|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ieder jaar staat er meer en meer mainstream rotzooi. Ik hoor ook altijd weer dat het tijdens Hellfest overal naar urine riekt en dat er geen degelijk sanitair is. Daarmee doen ze hun naam eer aan natuurlijk maar ik zou er nooit heen gaan. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
Hellfest vond ik vorig jaar een superfestival! Het geluid was overal redelijk goed en er zijn veel podia waar alle verschillende stijlen aan bod komen. Uiteraard staan er op de 2 hoofdpodia de mainstream dingen, maar in de overige 4 tenten valt er nog genoeg te beleven. Dat het soms naar zeik stinkt moet je wel even voor lief nemen |
|
quote: Ben je daar weer? I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Alsof je bandjes staat te kijken in een open riool heb ik mij laten vertellen. Men zeikt ook gewoon de tenten waar bands spelen vol... nee dank u. Frankrijk heeft door de eeuwen heen bewezen een broertje dood te hebben aan hygiene; parfum uitvinden zodat je je broek kan vol schijten enzo... ranzig! Het hele land ligt ook bezaait met wc papier... ooit opgevallen? Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
Mortis Rex is duidelijk een jankertje dat nog nooit op Hellfest geweest is. Qua pis en dergelijke is het net zo erg als de super mainstream fests Graspop en Wacken en ook als de zogenaamde underground fests NOT Party San en alle gelijken. Mortis Rex mag pas een keer zijn zielige bekje opentrekken mbt een festival als ie er ooit geweest is. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Kansloos. En niet grimm genoeg. Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
Neen, maar wel Converge Sick Of It All, Bad Religion, THe Acacia Strain, Aura Nori, BTBAIIIIM, Carpathian Forest, Candlemass, Converge, Cryptopsy, Down, For Today, God Seed, Krisiun, Marduk, Negative Approach, Parkway Drive, Red Fang, Rotting Christ, Skindred, The Sword, Terror, Testament De ziekste. Hopelijk aanwezig dit jaar. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 29-11-2012 23:46] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote:Joh, zodra je in Parijs uit de trein of het vliegtuig stapt stinkt het al naar pis. En dat is dan de hoofdstad hè. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Bullshit. Faustian Spirit of the Earth |
|
Afgelopen 3 jaar geweest, dat riool verhaal is volstrekte onzin. Vind de lineup tot nu toe nog niet heel interessant. Kiss is wel leuk maar stond er 3 jaar geleden ook al als headliner, de rest van de (co-) headliners zijn om te huilen zo kut. Voor de rest The Acacia Strain, Aura Noir, Between the Buried and Me, Candlemass, Carpathian Forest, Converge, Cryptopsy, Marduk, Nachtmystium & Terror wel leuk, maar nou niets wat ik nog nooit eerder gezien heb. Hellfest wist mij vorige jaren altijd wel te verrassen met exclusieve dingen die je niet snel in de buurt ziet, maar het zit er vooralsnog niet tussen helaas. Ik wacht het nog even af. |
|
Lijkt me moeilijk voor Hellfest om zichzelf steeds te overtreffen na de monsterlijke programmeringen van de afgelopen jaren. Nooit geweest overigens, niet om zeikverhalen, maar omdat ik andere prioriteiten heb qua festivals. Boeiender |
|
quote: Precies dezelfde gedachten tot nu toe. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Heeft de afgelopen jaren al gebleken dat Hellfest klauwen vol geld heeft om bands over te laten vliegen voor slechts een enkele show, dus daar zal het niet aan liggen. Komt dus aan op creativiteit met het samenstellen van de line-up, maar het lijkt alleen alsof ze deze editie voor een veiligere route willen gaan. Verkoop je misschien wel wat meer kaarten op, maar langzaam gaat je identiteit er wel op verloren. |
|
quote: Ik heb een beetje moeite om de redenatie te volgen dat Hellfest alleen de moeite waard is wanneer de line-up gevuld is met superexclusives en dergelijken. En ik heb er nog meer moeite mee als je toch wel een aantal underground-acts ziet in de line-up die bijvoorbeeld Graspop niet zo snel zou boeken. Als concertfanaat, en dat ben je, heb je op een gegeven moment al genoeg bands gezien. Dan lijkt het me vanzelfsprekend dat, naarmate je meer en meer bands gezien hebt, er op een gegeven moment simpelweg niet veel meer exclusieve acts overblijven om door jou gezien te worden. Maar betekent dat dan meteen dat het festival zijn identiteit kwijt is en meteen het niet meer waard is om te gaan? Toegegeven, ik heb Parkway Drive en Terror ook vaak genoeg gezien, maar ik heb nog niet het gevoel alsof een band niks meer waard is nadat je ze eenmaal live gezien hebt. En juist dat straalt een beetje uit je post uit. Ik ben hier niet om te haten, of te vertellen dat wat jij leuk vindt niet leuk is, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat jij het niet leuk vindt om The Acacia Strain, Converge of Terror nog eens live te zien, ook al is het voor de zevende keer. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 30-11-2012 14:24] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Dat gaat voorbij aan het punt dat het vooralsnog een weinig originele line-up is die je ook op Graspop of ieder ander kutfestival kan verwachten. Dat is wel eens anders geweest. Enige positieve uitzondering is Atari Teenage Riot. You have time. You are doing fine. |
|
quote: Hmm, zomaar naar Hellfest gaan omdat het zo gaaf is... kan me beter festivals qua locatie e.d. voorstellen. Boeiender |
|
quote: Neenee, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat ik me niet voor kan stellen dat je niet naar een festival zou gaan omdat je de coole bands die er staan al een keer gezien hebt. Ik zie met het grootste plezier Converge nog een keer, idem voor Terror. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Ja, jij bent nog jong! Haha, nee, festivals bezoek ik alleen voor de sfeer, mooi om soms wat bandjes mee te pakken, maar geen must. En ik kan me voorstellen dat men afwachtend is voor men een teringeind gaat rijden. Boeiender |
|
quote: ^ Dit, minus de opmerking van Atari Teenage Riot want die reunie is een aanfluiting Ik vind het zeker geen ramp om Terror en Converge voor een tiende keer te zien, maar ik verwacht van een Hellfest wel dat ze met wat originelers op de proppen komen dan bands die je gemiddeld 2 of 3x per jaar wel in het land kan zien. En vooralsnog staat er op deze line-up bijna niets wat ook niet op een line-up van bv Graspop zou staan. De line-up hoeft echt niet alleen uit "exclusieve acts" te bestaan en natuurlijk neem ik het ze niet kwalijk dat ze ook bands boeken die er vorige edities al stonden (hoewel het er nu wel erg veel zijn naar mijn idee) of een aantal gevestigde namen waar je gewoonweg meer tickets door verkoopt, maar het gaat om een goede balans daartussen. De afgelopen jaren waren ze daar zeer goed in geslaagd. Afgelopen jaren, om maar wat te noemen bijvoorbeeld Bloodbath, Rwake, Amebix, Repulsion, Pig Destroyer, From Ashes Rise, Tragedy, Ulver, Darkspace, 1349, Ascension, 16, Brujeria, Coalesce, Bad Brains en Dodheimdsgard. Dit soort namen zie ik er vooralsnog niet tussen staan. [Dit bericht is gewijzigd door Brent_ op 30-11-2012 16:27] |
|
quote: Je bent zelf nog jong... Ik ga nog steeds alleen naar festivals als er minimaal een paar leuke bands staan. Waarbij sfeer natuurlijk ook erg belangrijk is. Bareuh... |
|
Ik ga nog steeds alleen maar naar een festival áls er een band is die ik wil zien. Festivals, bah. Dat is verder toch niet raar of zo, niet iedereen houdt van die massa's mensen. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Mallerd! Maar je hebt wel gelijk hoor! [Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 30-11-2012 22:03] |
|
quote: Dit. Van de 18 bands die ik tot nu toe wil zien zijn er 12 die ik al 1 of meerdere keren gezien heb. Maar waarvan ik wel weet dat ze altijd kwaliteit brengen live. Er zullen heus nog wel 'originelere' namen komen, maar een heleboel namen waarvan je zeker weet dat het altijd fijn is live, daar is op zich niks mis mee. Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: yup.. Precies wat ik tegenwoordig doe. Als het de moeite niet is, neem ik de moeite erheen te gaan ook niet. En nee, ben nog nooit Hellfest geweest, maar zie dezelfde mainstream namen die ook rock am ring doen, Graspop... Staat zeker op lijstje "wil ik een keer heen", maar nu nog niet overtuigd.. sfeer heb ik thuis ook. Vind ik ook niet |
|
Nieuwe Hellfest namen: ZZ TOP HELLOWEEN - SAXON - KREATOR - IMMORTAL - AT THE GATES - NEUROSIS 3 DOORS DOWN - ABSU - AMORPHIS - ASPHYX - CAPTAIN CLEANOFF - CEREMONIAL OATH - CLUTCH - DARK FUNERAL - DEAD CONGREGATION - EAGLE TWIN - EQUILIBRIUM - EVOKEN - HOODED MENACE - GHOST - INQUISITION - KAMPFAR - KORPIKLAANI - MUSTASCH - MY DYING BRIDE - PAPA ROACH - PRIMORDIAL - SSS - SINISTER - THE GHOST INSIDE - TYR - UNCLE ACID AND THE DEADBEATS - WINTERSUN - WITCHCRAFT Meer dan tevreden met Kreator, Immortal, Neurosis, Absu, Amorphis, Asphyx, Dark Funeral, Dead Congregation, Evoken, Hooded Menace, Inquisition, Kampfar, My Dying Bride en Primordial. Faustian Spirit of the Earth |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Volgende pagina |