IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Gemeente Hoogeveen wil het Podium sluiten Volgende pagina
Fredde Kaddeth
zaagbaas
Usericon van Fredde Kaddeth
Posted 12-10-2012 22:01 by Fredde Kaddeth Wijzig reactieProfiel van Fredde KaddethQuote dit berichthttp://www.facebook.com/massiveassault

Hoogeveen heeft de laatste jaren teveel geld uitgegeven aan dure projecten en wil nu bezuinigen.
Plannen zijn o.a dat het ziekenhuis moet sluiten, Het Podium moet sluiten, en een groot bosgebied wordt particulier verkocht.

Voor het metal genre in Drenthe is Het Podium 1 van de weinige plekken waar nog metal wordt georganiseerd, en waar de faciliteiten goed zijn voor luide muziek, met goed geïsoleerde BETAALBARE oefenruimtes!

Het podium is ooit ontstaan doordat er activiteiten zijn die NIET in een buurthuis terecht konden of een theaterzaal.
Eind jaren 80 kregen deze activiteiten de mogelijkheid in Het Podium (Toen genaamd DE BOX)
Ook blijven de activiteiten betaalbaar, en is de drempel laag voor beginnende bands.

Daarnaast worden in het Podium naast alle muziek stijlen ook projecten ondergebracht als dans, kleinkunst en klein-theater, workshops, kinder-matinee, en avonden voor gehandicapten en zaal verhuur.

Nu vindt de gemeente Hoogeveen dat alle activiteiten onder gebracht kunnen worden in het plaatselijke theater en buurthuizen.

Maar de realiteit is dat de buurthuizen en het theater niets met metal op hebben.

vandaar dat het Podium een petitie online heeft waar we oproepen dat Het Podium moet blijven.
http://petities.nl/petitie/het-podium-hoogeveen-moet-blijven

[Dit bericht is gewijzigd door Fredde Kaddeth op 12-10-2012 23:00]

Dirty Bird Studio for recording, mixing, mastering for CD & vinyl, re-amping, drumediting

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-10-2012 22:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Eerst H*neken van de tap halen, dan wil ik wel zo'n kansloze petitie tekenen.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 12-10-2012 22:18 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Volgens mij is het probleem niet zo zeer dat buurthuizen (lees: gebouwen vaak eigendom van gemeenten) niet veel op hebben met metal, het probleem is veel meer dat gebouwen als het Podium voldoen aan geluidsnormen waar buurthuizen etc niet aan voldoen.

Met andere woorden: buurthuizen ed zijn natuurlijk nooit een praktisch uitvoerbaar alternatief.

Misschien is het verstandiger om richting de gemeente Hoogeveen aan te geven dat er geen alternatieven zijn. Wellicht dat daar bij de mensen die daar over gaan (lees: gemeenteraad medio november) een gewillig oor is te vinden.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-10-2012 22:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Er is wel een alternatief, die tent boven het oefenhok van God Dethroned. Gezellig, Hertog + Grolsch voor weinig en best prima geluid. Wat mij betreft wordt daar vaker iets leuks georganiseerd.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Fredde Kaddeth
zaagbaas
Posted 12-10-2012 22:21 by Fredde Kaddeth Wijzig reactieProfiel van Fredde KaddethQuote dit berichthttp://www.facebook.com/massiveassault

quote:
Op 12 oktober 2012 22:04 schreef Onweerwolf het volgende:
Eerst H*neken van de tap halen, dan wil ik wel zo'n kansloze petitie tekenen.

Het wordt pas kansloos als teveel gasten de schouders ophaalt en het niks kan schelen.

Dirty Bird Studio for recording, mixing, mastering for CD & vinyl, re-amping, drumediting

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2012 22:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Misschien moeten jullie eens stoppen met die fataliteiten daar, dat zou al een stuk meer sympathie opwekken.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 12-10-2012 22:33 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 oktober 2012 22:24 schreef bastianus het volgende:
Misschien moeten jullie eens stoppen met die fataliteiten daar, dat zou al een stuk meer sympathie opwekken.

die rare typefout viel mij ook al op.

Maar uiteraard de petitie ondertekend.

Ik vind Heineken ook bocht maar dat is geen reden om het niet te ondertekenen. Ach Heineken mag zo ongeveer het slechtste pils zijn maar dat is zelfs nog beter dan het slechtste bokbier allertijden, Groldsch bokbier, wat een suikerwater bocht is dat. Heeft niks met bokbier te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 12-10-2012 22:36]

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Fredde Kaddeth
zaagbaas
Posted 12-10-2012 22:42 by Fredde Kaddeth Wijzig reactieProfiel van Fredde KaddethQuote dit berichthttp://www.facebook.com/massiveassault

quote:
Op 12 oktober 2012 22:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Er is wel een alternatief, die tent boven het oefenhok van God Dethroned. Gezellig, Hertog + Grolsch voor weinig en best prima geluid. Wat mij betreft wordt daar vaker iets leuks georganiseerd.

Een "alternatief" wat zeker vaker mag inderdaad, maar de cave is wel erg klein, en de gemeente kan daar moeilijk doen over feesten in een niet officiële zaal.
Heb je in het Podium geen last van.

Er zijn mensen actief geweest die reeds metal hebben georganiseerd op het industrie terrein
Hopelijk doen ze dat vaker.

Maar feit blijft dat het sluiten van Het Podium, een verarming is voor Hoogeveen en omstreken.
Activiteiten en beschikbare ruimtes zijn betaalbaar ook voor die met de kleine beurs.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-10-2012 22:45 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Marcel, vertel nog eens wat meer over die bochten van jou.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Fredde Kaddeth
zaagbaas
Posted 12-10-2012 22:54 by Fredde Kaddeth Wijzig reactieProfiel van Fredde KaddethQuote dit berichthttp://www.facebook.com/massiveassault

quote:
Op 12 oktober 2012 22:18 schreef Metal-D het volgende:
Volgens mij is het probleem niet zo zeer dat buurthuizen (lees: gebouwen vaak eigendom van gemeenten) niet veel op hebben met metal, het probleem is veel meer dat gebouwen als het Podium voldoen aan geluidsnormen waar buurthuizen etc niet aan voldoen.

Met andere woorden: buurthuizen ed zijn natuurlijk nooit een praktisch uitvoerbaar alternatief.

Misschien is het verstandiger om richting de gemeente Hoogeveen aan te geven dat er geen alternatieven zijn. Wellicht dat daar bij de mensen die daar over gaan (lees: gemeenteraad medio november) een gewillig oor is te vinden.

Ik ga gesprekken aan met de raadsleden en wethouders, en niet achterover leunen en afwachten.
Hoogeveen heeft voor hiphop 3,5 jaar geleden 400.000 euro beschikbaar gesteld. Die gasten stonden als 1 blok voor hun ding.
Een voorkeursbehandeling is de raad van Hoogeveen niet vies van!

Fredde Kaddeth
zaagbaas
Posted 12-10-2012 23:04 by Fredde Kaddeth Wijzig reactieProfiel van Fredde KaddethQuote dit berichthttp://www.facebook.com/massiveassault

quote:
Op 12 oktober 2012 22:24 schreef bastianus het volgende:

Ik zie het nu pas , nu verbeterd, gelukkig is meester bastianus zo sympathiek om me daar op te wijzen.

ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 12-10-2012 23:09 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Als je in de randstad of Groningen (stad) woont is er aan poppodia of muziekcafés geen gebrek, maar in Drenthe liggen de zaken heel anders.

Het Podium heeft dus een belangrijke functie, zeker wat metal betreft, want als je dergelijke zaken aan de gemeente over laat krijg je van die ellende als Apollo in Emmen. Bands in het theater, en dan programma technisch niet verder komen dan fucking Tim Knol.

Kortom, het gaat hier over een poppodium dat hoog nodig is in deze contreien. Als je dan loopt te zeiken over het feit dat ze Heineken serveren heb je het echt niet begrepen met je omhooggevallen elitaire klotehouding.

Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 12-10-2012 23:16 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 oktober 2012 23:09 schreef ErikS het volgende:
Als je dan loopt te zeiken over het feit dat ze Heineken serveren heb je het echt niet begrepen met je omhooggevallen elitaire klotehouding.

BVT
Usericon van BVT
Posted 12-10-2012 23:25 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

En toch...( heb ook ontertekend en geshared of mijn facebook)

De saamhorigheid die kenmerkend was in de jaren 80 en begin 90 was wel omdat mensen samen wat deden. Tegenwoordig heeft elke jeugdsoos een buitenfestival en moet er elk weekend wat geprogrameerd worden. Zou het niet beter zijn om af en toe zelf wat te doen in plaats van af te wachten wat een zaal/jeugdhonk programeert? Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Metropool en de Atak is het voor een beginnende band moeijlijk om een plek te krijgen. Er is te veel! ( is natuurlijk een mooie gelegenheid om de boel op te stoken)

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-10-2012 23:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Als je in de randstad of Groningen (stad) woont is er aan poppodia of muziekcafés geen gebrek, maar in Drenthe liggen de zaken heel anders.

Het Podium heeft dus een belangrijke functie, zeker wat metal betreft, want als je dergelijke zaken aan de gemeente over laat krijg je van die ellende als Apollo in Emmen. Bands in het theater, en dan programma technisch niet verder komen dan fucking Tim Knol.

Kortom, het gaat hier over een poppodium dat hoog nodig is in deze contreien. Als je dan loopt te zeiken over het feit dat ze Heineken serveren heb je het echt niet begrepen met je omhooggevallen elitaire klotehouding.

Je zegt het alsof er regelmatig iets fatsoenlijks zou worden geprogrammeerd in Het Podium naast de tweemaandelijkse Massive Assault showcase op metalgebied.

En hoezo zou er geen opmerking gemaakt mogen worden over het bier? Als je een goedlopende tent wilt hebben dan moet je al je zaakjes op orde hebben en daar hoort het horeca-gedeelte toch zeker bij, vooral als je metal wilt programmeren.

BVT
Usericon van BVT
Posted 12-10-2012 23:27 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Is natuurlijk niet het belangrijkste, dat er bier is is al mooi meegenomen..

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-10-2012 23:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 23:27 schreef BVT het volgende:
Is natuurlijk niet het belangrijkste, dat er bier is is al mooi meegenomen..

Maar dat is er dus niet, want er is H*neken.

BVT
Usericon van BVT
Posted 12-10-2012 23:32 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Bwahahaha, daar zou ik me persoonlijk niet zo druk om maken.. * word je er dronken van? Ja, is goed genoeg*

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 12-10-2012 23:39 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 12 oktober 2012 23:32 schreef BVT het volgende:
Bwahahaha, daar zou ik me persoonlijk niet zo druk om maken.. * word je er dronken van? Ja, is goed genoeg*

Daar gaat het toch in dat soort gelegenheden om? Daar gign het al om in de jaren 80 en nu nog steeds. Als ik goed bier wil, blijf ik wel thuis plaatjesdraaien.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-10-2012 23:40 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ach druk maken, ik ben regelmatig in Het Podium geweest. Als er echt iets boeiends staat dan zet ik me er wel over heen. Ik geef alleen aan wat mij niet bevalt aan die zaal.

Ik moet eerlijk zeggen dat van alle zalen die ik in Nederland heb bezocht, en dat zijn er tientallen, ik Het Podium toch één van de minst uitnodigende vind.

Er is geen bier, het is er vrij sfeerloos, het geluid is meestal matig, het is een tyfus-eind lopen vanaf het station.

Er wordt nauwelijks iets geprogrammeerd wat mijn interesse wekt. Urfaust vorig jaar was een uitzondering op de regel.

Ohja, twee jaar geleden kreeg ik een mail dat ik gratis een concert naar keuze mocht bijwonen omdat ik meegedaan had aan een enquête. Toen ik dat een jaar later wilde gaan verzilveren was de prijs 'verjaard'. Eikels.

Ik hoop dat men Het Podium kan laten voortbestaan, daar gaat het niet om, maar ik zal het persoonlijk ook niet heel erg missen, tenzij het een stuk wordt verbeterd.

En ik geloof niet in de effectiviteit van internet petities.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2012 23:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Toen ik een keer optrad in Podium liep daar wel een lekker ding rond, en ze was nog leuk ook! Zonde dat ik daar toen niet wat mee gedaan heb, want het was vlak voor mijn scheiding. Verder vind ik de zaal misschien wat minder, maar er kwam veel leuk volk, en ook veel mooie old school bands heb ik er gezien.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-10-2012 23:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Offtopic maar Gaaf. Bij de 'laatste ondertekeningen' staat iemand die Regisseur is en tevens Schrijver, maar ondertussen zijn eigen functie niet kan spellen

"regiesseur, schrijver"

Kansrijk

Fredde Kaddeth
zaagbaas
Posted 13-10-2012 0:50 by Fredde Kaddeth Wijzig reactieProfiel van Fredde KaddethQuote dit berichthttp://www.facebook.com/massiveassault

quote:
Op 12 oktober 2012 23:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Je zegt het alsof er regelmatig iets fatsoenlijks zou worden geprogrammeerd in Het Podium naast de tweemaandelijkse Massive Assault showcase op metalgebied.

En hoezo zou er geen opmerking gemaakt mogen worden over het bier? Als je een goedlopende tent wilt hebben dan moet je al je zaakjes op orde hebben en daar hoort het horeca-gedeelte toch zeker bij, vooral als je metal wilt programmeren.

Je kritiek is wel enigszins terecht over de bocht, je kunt met snel doodgaand bier publiek afstoten.
Ook het tapsysteem is verouderd en er wordt geen geld toegekend door de gemeente en sponsoren om dat te veranderen.
Daarnaast is Het Podium contractueel verbonden met Heineken.

Het gage budget is helaas ook laag, dan kun je geen grote publiekstrekkers boeken.
Een tijd speelden bands voor deurdeal zelfs.

3x in het jaar organiseer ik ook metal in Het Podium, ik krijg wel iets meer budget en mijn avonden draaien goed.
Ik stel regels hiervoor grotendeels zelf, regel het van a tot z en probeer het maximale voor de bands er uit te halen, en in 99% van de gevallen betaald zicht dit weer terug voor het Podium.
Ook als locale band zorgen we met ons 1 jaarlijks optreden met Massive Assault voor inkomsten, en dan wordt er zelfs behoorlijk omgezet met de bocht Heineken.
Zijn wel meer avonden die goed bezocht worden natuurlijk zoals Metal Battle b.v.b. drense popprijs, De locale Metallica coverband Hammer of Justice.

Afgelopen jaar vond ik de avond met Nailgun Massacre, Entrapment en Funeral Whore super vet! Was ook goed bezocht!
Het zijn vooral de metal concerten die het goed doen.

Ik organiseer mijn concerten in het Podium juist aangezien ik dan beschik over een zaal met een toegestaan capaciteit van 200 man, er vrijwilligers voor handen zijn, ik geen kosten maak voor posters, toch nog een deel subsidie kan lospeuteren voor mijn activiteit, een koelkast met 100 st. 0.5l blikken Bitburger kan regelen voor de bands, eten + drinken, en er altijd een backline aanwezig is.
Daarnaast krijg ik voor bands over verre een extra onkosten vergoeding voor een fatsoenlijk ontbijt.
Logeren dan ook bij mij thuis.

Deze opgesomde gegevens zijn voor het organiseren van metal in Drente tegenwoordig uniek.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2012 1:31 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Niets dan respect voor wat jij doet hoor.

Als je nou voortaan die halve liters Bitburger ook voor het publiek regelt.

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-10-2012 2:26 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:

Gewoon op een normale plek gaan wonen dus.

... hoe de hazen lopen ...

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2012 4:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2012 2:26 schreef faalhaas het volgende:
Gewoon op een normale plek gaan wonen dus.

Niet iedereen heeft wieltjes onder z'n huis dus voor sommige mensen is het lastiger dan voor jou om te verhuizen.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com