002 13:04] Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |