IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Klonen Volgende pagina
KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 06-10-2002 17:07 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht

http://www.clonaid.com

ehmm.... aan de eene kant zeg ik ja doe maar
eentje

aan de andere kant kan het ook snel in de verkeerde handen vallen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-10-2002 17:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Aan de ene kant denk ik je hebt gelijk, aan de andere kant denk ik kan je niet ff wat meer info geven want ik begrijp niet echt waar je het over hebt .


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 06-10-2002 17:10 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Hmm dit gaat dus over het klonen van mensen... zou je je topic iets meer kunnen toelichten? Waarom ben jij voor/tegen?



KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 06-10-2002 17:15 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2002 17:10 schreef elessar het volgende:
Hmm dit gaat dus over het klonen van mensen... zou je je topic iets meer kunnen toelichten? Waarom ben jij voor/tegen?


ok beetje meer uitleg is wel handig ja

er zijn dus al bedrijfen die mensen gaan klonen, japan was uiteraard het eerst er bij.
clonaid denkt dus dat god ons deze tenologie heeft gegeven om te werken naar een perfecte wereld. klinkt alleemaal mooi,
maar dit zal snel lijden tot het klonen van zogenaamde super soldaaten enz..
stel je kloont jezelf en naar 40 jaar kloont je kloon zich, opzich kun je dan onsterfelijk zijn en je wordt steed slimmer doordat je kloon somigge wijsheden genetisch van je mee krijgt... dus ik ben voor het klonen maar er moeten snel regels voor komen anders gaat het snel mis


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 06-10-2002 17:17 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 07-10-2002 12:17 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Even aansluiten op het "copyrights"-topic. Daarin werd gevraagd "vind je dat copyrights op je dna van toepassing zouden moeten zijn?" (oid).

Op zich klinkt het logisch om te zeggen dat jezelf de copyrights over je eigen dna in handen hebt; je beslist zelf of jouw genetische code gecopieerd mag worden.

Maar stel dat dat gebeurt. Wie bepaalt dan of de kloon gekloond mag worden?


Touché, pussycat!


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 07-10-2002 16:47 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 6 oktober 2002 17:15 schreef KoRaX het volgende:
ok beetje meer uitleg is wel handig ja

er zijn dus al bedrijfen die mensen gaan klonen, japan was uiteraard het eerst er bij.
clonaid denkt dus dat god ons deze tenologie heeft gegeven om te werken naar een perfecte wereld. klinkt alleemaal mooi,
maar dit zal snel lijden tot het klonen van zogenaamde super soldaaten enz..
stel je kloont jezelf en naar 40 jaar kloont je kloon zich, opzich kun je dan onsterfelijk zijn en je wordt steed slimmer doordat je kloon somigge wijsheden genetisch van je mee krijgt... dus ik ben voor het klonen maar er moeten snel regels voor komen anders gaat het snel mis



Nou, ik heb het idee dat dat allemaal wel een beetje mee zal vallen. Ik denk dat de meerderheid van de bevolking op de wereld hier niet aan mee zal gaan doen. En daarbij komt nog eens dat als je bijvoorbeeld dna neemt van iemand van 50 jaar, deze kloon ook de levensverwachting van een 50-jarige overneemt. En zo steeds verder. Tenminste dat was eens op de almachtige teevee. Dat zou dus betekenen dat je meteen moet gaan klonen zodra je geboren bent of het dna bewaren totdat je bijna de pijp uitgaat. Je dna zal dan niets wijzer zijn en genetisch niks van jou persoonlijkheid kunnen meenemen. Maar misschien ga ik weer te diep...


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 07-10-2002 19:05 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

quote:
Op 7 oktober 2002 16:47 schreef DMTR het volgende:
Nou, ik heb het idee dat dat allemaal wel een beetje mee zal vallen. Ik denk dat de meerderheid van de bevolking op de wereld hier niet aan mee zal gaan doen. En daarbij komt nog eens dat als je bijvoorbeeld dna neemt van iemand van 50 jaar, deze kloon ook de levensverwachting van een 50-jarige overneemt. En zo steeds verder. Tenminste dat was eens op de almachtige teevee. Dat zou dus betekenen dat je meteen moet gaan klonen zodra je geboren bent of het dna bewaren totdat je bijna de pijp uitgaat. Je dna zal dan niets wijzer zijn en genetisch niks van jou persoonlijkheid kunnen meenemen. Maar misschien ga ik weer te diep...

Idd, er zitten aan het eind van je chromatiden (dat is 1 sliertje van een chromosoom (wat weer je DNA bevat)) een soort "topje" iedere keer als een chromosoom zich deelt (bij iedere cel deling dus!) gaat er een beetje van dit topje af. m.b.v. een emzym komt dat er wel weer bij, maar het gaat er sneller af dan dat het er bij komt. En als het "topje" helemaal versleten is kan de cel zich niet meer delen en gaat dus dood. En door dit proces wordt je ouder.

Maar wat vind ik zelf van klonen. Ik vind het een goeie techniek die we beter moeten leren kennen. Niet om mensen te klonen, maar om b.v. Weefsels te klonen. Zoals organen, stukken huid etc.
En om dit te kunnen zal er onderzoek gedaan moeten worden, en als dat inhoud dat er een test gedaan moet worden door een organisme te klonen dan moet dat maar.



Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 07-10-2002 19:13 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Heeft een kloon wel een ziel? zonee, dan is het een prima black metal musicant


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 07-10-2002 19:21 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Klonen is gvd echt het begin van het einde!

Je moet helemaal niet klonen, er zijn al veel te veel mensen op de aarde en ik moet niet denken dat straks zogenaamde perfecte mensen gekloond gaan worden.

Als deze technieken in verkeerde handen vallen kunnen er zèèr schadelijke zaken gebeuren!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-10-2002 20:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2002 19:21 schreef Sjaan het volgende:
Klonen is gvd echt het begin van het einde!

Je moet helemaal niet klonen, er zijn al veel te veel mensen op de aarde en ik moet niet denken dat straks zogenaamde perfecte mensen gekloond gaan worden.

Als deze technieken in verkeerde handen vallen kunnen er zèèr schadelijke zaken gebeuren!


ik maak me er geen zorgen over om eerlijk te zijn. een kloon is toch een individu dus een leger gewillige, hersenloze soldaten zal er wel nooit van komen. en met dat schaap ging toch alles mis. trouwens, er lopen al zolang de mensheid bestaat klonen rond namelijk eeneiige tweelingen. die kun je als klonen beschouwen.


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 07-10-2002 20:35 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

quote:
Op 6 oktober 2002 17:15 schreef KoRaX het volgende:
stel je kloont jezelf en naar 40 jaar kloont je kloon zich, opzich kun je dan onsterfelijk zijn en je wordt steed slimmer doordat je kloon somigge wijsheden genetisch van je mee krijgt...

Denk eens na: kan dit? Als je wiskunde hebt gestudeerd en de complexe vectorruimte een goede vriend is van je, denk je dan dat die kleine kloon sneller nulpunten van vergelijkingen zal kunnen zoeken of zo? Ik denk het niet: je DNA dat heb je van bij het begin, als je studeert wordt je DNA niet slimmer ...


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 07-10-2002 22:03 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Van klonen wordt je niet slimmer, maar je kunt wel bepaalde delen van het gen dusdanig manipuleren of recombineren dat er een nieuw mens onstaat dat meer aanleg heeft om te studeren.
Gelukkig is het nog niet zo ver en zodra dit soort dingen mogelijk worden laait de discussie vast veel heviger op en kunnen we er alsnog grondig over nadenken. Ik kan me nu niet voorstellen hoe ik zou reageren als iemand zou vragen of sommige van mijn eigenschappen gebruikt mochten worden voor een nieuw wezen.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-10-2002 22:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2002 22:03 schreef Phaestus het volgende:
Van klonen wordt je niet slimmer, maar je kunt wel bepaalde delen van het gen dusdanig manipuleren of recombineren dat er een nieuw mens onstaat dat meer aanleg heeft om te studeren.



als je de genen veranderd, is het dan nog wel een kloon? klonen zijn toch identiek?

en gentherapie, waar dit wel een beetje op lijkt, schijnt toch niet zo geod te werken. een jonge patient waarbij de methode werd toegepast kreeg leukemie!!! ja, de natuur is toch een stuk ingewikkelder dan dat de geleerden soms ons willen doen geloven.


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 08-10-2002 21:14 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2002 19:05 schreef Trevoc het volgende:
Idd, er zitten aan het eind van je chromatiden (dat is 1 sliertje van een chromosoom (wat weer je DNA bevat)) een soort "topje" iedere keer als een chromosoom zich deelt (bij iedere cel deling dus!) gaat er een beetje van dit topje af. m.b.v. een emzym komt dat er wel weer bij, maar het gaat er sneller af dan dat het er bij komt. En als het "topje" helemaal versleten is kan de cel zich niet meer delen en gaat dus dood. En door dit proces wordt je ouder.

Maar wat vind ik zelf van klonen. Ik vind het een goeie techniek die we beter moeten leren kennen. Niet om mensen te klonen, maar om b.v. Weefsels te klonen. Zoals organen, stukken huid etc.
En om dit te kunnen zal er onderzoek gedaan moeten worden, en als dat inhoud dat er een test gedaan moet worden door een organisme te klonen dan moet dat maar.


Dit verhaal klopt inderdaad behalve dat je ONDER andere door dit proces ouder wordt.. als het zo simpel was dan zouden ze nu al eternal life uitgevonden kunnen hebben. Overigens is het al gelukt om die wormpjes waar de nobelprijswinaars een prijs voor gewonnen hebben 2-4x zo oud te laten worden ( ook met apen) doormiddel van een kj-arm dieet. Hierdoor komen er minder vrije radicalen los in de cel en beschadigt deze minder (minder verbranding) dat even terzijde.

De topjes heten overigens Telomeren

Even aan de topicstarter die sitelink die je gaf (kende ik al) is van de scientology groep. De achtergrond die ik ervan weet is dat Rael (leider) ontvoerd zou zijn door Aliens en daarna soort leer is gaan verkondigen en nu heeft ie alwel een half miljoen volgelingen dacht ik.
Het ging vooral om de ontwikkeling van het menselijk ras

De site is grotendeels onzin, http://www.clonaid.com/english/pages/products.html dit is bijv. 1 van hun producten waarmee je embryonale cellen kunt fuseren....... ehmmm ja gelooft u het zelf


You will never have, what i never had.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 09-10-2002 12:24 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 7 oktober 2002 19:21 schreef Sjaan het volgende:
Klonen is gvd echt het begin van het einde!

Je moet helemaal niet klonen, er zijn al veel te veel mensen op de aarde en ik moet niet denken dat straks zogenaamde perfecte mensen gekloond gaan worden.

Als deze technieken in verkeerde handen vallen kunnen er zèèr schadelijke zaken gebeuren!


Ik ben het hiermee eens...
stel je voor, er komt weer een hitler-achtig persoon aan de macht in een land en die kloont zichzelf een paar keer, de gevolgen kan je dan wel begrijpen


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-10-2002 13:13 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Het belangrijkste bezwaar dat ik heb tegen kloneren, is dat er in de hele discussie totaal géén rekening gehouden worden met de klonen zelf.

Tweelingen zijn inderdaad copieën van elkaar, maar er is wel een belangrijk verschil: ze zijn per definitie even oud! Probeer je daarentegen eens voor te stellen hoe je je zou voelen als kloon van je moeder/vader! Je bent een 'individu', maar weet precies hoe je er over 30 jaar gaat uitzien, welke kwaaltjes je gaat hebben enz... Dat is mijn inziens psychische mishandeling!
Het besef dat je (als niet-gekloonde) mens een uniek individu bent, is ontzettend belangrijk, zelfs noodzakelijk,voor een gezonde psychische ontwikkeling.

Ik heb ook andere bezwaren tegen het kloneren van mensen (het is geen 'recht' om kinderen te hebben etc..), maar het verbaast me vooral dat er in discussies nooit over de klonen zelf gepraat wordt.

Kloneren voor medische doeleinden kan enorm veel elegante mogelijkheden bieden, dus daar ben ik iig voor.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 12-10-2002 19:17 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

quote:
Op 7 oktober 2002 19:21 schreef Sjaan het volgende:
Klonen is gvd echt het begin van het einde!

Je moet helemaal niet klonen, er zijn al veel te veel mensen op de aarde en ik moet niet denken dat straks zogenaamde perfecte mensen gekloond gaan worden.

Als deze technieken in verkeerde handen vallen kunnen er zèèr schadelijke zaken gebeuren!

Het begin van het einde ja. Dan kunnen die Neo-Nazis meteen aan de slag


Do or do not. There is no try.


Dark_child
Killing for religion, Something I don't understand
Usericon van Dark_child
Posted 30-10-2002 13:00 by Dark_child Wijzig reactieProfiel van Dark_childQuote dit bericht

Het klonen van mensen vind ik persoonlijk geen goed idee, de wereld bigint al vol te raken als je nou ook nog eens van 1 persoonlijkheid meerdere gedaanten gaat maken komen er veel mensen bij, daarbij komt dat rijke mensen sneller gekloont zullen worden als armen terwijl armen ook heel belangrijk kunnen zijn in deze maatschappij.
En het feit dat klonen in de criminele wereld heel veel gebruikt zou kunnen worden staat mij ook niet aan, als er legale wegen zijn zijn er zeker vele illegale onveiolige wegen waardoor de criminele wereld makkelijker aan veel macht kan komen


Life is Just The Road To HELL, Welcome To Dying.


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 30-10-2002 13:29 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Ik zie het al volledig zitten... een hele horde met mijn genetisch materiaal, een "Leger der Nihil", een legioen gemene, arrogante, aggressieve klootzakken ter mijn beschikking, ... Mwoehahahaha...


Tum podem extulit horridulum...


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 30-10-2002 13:57 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

Waarom zou je het willen?
Alles lijkt er op te wijzen dat men het klonen als oplossing ziet voor problemen die we aan ons eigen gedrag te danken hebben.

De perfecte mens zou hooguit kunnen ontstaat uit een langdurig proces,
niet door kopieren en plakken.
Het probleem is alleen dat in onze versnelde economische systeem geen tijd meer is voor evolutie en men dus -absurd- denkt de natuur een handje te kunnen helpen.
Klonen is wat mij betreft een ethisch dieptepunt...

De aarde is plat,.... héél plat....


why would you listen to me?


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 30-10-2002 14:20 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Perfect is wel een vrij wankel concept. Ik bedoel, ik ben het, maar hoeveel mensen kunnen dat zeggen?


Tum podem extulit horridulum...


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 30-10-2002 14:31 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl



why would you listen to me?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 30-10-2002 14:47 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 30 oktober 2002 14:20 schreef Nihil het volgende:
Perfect is wel een vrij wankel concept. Ik bedoel, ik ben het, maar hoeveel mensen kunnen dat zeggen?


ik begrijp niet wat je precies wilt zeggen? dat je een "wankel concept" bent?



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 30-10-2002 15:07 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik popel om mensen te gaan klonen!

Het zal ons weer zoveel leren over zaken als sterfelijkheid, de werking van het DNA en de menselijke ziel. Of wat te denken van een vers gekloonde lever, als ik de mijne kapotgezopen heb?

Overigens, de telomeren-theorie staat de laatste jaren onder heftige discussie.

Het gebruikte argument, dat er bij gen-therapie een kind leukemie kreeg, is flauwekul. Onderzoek is vallen en opstaan.

Het verhaal dat wij elk een uniek individu zijn, is flauwekul. Om Brusselmans te citeren: "Iedereen is uniek, behalve ik" Oftewel: uiteindelijk zijn we allmeaal jan-lullen. Schat jezelf nou niet te hoog in, massa's en massa's mensen zijn en denken juist hetzelfde.

De wetenschap is niet tegen te houden, de zucht naar zelfverbetering is onstopbaar.


SEND IN THE CLONES!!!


Dear dirty delightful old drunken old days


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 30-10-2002 15:11 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 30 oktober 2002 15:07 schreef Schaffelaer het volgende:
Het verhaal dat wij elk een uniek individu zijn, is flauwekul.

Geestelijk misschien niet, maar fysisch wel, en dat is ook belangrijk.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen