|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Conquestador is dus naar mijn mening een band die erg de moeite waard is om live te bekijken. Dit kan onder ander op 13 oktober tijdens de metal matine in een welbekend poppodium in Tilburg, de 013 (pling pling pling pling). ze bestaan nog niet erg lang, maar de live presentatie is zodanig goed dat het publiek naar het podium stroomt en erg enthousiast reageert. ze zijn erg opvallend door hun keuze voor heavy power metal, iets wat een zeldzaamheid is tussen alle death en trash die tegenwoordig ons landje overspoelt. hun website adres http://www.connect.to/conquestador gaat allen komen op 13 oktober!!!!!!! |
|
Messchien dat ik aanwezig ben |
|
quote: Nette post zo! (ff mierenneuken, maar heb je het concert ook al in de concert agenda gezet? ) Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: nee maar bij niemand niet wel een goed idee, eens kijken of ik ga snappen hoe dat werkt |
|
quote: ik vind juist dat je bij zo'n optreden veel meer concert voor je geld krijgt omdat de presentatie zo goed en uitgebreid is. iron maiden is trouwens ook nog steeds erg populair, alleen krijgen nieuwe bands in dit genre geen kans |
|
quote: trash is niet boeiend nee.. tHrash wel |
|
quote: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
in duitsland is het trouwens nog wel heel populair. |
|
Tja die duitsers kijken graag terug in het verleden ... |
|
quote: LoL! Ken je toevallig Sacramental Sachem, speelt ook wel leuk heavy metal... Althans, ik weet niet wat ze nu doen |
|
quote: dat is een goede band ja. laatst nog in de so what gezien "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
conquestador komt waarschijnlijk ook binnen niet al te lange tijd in de so what spelen gerdo (regelt voor sergo, van so what dingen) was ook mee naar woerdschok met mij, waar conquestador speelde, en heeft meteen aan hun gevraagd of ze interesse hadden om in Ede te spelen. waarschijnlijk komen ze dan nog met 2 andere heavy p.m. bands waar ze contacten mee hebben. Wordt de hele avond true metallen dan |
|
Ik ken enkel oude Heavy metal en thrash bands uit nederland, sommmige draaien nu gelukig nog, ik ga geen namen noemen geen kat die er om geeft Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Hoe je't ook draait of keert, 'k vind het echt wel heel vreemd dat er zowel in Nederland als in Belgie geen "wereld" bands meer zijn... Bands als Vandenberg , Vengeance , etc.. Neem nu bvb die Star One / Ayreon. Professionaliteit ten top ! Hoe komt het dat er zo weinig bands uit de lage landen zo'n status kunnen bereiken ? Daar moet toch 'n reden voor zijn, niet dan ? |
|
die spelen vanavond toch he hier? ik vind ze niet goed trouwens, veels te geconfectioneerd Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
dat is toch progessieve metal? |
|
quote: Met uitzondering van deze kat (the great kat ?) Maar, Nederland heeft / had wel toffe heavy en thrash bands; Highway chile, picture, vengeance, outburst, flesh made sin zijn erg toffe bands.. de eerste drie zijn dan wel zo goed als dood... En ja, die overspoeling van vooral death metal, nederland heeft geweldige death metal bands (pentacle asphyx pulverizer thanatos sinister enzovoorts) maar ook heel, heel, veel te veel rotzooi en troep ! Ik, Wil Schuurman |
|
hier dan dat interview waar ik het over had (moet nog even de html codes zoeken voor schuingedrukt enzo, dat leest makkelijker) Interview Conquestador Afgelopen zaterdag, de eerste herfstdag van dit jaar alweer, sprak ik met het Tilburgse Conquestador. In een hoekje van jongerencentrum Babylon wilde ik in een kort interview te weten komen wie deze jongemannen nu eigenlijk zijn en wat we van hen kunnen gaan verwachten. Sinds waneer bestaan jullie in deze bezetting, en waar kennen jullie elkaar van? We bestaan sinds december 2001, en sindsdien zijn we nog steeds in de originele bezetting te bewonderen. De basis van Conquestador ligt in Tilburg, bij gitarist Tom. Hij wilde graag een heavy power metal band beginnen en heeft advertenties geplaatst om bandleden bijeen te krijgen. Alleen Wido (zang) kende hij al, Sebi (gitaar), Pol (basgitaar) en Tom H. (drums) zijn dankzij advertenties bij Conquestador terechtgekomen en uit verschillende uithoeken van Nederland afkomstig. Ons eerste grote optreden was op het Paaspop van Den Hout, dankzij een finale plaats in een hiervoor bestemde voorronde. Dat was ons enige echte grote optreden tot dusver. Vanavond treden we voor de zevende keer op. Nadat we vier maanden bestonden hebben we onze demo opgenomen die heel toepasselijk "A Four Months History" heet. Deze hebben we opgenomen nadat we zes nummers afhadden, waarbij we over vier toch wel zeer tevreden waren. De demo hebben we binnen een dag in eigen beheer opgenomen. Hoe zouden jullie de muziek stijl van Conquestador willen omschrijven? De omschrijving die wij er zelf graag aan geven is: "Lekkere energieke en melodieuze heavy powermetal". Alleen powermetal is niet juist, omdat wij toch veel steviger gitaar en drumwerk hebben. Onze inspiratie bronnen zijn vooral Iron Maiden (hoe kan het ook anders), Iced Earth en In Flames. Onze zang is een typische powermetal zang, geen grunt dus, als voorbeelden gelden hier Dio, Deep Purple en wederom Iron Maiden. Waarom gekozen voor deze stijl, iets wat niet veel voorkomt onder jonge muzikanten? Op de eerste plaats vinden we de muziek gewoon helemaal te gek. We zijn er heel serieus mee bezig, en zijn al helemaal niet als gezelligheidje begonnen. De Nederlandse metalscene wordt momenteel overspoeld met Death- en Trashmetal bands, bands die powermetal spelen kom je bijna niet tegen. Daarvoor moet je toch meer richting Duitsland. Dat er weinig te beleven valt op het gebied van powermetal was goed te merken bij het zoeken naar mede bandleden. De advertenties waren al in Februari geplaatst maar pas in December was de band compleet, dat zijn toch zo'n acht maanden die er toen overheen zijn gegaan. We hopen dat we kunnen profiteren van het schaarse aanbod. We willen graag overal spelen, we werken voor avonden zoals deze. Liggen jullie muzikale interesses alleen bij powermetal, of hebben jullie naast deze band nog verdere muzikale ambities? Elk band heeft naast Conquestador nog wel een andere band of muzikaal project waar zij mee bezig is. De stijlen van deze bands verschillen, van hardrock tot de meer progressievere metal. We zijn allemaal veel met muziek bezig, niet alleen met een bepaalde muziekstijl. Hoe komen jullie aan de naam Conquestador, waar staat het voor? We bestonden al een tijdje, maar hadden nog steeds geen naam. Op een dag is er besloten dat er nu écht een naam moest komen. Na hevige brainstorm sessies waar werkelijk van alles uitkwam, kwamen we uiteindelijk op Conquest terecht. Conquest hebben we verbasterd naar Conquestador, en dat is onze naam geworden, en gebleven. In eerste instantie had deze naam geen dieper liggende betekenis, maar de kracht die de naam uitstraalt, en het veroverende aspect spreekt ons erg aan. Wij willen met onze muziek graag het publiek veroveren, door ze enthousiast te maken met de lol en spontaniteit die wij over proberen te brengen. Is imago belangrijk voor jullie, en zo ja wat doen jullie eraan om op een bepaalde manier over te komen? We willen graag overkomen als een enthousiaste metalband die leeft voor de muziek die zij maakt. Graag willen we mensen bij onze muziek betrekken, vooral tijdens onze live optredens. We willen geen arrogantie uitstralen maar laten zien dat we plezier hebben in wat we doen. We merken ook dat dit voor het publiek erg prettig is. Door de sfeer die tijdens onze optredens ontstaat genieten ook mensen van onze optredens, ook al zetten ze thuis bij wijze van spreken liever een Frans Bauer cd op. Wat zijn jullie doelen voor de toekomst, waar willen jullie uiteindelijk naartoe? Op korte termijn willen wij voornamelijk veel optreden en veel naamsbekendheid verwerven. We willen onszelf goed promoten door overal te spelen. En we zijn dan ook erg blij met elke aandacht die we krijgen. Uiteindelijk zouden wij ook graag naar Duitsland willen. Daar is heavy powermetal toch nog steeds stukken populairder, en zijn er op het gebied van "True metal" nog veel mogelijkheden om te kunnen groeien als band. Maar zoals gezegd, dat is toch meer iets voor de lange termijn, we moeten ons nu eerst richten op het schrijven van nummers zodat we een langere set kunnen aanbieden. Het optreden heeft geen voorkeur boven het schrijven van nummers, we willen met beide dingen graag intensief bezig zijn. Zondag 13 Oktober speelt Conquestador in de 013 tijdens de metal matiné. Ook hebben zij een website, het adres is http://connect.to/conquestador Ghoulliette [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 08-10-2002 16:58] |
|
Hmz......ik zou wel willen gaan opzich. Maar nou zondag speelt Nile in den bosch. En aangezien Nile mijn fav. bandje is ga ik daar dus heen. Helaarsch......volgende keer beter. |
|
quote: nile speelt vrijdag ook |
|
quote: Klopt, kleine kans dat ik daar ook aanwezig ben |
|
Montany is erggggg goed staat hier vast al ergens, maar niet zo'n zin om alles te gaan lezen is iig ook erg goeie heavy/power metal uit NL enzo.... :p waarom komen die niet optreden? [Dit bericht is gewijzigd door Undertaker op 08-10-2002 21:55] ~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~ |
|
waarom heb ik het idee dat mijn interview toch minder aandacht krijgt dan de recensie vorige keer??? btw aan zm als jullie een oproep plaatsten waar niemand op reageerd, misschien komt dat wel om dat die van december 2001 is |
|
quote:ja maar duitser zijn dik en lopen in te strakke lere broeken. hhmmzz ik stop nu wel met off-topic zijn in dit topic want power/heavy metal stinkt |
|
quote: Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |